Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

december 2020
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  5. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Egyessel Etele feleTöbb mint négy év után ismét "első villamoshoz" gyülekezhettünk Közepesen-Dél-Budán: először gördült végig tuja az 1-es hosszabbításán a Fehérvári úttól az Etele térig. Kezdjük a rövid képes...
  10. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...

Címkék

103 (7) 1233 (6) 125év (7) 1969 (6) 1976 (5) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (8) 424 (12) abszurd (26) Ab van Donselaar (41) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (95) autók (83) bach (5) balaton (42) Balt Korthals Altes (7) bardotka (9) basel (7) bbc (8) bécs (45) belgium (11) bengáli (22) berlin (161) berlini fal (20) bkv (48) blog (28) blues (5) bp nosztalgia (10) brno (14) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (799) budapesti pillanatok (45) buék (9) busz (87) búvár (15) bytom (6) c50 (11) c64 (16) caf (10) cégtörténet (5) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (46) csak egy videó (271) csehország (60) csehszlovák (39) csörgő (9) cukiság (34) debrecen (25) demó (8) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (10) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (33) életmód (6) elveszett (32) emlékek (7) énblog (404) énzene (19) építészet (66) építkezés (22) épület (17) érdekesség (32) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (6) ezres (10) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fényvillamos (14) ferihegy (37) film (12) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (19) fogyasztói (24) fonódó (10) fortepan (5) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (32) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (65) gibson (10) gitár (36) gmap (19) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (39) gyermekvasút (29) haditechnika (14) hajó (42) hajtóművek-motorok (6) hampage (336) hamster (5) hangok (5) hangszerek (12) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (5) helikopter (11) hév (34) híd (29) (34) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (120) idegenforgalom (21) ikarus (35) il 14 (10) innsbruck (5) ipari létesítmények (6) írás (15) it (9) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) Karl Holzinger (7) karosa (5) kassa (14) katowice (7) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelenföld (5) kelet-berlin (5) kép (6) képek (872) képregény (95) kérdés (10) kirándulás (11) kisföldalatti (14) kiskörút (5) kisvasút (45) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (7) közlekedés (359) kritika (71) kulfoldi szemmel (93) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (57) les paul (8) lhbs (25) li-2 (5) linz (10) lipcse (12) li 2 (20) lkk (5) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (11) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (44) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (6) MOD (7) morál (11) morgás (127) mozdonyok (21) mozi (6) mtp (7) muki (12) münchen (26) műrepülés (8) múzeum (57) nagypolszki (6) németország (320) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (47) nosztalgia (223) nosztalgiabusz (27) nosztalgiavillamos (78) nürnberg (20) nyílt nap (5) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (18) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (108) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (40) panoráma (108) paródia (5) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (19) popkultúra (122) pozitívum (12) pozsony (45) prága (23) programajánló (27) púpos (18) queen (15) r.i.p. (13) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (22) relax (12) rendez (6) repülés (132) repülőgép (44) repülőgépek (80) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (38) rock (78) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) sg (5) skanzen (5) skoda (8) sky channel (6) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (19) st.pölten (5) stuttgart (7) svájc (27) szabadság híd (11) szeged (31) szergej (27) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (114) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (212) tapolca (6) társadalom (5) tatra (28) taurus (7) technika (58) technikatörténet (59) tehervonatok (11) tél (14) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) tömegközlekedés (379) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (68) trolibusz (61) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (92) überzenészek (17) utazás (322) utcakép (183) uv (40) vár (11) várnegyed (8) város (418) városkép (87) városliget (8) vasút (495) vasúti becenév (6) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (783) villamos (714) vlog (7) vonat (9) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (36) youtube (294) zene (199) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A "Kétpúpú" még kétszer

2020.10.16. 07:00 :: Hamster

A júliusi retró hétvége szívemnek legkedvesebb vonata a dupla Púposos volt, a "spenót" és a "piros spenót" gépekkel. A szép páros aztán természetesen augusztus első hétvégéjén is ott volt az északi parton:

dsc_6797-1.JPG

Minden nap csak egyszer fotóztuk őket: szombaton a még villamosítatlan alsóörsi állomás volt a helyszín. Ekkor mindkét gépnek a hosszú orra nézett előre, ...

dsc_7128-1.JPG

... míg vasárnap egymás felé voltak fordítva a vezetőfülkék. Egyébként vicces dolog az út közelében, az árokparton láthatósági mellényben, kameraállvánnyal, csoportosan (összejöttünk egy páran) vonatot várni: valamiért minden autós lassított, amikor meglátott bennünket :)

A videó is csak ezt a két alkalmat örökíti meg, viszont mivel Alsóörs elindulás volt, az első snitten nagyon szépen (és egész hosszan) hallatszik a Ganz-Jendrassik motorok röfögése.

