Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (99) autók (88) bach (5) badacsony ms (5) balaton (154) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (40) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (958) budapesti pillanatok (51) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (328) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (56) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (12) emlékek (46) énblog (553) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (10) évforduló (13) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (75) gibson (10) gigant (5) gitár (39) gmap (21) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (144) hajtóművek-motorok (7) hampage (429) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) heviz ms (5) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (10) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (13) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (7) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1070) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (7) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (16) konstal (8) körtér (8) közlekedés (439) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (131) motorkerékpár (5) mozdonyok (28) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (10) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (242) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (25) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (122) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (123) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (39) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (11) szavazás (6) szczecin (7) szeged (40) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (239) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (69) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (6) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (493) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (438) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (535) városkép (111) városliget (10) varsó (7) vasút (616) vasútállomás (5) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (943) villamos (851) vitorlás (10) vízibusz (20) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (345) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Militáns gépsárkányok

2010.09.22. 18:45 :: Hamster

A cím természetesen marhaság, hiszen egy gép nem lehet militáns, maximum a létrehozója és/vagy használója, de valamit oda kellett írnom címnek :)

A kecskeméti repülőnapon nem csak az eget volt érdemes figyelni, hanem a mindenfelé ácsorgó gumikerekűeket is.

Kezdjük a hagyományőrző szekcióval! Míg a hivatásos hadtörténeti megőrzés többnyire bakokra állított rozsdafoltos vasakat jelent, vannak élő kiállítások is az országban. Nem tudom, a Kecskeméten látott csapat kicsoda-micsoda, de szerintem egy "élőkép", valódi (Willys?) Jeep-pel izgalmasabb, mint egy makett vagy kép a vitrinben.

Itt van a szovjet rokon, a GAZ/UAZ (a GAZ kezdte gyártani, majd az UAZ folytatta) 69-es. Gyerekkoromban ugyan már inkább UAZ-469-esekkel találkozhattam (bár a múlt idő nem igazán pontos, hiszen ma se ritkák), de azért rémlik ez is.

Nem katonai, de majdnem: egy határőr Niva. Amikor évtizedekkel (na jó: kettő és féllel) ezelőtt először láttam ilyet, viccesnek találtam, de azóta sokan mondták, hogy nem szabad alábecsülni, mert nagyon jó kis off-road jószág, ami még mindig köröket ver a legtöbb utcai terepjáróra. Az más kérdés, hogy én speciel leginkább gyalog szeretek a természetbe menni - esetleg kisvasúttal :)

UAZ-452. Annak idején legjobban fehérre festve, mentőként tetszett (vajon civil mentő volt, vagy valami elit, például tiszti mentő? rég volt...) de így is elég jellegzetes darab. Érdekes, hogy amíg az előkelőbbnek (és korszerűbbnek) tűnő Latviják mind eltűntek, ezek a 4x4-esek bizonyos országrészekben még mindig tömegével dolgoznak munkagépként. Persze lehet, hogy csak sokkal több volt belőlük az országban.

Magyar katonai hagyományőrzés aligha képzelhető el csőrös Csepel nélkül. Szerencsére nem fogyatkoznak, sőt, egyre több van belőlük. Gondolom a korábban zárolt, mára eladósorba került készletekből legózódnak újra össze - manapság megint nem csupán nosztalgia-találkozókon látni 344-eseket, hanem dolgozni is.

A másik Varsói Szerződéses cucc, ami nem bír elmúlni, a Tatra. Már a csőrösek is rendkívüliek voltak, de a 815-ös sorozat (asszem ez az) szó szerint lehengerlő volt. Pedig akkor még nem létezett Youtube, így nem láthattunk videókat arról, hogy milyen terepeken elmennek ez a böhöm jószágok. Ez itt egy tankszállító-vontató, mögötte ott kukucskál egy T-72-es.

Ezek a modern Rábák (H-18? H-22? oda lehet alulra kommentelni, hogy mi, mert nem nagyon látom át a típusaikat) elég komolyan néznek ki. Mondjuk azt hiszem, a fülke MAN, gyanítom, a motor is. Ez még szinte utcai modell, van morcosabb, Tatra-közelítő darab is.

