Az idétlen címből szerintem sejthető, hogy már megint valami balatoni hajóról lesz szó :) Naszóval: tavaly utaztam az akkor szolgálatban levő mind a négy komppal, de közben érkezett két új is. Ha minden igaz, az egyik közülük valamikor decemberben állt szolgálatba, úgyhogy nem-balatoni lakosként csak a 2024 márciusi évadnyitón láttam őket mozgásban - viszont ott nem lehetett utazni velük.
Tavasszal aztán nem bírtam magammal, és rábeszéltem Jazzcoolt, hogy menjünk el Tihanyba, ahol az egyik biztosan közlekedni fog (azért csak az egyik, mert a másikon még dolgoztak valamit). És voilà: vonatra szálltunk, aztán hajóra, aztán buszra, és Tihanyréven tényleg ott állt a Tihany nevű új verda!
Mozogni viszont csak a két régebbi komp mozgott, úgyhogy a rámpa közelében kerengve figyeltük, hogy mikor áll be melléjük az új is a forgalomba. Nem hiába vártunk: egyszercsak kivették a "behajtani tilos" táblát a felhajtó közepéből, mi meg felvágtattunk rá. És nem csak a kocsibeállós részre, ...
... hanem teljesen fel, a "tetőteraszra", mely a hatalmas panorámaablakos vezetőfülkét veszi körül. Fogalmam sincs, mit láthat a kormányos innen a hajó elejéből, de gyanítom, hogy nem sokat, és inkább kamerák segítségével navigál.
Nem bírtam eldönteni, hogy az új jószág nagyobb befogadóképességű-e a régieknél. A neten található adatok alapján talán erre is ugyanannyi autó tud beállni, de esetleg több bicikli elfér mellettük? Az infrastruktúra adottságai mellett nyilván nem lehetett jelentősen nagyobb járművet építeni.
Ránézésre valahogy szűkebbnek tűnt, de ez valószínűleg csak azért volt, mert az autós tér egy része fedett. A képen egyébként már Szántódon látjuk a járművet, melyre itt megint kikerült a behajtani tilos tábla. Érdekesnek találtam, hogy az új gép pihent, míg a régiek pörögtek, ...
... de azóta már láttam olyat a távolból, hogy mindkét új gép ott sürgött-forgott a két part közt. Ami azt jelenti, hogy megint el kell menjek oda :)
A képek mellé videó is jár, melyről talán sejthető, hogy a nyílt vízen gyorsabban haladt, mint a régiek, de a rámpához állás tovább tartott neki. Kíváncsi vagyok, ez változik-e, amikor berázódik a személyzet és a gép is! Ami kár, hogy nincs még egy-egy rámpa a réveken, mert pünkösdkor akkora forgalom volt, hogy jól jött volna a két másik régi is. Egy ismerősöm azt mondta, hogy ha már nem fér el két további autós beálló, akkor legalább a kerékpárosoknak és gyalogosoknak kellene valami ki- és beszállóhelyet építeni, és mondjuk a legkisebb régi komp pöröghetne csak nekik. Nekem tetszik az ötlet :)
Ez megy most