Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (931) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (413) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1018) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (521) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (842) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Elveszett helyek, elveszett vágányok III.

2012.05.16. 09:15 :: Hamster

Ügyrendi javaslatom lenne: játsszunk megint egy kicsit a múltkori képmutogatós-találgatós stílusban! Én mutatok egy képet, ti kitaláljátok, hol készült - vagy elmondjátok, mi jut róla eszetekbe.

Update: Leszedtem a kitakarásokat a képekről. Találgatni így már nem annyira izgalmas, de sztorikat, emlékeket továbbra is szívesen olvasnék a képek kapcsán :) Ja, és nagyon kérem, hogy senki se törölje a képekről a készítő nevét, és pláne ne tegye rá a saját vízjelét, mint ahogy több facebook csoport is rendszeresen megteszi!

A korábbi hasonló bejegyzésekből úgy tűnik, hogy sokak maradandó emléke a középbejáratú kocsi, melyből az utolsókat a nyolcvanas évek elején selejtezték. Ebből a fajta, igencsak jellegzetes kocsiból régen volt távkapcsolású motorkocsi, ikerkocsi és pótkocsi is - a képen utóbbiból látunk egyet. Sajnálatos módon bár egy ilyen meg lett őrizve, a felújítása eddig elmaradt, így egyelőre csak az ehhez hasonló fotókon gyönyörködhetünk benne. A háttérben az út szélén látható épületeket már ne keressük - viszont a templomtorony így is elárulja, hol vagyunk.

Megoldás: A Váci út, kicsit északra a Dózsa György út kereszteződésétől, a Huba utcánál. A templomtorony ma is ugyanott van, akárcsak a kép jobb szélén látható trolivezeték, melyet ma a 79-es használ visszaforduláshoz.

Vágányok erre, vágány arra - végállomáson járunk, de pontosan hol is? És milyen vonalon közlekedett az UV iker, melynek feliratait a biztonság kedvéért kitakartam?

Megoldás: 37A az Akna utcánál. Itt ma is megvan a harmadik vágány, de elég ritkán használják. A végállomási tartózkodó már rég a múlté, akárcsak a környék iparának nagy része :-/ A sínek elhelyezkedésén is változtattak időközben, ma a 37-es/28-as innen kifelé is végig zárpályás.

Ez a környék nem sokat változott, "csak" sárga tujából lett kevesebb - no meg sínpárból. Középen acélvázas iker, tőle jobbra favázas ikerkocsi, a háttérben pótkocsis UV szerelvény - igazi hetvenes évekbeli BKV életkép! A megállótáblát tartó fali konzol pár éve még megvolt, azóta - azt hiszem - eltűnt, legalábbis a múltkor nem találtam.

Megoldás: Ecseri út, a háttérben az Üllői úttal. A 3-as villamos ma is megáll itt, pár méterrel közelebb az Üllőihez. A három vágányból látszik, hogy ez egész forgalmas elágazás volt: balra a Nagyvárad tér felé mehettek az 51-esek, egyenesen a 13-asok. Ezt a felállást a metróépítés felrúgta: a járatok ekkor itt végződtek - a favázas iker egy 13A, mely innen Pacsirtatelep járt. A metrógödör túloldalán közben a Nagyvárad tér és az Örs vezér tere közt járt a "sima" 13-as.

Bónuszként még egy kép: öreg tuja, fényszóró helyett még fényvetővel, öreg épület, régi megállótábla és egyetlen vágány. Mennyire megváltozott ez a hely azóta! Vagy mégsem? :)

Megoldás: Hát igen, ez kicsit beugratós volt, mert tulajdonképpen nem sokat változott a látvány (a gazt és a rozsdás kerítést azért szerencsére eltüntették) - ez a 41-es villamos deltafordítója a Budafoki kocsiszín mellett. Ma is megvan, csak nem nagyon használják, hiszen a 41-es már régóta beljebb jár a városba (általában).

A fényképekért ezúton is köszönetet szeretnék mondani a fotósnak, Tim Boric-nak!

