Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

április 2020
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  5. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Egyessel Etele feleTöbb mint négy év után ismét "első villamoshoz" gyülekezhettünk Közepesen-Dél-Budán: először gördült végig tuja az 1-es hosszabbításán a Fehérvári úttól az Etele térig. Kezdjük a rövid képes...
  10. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...

Címkék

103 (7) 1233 (6) 125év (7) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (41) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (91) autók (82) bach (5) balaton (32) Balt Korthals Altes (7) bardotka (7) basel (7) bbc (8) bécs (44) belgium (11) bengáli (20) berlin (160) berlini fal (20) bkv (47) blog (28) bp nosztalgia (10) brno (14) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (771) budapesti pillanatok (41) buék (9) busz (82) búvár (11) bytom (5) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (38) csak egy videó (262) csehország (48) csehszlovák (31) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (7) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (10) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) emlékek (5) énblog (395) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (21) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (7) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (27) felső szilézia villamos (24) fényvillamos (14) ferihegy (35) film (12) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fortepan (5) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (64) gibson (9) gitár (34) gmap (17) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (32) gyermekvasút (25) haditechnika (14) hajó (42) hajtóművek-motorok (5) hampage (315) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (5) helikopter (11) hév (30) híd (29) (33) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (33) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) Karl Holzinger (5) kassa (11) katowice (6) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelenföld (5) kelet-berlin (5) kép (6) képek (825) képregény (95) kérdés (9) kirándulás (11) kisföldalatti (12) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) közlekedés (344) kritika (71) kulfoldi szemmel (78) laminátka (5) lánchíd (7) lanovka (7) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (46) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (10) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (42) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (126) mozdonyok (19) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (26) műrepülés (8) múzeum (54) nagypolszki (6) németország (310) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (44) nosztalgia (220) nosztalgiabusz (25) nosztalgiavillamos (75) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (15) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (102) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (7) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (33) panoráma (108) paródia (5) pcc (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (17) popkultúra (120) pozitívum (12) pozsony (41) prága (18) programajánló (27) púpos (14) queen (15) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (22) relax (12) repülés (126) repülőgép (43) repülőgépek (76) repülőnap (34) repülőtér (19) retró (33) rock (73) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (8) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (19) st.pölten (5) stuttgart (7) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (22) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (102) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (203) tapolca (6) társadalom (5) tatra (21) taurus (7) technika (52) technikatörténet (52) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) tömegközlekedés (355) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (64) trolibusz (57) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (89) überzenészek (17) utazás (311) utcakép (169) uv (36) vár (11) várnegyed (8) város (396) városkép (87) városliget (8) vasút (458) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (754) villamos (664) vlog (7) vonat (7) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (33) youtube (271) zene (191) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Géplogika

2018.02.25. 11:23 :: Hamster

Aaaannyira imádom a fényképezőgépek és kamerák automatikáját: sötétben ha nem sikerül fókuszálni való objektumot találniuk, akkor beállnak 1-2 méterre. Nem ám végtelenre, ami a legtöbb helyzetben jó lenne, hanem közelre, mert biztos valami láthatatlan dolgot akarunk fotózni közvetlenül magunk előtt, nem a távolban álló vonatot. Tudom, olyan fotóapparátot kell venni, amin az ember az objektíven tud fókuszt állítani, de mi van, ha nem olyan van, hanem sok gombnyomásos, amiben a pittyegéssel értékes időt lehet veszteni? A videókamerán meg igazából azt se tudom, hogyan kell kézi fókuszt kapcsolni. Vajon ki találja ki az ilyen hülyeségeket? Mindenesetre amíg minden általam használt berendezés ilyen buta, addig én nem vagyok hajlandó a gépek lázadásától rettegni. Vagy ez a fotótönkretevés már a lázadás része? :)

18 komment

Címkék: énblog fotózás morgás agyhúgykő

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr1213696858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Canon és Panasonic. Előbbinél szinte mindegy, melyik, az előző is ezt csinálta. És nyilván bridge (már majdnem szappantartó, de azért még nem), hogy csak pittyegéssel lehessen állítani a fókuszt.
@Ződ2000: Amőgy hogyan sikerült ilyen gyorsan rátalálni erre a morgásra? Épp csak most raktam ki :)
A fényképezőgépgyártók abból az emberekből élnek, akiknek még be lehet adni 2015 után, hogy D-SLR gépre bármikor szükség lehet. Az egyre ritkuló kompakt gépek tudását szándékosan butítják szoftveresen, hogy "ne tudja már 95%-ban" ugyanazt mint a 3-10X annyiba kerülő cserélhető lencsés márkatárs.
@Hamster: kirakja a blog.hu a követett oldalak posztjait.

