Legutóbb két éve jártam a ferihegyi kerítés mellett, a spotterdombon. Akkor éppen karbantartották az egyes (régi) pályát, ezért minden forgalom a kettesen (az újabbikon) zajlott. Jelenleg ugyanez zajlik pepitában: az új pálya le van zárva az ILS modernizálása miatt, ezért az összes fel- és leszálló gépnek a régin kell osztozkodnia.
A budapesti nemzetközi reptérről nekem nem a hosszú, tömött sorokban kiguruló repülők látványa jut eszembe, ilyen különleges alkalmakkor azonban néha nehéz úgy fotózni, hogy csak egy gép legyen a képen. Na jó, egy kicsit azért helyezkedni kell hozzá :)
A belarusz állami légitársaság Bombardier CRJ-200-asának festése kellemesen konzervatív hatást kelt - vagy csak azért érzem kellemesnek, mert a Tupoljevekére emlékeztet? Mindenesetre nekem tetszenek a kék ablakvonalas minták, ...
... mint amilyen ezé a lengyel Embraer ERJ-175LR-é is. Kellemesen retró hatású festés ez is, a hetvenes éveket idézi! Egyébként kicsivel korábban az orrunk előtt húzott el egy még retróbb festésű gépük, egy órával később pedig felbukkant egy jelenlegi színezésű 787-esük, úgyhogy rendesen képviseltették magukat a lengyelek; náluk többet csak Wizzairből láttunk.
Ha jól értem, a Rouge az Air Canada fapados üzletága, csak ez a 767-es nem Londonba vagy valamilyen közeli üdülőhelyre megy, ahogy a fapadosok szoktak, hanem a tengerentúlra. Remélhetőleg a gép székezése nem fapados, mert amit 1-2 óráig ki lehet bírni, az elég kellemetlen lehet 9-10 órán át :)
Az angol Jet2-nak két gépét is láttuk rövid idő alatt, két különböző festéssel. Egyébként a képek színei a jó idő ellenére se lettek az igaziak, mert a néhány nappal korábban érkezett szaharai homok miatt a napsütés elég sápadt volt.
A fotózás színhelyéről, a cargodombról igazán jól csak a régi pálya északnyugati végét lehet látni, de itt át kellett zoomolnom efölött a tető fölött, mert ilyet ritkán látok Pesten: öt gép gurul Ferihegy 2-től a régi pálya távolabbi vége felé, azaz felénk. És volt még két további, ami a képen nem látszik a tetőtől. Igazi csúcsforgalom!
A legnagyobb gép, amit láttunk, a LOT már említett 787-ese volt. Ha jól emlékszem, ő egy darabig a pályán gurult, aztán arról lehajtva több gurulóút érintésével írt le egy kurflit, hogy megfelelő irányba kerüljön a felszálláshoz. Vele ellentétben egyes kisebb gépek teljes hosszban a pályán gurultak, aztán a végén "helyben" fordultak meg. Szemmel láthatólag igyekeztek minél gyorsabban elküldeni az induló gépeket, hogy aztán legyen hely a leszállóknak.
Mivel állványt nem hoztam magammal, felváltva fotóztam és videóztam. Elég sok mozgóképes anyag összejött, bár a pozíciónk miatt a felszállásokat nem tudtam végigfilmezni. Sokkal többet nem írnék erről, a videó feliratozva van :)
Ez megy most