Idén jártam először ezen a rendezvényen, és ha nem a Füstiben rendezik, lehet, hogy most se mentem volna ki, mert nem pontosan én vagyok az ilyesmik célközönsége :) Valószínűleg senkit nem fog sokként érni, ha azt írom: sok szép régi autót láttam, de nekem nem a legrégebbiek tetszettek a legjobban.
Mivel az autókhoz továbbra se értek, nem a látottak értékelése ("az Adler Standard 6 1927-es évjáratán óóóriási stílustévesztés a krómozott sebváltókar, mert azt csak két évvel később kezdték használni, és különben is, eredetileg kettővel több küllője volt a kerekeknek!") következik, csak pár kép mindenféle klassz vasdarabokról:
"Bogárbusszal" kezdem, mer' a Bogárbusz az jó dolog: T1, "Samba" kivitelben, akkora krómozott emblémával, mint egy kormánykerék. Lehet ennél rajzfilmszerűbb egy mikrobusz? Gyerekkoromban a Dayka Gábor utcában parkolt egy hasonló; amikor mentünk valahová, mindig megnéztem, hogy ott van-e még. Azt hiszem, mi költöztünk el hamarabb, mint hogy eltűnt volna, és még az is lehet, hogy ma is megvan valahol. Ami azért furcsa gondolat, mert már akkor is öreg volt - de mégse elképzelhetetlen, mert ezek a Fauvék már csak ilyenek, kitelik tőlük...
A T2 nem tetszett annyira, mint a T1, de azért még így is elég Bogár-szerű volt ahhoz, hogy az ember ne utálja. Valaki nem tudja, ezeket árulták Magyarországon is? Csak mert egész sok volt belőlük.
Őőőő, hát ez meg hogy kerül ide? Kontrasztnak? :) Ő itt a Nysa 522S, amiről jót még nem nagyon hallottam - ez a jószág már fénykorában is nyíltszíni gúny tárgya volt. Pedig aranyos járgány lehetett volna 1950 körül - na de a nyolcvanas években, ráadásul miközben szó szerint életek múltak rajta..? Valahol azt olvastam, a műszaki alapja ugyanaz volt, mint a Zsuknak (Żuk), ez tényleg így van? És tényleg annyira rossz volt? Szerencsére kimaradt az utazás vele, a mentőkön kívül meg nem sokan használtak ilyet. Piszkosul gondolkozom, hol lehetett még a típust látni, és csak a BKV ugrott be. De azon kívül?
Na de vissza a Volkswagenekhez! Ez itt egy VW 412L Variant; egy olyan típus, amiből lehet, hogy egyszer már láttam egy példányt - de az is, hogy csak álmodtam. Le kellett fotóznom, annyira ritka jószág; szerintem húsz évvel öregebb Bogárból is több működőképes van, mint ebből!
NSU Ro80-ast eddig - azt hiszem - csak a Deutsches Museumban láttam. 1967 és 77 közt gyártották, ami szerintem teljesen hihetetlen, mert a formaterv - apróbb változtatásokkal - még a nyolcvanas években is bőven elment volna! Hogy azért volt sikertelen, mert Wankel-motoros volt, vagy mert az NSU éppen ekkor olvadt össze az Auto Unionnal, létrehozva az Audit (pontosabban akkor még Audi NSU Auto Union AG volt a cég neve), és az új cég nem érezte sajátjának a típust, azt nem tudom, de figyelemreméltó jószág!
Ha nem utálnék vezetni, valószínűleg erősen tepernék, hogy Audim legyen. Mondjuk azt nem tudom, ez a C1 kupé (Audi 100 Coupe S) beleférne-e anyagilag... lehet, hogy jobb is, hogy utálok vezetni ;)
A német vonulat lezárásaként (bár a Nysa ugye lengyel volt) küldöm ezt az MZ ES250/2-est - a romantikus Stoye "Super Elastic" névre hallgató oldalkocsival - mindenkinek, aki szereti. Nem egy Pannónia, de azért megér egy fotót ;)
Az aznap látott egyik legszebb autó egyébként ironikus módon nem is gumikerekű volt: ez a Csajka (GAZ-13) a Vasúttörténeti Park tartozéka. Valaki nem tudja, milyen motor van benne? Csak mert amikor hallottam menni, elég hangos volt, míg a sima Csajkák, amiket eddig működés közben hallottam, viszonylag halkak voltak. Konkrétan az, ami a Konyec című filmben szerepelt (a tulajdonosa mondta, hogy az az, amikor Miskolcon véletlenül belefutottunk), olyan halk volt alapjáraton, hogy észre se vettem, hogy jár a motorja, miközben mellette álltam...
Ez megy most