Bár a 41-es viszonylat a Fonódó révén immár Óbudáig jár, a "41-es villamos" kifejezés számomra még mindig a némileg falusias környezetben közlekedő déli szakaszt jelenti Rózsavölggyel, Kőérberekkel és a Kamaraerdővel.
Az eredetileg HÉV-nek épült vonal fekvés és forgalom szempontjából is kívül esik a fősodorból, de valahogy mindig van miért kinézni oda!
Most például megint alámosta a töltést a Hosszúréti-patak, ezért Rózsavölgy felső és Kelenvölgy-Péterhegy közt...
... csak a víztől távolabbi vágány használható. Az így kapott egyvágányú szakasz biztosítása jelzőbottal történik.
Igazság szerint ez persze nem számít nagy különlegességnek errefelé: legutóbb pár éve a reptér és a végállomás közt volt ilyen, előtte pedig 2013-ban a patak keletebbre eső szakaszán.
Míg Rózsavölgy felsőnél ráhajlítást kellett kialakítani (lásd második kép), az egyvágányozás másik vége a szokásos váltónál van a Péterhegyi út után (lásd fentebb). Egyébként jelentős változások zajlanak ezen a környéken: a korábban lovak által belakott területen házak épülnek. Még pár évtized, és az egykor a zöldben közlekedő villamosból városi vonal lesz :)
Ez megy most