Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (931) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (413) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1018) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (521) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (842) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Gigantok, tehervonattal

2011.10.19. 20:52 :: Hamster

Szünetjelzés helyett jöjjön egy újabb videó, Gigantos tehervonatokról. Egyik-másik egész normális hosszúságú szerelvény, és persze dübörögnek-csattognak-csikorognak is, ahogy azt kell (?)... 

A Gigant évtizedeken át a legimpozánsabb villanymozdony volt, amivel találkoz(hat)tam, és bár sejtem, hogy nem fognak egyik napról a másikra eltűnni (elsősorban azért, mert nincs pénz új mozdonyokat venni a helyükre), azért már elég öregek ahhoz, hogy lassan érdemes legyen elkezdeni megörökítgetni őket.  Ma este elég sokat szórakozik velem a YouTube, ez meg egy régebben feltöltött, aztán úgyfelejtett videó, de remélem azért lejátszódik mindenkinél:

Az a furcsa, hogy teljesen minimalista dizájnról van szó, de ha a külföldi kortársakat (DB 151, DR 250, vagy az eltérő felépítésű FS E656) megnézem, még mindig a legnormálisabb kinézetű hattengelyes villanymozdonyok egyike. Az is igaz, hogy van pár olyan típus is, ami meglehetősen hasonlít rá, de még sose gondoltam végig, hogy vajon melyik volt előbb... A leglátványosabban hasonlító mindenesetre későbbi. Mindenesetre a hetvenes évek szögletességét jól elcsípték, arányos lett, és nem avult el a kinézete azóta se. Ezt persze sokkal könnyebb észrevenni mondjuk a kortárs osztrák villanygépekhez képest, melyek már tíz éve is öregnek tűntek. Azt tudom, hogy teljesítményét és jellemzőit tekintve annyira azért nem sikerült jól a gép, de ezen hajlandó vagyok túltenni magam :) Igazából inkább csak az érdekelne, hogy vajon miért nem mindegyik a prototípusok festését (valamelyiket) kapta? Önkényuralmi jelkép nélkül persze, de szerintem nagyon elegánsan néztek ki, főleg a 002-es...

25 komment

Címkék: videó máv vasút csak egy videó

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr893315951

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Többnyire csak olvasok (lelkesen), de most mégiscsak a kedvenc magyar mozdonyomról van szó...

Szerintem szép. :) Bírom, hogy olyan féltégla. És erős is. Sőt, nekem ez a telekék szín is bejön.

Azt a vasúti urban legendet ismertétek, hogy a legelső példány túl nagy lett, kilógott a vasúti űrszelvényből, úgyhogy lángvágóval kellett méretre faragni az egész kasznit? :)
Amíg jártunk le Földvárra, mindig lehetett hallani, ahogy éjjel olyan fél kettőkor elmegy a tehervonat, valami iszonyat hosszú és hangos vacak volt, végigcsattogva a déli parti szállodasoron, felébresztve mindenkit - pedig mi majd egy kilométerre voltunk a parttól és a vonatsíntől, mégis lehetett hallani nyitott ablaknál...

Ilyenre inkább nem vágynék, bármennyire is fájdalmas ennek a technikának a háttérbe szorulása...
@AZso.hu: Ez valami magyar szabvány volt, hogy a magyar mozdony, villamos, stb az nem halk és kész :) Mondjuk valószínűleg technikai, fejlettségi okai voltak ennek.

