Ha a berlini U5-ös hosszabbításához, pláne a kölni földalatti stadtbahn észak-déli vonalához hasonlítjuk, nem épült sokáig a budapesti négyes metró, mégis soknak tűnt átélni. De most nem ezen akarok lamentálni, inkább csak megmutatnám, milyen volt a megnyitó napja. Azóta eltelt tíz év - ki mit lát, mi változott azóta? A politizálást kérem hanyagolni, itt és most csak egy közlekedéstörténeti esemény hangulatát próbáltam visszaadni. Aki politikusok családtagjainak jelzős szerkezetekbe foglalásával akar foglalkozni, keressen más fórumot hozzá!
Ilyen volt a négyes metró első üzemnapja tíz éve
2024.03.28. 18:00 :: Hamster
18 komment
Címkék: budapest metró város tömegközlekedés hampage m4
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Az egyetlen elfogadható állomás a Gellért tér, a többi a kivagyiság, az építészeti barbarizmus és a pocsékolás örök mementója lesz...
Gyomorforgatóak a betonból odahányt földalatti hangárok, a pazarló belső terek, az egész érzés, hogy mennyivel jobb is lehetett volna.
100x funkcionálisabbak a 120 éve épült londoni mély állomások a sima nagyobb átmérőjű állomási alagútjaikkal, meg pár mozgólépcsővel!
De nem.
Ide ez a borzalom kellett...
Jól látod!
Néhány parkoló is lehetett volna végig a vonal mentén, pár tucat kicsi semmit nem számított volna.
Egyetlen dolgot jelent mégis nekem az egész: a 2006 augusztus 21-én kezdődött építkezés miatt indított 41V buszon ismerem meg a feleségemet... :-)
Azok pont borzasztóak, levegőtlenek, hosszú gyalogutakkal elérhetők, a mai health and safety előírásoknak tutira nem felel meg a kiüríthetőségük. A kedvenceim azok, ahol csak lift és lépcső van (nem tudom, hány ilyen van még). Ezekben csak az a zseniális, hogy 100-120 évesek, meg hogy vannak, de jónak szvsz nem jók. Az M4-gyel az a fő gond, hogy rosszul öregszenek az állomások, beázás és mindenféle foltok díszelegnek a látszóbetonon. Amiből amúgy kinőhetünk ezennel, megvolt, érdekes volt, inkább legyen más :)
A régi "Budapest ípusú" mélyállomások kicsit korszerűbben bőven megtették volna bárhol a 4-es vonalon.
A másik totál elQrt részlet pl. a Móricz és Újbuda megállók!
Hosszabb peronokkal, a két végén mozgólépcsővel egy állomás kiszolgálta volna a két teret sokkal olcsóbban.
Nem sorolom a hibákat, szinte mindenhol tele van velük az egész "vonal".
Londonra visszatérve, majd az összes metrómegálló a 3-as zónán kívül kertvárosi rész. Sőt.
Londonon kívüli városok voltak vonalak végállomásai a 30-as 40-es években mikor utoljára nagyot bővült a hálózat.
Nem volna az rossz ha Budaörstől Újpalotáig járna.
Nem lenne rossz, ha Budapest olyan gazdag volna, mint London, ennyit lehet erre mondani. A londoni külvárosok/elővárosok egy része például azért épült, mert a metrós (vasutas) cégek felvásároltak egy adott környéket, és elkezdték beépíteni, fő vonzerőként a közlekedést felhozva. Ez a vállalkozói hozzáállás soha nem létezett itthon, de megkockáztatom, hogy a világ 98%-án se. Elég fontos részlet, hogy egy világot khm, leigázó világbirodalom fővárosáról beszélünk, mely akkoriban a világ vezető műszaki hatalma is volt. Nem hogy almát hasonlítanánk körtéhez, hanem almát egy 12 hengeres Rolls-Royce motorhoz.
A képet persze kicsit árnyalja, hogy a Temzétől délre meg alig volt metró, de a vasút ott is finoman szólva sűrűn építkezett. Londonban sokkal több megszűnt vasút van, mint Budapesten működő. Amikor ezeknek a dolgoknak épülnie kellett volna, mi azzal voltunk elfogalalva, hogy kb. 350 gyarmati sorban eltöltött nagyon sz*r év után bulvárokat és palotákat építsünk, és ne érezzük, hogy azért igazából még mindig gyarmat vagyunk. Teljes tévút Londont emlegetni ilyen összehasonlítgatásokban.
Ez megy most