Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (99) autók (88) bach (5) badacsony ms (5) balaton (165) balatonföldvár (7) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (41) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (965) budapesti pillanatok (51) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (73) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (336) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (62) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (12) emlékek (46) énblog (556) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (11) évforduló (13) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (75) gibson (10) gigant (5) gitár (39) gmap (21) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (158) hajtóművek-motorok (7) hampage (430) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) heviz ms (6) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (10) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (15) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (8) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1073) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (7) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (17) konstal (8) körtér (8) közlekedés (441) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (131) motorkerékpár (5) mozdonyok (28) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (10) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (242) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (25) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (123) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (123) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (39) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (110) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (93) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (12) szavazás (6) szczecin (7) szeged (41) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (244) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (70) technikatörténet (72) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (6) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (494) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (440) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (539) városkép (112) városliget (10) varsó (7) vasút (618) vasútállomás (6) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (952) villamos (854) vitorlás (11) vízibusz (22) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (49) youtube (351) zene (228) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Hurrá, víztelenítik a Városligeti betonteknőt!

2011.09.10. 22:21 :: Hamster

Ma késő délután véletlenül arrajártam, és örömmel konstatáltam, hogy már megint kezdik leereszteni a városligeti betontepsit. Ez azért jó, mert a sáros beton látványa és az enyhén poshadni kezdő iszap szaga sokkal inkább illik egy világváros turisztikailag kiemelt övezetéhez, mint a tó. Persze gondolom van magyarázat, például az esti fagyok, vagy hogy megint be kell csövezni a műjégpálya alját a híd túloldalán, de a lényeg, hogy ne legyen pár hónapnál tovább egységes a tó víztükre, mert az milyen sz*r lenne már :-/

Ha már itt tartunk, a Citadellát és a Halászbástyát is körbe kéne venni egy magas fallal, hogy onnan se lehessen kilátni, se oda belátni. Még a végén jól nézne ki, és akkor jól néznénk ki...

PS: "Csokis" tippje, hogy a műjég októberben nyit, és már mostanában elkezdik a próbaüzemet.  Én eddig október végéről hallottam nyitásként, és ha tényleg emiatt van, akkor igazán örülök, hogy miután már nem is tudom mennyi ideje a műjég sokadik átépítése miatt nem volt tó, most megint emiatt rövidebb a tó jellegű állapot. Mondom ezt úgy, hogy gyerekkoromban a téli hétvégék jó részét családilag a műjégen töltöttük. Sőt, pont ezért mondom, mert már gyerekkoromban átépítettek és modernizáltak, aztán tinédzser koromban is átépítettek és modernizáltak, aztán most megint.  Magyarországon miért ismeretlen az, hogy valamit időre kell megcsinálni, és ha nem csinálják, vagy nem jó az eredmény, akkor mogyorózás van? És miért van az, hogy ha valamit építkeznek, akkor csak csinnadratta van, meg megértésüket kérjük, de a lakosságot sújtó járulékos károkkal senki nem foglalkozik? Tudjátok: Kálvin tér, Körtér... Városligeti tó. Egyszer el kéne végre kezdeni, mert szeretném néha nem építési területnek/sittlerakónak látni a városomat...

PS/2: Körvonalazódik a vágyunk: egy gát a híd alá, hogy nyugodtan lehessen víz legalább az Állatkert felőli oldalon, miközben gányolhatják a jeget a műjég felől. Mivel egy méter se szokott lenni a víz a betontepsiben, a híd alatt szárazon se lehetne nagyon észrevenni, amikor meg víz van benne, akkor egyátalán. Tehát úgy, ahogy a Vajdahunyadvár hídja alatti víz és a műjég el van választva körülbelül ezer éve. Ha ott működik, itt is, legfeljebb nem lehet kisétacsónakázni a hídon túl. Egyébként régen is ilyen bonyolult volt az élet? :)

16 komment · 1 trackback

Címkék: budapest város városliget morgás városkép

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr893216913

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hurrá, hogy száraz a városligeti betonteknő! 2011.09.24. 23:43:25

