Mivel a múltkori, hetvenes évekbeli utcaképes bejegyzésből autómán beszélgetés lett, úgy döntöttem, folytatom korábbi sorozatomat, a villamosfotózás közben mintegy melléktermékként készült autós képeim mutogatását. Kezdjük talán ezzel a könnyed SUV modellel:
Halvány lila segédfogalmam sincs, hogy ez a LIAZ mikori lehet, hiszen az ötvenes évektől kezdve sokáig gyártották ezt a formát. Kukásautóként már leváltották a Bedfordok, majd Mercik, de más formában még velünk van. A felsővezeték-javító tornyoskocsi felépítmény miatt eleve érdekes jószág, de az állapota miatt egyenesen csoda ez a pöfögény! (Bár a hűtő fölötti töltőcsonkot körülvevő dombor-fémlemez kicsit fura.)
Az előzőhöz hasonlóan ő is csehszlovák eredetű: egy Praga alapú autódaru - ha jól sejtem, ezt a teherautót hívják V3S-nek? Turcsi orra miatt nagyon bírtam kiskoromban, és nem hittem volna, hogy harminc évvel később még mindig lehet munkában látni belőle!
Picit szakadjunk el északi (ex-)szomszédunktól, és ugorjunk vissza 2002-be, az Október 6. utca és az Arany János utca (?) sarkára:
Ez a Moszkvics szerintem évekig parkolt itt, mire - az egykori Október 6. utcai villamosvonal nyomainak kutatása közben - rászántam magam, hogy lefotózzam. Legközelebb, amikor arrajártam, már nem volt ott, szóval szerintem jól tettem. Jól sejtem, hogy ő egy 403-as? Esetleg 407-es? Hogy lehet ezt ránézésre megmondani?
Szintén nagytestvéri produkcióból származik következő gépsárkányunk:
Igen, ő egy GAZ 24-02, ismertebb nevén a kombi Volga. Döbbenetes méretű dög, tisztes mennyiségű krómdíszítéssel. A kék felniért azért kár, gyanúm szerint nem gyári extra volt :) Persze őt is villamos-nyomok kergetése közben láttam: éppen a Dózsa György út - Szondi utca környékét kutattam, amikor szembejött.
Ugyanő hátulról. Valamiért kiskoromból inkább csak a sima (lépcsőshátú, szedán, stb) rémlik, kombit ritkán láttam. Hm, mi is jöjjön következőnek?
Na jó, ő túl nyilvánvaló volt, még mindig ezrével látni belőlük :) Bár klassz, hogy még rajta van a Zsiguli-embléma, és hogy az oldalsó indexlámpácska kerek, bemélyített tetejű. Egyébként nem lehetnek ezek olyan rossz autók, ha még mindig köztünk vannak, hóban-fagyban!
No, valami régiesebb kinézetűt keresek nektek... Hopp, meg is van:
Ezt a Skoda 1203-ast a 44-es villamos mára elveszett, rákospataki végállomása mellett fotóztam. Magyarországon valahogy mindig is érdekességnek számított, Cseh- és Szlovákiában viszont a mai napig nagy számban találkozni vele (nekik viszont cserébe nincs annyi Barkasuk, Zsukjuk és Nysajuk). Nálam mindig az "olyan csúnya, hogy az már szép" kategóriába tartozott, de mentő- és rendőrautóként - bazi nagy "VB" felirat mindenhol, azóta se tudom, mit jelenthetett - azért ütős volt :)
Úgy érzem, itt az ideje egy kis hazainak:
Ez valószínűleg egy kutyaközönséges Ikarus (266-os, laprugós "kocka-faros"), de ahogy ott állt a Bartók Béla út felújítása közepén, trilex-tárcsával és apró ablaknyílásokkal, le kellett kattintanom.
És jöjjön a bónusz, az ív beteljesítése végett ismét Csehszlovákiából:
A Skoda Felicia szerintem a hatvanas évek egyik legszebb autója volt, bár a kockarács az elején kétségtelenül kevésbé sikkes, mintha függőleges krómrudak lennének a helyükön. De milyen már, hogy a coccjalizmusban ilyen playboy-kocsikat gyártottak? :)
És az oldal végére valami dögös... mondjuk egy V8-as: egy Tatra T77A. Ez a kocsi se lehetett kevéssé feltűnő 1935-ben, amikor bemutatták! Akárcsak az előző, ez a kép is a prágai Műszaki Múzeumban készült, ahol volt még pár hasonló szépség. Például jobbfelé hátul sejthető egy S110 Rapid S130RS, azt is szeretjük, bár kétségtelen, hogy sehol sincs ehhez az öreg Tatrához képest érdekességben.
Ez megy most