Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (931) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (413) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1018) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (521) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (842) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Elveszett helyek, elveszett vágányok II.

2012.05.07. 18:00 :: Hamster

Kinek van kedve egy gyors helyismereti játékhoz a múltkori bejegyzés stílusában? A weboldalamat kívülről fújók most ne játsszanak, mert mindkét képet már ismerhetik onnan!

Update: Mivel ez a rejtvény is meg lett fejtve a kommentekben, megint levettem a kitakarást a második képről.

Ebben az utcában ma is jár villamos, mégis "elvesztek" sínek belőle - az előtérben levők.  Van az olvasók közt, aki emlékszik rájuk, és arra, hogy honnan hova tartottak? Egyébként a képen látható szakállas sorompó csoportosulás se semmi: a közúti átjáró mindkét oldalán van egy-egy keskenyebb a gyalogosoknak.

Tim Boric egy akkor még elég forgalmas villamosvégállomáson készítette ezt a képet az indulásra várakozó motor + pót + pót szerelvényről. Hova jutott az, aki felkapaszkodott a lépcsőn a tujára, és végigülte az utat valamelyik lécülésen?

A fényképekért ezúton is köszönetet szeretnék mondani a fotósnak, Tim Boric-nak!

És a megfejtések...

Első kép:  Mester utca. A hátunk mögött a Marhavásártelep volt, az ahhoz tartozó vágányok fekszenek az előtérben. A kerítés mögötti régi - talán - istállóépület helyén ma a Lurdy-ház parkolója van.

Második kép: Nagyvárad tér, a villamos egy 51A, mely az "Ecserire", azaz a Használtcikkpiachoz vitte az utasokat, míg az M5-ös bevezetőszakasza maga alá nem temette az egész környékét.

Csak az érdekesség kedvéért - néhány éve így nézett ki a második helyszín, nagyjából ugyanarról a helyről nagyjából ugyanoda nézve:


44 komment

Címkék: budapest város elveszett tömegközlekedés nosztalgia rejtvény villamos utcakép kulfoldi szemmel Tim Boric

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr54494483

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csatlakozom Soknevű Biciklistához!
Első talán Kőbánya? Kőbányai út? Nagyon olyan a hangulata.
A második meg valahol Pesten. Valahol az Üllői út külső környéke. Akár Nagyvárad tér, akár az Ecseri út. De tőlem az Örsön is lehet valamikor a 60-as évek vége felé. Még a metró előtti korszakból.
1) Soroksári út (úgyse az.)
2) Móricz Zsigmond körtér, gomba. :P
@Rocko-: 1. Tényleg nem az.
2. És nem tudja, és nem tudja, és nem tudja!! :)
@mauzi: Na, akkor már csak a másikat kéne kitalálni :)
1. nem lehet a CET környékén?
@nemeza: Ha arra gondolsz, nem a Közraktárak láthatók hátul :)
Nekem a fenti képről valamiért a Maglódi út ugrott be, ahol ma is jár a 28-as...
Az első képet ismerem, azt nem lövöm le. A másik viszont rejtély nekem is.
"Hova jutott az, aki felkapaszkodott a lépcsőn a tujára, és végigülte az utat valamelyik lécülésen?"

Kórházba. Mint tudjuk: "Minden út reumába vezet!"
@Sam. Joe: Ez azért nem ül, mert ez a villamos aligha lehetne közelebb több kórházhoz, mint ahogy a kép készítése pillanatában volt :)
@mizrolist: Nem Maglódi, és nem is Kőbánya környéke.
@Hamster: Ööö... Szerintem pont ezért ül. Mert tudom hogy te tudod, hogy én tudom, hogy hol. (Na jó, legalábbis sejtem.) 8-)
@Hamster:

Nem Maglódi, és nem is Kőbánya környéke.

- Akkor esetleg lehet még a 43-as a Háros utca előtti szakaszon. Viszont ott az iparvágány nincs a helyén.
Én tudom,melyik képed,de valahogy az az érzésem,hogy nem ott van.Ha ez a 22-es villamos,akkor Hídépítő utcát mondanám a Beőthy utcai végállomás közelében.Előtérben a csepeli Hév felől jövő iparvágányok,a Soroksári úti rendező felé.
@Villámhetes: Nem, de legalább közelebb van, mint Budafok vagy Kőbánya :)
@Hamster: Tudsz linkelni olyan térképet,amelyiken látszanak iparvágányok a Mester utcában?:)

Én nem találtam..
1. Mester utca, közel a Lurdyhoz(?)
2. Rákospalota, MÁV-telep
Nem olvastam vissza, a másodikat buktam...:-)
@Hamster: Köszi!
Jó régi vázlat,a Hév csak D.harasztiig járt,Csepeli sehol,a vasúti felüljáró alatt a Mester utcában 3 iparvágány...nézem Google Earth-on,a déli vágóhídnak jól kivehető a helye.A Boráros tértőt délre volt teherpályaudvarra még emlékszem,bicikliztünk arra a barátaimmal!:)

Jöhet még ilyen játék bőséggel,de ne áruld el,hogy az oldaladon megtalálható a kép!:)

Üdv:Norbi
Ha már a Tangó meg az 51-es szóba került:

Mi az, hogy "kőmosott", és amelyik évben nálunk divatba jött, akkor még melyik villamosnak volt itt a végállomása?