72 komment

Címkék: budapest város elveszett tömegközlekedés nosztalgia rejtvény villamos utcakép kulfoldi szemmel Tim Boric

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr134515564

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A 3. egyértelműen az Ecseri út. És azért a kép jobb oldaláról ezt abszolút nem lehetne felismerni, szóval igen is sokat változott :)
A 4. kép meg talán a Salgótarjáni utca, legalábbis az épületről erre gondolok.
Mindegyik ismeretlen terep.

Az első kép villamosa, arra emlékszem, hogy középen felszálltam, és az ajtó kétszárnyú tolóajtó volt, az egyiket elhúztam, ment a másik is. Remélem érthetően írtam le.
Mi a különség a fényszóró meg a fényvető között?
Az első nem ugrik be, pedig nagyon ismerős. A harmadik szerintem is Ecseri út, a többiről dunsztom sincs :) Az utolsón valami vasúti épület lehet talán.
Az elsőn egy 3-as (vsz) villamos megy a Dózsa György úti megálló felé északról (Huba utca).

A negyedik Budafok-Háros állomás? (43-as vill., ott járt 1900-as, meg a 41-esen)

A második mintha Zugló lenne (44-es)
@BPI-779:
Szerintem is; a favázas (2400, "Lőrinci iker") az 51-esen járt.
2. Maglódi út, egykori Akna utcai betétjárati végállomás (28A ill. 37A)

4. Budafok forgalmi tp. delta
@Szárnyati Gézа: Lehet, hogy hivatalosan már ez se fényvető volt, de nem fényszóró, rendes tükörrel, rendes fényképpel... az a KGST-fajta, ami villamoson, buszon, mindenen volt és van még a mai napig.
@Oxy:
4: jogos (mondom én, hogy a 41-esen... :)
@Hamster: Igen, én is találkoztam már valami régi leírásban a "fényvető" meg a "sugárvető" kifejezésekkel. Utóbbi bizonyára még a sci-fi korszak előttről származik, mert ugye ránézésre nem gondolnánk, hogy csillagromboló osztályú járművel lenne dolgunk.
Max. sínromboló :-)
@Szárnyati Gézа:
A fényvető egy parabolatükör, közepén fényforrás, előtte sima síküveg.
A fényszóró egy parabolatükör, középen fényforrás, előtte optikailag tervezett üveg. (lencse) Előnye, hogy a fény csak a megvilágítandó szakaszra összpontosul, nem vakítja el a szemközt jövőt.
Bevallom eddig egy Hamster óráról se hiányoztam, de az első kettő most engem is elgondolkoztatott egy kicsit.

-Az elsőre a Váci utat tippelném
-A másodikra az Akna utcát, bár a végállomási tartózkodó, meg az iránytörés a sínben továbbra se tetszik
-A harmadik az Ecseri út nem kérdés
-A negyedik pedig Budafok, 41-es végállomás deltája
@RETROPETI: Az a törés azért lehet benne, mert régen a külső szakaszon nem teljesen zárt pályán mentek a villamosok. A Sibrik Miklós útnál a mai napig megvan egy sínszál a kockakőben. A tartózkodót meg simán elbonthatták azóta, nem tegnap végállomásozott ott villamos utoljára.
Majd azért egy "hivatalos" megoldást is kérnénk! Csak találgatunk itt...
az első szerintem a Thököly út, mégpedig a Hungáriás kereszteződés közelében.
Hol vannak Tim Boric képei nagyobb számban? A hampagen, tudom, de azon kívül ?

Ugyanis zslevi az index fórumon, vagy épp a jó öreg Hamster mindig előkerít olyanokat, amiket eddig nem láthattunk, pedig nagyon élvezetesek!
Az első inkább az Üllői út lesz, de hogy melyik részén (Kispest?), az nincs meg.
@toto92: Azt a sínszálat már kivették, épp ma jártam arra, de már rég nincsen meg.

