Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

február 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (21) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (102) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (927) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (117) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (39) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (507) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (15) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (32) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (35) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (38) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (88) hajtóművek-motorok (6) hampage (409) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (5) hév (44) híd (30) (34) hódmezővásárhely (6) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (63) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (6) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1013) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (14) metró (45) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (65) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (11) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (8) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (8) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (57) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (12) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (81) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (89) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (5) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (38) szekacs (6) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (134) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (66) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (478) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (8) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (394) utcakép (225) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (517) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (586) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (882) villamos (837) vitorlás (7) vízibusz (8) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (339) zene (225) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Budapesti hajók 2001 és 2018 közt

2024.01.26. 06:00 :: Hamster

2000 nyara óta csinálok budapesti tömegközlekedési életképeket bemutató oldalakat, elsősorban kötöttpályás, kisebb részben gumikerekű járművekről. Kimaradtak viszont a hajók. Részben azért, mert míg buszból és villamosból több száz pörög a városban, belőlük nem nagyon van egyszerre harminc-negyvennél több a vízen, részben meg azért, mert azt gondoltam, hogy a villamosos fórumokból idetaláló embereket nem annyira érdeklik a hajók. Most megpróbálom pótolni 24 éves lemaradásomat ezzel a "hajós életképes" oldallal - tetszik, akinek tetszik, nem tetszik, akinek nem :) Aki rákattint az alábbi linkre, részleteket láthat két augusztus huszadikai parádéról, valamint egy csomó szárnyashajót is, a megszokott magyarázó és/vagy hangulatfestő szöveggel:

Budapesti hajók 2001 és 2018 közt, első oldal
Tulajdonképpen a Duna is tömegközlekedési eszköz :)

16 komment

Címkék: budapest közlekedés város tömegközlekedés hajó hampage nosztalgiahajó

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr5918311533

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ne fogd vissza magad, hajóból sosem elég!
@Pályamágus, a sínész: Oké :) Egyébként mit panaszkodom, erre a bejegyzésre már most több visszajelzés érkezett itt a blogban, mint a retró vonatosra három nap alatt :)
@Hamster: Rendszeresen olvasom a cikkeidet, tényleg érdekesek, de a vasutas dolgok számomra mondhatni nem hordoznak kommentelni való információkat. Ne érts félre, az sem rossz, de abban élek. Ami viszont a hajózást illeti, gyerekkorom elérhetetlen álmainak egyike. Azt tudom igazán rajongó szemmel kísérni. Tényleg jobban érdekelnek, mint a többi bejegyzéseid. Szóval ne aggódj, egy olvasód már biztosan lesz a témában :) .
Ezen az úszó buszon már többször is elgondolkodtam, de nem merek rá felszállni :-)
@NAR: Nem vagyok biztos abban, hogy nem nálam is valami ilyesmiről van szó. Apró kis pöcök, egy nagyobb hajóból észre se veszik. Meg azt se tudom, nem korlátozottabb-e egy valódi hajónál, amin átmehetsz a túloldalra, előre vagy hátra, ahonnan nézelődni akarsz, itt meg csak oldalra látsz ki egy bizonyos szögben.
@NAR: @Hamster: Kiváló meglátás. A busz méretű vízijárművek attól mondhatók biztonságosnak, hogy hajótestük van. Olyan a formájuk, ami leginkább alkalmas a vízi közlekedésre.
Ezzel szemben a busz, még közúti közlekedésre sem biztonságos. Nagy, tohonya, hátsókerékhajtásos, passzív kormányzású, magas súlypontú, nagy féktávolságú, szóval még arra sem a legjobb megoldás, amire kitalálták.
Láttam néhányszor ezt a szerencsétlen járgányt a Dunán vergődni. Nézni sem jó. Olyan stabil, mint egy uszadékfa.
@Pályamágus, a sínész:
Téves.
Kiskorom óta műkedvelő(nél "picit" több) hajóvolond vagyok.
@Pályamágus, a sínész: miért nem biztonságos a közúti közlekedésre valami azért mert nagy, tohonya és hátsókerék-hajtású? Milyen alkalmasabb eszköz lenne az ő feladatára?
@gigabursch: Picit több? Ez már korábban valahol előkerült. Azért a "több"-ét irigyellek. Lehet, hogy még egy csomó másért is, de ezért mindenképp. OK, de mi a "téves" ?

