Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (108) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (413) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (399) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Képes csapongás az Oldtimer Expo kapcsán

2011.07.22. 07:00 :: Hamster

Idén jártam először ezen a rendezvényen, és ha nem a Füstiben rendezik, lehet, hogy most se mentem volna ki, mert nem pontosan én vagyok az ilyesmik célközönsége :) Valószínűleg senkit nem fog sokként érni, ha azt írom: sok szép régi autót láttam, de nekem nem a legrégebbiek tetszettek a legjobban.

Mivel az autókhoz továbbra se értek, nem a látottak értékelése ("az Adler Standard 6 1927-es évjáratán óóóriási stílustévesztés a krómozott sebváltókar, mert azt csak két évvel később kezdték használni, és különben is, eredetileg kettővel több küllője volt a kerekeknek!") következik, csak pár kép mindenféle klassz vasdarabokról:

"Bogárbusszal" kezdem, mer' a Bogárbusz az jó dolog: T1, "Samba" kivitelben, akkora krómozott emblémával, mint egy kormánykerék. Lehet ennél rajzfilmszerűbb egy mikrobusz? Gyerekkoromban a Dayka Gábor utcában parkolt egy hasonló; amikor mentünk valahová, mindig megnéztem, hogy ott van-e még. Azt hiszem, mi költöztünk el hamarabb, mint hogy eltűnt volna, és még az is lehet, hogy ma is megvan valahol. Ami azért furcsa gondolat, mert már akkor is öreg volt - de mégse elképzelhetetlen, mert ezek a Fauvék már csak ilyenek, kitelik tőlük...

A T2 nem tetszett annyira, mint a T1, de azért még így is elég Bogár-szerű volt ahhoz, hogy az ember ne utálja. Valaki nem tudja, ezeket árulták Magyarországon is? Csak mert egész sok volt belőlük.

Őőőő, hát ez meg hogy kerül ide? Kontrasztnak? :) Ő itt a Nysa 522S, amiről jót még nem nagyon hallottam - ez a jószág már fénykorában is nyíltszíni gúny tárgya volt. Pedig aranyos járgány lehetett volna 1950 körül - na de a nyolcvanas években, ráadásul miközben szó szerint életek múltak rajta..? Valahol azt olvastam, a műszaki alapja ugyanaz volt, mint a Zsuknak (Żuk), ez tényleg így van? És tényleg annyira rossz volt? Szerencsére kimaradt az utazás vele, a mentőkön kívül meg nem sokan használtak ilyet. Piszkosul gondolkozom, hol lehetett még a típust látni, és csak a BKV ugrott be. De azon kívül?

Na de vissza a Volkswagenekhez! Ez itt egy VW 412L Variant; egy olyan típus, amiből lehet, hogy egyszer már láttam egy példányt - de az is, hogy csak álmodtam. Le kellett fotóznom, annyira ritka jószág; szerintem húsz évvel öregebb Bogárból is több működőképes van, mint ebből!

 

NSU Ro80-ast eddig - azt hiszem - csak a Deutsches Museumban láttam. 1967 és 77 közt gyártották, ami szerintem teljesen hihetetlen, mert a formaterv - apróbb változtatásokkal - még a nyolcvanas években is bőven elment volna! Hogy azért volt sikertelen, mert Wankel-motoros volt, vagy mert az NSU éppen ekkor olvadt össze az Auto Unionnal, létrehozva az Audit (pontosabban akkor még Audi NSU Auto Union AG volt a cég neve), és az új cég nem érezte sajátjának a típust, azt nem tudom, de figyelemreméltó jószág!

