A dízeles Ikarus 260-as és 280-as buszok már eltűntek a BKV-tól, de a villamosberendezésüket gyártó Ganz Villamossági Művek után csak "GVM"-nek becézett troliváltozatra még egy ideig szükség van. Ennek ellenére már régen nincsenek annyian, mint 2011-12-13-ban voltak, amikor ezek a felvételek készültek. A feliratozás (amit a "CC" gombbal lehet előhívni, ha nincs alapból bekapcsolva) további információkat is tartalmaz:
Ikarus trolik a 2010-es évek elején, csak úgy
2022.12.27. 07:00 :: Hamster
11 komment
Címkék: budapest videó tömegközlekedés utcakép ikarus trolibusz csak egy videó
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Ezernyi előnye ellenére.
Ahol villamos váltókat, vonalak közötti összeköttetéseket iktatnak ki, ott nehéz rávenni az aktuális demszkyt, hogy legyen még több troli vonal.
Pláne pénz nélkül.
A járművek gyártásánál viszont a méretgazdaságossági mutatók is közrejátszanak. Ha busszal közös platformra készül trolibusz, az nem lesz drágább. Van itthon olyan buszgyártó, akinek simán beleférne évente 30-40 troli a legyártott buszok mellé, ugyanarra a platformra.
Ami ennél fontosabb: a magyar piac felvevőképességét tekintve, ahogy Hamster is utalt rá, évi 30 trolira nemigen volna igény. Még optimális járműgazdálkodás és a hálózatok bővítése mellett sem. Azaz gyakorlatilag kisipari módszerekkel lehetne trolit gyártani. Mellesleg már a GVM-trolik is lényegében úgy készültek.
Csak hát, ellentétben a hetvenes évekkel, ma már a kisipari jellegű gyártás nem olcsóbb lesz, hanem éppenhogy drágább, mint a rendes ipari termelés.
Pedig kis túlzással egy troliba még felvezető sem kell hogy működjön...
Budát tele lehetne szórni vele.
(Az 58-as adná magát, de ott kicsi a forgalom, soha nem térülne meg)
Ez megy most