@toto92: Azért nem biztonságos, mert ezek a fizikai tulajdonságok egy cselekvőképtelen behemóttá teszik a többi közlekedővel szemben, akiknek rendelkezésre áll a tömegükhöz képest nagyobb tapadás, akitív kormányzás, meg alacsonyabb súlypont, ami kevésbé teszi borulékonnyá.
Az alternatíva pedig szárazföldön természetesen a vonat. A baleseti statisztikákat elég nehéz félreérteni. Vízen pedig, nem is tudom, hogy mit keres ott egy busz. Ahogy a székely viccben van: Remélem ez komoly, mert viccnek elég rossz.
@Pályamágus, a sínész: Vonat? Mondjuk a 29-es busz helyett?
@toto92: Természetesen kicsit nagyobb léptékekben gondolkodtam.
A városi közlekedés egy igazi állatorvosi ló. A városban általában gyalog járok. és jellemzően nem vesz sokkal több időt igénybe, kivéve, ha valamilyen külső területen kell valamit elérni. A városi közlekedés amúgy is tartogat néhány olyan abszurditást, amit hideg fejjel meggondolva nemigen tudok hová tenni, inkább csak a megszokás miatt nem szúrja az ember szemét.

Visszatérve a vasútra. A fizikai jellemzői miatt általában elég súlyos járművek, ami meg egy balesetnél az arányok miatt eleve ad egyfajta előnyt a biztonság terén. Ez vonatkozik a villamosra meg a metróra is. Bár a metrónak elég kevés lehetősége van ütközni közúti járművekkel, egy autó és egy villamos találkozása az autó számára szinte mindig végzetes, a villamos részéről meg csak néha, és akkor sem különösebben kockázatos a rajta utazók számára, a jármű meg többnyire javítható. Egyszóval a városi közlekedésben is megvan a vasúti lehetőség, csak a közlekedésszervezést kell jól csinálni. Átgondoltabb helyeken egy új terület beépítésénél nem csak a közműveket meg az utcákat építik ki, hanem az oda vezető metróhálózatot is.
@Pályamágus, a sínész:
Mi a téves? Az átpártolás...
:-)

No, akkor neked és a bloggazdának is egy nemrég előkerült felvétel 2008-ból.
Van olyan pillanat, ahol én is feltűnök..., mert a legtöbb felvételnél a kamera mögött voltam, de a manővernél ezt rábiztam másra..., mert nekem utasított feladatom volt...
www.youtube.com/watch?v=9eMq-lvfokw
@gigabursch: Jó kis videó, ilyen szögből egészen másnak látszanak a dolgok. Mondjuk szívesen megnéztem volna, ahogy a daru átveszi, és helyreemeli, de ne legyünk telhetetlenek.
Ott voltam, amikor a szekszárdi "kosárfüles" hidat készítették elő, de a befordításnál már nem sikerült jelenlennem. Úgy volt, hogy meg fogom tudni nézni, de a tervezett időben nem volt megfelelő valami. Vízállás, időjárás, valami, már nem emlékszem. Szóval halasztották, de nekem is volt egyéb dolgom is, mint hétszám ott nézelődni.
Azért remélem, hogy egyszer még láthatok olyat is!
@gigabursch: Egy ilyet én is fotóztam, de nem ezt, és véletlenül, a Bem rakpartról. Onnan sajnos nem hallatszott ilyen szépen a két Láng.
süti beállítások módosítása