Vajon melyik volt az a budapesti villamos viszonylat, aminek az elmúlt 60 évben a legtöbbször változtak a végállomásai úgy, hogy a viszonylatszám végig megmaradt?
@nyelv-ész:

Az átnevezések is játszanak? (Moszkva tér - Márnemmoszkva tér?)
@nyelv-ész:
1.15,21,23,24,25,42,50,50A,51A,63 valamelyike,sajnos nem tudom!:)

2.18,49,61 valamelyikére gondolok.
@nyelv-ész: kőmosott az a farmer volt. Ha jól rémlik valamikor a 70-es évek végén, talán 76-77-78-ban jelent meg a Trapper farmer a piacon. Ez a Budaflax(?) Budai Lenfonó gyár (Karolina út) mellékterméke volt, mert akkor már itt szőtték nálunk a farmeranyagot, ami ment ki nyugatra.
Vagy a 80-as évek eleje-közepe, akkoriban vettem olyan farmergatyát, aminek a zsebében kis kődarabok voltak. Erősen koptatott állapotú zsír új farmer a körtéri butikból :)
@Kicsi Kacsa: Bingó, de szerintem 1980 volt az az év, amikor a kőmosott farmer elterjedt, mint a kolera. A Trapper valóban már korábban megjelent, de eleinte nem volt kőmosott.

@Villámhetes: Egyedül a szóban forgó viszonylatot nem írtad be :-) Egyébként mindkét kérdésemre ugyanaz a kétjegyű szám a válasz.

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Egye fene, akár játszhat az is, szerintem még úgy is ez a viszonylat viszi a pálmát. NZA vonatkozó oldalán valami 16-ot számoltam össze úgy, hogy a /A és /B betétjáratokat érintő kavalkádot nem is vettem figyelembe.

@Hamster: Bocsi a magánkvízes offolásért, de gondoltam, ha már a te vetélkedődben nem indulhattam, ezzel kompenzálhatok :-)
@nyelv-ész: köszi, ez csak egyet jelent, vén vagyok, mint az országút :D
@nyelv-ész: Évre nem emlékszem, csak arra, hogy gyerekkorom elején a farmer még mélykék volt, aztán jelent meg a gyárilag kopott, aztán már mindenféle színben is voltak :)
@Hamster: Az 1980 nekem is csak azért maradt meg, mert akkor mentem először motor cuccokért a Tangóra, és egy haverom direkt azért jött velem, hogy ilyen kőmosott szart vegyen, mondván, hogy csak most kezdik behozni (gondolom, echte original turkish import :-)
@Hamster: Anno ha valaki azt mondta, hogy "kimegyek a használtcikkpiacra", azt rögtön bevitték a sárga házba. Az mindig is Tangó volt.

Esetleg a sznobok mondták, hogy "kimegyek az Ecserire", de mindenki tudta, hogy nem az Ecseri úti templomba megy az illető, hanem guberálni a piacra. És igen, akkoriban a guberálás nem csak a kukában meg a szeméttelepen turkálást jelentette, hiszen a Tangón még volt aranyozott rézkilincs meg eredeti Picasso és Rembrandt is :-) Húszezerért, ami akkor hathavi fizetést jelentett.
A hülyének is megérte...

A legnagyobb hiénák akkoriban a motornepperek voltak, még az autóneppereken is túltettek. Vigyázni kellett velük, mert ha motorral mentél ki a piacra, és hagytad magad rábeszélni, hogy benn jobb helye van a gépnek, mint a parkolóban, akkor onnan ki már nem hoztad azt a motort a büdös életben. A nepperek összefogtak, és rád kényszerítettek egy vételárat, amennyiért önszántadból nem hagytad volna ott a gépet a büdös életben, de ha ellenkeztél, akor jobb esetben a rendészekkel dobattak ki, hogy lopod a motorjukat, rosszabb esetben még össze is vertek.

Haverom az ötezret érő Jawa Mustangját anno így "adta el" 2800-ért... Nem hallgatott az okos szóra, hogy hagyja kinn a motort a parkolóban.
@nyelv-ész: Én mindig "ecseriként" hallottam emlegetni, ezt a Tangót még sose hallottam. De tényleg, miért "Tangó"? Gondolom, nem az ICAO fónia ábécé miatt :)
@nyelv-ész: Amúgy ezért a motoros sztoriért már megérte megcsinálni ezt a bejegyzést :)
@Hamster: A hiánygazdaság vadhajtásai, avagy a porcelánfejű babától az űrrakétáig. Ez volt a Tangó akkoriban.

A fő beszállítók az ócskások voltak, meg a kamionsofőrök, akik szinte bármit be tudtak hozni, ami kisebb volt egy sarokháznál. Egy-egy diplomata is színesítette a kínálatot, így lett például nekünk iráni kéziszövésű szőnyegünk annyiért, amennyiért a műszálast árulták a Röltexben, mert kinn az árusok addig csereberélték az árukat, míg a szőnyeg olyanhoz nem került, akinek fingja sem volt, hogy mennyit ér, és az első vevőnek elsózta, csak ne foglalja neki ott a helyet.
Persze a többség dörzsölt alak volt, a legócskább fületlen bili is antik műtárggyá nemesedett, amint felbukkant egy vevő. Aztán hogy kire mit lehetett rásózni, az már más kérdés.
+2

Egyébként az Ecserin állítólag simán lehetett érettségit is kapni.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: És milyen szép volt, amikor a TMK-ba jelentkezett felvételre a kétmázsás buflákfejű bajszos-szakállas kisebbségi, kezében lobogtatva a Kossuth Zsuzsa Egészségügyi Szakközépiskola ápolónői képesítéséről szóló dokumentumot :-)
Nagyon jó, nagyon érdekes, még sok ilyet! :)
süti beállítások módosítása