Zoli
Az elsőre a Lehel utat tippelem. Másodikra Zuglót, Bosnyák tér körül. Harmadik lehet valóban az Üllői-Ecseri kereszteződés. A negyedikre a budai oldalt tippelem, Hűvösvölgy felé.
Íme az én tippjeim:
1. Dózsa György út - Lehel utca környéke
2. ??? (valahol Kőbánya? talán Kispest? nem tudom)
3. Üllői út valahol... (Nagyon-nagyon ismerősnek tűnik, mintha akkoriban jártam volna arrafelé)
4. Salgótarjáni út...
@pizo: Nem tudom mit értesz rég alatt, de amikor a Citaros villamospótlás volt arrafelé, akkor még benne volt a kockakőben, a saját szememmel láttam, sőt, le is fotóztam :)
@geissler: Dózsa-Lehel környékén nemigen van ilyen templomtorony.
3. kép nekem Orczy tér fílingjű, de jobban megnézve tényleg az Ecseri úti plebánia van rajta... :)
Az első, mint már írták, a Váci úton egy 3-as villamos, a Huba utca sarkánál, a háttérben a templomtorony a Rózsafa utca sarki templomé. A villamos mögött az a ház, amit nemrégiben kibeszéltünk, a "mobilozó" váltóőrlány okán.

A másodikon egy 50-es villamos, tehát a Vörös Hadsereg (akarom mondani Üllői) úton valahol.

A harmadik az Ecseri útnál a templom melletti épület keskeny járdáján a megálló, gyaníthatóan 13-as lesz.

A negyedikre elfogadom Budafokot, arra ritkán jártam. Pedig a kocsi az Újpesten is járt az Oxigéngyár, és Rákospalota között.
Az elsőn szerintem a Szent László téri templom van a háttérben.
A második szerintem is a Maglódi út.
1. Váci út a Huba utca környékén, ha minden igaz.
2. Akna utca, ha jól emlékszem, akkor egy 28A-nak kellene lennie a táblán.
3. Ecseri út a képen a 2500-as iker 51A Kocsiszíni táblával, a lőrinci iker 13A táblával.
4. Talán a legkönnyebb 41-es villamos Forgalmi utcai végállomás.
@siófoki35: Elvileg valóban az Ecseri - Üllői sarok, de mivel jól ismertem a helyszínt, ott nem volt 3 vágány, mert csak a 13-as villamos járt oda-vissza. Engem zavar a 3. vágány...
A baloldalon tényleg van egy templom. Gyerekkoromban jártam oda ping-pongozni is
Az 1. szerintem is Váci út.
Sokat utaztam arra akkoriban, és most hogy ránéztem, az jutott rögtön eszembe.
@Hertelendi: Amikor te jól ismerted azt a környéket, akkor már lehet, hogy csak a 13-as járkált ott, de korábban volt egy 51-es is az Ecseriről a Nagyvárad tér felé kanyarodva, nem beszélve az Üllői úti villamosokról (42, 50). :)
halvány lila gőzöm sincs. :)
@Bambano: Kassák utcai templom hasonló.
@Fiesole: Nem hasonló, az van a képen. csak épp a Huba-Rózsafa utca sarkán van, ahol egy kis tér (parkoló) van a Kassákon.
www.norc.hu/pano/JXrDjk0R/
A 4. egyértelműen a forgalmi telep mellett, amikor még oda fordult be a 41-es. Az a 20x20 vagy 30x30 betonlap talán még pár éve is ott volt. Meg a kocsi száma, gyermeki tudatalattimból.
Azok a favázas ikerkocsik, na azok voltak az igaziak. Az ülések fekete-sárga váltakozó festésű, később lakkozású lécekből. A kalauz a kocsi közepén, a plafonon végigfutó fémrúdra akasztott, fafogantyús bőrszíjjal rángatta a csengőt, aminek a kis félgömbje az utazó részen kívül a peron tetején volt.
A kiesés ellen meg azok a felnyitható-leereszthető fémrácsok...
Most meg ez a Combino nevű förmedvény... Borzalom.
Ugyanez persze vonatkozik a Millenniumi Földalattira is. A régi morcos motorkocsik... Ááááááááááhhhhhhhhhhhhhh..........
@HgGina:
Ajjaj, ez a nyomorult nosztalgia! :-))
Én ilyen szekérrel jártam suliba és nem felejtem el a téli utazásokat, sz.rrá fagyva érkeztünk meg, vagy fél óra zötykölődés után. Mindig sajnáltuk a vezetőt, aki múmiának öltözve, tízcenti fatalppal felszerelt cipőben vezette a tuját a nyitott (és -15 fokos) vezetőállásban. Nem volt túl irigylésre méltó foglalkozás.
Azért sietve megjegyzem, mielőtt félreértenél, imádom a múltunkat. :-)
@viricsi:
" tízcenti fatalppal felszerelt cipőben ".. szerintem halina csizmában voltak.
Egy bőrszíj futott végig a tuja tetején és a kalauz azt rántotta meg, ami rávert egy csengőre. Így indította a villamost.
Az igazi élmény viszont a tujázás volt, amikor a hátsó ütközőn ill. a két kocsi között (a rácsok között) utaztunk.
@viricsi: azt ne mondd, hogy -15 az olyan hideg. Az odakint volt annyi. Bent a vezetőállásban legalább 5 fokkal melegebb volt.

