Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (99) autók (88) bach (5) badacsony ms (5) balaton (157) balatonföldvár (5) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (40) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (958) budapesti pillanatok (51) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (329) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (56) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (12) emlékek (46) énblog (553) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (10) évforduló (13) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (75) gibson (10) gigant (5) gitár (39) gmap (21) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (146) hajtóművek-motorok (7) hampage (429) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) heviz ms (6) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (10) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (13) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (7) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1070) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (7) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (17) konstal (8) körtér (8) közlekedés (439) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (131) motorkerékpár (5) mozdonyok (28) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (10) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (242) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (25) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (122) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (123) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (39) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (11) szavazás (6) szczecin (7) szeged (40) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (239) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (70) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (6) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (493) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (438) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (535) városkép (111) városliget (10) varsó (7) vasút (617) vasútállomás (6) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (944) villamos (851) vitorlás (10) vízibusz (21) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (346) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Egy vasárnap délután a Kisföldalattin

2011.05.12. 23:46 :: Hamster

Figyelem! Az írás nyomokban iróniát és gúnyt tartalmazhat :)

Vasárnap volt 115 éve, hogy I. Ferenc József egy kis utazás után nagy kegyesen megengedte, hogy a magyar és német vállalatok közös vállalkozásaként megépített kisföldalattit róla nevezzék el, ezzel nyilván hatalmas közönségigényt kielégítve. Persze múlt hét vasárnap igazából nem ezt ünnepeltük, hanem az 1896. május 2-i megnyitót, melynek örömére a BKV néhány körre forgalomba engedte a talán az indokoltnál kicsit jobban is őrzött (ám természetesen mindenképpen felbecsülhetetlen eszmei értékű) 11-es nosztalgiakocsit. Nem fotós eseményről volt szó, de persze az ember naív, és mégis megpróbál fényképezni, különösen hogy aznap kivételesen szabad volt odalent külön engedély nélkül is fotózni, állványról is. Ennek köszönhetően számos hátizsákot, kabátot, frizurát és kamerát tartó kezet alkalmam volt megörökíteni :) Az ilyen képek túlnyomó részét persze töröltem, de párat azért elraktam emlékbe - például a végállomási kihúzóban álló kocsiról készültet:

... vagy a Mexikói út felől éppen visszaérkezettet:

Mivel véletlenül aznap a láthatatlanító kabátomon kívül a láthatatlan állványomat is vittem magammal (a két másik emberhez hasonlóan, aki mellettem állt még), a Mexikói útnál is hasonló eredményre jutottam:

Szerencsére azért egyetlen (szinte) jó minőségű képet azért sikerült a "ki tud úgy közelebb menni a járműhöz, hogy közben nem néz a háta mögé?" verseny közepette közben is készítenem:

Legközelebb lehet, hogy inkább nem bohóckodom az állvánnyal, hiszen ilyen kis helyen, ennyi érdeklődő mellett gyakorlatilag lehetetlen, hogy ne menjen mindenki mindenki képkivágásába bele (én is belecsúszhattam máséba, ezt elkerülendő próbáltam volna viszonylag távolról fotózni) - bár néhányan azért hátranézhettek volna, mielőtt fotózni kezdenek, illetve ha befejezték, kioldalazhattak volna, hogy más is képhez juthasson. Nehéz ügy ez, a lényeg viszont úgyis az volt, hogy utazhattunk a szépséges járgánnyal, és videózni nem csak a végállomásokon lehetett:

Komolyra fordítva a szót egy kicsit, az világosan látszott, hogy van érdeklődés az ilyen menetek iránt: sokan lemaradtak, még többen pedig valószínűleg arról se tudtak, hogy épp lemaradnak valamiről. Remélhetőleg a jövőben kicsit gyakrabban is lehet utazni a 115 éves, faburkolatú alacsonypadlós villamossal :)

13 komment

Címkék: énblog budapest közlekedés videó nosztalgia kisföldalatti

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr112899674

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Igen, pl. én is lemaradtam. Amikor a BKV honlapjára elnéztem, már a "nincs több hely" felirat fogadott...
@Comandante en Jefe: Nagyon szűk keresztmetszet a kocsi befogadóképessége, úgyhogy ha mondjuk a nyári hónapokban néha közlekedne, az lenne az igazi, mert hány éve vártunk már erre mi, jólértesült mániások is... akkor mit mondjon valaki, aki nem is olvassa rendszeresen a bkv.hu-t?

Annak viszont örülök, hogy most nem volt az az enyhe amperszag menet közben, ami a legutóbbi nyilvános menetekkor, ti. akkor végképp elhittem, hogy ezzel a kocsival egyszerűen nem lehet két körnél többet menni, mert nem bírja. Úgy látszik, bírja, csak kicsit pihentetni kell :)
ráadásul a fényképezőgéped elveszti az élességet a fejeknél. :)))

videot majd este.
Mikor volt a legutóbbi nyilvános menet amiről írtál? Esetleg arról írtál, filmeztél? (Megnézném...)
@pistik100d: 2003-ban vagy 2004-ben. Lehet, hogy azóta is volt, de én akkor lemaradtam róla.
"ezzel a kocsival egyszerűen nem lehet két körnél többet menni, mert nem bírja. "

77 éven keresztül ment, nem hinném, hogy ne bírná...
@zoli_: Azért akkor volt hozzá műhely, alkatrészek, és főleg tudás, ma meg egy rakat dolgot valószínűleg egyedileg kellene legyártatni, és nyilván a műszaki személyzettől se várható el, hogy úgy kenje-vágja a problémák kezelését, mintha minden nap ezzel dolgoznának.
@Hamster:
"...és nyilván a műszaki személyzettől se várható el, hogy úgy kenje-vágja a problémák kezelését, mintha minden nap ezzel dolgoznának."

Egyszerű és kézenfekvő a megoldás: gyakrabban kellene járatni :-))

Eszméletlen élmény volt, nyilvánosan is hatalmas köszönet érte, hogy szóltál. Nagyon régóta szerettem volna már utazni rajta.
höhö, királyság. :)
Valószínűleg ha Ő Császári és Apostoli Királyi Fennsége uralkodna ma is, akkor Legkegyelmesebben Megengedné, hogy gyakrabban kerüljön sor ilyen nosztalgiamenetekre. Valószínűleg a BKV ezen engedély hiányában csak suttyomban meri pályára engedni az öreg masinát, és csak a föld alatt, nehogy Őfennsége onnan fentről észrevegye, és Legmagasabb Neheztelését a BKV-vezetők fejére szórt villámok formájában kifejezésre juttassa az engedély nélküli különmenetek miatt.
@Hamster:
Most is van műhely, szakemberek bőven, és ha nem tévedek akkor a kisföldalatti elemeit sem gyártja senki sorozatban manapság... Az a 22(23?) db szerelvény is elég egyedi, ha bármi alkatrész kell hozzá, akkor szerintem nem telefonálnak a Ganz művekbe, hogy kellene egy áramelosztó, meg egy pneumatika vezérlő szelep.
A 11-es kocsi vezérlése nem sokban különbözhet az UV-k vagy a nosztalgia üzemben közlekedő 70-80 éves villamos kocsikétól.
SZia!
Lesz nosztalgiamenet a 120-as évfordulóra?
Valahogy össze kellene hozni. A 115-ösön úgy éreztem, hogy a rajongói várakozás eredményeképpen hozták össze a menetet persze ez lehet, hogy hülyeség.
Viszont ha Te írnál róla az szerintem előre vinné az ügyet...
süti beállítások módosítása