Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (99) autók (88) bach (5) badacsony ms (5) balaton (156) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (40) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (958) budapesti pillanatok (51) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (328) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (56) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (12) emlékek (46) énblog (553) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (10) évforduló (13) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (75) gibson (10) gigant (5) gitár (39) gmap (21) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (146) hajtóművek-motorok (7) hampage (429) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) heviz ms (6) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (10) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (13) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (7) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1070) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (7) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (17) konstal (8) körtér (8) közlekedés (439) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (131) motorkerékpár (5) mozdonyok (28) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (10) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (242) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (25) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (122) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (123) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (39) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (11) szavazás (6) szczecin (7) szeged (40) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (239) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (70) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (6) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (493) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (438) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (535) városkép (111) városliget (10) varsó (7) vasút (616) vasútállomás (5) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (943) villamos (851) vitorlás (10) vízibusz (21) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (346) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Ikarus trolik a 2010-es évek elején, csak úgy

2022.12.27. 07:00 :: Hamster

A dízeles Ikarus 260-as és 280-as buszok már eltűntek a BKV-tól, de a villamosberendezésüket gyártó Ganz Villamossági Művek után csak "GVM"-nek becézett troliváltozatra még egy ideig szükség van. Ennek ellenére már régen nincsenek annyian, mint 2011-12-13-ban voltak, amikor ezek a felvételek készültek. A feliratozás (amit a "CC" gombbal lehet előhívni, ha nincs alapból bekapcsolva) további információkat is tartalmaz:

11 komment

Címkék: budapest videó tömegközlekedés utcakép ikarus trolibusz csak egy videó

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr9518008302

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Örök rejtély, miért nincs itthon troligyártás. Mintha ez valami űrtechika lenne. Pedig igény volna rá, Szegeden például az SZKT fabrikált magának dízelbuszból trolit.
@nyelv-ész: közgazdász / pénzügyes akárkik szerint állítólag jóval drágább mint a sima busz...
Ezernyi előnye ellenére.
Ahol villamos váltókat, vonalak közötti összeköttetéseket iktatnak ki, ott nehéz rávenni az aktuális demszkyt, hogy legyen még több troli vonal.
Pláne pénz nélkül.
@cserepfalva: Ne keverjük Gizikét a gőzekével. Trolihálózatot kiépíteni valóban drágább, mint a buszt üzemeltetni a már meglévő utakon, ahol csak a megállókat kell kialakítani.
A járművek gyártásánál viszont a méretgazdaságossági mutatók is közrejátszanak. Ha busszal közös platformra készül trolibusz, az nem lesz drágább. Van itthon olyan buszgyártó, akinek simán beleférne évente 30-40 troli a legyártott buszok mellé, ugyanarra a platformra.
@nyelv-ész: Miért, rendes buszgyártás van? A villamosberendezés-gyárat meg megvette a Skoda. Azért, mert fizikailag lehetséges lenne, miért kellene mindenáron építeni?
@cserepfalva: Nem értem, mi a panaszkodás oka: sorban indulnak önjárással hosszabbított vonalak mostanában, és ha nem indítanak újat, fél év múlva ki lehet dobni az összes magaspadlós kocsit, csak korszerű alacsonypadlósok lesznek, ráadáasul elég nagy részben önjárásra képesek. Ha van Budapesten üzemág, aminek nincs oka sírni, akkor perpillanat a troli az.
@nyelv-ész: De kinek, minek? Debrecenben épp most állítják le egy időre a troliüzemet, Budapest meg épp tele lesz néhány évre. Kinek gyártod le azt a 30-40 kocsit évente? Amit aztán lehet, hogy meg se tudnak venni itthon, mert a Skoda jön egy jobb ajánlattal, mert a nagyobb mennyiségű gyártásukba belefér a jobb ár? Biztos meg lehetne csinálni, de kétlem, hogy olyan rettentően gazdaságos lenne csak ezért bonyolítani egy cég életét.
@nyelv-ész: Előszöris a gyakorlat nem igazolja, hogy a troli ne volna lényegesen drágább, mint a busz.
Ami ennél fontosabb: a magyar piac felvevőképességét tekintve, ahogy Hamster is utalt rá, évi 30 trolira nemigen volna igény. Még optimális járműgazdálkodás és a hálózatok bővítése mellett sem. Azaz gyakorlatilag kisipari módszerekkel lehetne trolit gyártani. Mellesleg már a GVM-trolik is lényegében úgy készültek.
Csak hát, ellentétben a hetvenes évekkel, ma már a kisipari jellegű gyártás nem olcsóbb lesz, hanem éppenhogy drágább, mint a rendes ipari termelés.
Én kérek elnézést az eretnek gondolatért. Abból indultam ki, hogy van még bőven magaspadlós troli, még ha a BKV most éppen elég jól ki is van stafírozva. Meg abból is kiindultam, hogy nem tart egy trolibusz sem 100 évig, így időnként cserélni kell. Meg abból is kiindultam, hogy épelméjű városvezetés belátja, hogy a trolihálózat bővítése olcsóbb, mint a metró és a villamos, de mégis képes zéró emissziójú járművekkel működni.
@nyelv-ész: a sötétzöld mentalitás sajnos még a trolit is hátrébb sorolja a nevetséges akksis megoldásoknál.
Pedig kis túlzással egy troliba még felvezető sem kell hogy működjön...

Budát tele lehetne szórni vele.
(Az 58-as adná magát, de ott kicsi a forgalom, soha nem térülne meg)
@nyelv-ész: @cserepfalva: Ne lovaljátok már ennyire bele magatokat, hogy micsoda troligyűlölet van akár itt, akár Pesten! Igenis most kezdenek érdekesek lenni az elektromos buszok, a hagyományos troli meg lehet, hogy épp visszaszorul. A jelen perpillanat - szvsz - még nem a teljesen aksis javára szól, de a szakaszonként felsővezeték és végállomási töltés már lehet, hogy működik (illetve látjuk, hogy Pesten is működik, Lengyelország meg tele van végállomási töltős villanybuszokkal). A madzagos troli a busz és a villamos rossz tulajdonságait egyesíti: nem túl nagy kapacitású (a duplacsuklósok se igazán), drága kiépíteni és üzemeltetni, de a madzag miatt zavarérzékeny. Az aksis/hibrid megoldás meg ugyanúgy visszatáplál, mint a madzagos, csak rögtön, saját magába, azaz mindig van felvevője. A madzag irtó drága játék, a troli is meglehetősen drágább a sima busznál. Komoly önjárót építeni pedig _NAGYON_ nem az a kategória, hogy "félvezető se kell bele". Az egészbe az energiaárak beleszólhatnak, de szerintem most értünk el ahhoz a ponthoz, hogy már lehet, hogy kimondott hülyeség lenne egész Budát telerakni felsővezetékkel. És az is lehet, hogy újonnan sima trolit beszererzni még elmenne néhány évig, aztán már a falba vernénk a fejünket, hogy miért nem villanybuszos infrát építettünk inkább. Simán lehet, hogy nem fognak több "sima" trolit venni, de ez nagy eséllyel nem "sötétzöldség" kérdése lesz.
süti beállítások módosítása