@villamos alóli kacaj: a hosszú bőrszíj később volt. Emlékszem, a hosszú fémrúdra. Közvetlen a duplán széthúzható ajtón (már amikor volt az is, nem csak a lépcső) belül volt egy-egy kis kar a rúdra szerelve, azokon lógott a két bőrszíj, és a végük egy hurokban volt visszahajtva és összevarrva. Azon a hurkon belül volt az esztergált, két vége felé kissé kúpos, a végénél lekerekített, és fekete festett fadarab, mint jól megfogható fogantyú. A bőrhurok pedig a fadarab közepére esztergált kb. 3-4 centi széles mélyedésbe volt bevarrva. A fadarabkákon pedig mindkét oldal felé 2-3 kis horony volt esztergálva. A 25-ös vonalán egészen sokáig ezek közlekedtek. Valamikor akkor cserélték le őket az acélvázasokra, amikkor a 25-ös végállomását a már akkor is rövidített vonalon, a Keletitől tovább rövidítették a Hermina (Május 1.) - Thököly sarokig. A rövidítés kifejezetten azért történt, mert a Thökölyre való kikanyarodáskor nagyjából napi szinten 1-2 kisiklás volt. Később egy ilyen kisikláskor a kocsi kirántotta azt a sínbe beszorult fémdarabot, ami ezt az állandó problémát okozta. Jól emlékszem az esetre, mert a szemtanúja voltam.
A 65-ös vonalán az acélvázasok mellett egy ugyanilyen szintén egészen sokáig, kb. 1972-73 körülig is ment. Volt, hogy csak azért késtem el a suliból, mert ezzel akartam utazni.
Ebben az időben az 56-os vonalán is imádtam ezekkel a régi kocsikkal közlekedni. Volt valami máig utánozhatatatlan hangulatuk, ahogy a Hűvösvölgyben zötyögtek.
Szerintem a tényleg nagy forgalmú 1, 4-6 vonalán, meg esetleg a 47-49 (ha még megvan) vonalon kívül a legtöbb, kisebb forgalmún ilyen kinézetű, de a kornak megfelelő kivitelű kocsikkal eszméletlen pénzt lehetne beszedni, mert rengeteg ember szívesen váltana ilyenekre. Az persze akadály, hogy ilyenek akadálymentesítése nem lehet egyszerű.
De egészen biztos vagyok benne, hogy a gyerekek is jobban szeretnék őket. És még az esztétikáról is többet tanulnának észrevétlenül.
forgalmi telep :))))) édes istenem de bazi öreg vagyok
1 Váci út? Esetleg a Béke út a Béke térnél?

2 Kispest Villanytelep?

3 ???

4 Forgalmi utcai hurokvágány Albertfalván.
A harmadik nem a Józsefvárosi pályaudvarnál van?...
Hátul, keresztbe meg a 29-es, vagy mi zöröghet, a temető mellett...
Aki az első képnél a Váci útra tippelt szerintem az eltalálta.
Váci út-Huba utca sarka, távolban a Huba utcai templommal.
@Gyulimali: "Az elsőn szerintem a Szent László téri templom van a háttérben." Annak nem ilyen a tornya...