Ha ez vígasztal az alap DSLR-ek sem sokkal okosabbak. A D3300 autofókusza is rendesen mellé tud nyúlni.

Ha netán upgrade-elsz, érdemes egy érintőkéeprnyős DSLR-be beruházni.
@haromegesztizennegy: Villamost még lehet fotózni ezzel az optikával, vonatot* viszont csak alig - körülbelül ennyit számítanak a képességei a 2-3-szoros sebességű járműnél. Mentségemre szolgáljon, hogy amikor vettem, évente kétszer fotóztam nem peron mellett álló vonatot, úgy voltam vele, hogy templomok és várfalak fényképezésére ez is jó lesz, táskában is jobban elfér. Aztán amikor mégis venni akartam egy jobbat, inkább gitárt vettem a pénzből, mert azt hetente többször használom, míg vonatot fotózni ugye még mindig évente kétszer mentem. Aztán jött a tavalyi év, most meg az idei, amikoris a fentebb részletezett hiba miatt két esti vonatról se készült értelmes fotó...

*mellékvonalra és Gyermekvasútra azért még így is jó :)
@Ződ2000: Nem veszek én semmit, inkább megvárom, amíg valamelyik forgalmazó megszponzorál valami használható géppel :)
@haromegesztizennegy:
Nekem egy kis szappantartóm van, sokat tud - az egyik olyan gép, amit nem butítottak le annak idején, a használható mértékű optikai zúm hiányzik nagyon, egyébként elég jó, az én szintemen mindenképp. De ez is pontosan olyan hülye, ahogy Hamster írja.
Minden szavad arany.
@Hamster: Na ez fura, ma kaptam két spamet a Canontól. Mivel egyikben sem ajánlottak fel ingyen új gépet, hanem vásárlásra kapacitáltak, sajnos töröltem őket :)
@Izo: Azért néha be-beficcen egy-egy petőfi is :)
D3200-es is ilyen néha sötétben és ha úgy gondolja, hogy nem talál fókuszt nem is exponál. De legalább van rajta manual mód.
Ha már gépek: milyen gépet érdemes venni, ha az ember szeretne a családi fotóalbumnál picit komolyabbat alkotni (mondjuk pl járműveket fotózni), de nem akar azonnal keresztnév vezetéknév photography fb oldalt csinálni? Szappantartó( jellegű)t lehet bátran, vagy a hatszámjegyű cserélhető objektíves a minimum? (Végigfutva a nemvagyokhülye bolt polcait a 40000-es szappantartó (jellegű) meg a 150000-es profi cucc között kb nem létezik semmi o.o )
@toto92:

ATudástól és anyagi lehetőségektől függ. A legalapabb a kompakt szappantartók, mindenki szinte azzal kezdi vagy kezdte. minimális beállítási lehetőség, automata minden, zsebbe elfér, videózni is jó 720p-ig általában újabbak már többet is tudnak, viszont kevés a zoom, kevés a beállítás, nem ideális fényviszonyok között meg nem hoz eredményt. Járműfotózáshoz szerintem jobb a bridge kategória mint alapszint, itt már van beállítási lehetőség egész jó a videó mód is ár ebben a kategóriában, jobbakhoz már lehet távkioldót is használni, vagy van time lapse beállítás, ebben pl. verhetetlen a DSLR-el szemben, akármeddig nyomhatod a time lapset nem fogja kinyírni a zárat.

