Figyelem! Az írás nyomokban iróniát és gúnyt tartalmazhat :)
Vasárnap volt 115 éve, hogy I. Ferenc József egy kis utazás után nagy kegyesen megengedte, hogy a magyar és német vállalatok közös vállalkozásaként megépített kisföldalattit róla nevezzék el, ezzel nyilván hatalmas közönségigényt kielégítve. Persze múlt hét vasárnap igazából nem ezt ünnepeltük, hanem az 1896. május 2-i megnyitót, melynek örömére a BKV néhány körre forgalomba engedte a talán az indokoltnál kicsit jobban is őrzött (ám természetesen mindenképpen felbecsülhetetlen eszmei értékű) 11-es nosztalgiakocsit. Nem fotós eseményről volt szó, de persze az ember naív, és mégis megpróbál fényképezni, különösen hogy aznap kivételesen szabad volt odalent külön engedély nélkül is fotózni, állványról is. Ennek köszönhetően számos hátizsákot, kabátot, frizurát és kamerát tartó kezet alkalmam volt megörökíteni :) Az ilyen képek túlnyomó részét persze töröltem, de párat azért elraktam emlékbe - például a végállomási kihúzóban álló kocsiról készültet:
... vagy a Mexikói út felől éppen visszaérkezettet:
Mivel véletlenül aznap a láthatatlanító kabátomon kívül a láthatatlan állványomat is vittem magammal (a két másik emberhez hasonlóan, aki mellettem állt még), a Mexikói útnál is hasonló eredményre jutottam:
Szerencsére azért egyetlen (szinte) jó minőségű képet azért sikerült a "ki tud úgy közelebb menni a járműhöz, hogy közben nem néz a háta mögé?" verseny közepette közben is készítenem:
Legközelebb lehet, hogy inkább nem bohóckodom az állvánnyal, hiszen ilyen kis helyen, ennyi érdeklődő mellett gyakorlatilag lehetetlen, hogy ne menjen mindenki mindenki képkivágásába bele (én is belecsúszhattam máséba, ezt elkerülendő próbáltam volna viszonylag távolról fotózni) - bár néhányan azért hátranézhettek volna, mielőtt fotózni kezdenek, illetve ha befejezték, kioldalazhattak volna, hogy más is képhez juthasson. Nehéz ügy ez, a lényeg viszont úgyis az volt, hogy utazhattunk a szépséges járgánnyal, és videózni nem csak a végállomásokon lehetett:
Komolyra fordítva a szót egy kicsit, az világosan látszott, hogy van érdeklődés az ilyen menetek iránt: sokan lemaradtak, még többen pedig valószínűleg arról se tudtak, hogy épp lemaradnak valamiről. Remélhetőleg a jövőben kicsit gyakrabban is lehet utazni a 115 éves, faburkolatú alacsonypadlós villamossal :)
Ez megy most