A 4. a budafoki forgalmi telep. Bár ebből a szögből sose láttam, de a gyanúmat a guglitérkép is megerősítette...
Az 1.-es talán a Lehel úton a 12-es villamos, valahol a Dózsa és a Hun utca között.
Hitetleneknek a Váci út - Huba utca sarka 3-as villamossal.
hampage.hu/kozlekedes/vaciutesujpest/vaci-dozsaarpad/Vaci_ut.jpg
Ugyanaz a két épület látszik.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Gyakorlatilag minden megoldás elhangzott, leszedjem a kitakarásokat a képekről? :)
Én most is csak annyit tudok mondani, hogy ilyen képeket ezresével el tudnék nézegetni, a Jóisten áldja meg Tim Boricot, hogy annak idején kattintgatott és félretette az utókornak.
Imádom ezt az oldalt vagy 10 éve!! Tim Boric előtt pedig leborulhatunk háromszor legalább, hogy 30-40éve ugyanez a villamos vadulása volt, és sokkal egyszerűbb technikai körülmények között ő már archivált.Most ezekben a fotókban fürdünk.
Jó lenne egy kiállítás ezekből a képekből, nem lesz valami évforduló BKV vagy budapesti villamosvonal kapcsán? Esetleg a BKK-tól egy kis szervezési segítség, és egy remizben, vagy a belvárosban egy villamosos kiállítást megszervezni. Lehetne összevont budapesti járművest is busz, troli, hév...Ó de jó lenne! Ha sikerült az UV könyvet kiadni, hátha össze lehetne hozni ezt is.
@cso zsi: Milyen kép már ez, tiszta 70-es évek, és a kék trikós, botos, szőke nő meg mobilozik??? :D

bio
@bioLarzen: Kis tranzisztoros rádiót hallgatott. Sajnos az nem maradt fenn az utókornak, hogy lottósorsolást, focimeccset vagy a Szabó-családot :)
@Hamster: ezek a mai fiatalok...
nem tudják mi az a kisrádió vagy táskarádió.
@Hamster: Szia,
nekem is ez lett volna a tippem (vagy esetleg épp vakarja a fülét, megigazítja a rőzsét, stb...), csak gondoltam, poénkodok egyet ;)

Egyébként ennyire érdekes, hogy az ember ösztönei hogy változnak: nektek nem egyből a mobil ugrott be elsőre, a kéztartás láttán?

bio
@Hamster: Amúgy a Sokolon hallgatott körkapcsolás felejthetetlen élmény marad :)

(körkapcsolás: "körkapcsolás bajnoki labdarúgó mérkőzésekről" - kapcsoljuk Novothny Zoltánt, Csepelen. Üdvözlöm a hallgatókat, a 10. percben Csepel-Rába ETO 0:0. Vass István Zoltán, Diósgyőr...")
@Rocko-: Lehet, hogy öregebb vagyok mint te ;)

bio
@bioLarzen: vicc vót. ;)
(ahogy a tied is.)
@Rocko-: Sajnos az éltekorom nem vicc, hanem valós... :D

Mindegy, mi öregek mozgatjuk a világot, amíg a fiatalok Counter Strike-oznak meg facebookoznek, nem? ;)

bio
@bioLarzen: Nekem nem, mert mindig az is eszembe jut, hogy hálózat nélkül marha sokat érne egy fülhöz tartott mobiltelefon :)
@Hamster: Miért, pölö zenét lehet rajta hallgatni :P

No, de tényleg túlspilázzuk, rossz poén volt részemről, ugorjunk :)

bio
@bioLarzen: @Hamster: akkor ez új áJfón és eméphármat hallgat? :)
@Rocko-: Á, ez a hetvenes évek, még nem lehet a legújabb ájfón, max az első.

bio
@Rocko-: Sztem inkább a szokásos "kocsmában felejtett tesztkészülék" rutin :)

bio
süti beállítások módosítása