Viszont a hátrányai is idővel elő fognak jönni. Nekem volt pl. Nikon L310-esem, ahol nagyon nagy hiányosság volt, hogy nem tudtál záridőt állítani, ahogy ő kitalálta kb. az volt a jó, idővel meg auto módon a WB-t is mindig elcseszte manuálisan kellett belőni ha nem akartál zöldes képet csinálni vagy utómunkával átállítani. Szappantartóknál szokott még lenni olyasmi, hogy pl. 3-20 per közötti korlát a videóknak értelmetlenül.

Belépő szintű DSLR géppel lehet szintet lépni. Előnye, hogy van mindegyiken manual mód, ahol mindent magad állíthatsz meg sokszor a félautomata is egész jó eredményt ad, záridőt te magad állíthatod stb. Fejleszthető is objektívekkel, szűrőkkel. Kémkedésre nem jó, mert exponáláskor a tükör felcsapódása hallatszik. :) Time lapse-hez sem, mert azzal hamarabb kinyírod a zárat.

Nincs még vele tapasztalatom, de ha valakinek van pénze akkor esetleg a MILC gépek lehetnek jók,, kb. a kompakt gépek és a DSLR minden előnyét adja egybe, kisebb méret, cserélhető objektív, beállítási lehetőségek stb. Csak sajnos még elég drágák, DSLR gépekhez képest, ott csak azt kell eldönteni, hogy Nikon vagy Canon ezekhez van tonnaszám alkatrész utángyártott is, és még használtan is ki lehet fogni egy-egy jó vázat. Viszont a döntés kb. végleges, ha egyszer valamelyik mellett döntöttél, pláne ha már sok alkatrészt vettél hozzá. De ha pl. vázat cserélsz idővel akkor a régi objektíveket tudod majd használni az újhoz is jó eséllyel.

Vagyis a szappantartót nem javaslom első gépnek sem ha csak nem anyagi okai vannak, min. egy jobb bridge gép, de ha teheted akkor egy belépő szintű DSLR. Nikon D3200 pl nagyon jó, nekem nagyon bevált már 3 éve. Eleinte akár full auto módban is használhatod idővel úgyis rájössz majd hogyan kell jobb képeket csinálni és akkor sem lesz gond manuális módba váltani.
@Adani: Fú, nagyon köszi, kábé annyira voltam képben a fényképezőgépekkel mint az aktuális női fürdőruhadivattal, most már legalább van támpontom hogy mifelé érdemes nézelődni :)
@toto92:
Nincsmit.

Több cimbora elvan most a Nikon L330-assal, azt még használtan is viszonylag olcsón meg lehet szerezni, szappantartó után minőségi ugrás az is, de nagyon hamar fájó pont lesz, hogy nem tudod a záridőt állítani, ill. ha komolyabban akarsz utómunkázni fájó pont lehet a RAW hiánya is. D3200-es DSLR fronton már kifutó széria, de kezdésként nagyon jó a DSLR világba lépésnél. RAW-ba fotózást hamar megszereti az ember még ha eleinte idegenkedik is tőle, az első autodelnek hitt kép megmentése után már nem is érti az ember eddig hogy tudott nem RAW-ba fotózni. DSLR-nél viszont használtat venni óvatosabban kell, az expo számot nagyon meg kell nézni, 50 pláne 100 ezer expo felett már a végét járja a zár cserélni pedig nem olcsó mulatság, sokszor jobban jár az ember ha új vázat vesz. Bridge-nél teljesen mindegy, ott nem függ a gép élettartama annyira az Expó számtól.
Azért az érdekes, hogy a mobiltelefonomon, aminek az optikája nyilván mérföldekkel van elmaradva bármilyen profi fényképezőgéptől, be tudom állítani a záridőt... :-)
@Fradista Utazó:
Szoftver kérdése a dolog nem ojjektívé. :) Érthetetlen, hogy a Nikon L szériás bridge gépein miért nincs erre lehetőség. Láttam olyan Samsung szappantartót is, amin be lehetett állítani. De amúgy a Samsung ST150-es szappantartómat még sokáig használtam videózásra DSLR mellett is, mert abban jobb volt. DSLR videózásra nem jó, abban bridge és kompaktok is jobbak.