Kicsit szakadjunk el a villamosoktól, és lássunk pár gumikerekűt! A múltkor öreg keleti munkagépeket nézegettük, most következzék néhány spécibb verda:
Tavaly kisebb sokként ért, amikor láttam, hogy Trabanttal csinálnak városnézést Budapesten (biztos nem tavaly óta van ilyen, csak még nem találkoztam velük). Mint egy olyan család sarja, ahol két Trabant is volt, én igazán tisztelem az öreg műanyagtigriseket, de szerintem két (három) országgal északkeletebbre indokoltabb lenne az ilyesmi (plusz szerintem egy Trabantban ülve marha keveset lát a turista a városból). Nagyon nem vagyok híve a "Prágában minden jobb" jellegű összehasonlításoknak, de azért ott Trabi helyett ilyen csilli-villi gépből láttunk többet is. Tudom, nálunk is vannak ilyesmik, de azoknál mindig az az érzésem, hogy valami haszongépjárműre épített játékszerek csak, míg ezek itt eredetinek tűnnek. Valaki meg tudja mondani, mit látunk pontosan?
Amikor konvojban jöttek, már-már gyanús volt, hogy csak jól sikerült replikákat látunk, de a weboldaluk tanúsága szerint ezek bizony az 1920-as és 30-as években, Csehországban épített kocsik. Csak típust nem írtak, hogy pontosan mik. De hogy szépek, az biztos!
Aztán még egy ilyet is láttunk, és most szeretettel várom a megfejtéseket, hogy ez vajon csak egy jól álcázott Avia, vagy valami régi. Vagy esetleg egy régi Avia ;)
A Német Műszaki Múzeum közlekedési gyűjteményéhez igyekeztem, amikor az út szélén észrevettem ezt a Bömöst (de most komolyan, miért majomkodik mindenki azzal, hogy "Bimmer/Beamer"? ezer éve van neki szép magyar beceneve, és az a Bömös:).
BMW 2000-esnek néztem, és annyira fellelkesültem tőle, hogy még feliratot is elfelejtettem keresni rajta, hogy tényleg az-e :-/ Ismételten a közönség segítségét kérném.
Na, erről legalább tudom, hogy micsoda: egy Rumpler "Csepp-autó" 1921-ből. A Cw értéke 0,28 - 78 évvel később az Opel Calibra se volt sokkal jobb. Biztos nem véletlen, hogy a Német Műszaki Múzeum repüléstörténeti részén állították ki...
Ez itt egy 403-as Peugeot, gyönyörű állapotban egy rakat nem annyira gyönyörű állapotú BKV busz közt a Várfok utcában. Azt hiszem, azért ilyen szép, mert a Pininfarina csinálta a formaterveit. A tetőcsomagtartó persze kicsit ront az összképen, pedig valószínűleg az is korabeli :)
Ezt a C3-as Corvette-et a Sóház utcában láttuk Jazzcoollal - úgy állt ott, mintha csak arra várt volna, hogy fotózzák. Egyátalán nem lepődtem volna meg, ha hirtelen felbukkannak a TotalCaros fickók, vagy valami másik tévéstáb, de végül egyik se következett be.
Lehetne itt most bekezdéseket írni arról, hogy mi a klassz ebben a kocsiban, de szerintem eléggé magáért beszél. Aki meg nem érti, mire gondolok, nézze meg a következő generációs Corvette-et ;) Tudom, van akinek a Sting Ray az idol, nekem ez a modell - ami egyébként a fantáziadús "Stingray" névre hallgatott - jobban tetszik.
Ez megy most