Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

október 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (97) autók (88) bach (5) balaton (146) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (38) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (956) budapesti pillanatok (50) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (327) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (51) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (11) emlékek (46) énblog (543) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (9) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (74) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (132) hajtóművek-motorok (7) hampage (429) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (9) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (12) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1056) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (5) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (12) konstal (8) körtér (8) közlekedés (431) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) motorkerékpár (5) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (9) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (243) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (24) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (120) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (121) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (37) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (11) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (239) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (67) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (7) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (493) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (430) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (533) városkép (109) városliget (10) varsó (7) vasút (612) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (929) villamos (849) vitorlás (10) vízibusz (17) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (344) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Megint a 42-es és az 50-es közt

2021.10.25. 07:00 :: Hamster

... már hogy a nevezett villamosvonalak közti összekötőszakaszon, ami a 42-es végállomásától kanyarog át az Üllői úton futó 50-esig. Ezen a vágányon manapság normál esetben nem jár semmi, bár régen létezett egy 41-es villamos (a mai 41-es akkor még HÉV volt), ami itt ingázott.

A közelmúltban elkezdték az 50-es vonal menti megállók egy részét a CAF-okhoz passzítani, ehhez viszont vágányzárra van szükség, így a járat jelenleg csak Villanyteleptől kifelé közlekedik, a villamosok pedig a 42-esen és ezen az összekötővágányon át jönnek-mennek a kocsiszínbe/ből. Bár fotóztam már ilyet nem is egyszer, most is meg kellett néznem egy kiállást.

img_5886-3a.jpg

Mondjuk a nap pont nem sütött, de ez azért volt jó, mert ilyenkor nappal szemben is lehet fotózni - igaz, hogy pont olyan rosszakat, mint nap felől :)

img_5888-2.jpg

Régen itt, a Tulipán utcában volt a 42-es végállomása, ma csak az összekötővágány halad át ezen a 140 méteren, ...

img_5890a.jpg

... hogy aztán a Tóth Árpád utcán át a Hofherr Albert utcába kanyarodjon. Ez a második kanyar erősen pesterzsébeti hangulatú, nem? Régen a traktorgyár háttérben látható fala előtt állt a végállomási tartózkodó, de mivel a végállomást 2006-ban kitették innen az Ady Endre utcába, az üresen hagyott épületecske állapota pedig leromlott, pár éve lebontották.

img_5855-3b.jpg

Az összekötővágány legjópofább része a Hofherr Albert utcában van, itt a lajosmizsei vasútvonal Kispest állomásával párhuzamosan halad a villamos. Ez a hely szinte egy az egyben megmaradt ötvenes évekbeli állapotában, úgyhogy szinte furcsa ilyen "modern" járművet látni itt :)

Sajnos csak két kocsiszíni menet volt napközben, ezért nem tudtam többet fotózni, pláne videózni, de hátha így is érdekelt valakit. Amúgy videó lehet, hogy nem is lesz mostanában, mert nagyon úgy tűnik, hogy elhagytam a kamerámat valahol...

21 komment

Címkék: budapest képek tömegközlekedés villamos kispest tw6000 hofherr albert utca

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr6116732892

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Videózni mobillal is lehet, némelyik típusban egész jó kamera van. Mobilt meg kevésbé hagy el az ember. Lekopogom, de nekem még eddig egyet sem sikerült :-)
Meddig lesz ez az állapot, lehet tudni? Szívesen megnézném, bár UV-val lenne jó..Arra is kíváncsi lennék milyen sebességre alkalmas ez a vágány manapság, csodálom, hogy még egyáltalán működik ott minden, beleértve a felsővezetéket. Amúgy eléggé lepusztult gettó-övezet mind a kispesti vasútállomás környéke, mind az üllői egy nagy része, nyilván a régi metró miatti építési tilalom miatt maradt egy pár romos ház, amiben már csak az lakik akinek nincs jobb választása.
Ott van az elővárosi vonat megállója, ott van mellette a villamossín - és nemcsak hogy megállója nincs ott a villamosnak, de még csak arra sem jár menetrend szerint...
@NAR: Azon az elővárosi vonalon van óránként két vonat. Ha villamosítják és kiépítik, akkor remélhetőleg lesz több, de akkor se lesz különösebben frekventált ez a megálló, még sose láttam tömegeket fel- vagy leszállni. Semmi értelme ide szembemenetezni, egyvágányozni ennyi emberért. Noch dazu a 42-es hurokvágánya is azért szűnt meg, mert a helyiek utálták a villamost a szűk utcákban.
@Nexavis: A belinkelt bkk.hu oldal szerint "október 11-től, hétfőtől október 30-ig, szombatig a villamos csak a pestszentlőrinci szakaszon, Villanytelep és a Béke tér között jár". Nem tudom, később lesz-e még ilyen vágányzár, de ez az etap valószínűleg most hétvégéig fog tartani.
@nyelv-ész: Mobilt nem lehet hosszan normálisan tartani, meg nincs rendes optikai zoomja se. Ezért nem fogok drága telefont, gimbalt és rátehető optikát venni :)
Kész csoda, hogy ezt a vágányt még nem szedték fel.