Ha nem utálnék vezetni, valószínűleg erősen tepernék, hogy Audim legyen. Mondjuk azt nem tudom, ez a C1 kupé (Audi 100 Coupe S) beleférne-e anyagilag... lehet, hogy jobb is, hogy utálok vezetni ;)

A német vonulat  lezárásaként (bár a Nysa ugye lengyel volt) küldöm ezt az MZ ES250/2-est - a romantikus Stoye "Super Elastic" névre hallgató oldalkocsival - mindenkinek, aki szereti. Nem egy Pannónia, de azért megér egy fotót ;)

Az aznap látott egyik legszebb autó egyébként ironikus módon nem is gumikerekű volt: ez a Csajka (GAZ-13) a Vasúttörténeti Park tartozéka. Valaki nem tudja, milyen motor van benne? Csak mert amikor hallottam menni, elég hangos volt, míg a sima Csajkák, amiket eddig működés közben hallottam, viszonylag halkak voltak. Konkrétan az, ami a Konyec című filmben szerepelt (a tulajdonosa mondta, hogy az az, amikor Miskolcon véletlenül belefutottunk), olyan halk volt alapjáraton, hogy észre se vettem, hogy jár a motorja, miközben mellette álltam...

28 komment

Címkék: autók képek oldtimer

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr273087610

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nysat azon kívül tűzoltók használtak. egy ismerősnek van.

a Ro80 menő. s tényleg sajnos a Wankel ölte meg, akkoriban nem volt az túl megbízható dolog.
a formatervvel se lőttél mellé, nézz csak meg egy szivar 100-as Audit. ;) ( de.wikipedia.org/wiki/Audi_100_C3 )

a 100S Coupéval kapcsolatban eltántorítsalak? :)
nepitelet.hu/autok/audi/100_c1_1970/alombol_remalom/
pedig tényleg hangulatos kívül-belül, illata is jó.

amúgy tetszettek a képek, jöhet a 2. adag! ;)
@Rocko-: Fú, tűzoltó Nysát sose láttam, gondolom nem Pesten nyomultak velük.

"jöhet a 2. adag"
Honnan veszed, hogy van? (Pedig van:)
@Rocko-: "a 100S Coupéval kapcsolatban eltántorítsalak?"
Azért ezek nagy része nem az autó hibája. Az persze tény, hogy egy Szivarral biztos kevesebb gond lenne, na de az kb. 15 évvel újabb is.
A füstis Csajkában már Zsuk motor ketyeg, de az is széthullófélben.
Az MZ-s képért külön köszönet. Tényleg nem egy Pannónia, egy igazi Trophy!

Én BGTV-nél Nysáztam sokat, sajnos csak utasként :-((((((
@Hamster: igen, a Nysa nem pesti, de pest megyei.

"Honnan veszed, hogy van? (Pedig van:)"
tudom. ;)

"Azért ezek nagy része nem az autó hibája."
persze hogy nem az autó. de attól még hiba.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: naaaa!
és hogy tovább fűzzem a 412-es szálat: a Barzilok gyártottak belőle kupét: de.wikipedia.org/wiki/VW_SP2
@Rocko-: Nem is nézett ki csúnyán. De hogy ezeket a fényszórókat hogy gondolták... :I
@Hamster: akkoriban ez volt a trend.
sztem marha jól néz ki. :)
<3
@Hamster: Hát szocialista vonalon nem sok mentő felépítményű holmi kínálta magát, volt még ugye a Barkas, a Skoda 1203 - mintha ezt is próbálgatta volna az OMSZ, de nem vált be -, a ruszkiktól még az UAZ - ebből biztosan volt nálunk is az OMSZ-nek terepre, meg persze a honvédségnek -, Latvia, meg a Volga kombi - ebből a KÖJÁL-nak volt és tán mutatóba az OMSZ-nek is. Szerintem akármelyiket választották volna, egy sem lett volna jó választás. Ugyanakkor együtt katonáskodtam egy mentőápoló sráccal és ő legendákat mesélt a Nysáról. Ez kevéssel a rendszerváltás után volt, nagyjából akkor, amikor az első Toyoták érkeztek. Akkor olyanokat mondott a srác, hogy sokszor visszasírták a Nysa-t, mert a Toyota szűk is volt, nem is bírta úgy a bántást, mint a lengyel vas. Ja, meg szerették, hogy állati tágas ajtajai voltak, sokkal könnyebb volt bemanőverezni a beteget. Állítólag az is megtörtént, hogy egy kisgyerek életét megmentendő lejöttek vele a Várlépcsőn. Az autót selejtezni kellett, a komplett személyzet fegyelmit kapott, de a gyerkőc életét megmentették.
Sajnos, ha akarnék se tudnék kimenni, de pár éve jártam ugyanott, ugyanilyen kiállításon és nem nagyon látok változást.
Igazán szép oldtimereket azon a "versenyen" (vagy felesleges az idézőjel?) láttam, aminek egyik állomása a Közlekedési múzeum mögött volt néhány éve.
Volt köztük egy gyönyörű, kb. a '30-as évekből származó, nyitott, piros Merci... azóta is csorog a nyálam, ha eszembe jut, pedig nem vagyok egy "autóbuzi".