Egy még hagyományosabb MAN. Voltak igazi agresszív darabok is tőlük kiállítva (HX sorozat), de valamiért ezt fotóztam le.

Persze egyik új gyártású nagyvas se érhet nyomába a KRAZ-nak - talán majd 30-40 év múlva ;) Ha anno lett volna katonai autóskártya, ő lett volna az adu, ami mindent visz.

A végére bónuszként a paletta másik véglete: "military" MZ motor. Segédfogalmam sincs arról, miben különbözik egy sima ETZ 250-estől - a rárögzített extrákon kívül -, de remélhetőleg majd megírja valaki.

Jól látható, hogy nem csak én ragadtam le nála :)

13 komment

Címkék: autók képek haditechnika kecskemét 2010

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr492315726

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az MZ csak fél-militarynak tűnik, van pár fotóm "eredeti" honvédségi MZ-kről, a nyereg is más volt.
@Matiz: Ilyesmik miatt is kérdeztem, hogy ez most retrofit, vagy így szolgált.
@Matiz:

Matiz!

Félig talált. Ez a darab valóban "utángyártott", de használták ilyen nyereggel is.

A Niva egyébként az enyém. :-)
A dobozos UAZ mentő létezett civil változatban is, főleg vidéken használták, de Pesten is volt néhány. Eddig egy megmaradt példányról tudok,a mentőmúzeum tulajdonában van. A Róbert K. Krt-i OMSZ mentőbázis garázsában áll.
Szép kis válogatás!
Csípem ezeket a Rába gépeket, ahogy meg nézegetem a videókat róla, bírják a terepet és a melót emberesen. A képen látható példány szerintem H18.206-os lesz. S, ahogy írod egy MAN moci mozgatja, a fülke pedig licensz.
Niva nem tudom miért, de mindig az egyik kedvenc autóm volt. A hazai útviszonyokat ismerve meg pláne.:))
@AngaMaz: Komolyan a te Nivád? Jó kis gép lehet. (ide jön az irigy smiley:))
@yomsisi: Akkor jó, tehát tényleg volt Országos Mentőszolgálatos is.
Bocs, abszolut off :)
- Mi az? Kívül sárga, belül fekete?
- ???
- Villamos, tele négerekkel!
A Niva valóban jó terepjáró.

Vannak nála jobbak, de egy normál terephasználat mellett az ár-érték aránya verhetetlen.

Ifjabb koromban egyxszer a vállalati Nivával ellógtunk az erdőbe és megnéztük mennyire terepjáró. Nagyon!

Mikor a kolléga a meredek lejtőn pumpálta a féket, és azt élvezte, hogy a két első kerekéről visszaesik a kocsi mind a négyre...

Ő mondjuk azt nem szerette, mikor 25-30-as tempóval mentem el két fa között, mindig attól félt, beszorulunk.
"Persze egyik új gyártású nagyvas se érhet nyomába a KRAZ-nak - talán majd 30-40 év múlva ;)"

Új gyártású nem is, de régi...

img3.indafoto.hu/7/5/23935_1aa559737cd37f919f3fb11a7b5b1c69/4597561_82a4844afd9319ebce2b4d1323af4fae_xl.jpg
KRAZ 255B mellett MAZ 537G

Forrás: Függőség Napja 2009 @ Autófilia
@Czifra: Ilyenről is van valahol képem, talán harckocsiszállítóként?
Azaz:) Bár a Krazzal is hurcibáltak ilyesmiket...

Tegyük hozzá, az oroszok gördülővas-megalomániája határtalan:

m.blog.hu/au/autofilia/image/prokee2/100916/maz03.jpg

MAZ 7907

Méretek:
Hosszúság: 30 méter
Magasság: 9 méter
...

szintén via autófília.
@Czifra: :))))
nagyon ismerős volt a kép, aztán igazoltad is.
süti beállítások módosítása