BTW a minap elment mellettem egy magánvasúti Hercules tehervonattal... Gyakorlatilag csak akkor hallottam a mozdony hangját, amikor már ott volt, utána meg azonnal hangosabbak voltak a teherkocsi. Hogy az mennyire messze van mondjuk a Csörgőtől... elképesztő.
@AZso.hu: Jaa, hogy a teherkocsik. Hát, azok most is hangosak, mindig van pár lapos kerekű, fékezéskor mindig csikorog, meg minden... De nem szabad rájuk rosszat mondani, mert a kamionokat szabad csak utálni ;) Igazából nem tudom, van-e megoldás.
Nem a vonatokkal van baj, hanem az emberekkel, akik megtervezik az útvonlalat úgy, hogy végigcsörömpöli a Balatonpartot éjjel...
@Rocko-: Ez nagyon komoly! Gyerekkoromban (80-as évek) nagyon sokat jártam Tokajban, és az ablakból gyönyörűen rá lehetett látni a vasúti hídra és a töltésre. Kedvenc időtöltésem volt, hogy számolgattam a kocsikat. Úgy rémlik, hetvenvalamennyi volt a legtöbb, amit összeszámoltam.
gyerekkoromban sokszor számoltam, h a tehervonatok hány kocsiból állnak.

jellemzően 32-36 hosszúak voltak, de ritkán előfordult 42 kocsis is, úgy emlékszem...
@maestro1: vasúti töltés? amikor a bakterok pálinkáznak? :)
@AZso.hu: Másfele nem nagyon tudna menni. Máskor... hát nem akarják nappal tehervonatok látványával sokkolni a turistákat :) Egyébként tök érdekes, hogy az 1-esen szerintem hétvégén több tehervonat megy, mint hétköznap. Konkrétan hétköznap van olyan, hogy elmegy egy óra alatt két Flirt és egy IC, más semmi, most hétvégén viszont volt olyan, hogy egy sorompóleengedés alatt elment két tehervonat is. Biztos van valami előírás, hogy napközben óránként nem mehet 20 kilométernél többet a tehervonat: egyszer volt, hogy haverokkal láttunk egy Gigantos tehervonatot Hajmáskéren. Utána átbézéztünk Lepsénybe a 27-esen, ott is nézelődtünk, aztán áthussantunk Fehérvárra, és a tehervonat még csak akkor ért oda - persze le is parkolt rögtön, el ne szédüljön a nagy haladásban. Aztán meg megy a szemforgatás, hogy a csúúúúnya multik/nagyvállalatok miért kamionokkal szállítmányoztatnak...
@Walter Melone: 36-42, de kis kéttengelyes kocsikból, vagy nagyobb cuccokból? :)

Most hétvégén elugrottam Mariannommal a Semmeringre, és bár nem a vonatok voltak a fő néznivalók, azért nagyon tetszett, hogy mekkora forgalom volt. Meg hogy ha jött egy egymozdonyos teher, akkor kapott még egy mozdonyt a hágó előtt, ha kétmozdonyos jött, akkor kapott még egy mozdonyt hátulra. És a felakasztással-leakasztással együtt az út nem tartott annyi ideig, mint itthon az előbb említett Hajmáskér-Fehérvár táv minden trükközés nélkül. Tehervonat Semmeringen az alagútból ki, megáll, hátsó mozdony leakad, mozdony visszaindul, teher továbbindul, ennyi. Nálunk ehhez a művelethez gondolom kéne két tolatásvezető, öt fékpróba, írásbeli rendelkezés, és mivel hosszú az állomás, még tovább tartana, mert az összes papírt alá kellene irattatni az összes jelenlévővel :) Ja és persze utána még várna a vonat, mert a kétvágányos vonalon egy következő állomás se tudná fogadni a tehervonatot. Hülye tehervonatok, csak gond van velük, mindig menni akarnak, ha meg nem mehetnek, akkor csak a helyet foglalják...
Keveset látni?
Hát, én túl sokat is látok belőlük, tekintve hogy közel van a csepeli szabadkikötő, így elég jelentős a forgalom :) Pláne hogy mindig akkor mennek, amikor végzek az iskolában, és nem tudok átmenni a sínen, mert.... ugye ott a szerelvény, ami hála istennek lépésben halad el, így van hogy 10 percen is "csodálom" ezeket a dögöket.
Múltkor viszont szólóba láttam ugyanott egy gyönyörű M47-est. A fotó sajnos lemaradt :(
@Hamster:

Sok helyen a tehervonat minden mögött van, sok forgalmista még a régi időben úgy tanulta, hogy az ablakost mindenáron előre, akármi is van. Ameddig van kéznél ablakos addig a terhes félrebaxva valami külső vágányon, sőt mióta szétdarabolták a MÁV-ot már van olyan is, hogy a pesti gyorshoz a közvetlen Gyula-Bp kocsikat (3 db) felviszi egy Szergej, majd kicsit később egy másik elvisz Gyuláról a csabai rendezőbe 2 teherkocsit. Régen ezt megoldották vegyesvonattal, odacsapták a teherkocsit a személykocsik végére és Csabán leakasztották. Ma már ezt nem lehet, mert összevesznek a cégek (Start,Cargo, Trakció stb.) Sőt régen ha épp gyorsan kellett pár teherkocsi akkor még az IC vonat végére is odacsaptak pár üres teherkocsit, hogy másnap legyen mibe rakodni ,mert akkor még számított a megrendelő is valamennyire. Később meg jött 2003, amikor valami hülye kitalálta, hogy kis állomásokról nem lesz többet teherszállítás és simán közölték, hogy van 100 akárhány állomás, ahonnan ettől és ettől kezdve nem viszünk el semmit. Kondoros pl. jó példa, még pár hónappal ezelőtt is nehéz Szergej húzta tehervonatok vittek mindent, ami csak létezik, fát és szenet a Tüzépre, meg sok gabonát, szóját, cukorrépát, amit csak kell. Aztán közölték ,h itt nem lesz több árufuvarozás, vigyétek át mintegy 20km-el odébb Nagyszénásra onnan elvisszük (még két évvel ezelőtt is kint volt ez a közlemény az állomás ablakán). De hát senki se vitte át, hanem közútra terelte, mert ugye hülye lett volna a bérelt kamionokkal 20 km-t vinni, ha elviheti a megrendelőig is.
A hangsúly a 2723 villanymozdonyon van, ami a gigant modell őse. A BZ csak beúszott :) Ami a vasút Záporjóskája, tudás kellet ilyen satnyára csinálni. A svédeknek van saját bz megfelelőjük, csak nem lelem a neten. Van belőlük villamos és dizel verzió, automata kapcsolószerkezettel, egymással vezérlési szinkronban vannak, x darabot lehet összekapcsolni és a kocsiátjárók összekapcsolás után azonnal járhatóak. Egyszer láttam róla egy egyórás filmet. Valaki felkutathatná. Üdv
@Parafon: Legend is lehet igaz, a másik legend az volt, hogy nem érte el a felső vezetéket. A korrekció módjára már nem emlékszem
Ja és így nézett ki a számítógépen, amikor nem írták, be hogy mozdony legyen www.miloroom.com/roboroom/images/rm_gigant001.jpg
Asszem most kezd legem lenni a Vegas HD-ből, már 720p-ben se akar renderelni, 2:30 hosszú videót se. Ahogy elnézem, a fade-on/átmeneteknél hal el, mintha a proci nem tudná megoldani a feladatot, de ő nem szólna, a program meg nem venné észre :-/ Az első pár másodpercen túl egyre kevesebb procit használ, pedig először felpörög a hűtő ezerrel... memóriafelhasználás nem nő tovább, az eltelt idő számlálója pörög, de más nem történik. Ami furcsa, hogy 2 perc körülieknél nem száll, ennél igen, de miért máris az elején? Tehát nem jut túl az első 3 másodpercen. Oprendszer nem jelez diszk hibát, sőt, igazából semmilyen hibát se.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Épp a 11-es verzió trial-jével próbálkozom. F*sza, hogy a 9-es, amie ddig volt, az update-nél nem írja, az új verzióhoz új serial kell, és sehol nem találtam upgrade-re utaló részt a weboldalukon. Ezexerint vegyem meg az újat úgy, mintha előtte nem vettem volna semmit? Szóval most evaluálok: egyelőre renderel, 1080-ben.
@Hamster: És az új verzió rendben lerenderelte... Erre mondják, hogy bakker.
süti beállítások módosítása