A képeken látottak közül csak az oldalkocsis MZ tetszik igazán. A többi amolyan futottak még... kategória. Valahol láttam egy kiglancolt Csajkát is (gumikerekűt), na az a másik gyönyörűség, amiért sok pénzt adnék, ha lenne... :D
Most egy Zsuk motorja van a kasztniban......az eredetit ezekkel a benzin árakkal ben lenne célszerű üzemeltetni:)
@Sam. Joe:
Biztos forrásból tudom, hogy manapság a Ford óta meg a régi (első) Toyotákat sírják vissza, de a csőrősnek állítólag nem volt párja.
@al kotmány aláiro álamfö: Igazából a képek választása az én ízlésemet tükrözi, bár tényleg nem volt sok a bazi régi autó, ami talán érthető is.
@Sam. Joe: Nagyon ritkán láttam UAZ 452-est fehérben, ezek szeritn ezek voltak a terepes mentők? Mert hát ugye katonaszínben meg elég gyakran előfordultak.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Namármost ez mióta csőrös? A Garant, na, az tényleg csőrös volt... :)
@Hamster:

Ezek voltak az első Toyoták policecars.hu/p/albums/mento/mento633.jpg majd ezek után jött, amit az előbb linkeltem. Mivel szinte minden nagyobb mentőállomáson volt egyszerre a kettőből, ezért a legénység úgy különböztette őket szinte mindenhol meg, hogy az újabb volt a csőrös, a régebbi a doboz, vagy dobozos.
@Hamster: félreértesz. Nem a korukkal van "bajom", hanem az állapotukkal. Gondolom, az általam látotthoz képest nem változott sokat a kiállított autók külseje: itt-ott rohadnak, a fényezés már igencsak mattul, ilyesmi...
@al kotmány aláiro álamfö: Nem volt semmi bajuk, ráadásul szerintem az oldtimer nem egyenlő a múzeumi állapottal. Ami eleve mindig kicsit csalás, hiszen amit használtak, az kopott, ami napot látott, az mattult, stb. Szerintem például egy tökéletes állapotú nosztalgiavillamos furcsa, hiszen egy tuja az mindig kicsit kopott, a fa kicsit barnul, a fémrész kicsit patinásodik... Így igazi. A múzeum az megint más, ott gyártáskori, vagy valamilyen fontosabb átalakítás kori állapot van bemutatva, tökéletes eredetiségre törekedve. Ez persze csak az én véleményem, de emiatt engem nem zavar, ha valami nem tökéletes.
@al kotmány aláiro álamfö: jer ki egyszer újfent és revizitáld a véleményedet.
másrészt ma már elfogadott az a veterán is, ami nem 100%-os, nem úgy csillog mint Salamon töke, de nem a putrisorról származó ezeröcsi amit már csak a gitt tart össze. egy szóval: látszik hogy szeretik, de nem szobornak tartják, hanem használják.
@Hamster: jól látod, pontosan így van.
egy jármű nem szobor, lehet belőle azt csinálni, csak nincs értelme. használni kell, az az élettere.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Állítólag a csőrösből is a benzinest kedvelik inkább. Az utolsó, dízeles eresztés már nem viszi a kiló-ötvenet és nem olyan brutálisan jó a hóban.
@Snake:

Akivel beszéltem, az szerette a kormosat is. mondjuk a benyás nagyon ment, az tény.
süti beállítások módosítása