A 42es hurokvágányát még az UV-s időkben szüntették meg, mert azok hangosak voltak.

Jut eszembe: a 42-es meghosszabbítása Lőrinc felé évtizedek óta napirenden van, de nem történik semmi. Talán ez a létező terv a magyarázat arra, miért nem szüntették meg a 42-est...
@laci_52: A hurokban még egy ideig ICS-k is jártak. Nem hiszem, hogy egy ICS halkabb lenne, mint egy UV.
@Hamster: milyen jó, amikor -nyilván mind 1-2 autóval rendelkező, így tehát soha nem BKV-zó- helyi belepofázik abba, hogy hol és hol ne közlekedjen villamos, busz, troli, stb. Néha nagyon káros tud lenni a demokrácia, pláne ha suttyó emberek is hallathatják hangjaikat! Ami az átkötő szakaszt illeti; nem ártana majd ismét életet lehelni az egykori 41-es által használt szakaszba, ha megújul a Lajosmizsei vonal. A 42-es minden gond nélkül közlekedhetne itt, persze az egy vágány miatt nyilván kompromisszumokkal és 1-2 új kitérővel.
@KissGecihuszár: Aztán minek? Nincs ott semmi. A 42-esnek amúgy is a Havanna lakótelep felé van kijelölve az útja a jövendőbeli tervekben.