Ugye a múltkor morogtam, hogy csupaszon csúfoskodik a Városligeti tó nagy része, mivelhogy leeresztették a vizet belőle. Akkor az volt egyesek tippje, hogy a felújított műjeget akarják a szokásosnál tovább próbázni a megnyitás előtt. Nos, ezesetben ez ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ebben legalább volt wasser. nemzeti színház előtti medencéből leengedték, hogy ne ott strandoljanak atudodkik.
Szoktak még novemberben is huszonfokok lenni. Inkább tennék át a Pecsába az egész jeget és tennék egybe, naggyá ismét a tavat. Egéssz szürreális a vizen keresztülmenő zöld kerítés.
@tehtube: Az új rendszerrel akár +40fokban nyáron is lehet jeget csinálni!!
Szerintem is a jégkészítés lehet a háttérben. Lassan kezdődik a szezon és sok hokis palántának itt lesz majd edzése:)
@1116001: Szeptember eleje van, nem október vége. De tudod, mit? Építeni kéne egy gátat a híd alá, úgyse nagyon látszana, és akkor csak a fél tó hiányozna a műjég miatt. Ahogy tehtube írja, eleve szürreális, hogy van egy kerítés a beton közepén, mert a turista csak ennyit lát belőle.
@1116001: Egyébként az jutott eszembe, hogy milyen környezetbarát energiatakarékos cucc lehet az, amivel nyáron is lehetne nyílt téren jeget csinálni. (Régen egyébként nem novemberrel kezdődött a szezon?)
@Hamster: Ez jó ötlet, és akkor végre nem csúfítaná el a kisföldalatti alagútja a tó közepét!! Sokat gondolkoztam már ezen én is miért ilyen hülyén van megalkotva az egész.
Energiatakarékosabb mint a régi az biztos. Nyilván baromi sokba kerülne, de a technika adott hozzá, megoldható gond nélkül.
jegkorong.blog.hu/2011/05/20/mujegpalya_1

"A jégkorongozók október közepétől vehetik birtokba Budapest legújabb jégfelületét, a műjégpálya területén található nemzetközi szabványpályát. A nagypálya a közönség számára november elején nyit."

Nem tudom mennyi idő kell a jégkészítésre, de október közepéig van kb 4-5hét. Gondolom kipucolják az alját (remélem), kis karbantartás, jég hizlalás, és (szerintem) próbaüzem is lesz, mivel az új rendszerrel még nem csináltak jeget (ha jól tudom).

De csak töprengek ezen, mert az időjárást nézve tényleg elég hülyén jött ki az apasztás:)
Régen november hetedikével kezdődött a szezon és március tizenötödikével zárult.
A Millfav átépítésekor került oda az a gát, törném le a kezét annak a mérnöknek, aki a tavon vezette keresztül a patkányvasutat! Nem lehetett volna megkerülni a tavat?
Az átkosban is voltak idióta mérnökök :(
@Kicsi Kacsa: Várjál, ha nem lenne ott az az alagút, most a tó maradék része is víz nélkül lenne a műjég miatt, a récék meg mehetnének világgá!
@Hamster: A récék nem az állatkertből mennek vendégszerepelni?
Akárhogy is töröm a fejem, nem emlékszem a gát előtti időre télvíz idején, pedig biztos jártam arra gyerekkoromban. Még emlékszem a régi FAV-ra, szerettem nagyon, de az állatkertig csak nyáron jártunk.
Egy beton támfal épp elég lehetett volna a híd alatt a vizet visszaszorítani a másik mederbe. No, mindegy, nem vagyok illetékes elvtárs, nem az én lelkemen szárad.
kb. egy hete zárt be egy kiállítás "Art on lake" néven, a tavon volt mindenféle ökörség, és valószínűleg azok bontása miatt eresztették le..kérdés már csak az, hogy lesz-e újra víz abban a tóban, vagy arra a 4-5 hétre szutykosan hagyják...
Azt írja Hamster hogy a citadella.... No oda belátni sztem senki nem akar, ki viszont többen szerettek volna, főleg a "szabadság" szobor előttről, de ez a kellemes erdő miatt szinte lehetetlen. Egy helyen van kb másfél méter ahonnan élvezhető és fotózható a csodás panoráma, ott sorban állás van, máshol pedig.......
@leitomi: "No oda belátni sztem senki nem akar"

Hát, azért ha öt méter magas OSB-lapos kerítés lenne a hegy tetején a Citadella látványa helyett, az azért szerintem sokakat zavarna.
@Hamster: Persze, lentről naon jól néz ki, de föntről, mellette állva, hát....
De ami nekem nem tetszik az a kilátás hiánya, mert alant képített kilátók vannak, amik már nem kilátók, hanem erdőszéli helyek. Persze tudom védjük a zöldet (és a zöldeket).
@1116001: Ja és Dubai-ban lehet síelni is nyáron! :)
süti beállítások módosítása