16 komment

Címkék: balaton retró videó képek vasút púpos

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr4416195128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nagyon szépek, bár a Nohabnál nincs szebb dízelmozdony. Ugyanakkor örülök, hogy végre valahára megszűnik nálunk a dízelvontatás. Csöndesebb lesz a környék, és nem fogják eregetni a füstöt az elavult és állandóan lerohadó Csörgők és Szergejek, és remélem, hogy eltűnnek a Bűzmotok is.
Miért kell kettő? Öt-hat személyvagon elhúzásához....
"Miért kell kettő?"

Ez a kérdés benne is motoszkál régóta.
Amikor még jártak (igen, utaztam rendszeresen a 40-esekkel) 6-8-10 kocsi volt mögöttük.
Ennyire kivan a motor?
Mi ez a fekete füst??? Használt autógumit égetnek bennük? :-(
@Alf56: Szerintem egyedül nem képes ennyi kocsival a menetrendet tartani. Nehezebbek is, gyengébbek is a Csörgőnél, meg aztán az északi parton van néhány kisebb emelkedő is...
A kedvenc mozdonyom....
Ha néha napján ő húzta a szerelvényt, akkor biztos késés volt a suliból!
:D
A hangjuk volt a legszebb, vetekedett az M63-aséval!
@UBI1889: @Alf56: Az M40-es nem egy erőmű az 1000 lóerejével (a Csörgő elvileg 1700, a Szergej 2000, a Nohab is kb. annyi). Régen is ha menni kellett, ha dombvidék volt, vagy hosszú volt a szerelvény, akkor rendszeresen két mozdony vitte, mert a 8-10 négytengelyes kocsi már sok volt neki. Meg bírja mozdítani, de ha sokszor meg kell állni és elindulni, vagy ha gyorsan kell menni, akkor jobb a két gép. Ráadásul szebb is így :) És igen, valószínűsítem, hogy azok a motorok ma már a névleges 1000 lóerőt se biztos, hogy le tudják adni.
Jól néznek ki,na.
Mondjuk mióta elolvastam a címet,csak az jár a fejemben,hogy : "Zöld-sárga,zöld-sárga,hangyák lejátata...."
Jó hamar levették az indexről ezt a cikket
Alig találtam meg újra!
:(
@UBI1889: Az valami 2600 lovas volt, de egyrészt nincs belőle, másrészt amikor volt se járt errefele. Meg sose volt olyan aranyos kinézetű, mint a Púpos :)
@Hamster:
Igen, a szombathelyi vonalon járt...
Csak a baleset után nagyon ritkították őket.
Én a 30a mellett lakom, modjuk most a mostani vonalszámokat már nem tudom.
@UBI1889: Szegény M63-as nem volt egy túl jól sikerült szerkezet, aztán a villamosítás miatt szükség se volt rájuk, épp csak megérték a rendszerváltást. Mondjuk ezzel együtt amikor vonattal elindultak, az látványos volt, örülök, hogy még láttam őket.
"valamiért" :D :D :D

És abban csatlakozom hogy 2020-ban a nosztalgia szerelvényeken kívül már rég korszerű dízel mozdonyokkal kéne járniuk az ilyen szerelvényeknek..
@Flankerr: Nagyon kellenének új dízelek, hiszen az ország legmegbízhatóbb dízelei még mindig a Nohabok, amik tulajdonképpen háború előtti technológiák, de a nálam jobban értesültek szerint mostanában nem nagyon lehet már dízel járművekre támogatást kapni északnyugat felől, ezért is merült fel a villamos+aksis villamos motorvonatok beszerzése nemrég. Ami remélem, hogy nem igaz, mert 1/ drágább az új technológia, 2/ nem bízom a kiforrottságukban.
@Hamster: Még egy motorvonatnál hagyján az akkus táplálás, de a többire volna jobb megoldás:

iho.hu/hirek/alakul-a-hianyzo-lancszem-181027

Bár én is a villamosítás híve vagyok, de amíg ez ilyen ütemben halad, a Siemens megoldása tűnik a legmegbízhatóbbnak.
Az akkus motorvonat egyelőre pont olyan gazdagok játékszere, mint a villanybusz. Egy kisebb városban már most is alkalmas lehet, de budapesti méretekben az önjáró troli lenne a jobb megoldás - mint ahogy azt a Solarisok is bizonyítják.
süti beállítások módosítása