Szünetjelzés helyett jöjjön egy újabb videó, Gigantos tehervonatokról. Egyik-másik egész normális hosszúságú szerelvény, és persze dübörögnek-csattognak-csikorognak is, ahogy azt kell (?)...
A Gigant évtizedeken át a legimpozánsabb villanymozdony volt, amivel találkoz(hat)tam, és bár sejtem, hogy nem fognak egyik napról a másikra eltűnni (elsősorban azért, mert nincs pénz új mozdonyokat venni a helyükre), azért már elég öregek ahhoz, hogy lassan érdemes legyen elkezdeni megörökítgetni őket. Ma este elég sokat szórakozik velem a YouTube, ez meg egy régebben feltöltött, aztán úgyfelejtett videó, de remélem azért lejátszódik mindenkinél:
Az a furcsa, hogy teljesen minimalista dizájnról van szó, de ha a külföldi kortársakat (DB 151, DR 250, vagy az eltérő felépítésű FS E656) megnézem, még mindig a legnormálisabb kinézetű hattengelyes villanymozdonyok egyike. Az is igaz, hogy van pár olyan típus is, ami meglehetősen hasonlít rá, de még sose gondoltam végig, hogy vajon melyik volt előbb... A leglátványosabban hasonlító mindenesetre későbbi. Mindenesetre a hetvenes évek szögletességét jól elcsípték, arányos lett, és nem avult el a kinézete azóta se. Ezt persze sokkal könnyebb észrevenni mondjuk a kortárs osztrák villanygépekhez képest, melyek már tíz éve is öregnek tűntek. Azt tudom, hogy teljesítményét és jellemzőit tekintve annyira azért nem sikerült jól a gép, de ezen hajlandó vagyok túltenni magam :) Igazából inkább csak az érdekelne, hogy vajon miért nem mindegyik a prototípusok festését (valamelyiket) kapta? Önkényuralmi jelkép nélkül persze, de szerintem nagyon elegánsan néztek ki, főleg a 002-es...
Ez megy most