Amúgy kész csoda, hogy ez az utasforgalom nélküli szakasz túlélte az elmúlt 40 évet.
@toto92: Azért élte túl, mert a meghosszabbítást 40 éve tervezik.
@laci_52: a hogyan élte túl nem a 42-es villamosra hanem a poszt tárgyát képező összekötő szakaszra vonatkozott.
@Hamster: Érteni értem, csak akkor is olyan hülyén jön ki. Ránézésre ez az állomás is egyike a budapesti szerencsétlen helyen lévő vasúti megállóknak (lásd még Óbuda, Rákosrendező), pedig ha 20 perc alatt beérne onnan a vonat a Nyugatiba, talán nem lenne rossz...
@toto92: abban az esetben lesz , lenne értelme, ha rendbe teszik a Lajosmizseit, mert ez esetben sokan szállnának ott át a 42-esre.,illetve ha egyszer átmegy a vasút alatt a 42, akkor esetleg egy 42A betétjáratnak, nem beszélve arról, hogy számos kisebb, nagyobb vállalat van a tán egykori traktorgyár telepén és gondolom, nem mindenkinek megy oly jól, hogy autókázzon... Csendben jegyzem meg, hogy a vízfejben autókázók alsó hangon 25-30%-a tutira nettó 250 alatt keres, ergo ennyiből ne játsszuk már az ászkirálycsászárt, aki "akkor sem" BKV-zik!
@KissGecihuszár: Honnan veszed, hogy annyival nőni fog a forgalom itt? Elvileg a mai egy óra/irány vonat helyett lesz négy (csúcsban). Valahol olvastam, hogy átlagban három és félszeres forgalomnövekedést várnak, ami mondjuk óránként 20 felszállóból (csúcsban lehet, hogy van ennyi, én még sose láttam annyit) csinál 70-et - az még mindig nem villamosos nagyságrend. Azt meg kizártnak tartom, hogy minden itt dolgozó Ócsáról és Zuglóból jön, hogy tökéletes legyen neki ez a vonal. A kérdés inkább az, hogy ezt az el...veszett állomást merre kellene eltolni: az Üllői vagy az Ady felé. Jelenleg biztosan az Üllői a válasz, de _ha_ megépül a 42-es, ez változhat. De akkor is csak a havannaiak egy részének lesz jó itt átszállni.
@NAR: Magyarországon örök átok, hogy a vasutat és a vasútállomásokat nem oda építették, ahol az emberek vannak, hanem ahol olcsó volt, vagy a helyi földesúrnak cukorrépa-földje vagy erdője volt. Sok helyen csak iszonytat pénzekből lehetne javítani ezzel, komoly nyomvonal-korrekciókkal, bontásokkal és építésekkel (és most nyilván nem Eplényre gondolok, amit mindig felhoznak példának). De leginkább a vasutak elsüllyesztésével/hidakra emelésével. Remélem, hogy a 142-es belső szakaszát is beássák a mínusz egyedik szintre (nem kell alagút, elég a bevágás), és nem felüljárókat akarnak építeni a zajvédő falakkal eltakart felszíni sínek fölé a keresztező forgalomnak.
@toto92: Szerintem évente-néhány évente hetekre szükség van rá, enni meg nem kér, szóval meghagyták. Ezzel együtt 2000-2001 környékén nem lehetett átmenni rajta, volt ott síntörés, rossz betáp, meg minden. Van egy olyan emlékem, hogy amikor rámentek, egy rossz sínillesztésnél akkora ívet húzott a visszavezetés, hogy meggyulladt a talpfa. Aztán rendbetették valamennyire, azóta használható.
@NAR: kb. húsz perc alatt ér be onnan a vonat a nyugatiba :-) csak az állomáshoz akár bicajjal is kijutni elég necces hétköznap reggelenként, mert álló kocsisor mellett kell ellavírozni - most metrópótlós időszakokban a gyors 194M járattal kb. 50 perc alatt vagyok bent az V. kerületi munkahelyen a hírhedt havanna lakótelepről, ezzel a vonattal kb. 30 perc lenne.

amúgy a karantén vége felé, amikor még volt hatása az éjszakai kijárási tilalomnak, akkor rengeteget bringáztam arra éjszaka, szinte állandóan olyan gondolataim voltak, hogy most léptem át észrevétlen egy időkapun, csend van és mindjárt megjelennek gőzmozdonyok, meg régi villamosok halvány szellemei a holdvilágos bekötőúton, meg vki felkapcsolja a gyárban a villanyt, jönnek ki a munkások, Munkással a szájukban....
www.fentrol.hu/hu/legifoto/161387?r=1&c=2132147.9486635:6015110.946565:9 - ezen a 72-es légifelvételen még mindne látszik, amiről itten szó vagyon!
@Chubbie: Meg az is baj, hogy ez a 20 (igazából 22) perc elég elméleti. Ismerősök és fórumtársak panaszkodnak gyakran, hogy késnek, kimaradnak komplett vonatok, de amikor hazajöttem egy korábbi fotózásról, akkor is 10+ percet álltunk KőKin, mert késett az IC vagy valami hasonló Debrecen felől, és meg "kellett" várnunk, hogy aztán azután pár perccel engedjenek csak tovább. Fogalmam sincs, hogy miért nem mehettünk menetrendi időben tovább, de ott álltunk. Pont ezért egyébként kétségeim vannak, hogy ha négy vonat lesz egy helyett, azt be tudják illeszteni KöKi és a Nyugati közé.
@Hamster: persze, értek én mindent, DE... De elébb legyen fullos módon rendbe téve a Lajosmizse, tokkal-vonóval, legyen ez a állomás is ott ahol van, de európai szinten felújítva, tehát alacsony padlóssal egyvonalban lévő fedett peron, utastájékoztatás, jegyautomata és akkor lehet ez egyfajta "intermodális" átszálló pont a 42A villingerekre, melyek nemcsak a minden bizonnyal megnövekedő vonatra/ról átszállni vágyó utasforgalom, hanem az ott lévő cégek dolgozói számára is vonzó alternatíva lehet.
süti beállítások módosítása