Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (99) autók (88) bach (5) badacsony ms (5) balaton (154) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (40) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (958) budapesti pillanatok (51) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (328) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (56) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (12) emlékek (46) énblog (553) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (10) évforduló (13) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (75) gibson (10) gigant (5) gitár (39) gmap (21) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (144) hajtóművek-motorok (7) hampage (429) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) heviz ms (5) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (10) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (13) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (7) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1070) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (7) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (16) konstal (8) körtér (8) közlekedés (439) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (131) motorkerékpár (5) mozdonyok (28) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (10) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (242) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (25) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (122) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (123) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (39) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (11) szavazás (6) szczecin (7) szeged (40) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (239) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (69) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (6) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (493) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (438) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (535) városkép (111) városliget (10) varsó (7) vasút (616) vasútállomás (5) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (943) villamos (851) vitorlás (10) vízibusz (20) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (345) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Múzeumok délutánja és estéje, autókban és repülőgépekben elmesélve

2012.06.18. 16:00 :: Hamster

Az elmúlt napokban elégszer volt szó a nosztalgia FVV csuklós villamosról, úgyhogy szombati élménybeszámolómat inkább onnan kezdem, hogy felértem a Markó utca 22. első emeletére, a Kresz Géza Mentőmúzeum helyiségeibe, ahonnan kinézve ez a látvány tárult a szemem elé:

IMG_6672.JPG

A Mentőmúzeum sajnos egy az ország sok rejtőzködő múzeuma közül (kis gyűjteményből sokkal jobban állunk, mint nagy múzeumok tekintetében), de talán több ember eljönne ide, ha tudná, hogy nem csak régi életmentő eszközöket (a kézzel hajtott gyermek-vastüdő például egy civilnek is elég mellbevágó látvány), fényképeket és telekommunikációs eszközöket (sokcsatornás hívásrögzítő, telefonasztalok) láthat itt, hanem gyerekkorának, illetve szülei gyerekkorának mentőautóit is:

IMG_6674.JPG

Az ott hátul egy Nysa, ahogy Hofi megénekelte ("csak egy dolog mozog benne: a halott"), elől pedig egy Robur LO 2500, amit én szerintem már nem láttam üzemben (nekem már csak a korai Mercedes nagykocsik rémlenek, és a "rémlik"-et itt akár szó szerint is lehet venni, mert egyszer egy buszbalesetnél láttam őket, máskor pedig a Madarász utcai gyermekkórháznál, és egyik helyzetet se volt jó érzés átélni) - most annál érdekesebbnek találtam.

IMG_6704.JPG

Elnézést kérek, hogy nem a rohamkocsi-szolgálat történetéről írok, de nem érzem magam képzettnek a témához... viszont végre láttam Roburt belülről, először életemben :) Nekem ez tiszta Trabant-feeling (nyilván nem véletlenül), a recés szélű tekerenyűkkel, meg a kilométerórával, ami itt csak százig van kalibrálva. A sebességváltó kar elhelyezése is olyan keleti blokkosan ergonomikus - kíváncsi lennék, vajon aki hajtotta ezeket, mit gondolt erről!

IMG_6706.JPG

Azt nem tudom, a kátyús úton nem ugrált-e plafonig a fekvő beteg a rugózástól, de hogy hely bőven volt a járgányban, az tuti! Igazából túlzásnak is tűnik, hogy a busz méretű belső térben csak egy hordágyat látok.

IMG_6707.JPG

A járgányhoz korhű berendezés is tartozik - ez talán egy defibrillátor?

IMG_6709.JPG

Ez pedig... őőőő.... valami lélegeztető apparát, amivel nem szerettem volna élesben találkozni.

IMG_6696.JPG

Vessünk még egy pillantást a vicsorgó hűtőmaszkú Roburra. Még jó, hogy jó korán elindultam, és még volt némi napfény a fotózáshoz (ha nem is elég).

IMG_6700.JPG

Ez a Dodge szinte sztár, hisz még a TotalCarban is szerepelt. Szép is, egyfajta csoda, hogy létezik.

IMG_6739.JPG

A 72-es troli másfél sarokkal arrébbról a Városligetbe repített. Eredetileg ide nem akartam eljönni, de valahol azt hallottam, hogy a Közlekedési Múzeum előtt oldtimer járművek gyülekeznek, hát beillesztettem a programba. Végül, ha jól számolom, láttam négy régi autót és egy motort :-/ Nem tudom, hogy még csak ennyi volt, vagy már csak ennyi volt ott, de kicsit arcra ejtve éreztem magam.

IMG_6743.JPG

Az is igaz persze, hogy a négy oldtimerből kettő különösen kedves volt a szívímnek. Például ez a "nagy" VW Karmann-Ghia, avagy Typ 34, a Volkswagen 1600-as kupéja. Nem csak nem csúnya, de nem is túl gyakori kocsi, ráadásul ennek itt rendes rendszáma van, nem OT-s. Vajon gyakran használják?

IMG_6747.JPG

Összehasonlításként ott állt mellette egy "kis" Karmann-Ghia - avagy Typ 14 - is. Gyönyörű jószág, alig hihető, hogy igazából egy tuningolt Bogarat látunk! Ehhez képest szerintem az egyik legszebb autó, amit valaha gyártottak. Szerencsére ilyenből egész sok van, viszonylag rendszeresen szoktam látni egyet-kettőt.

IMG_6754.JPG

Állt még ott egy Mercedes kabrió is, de én inkább a mellette álló gépsárkányt, egy Skoda 105L-t kaptam le. Mégiscsak érdekesebb jószág - még a bólogatós kutya is ott ült a hátsó ablakban, ahogy kell :)

A városban kóricálás közben elment mellettem a tavaly a ferihegyi "skanzenban" látott FIAT - Polszki - LADA klub (legalábbis konkrét kocsikat felismertem az akkoriak közül), ekkor reménykedni kezdtem, hogy megint a reptérre mennek. Sajnos nem, de én azért kivonatoztam-buszoztam oda.

IMG_6760.JPG

A skanzen bejáratánál ez a reptéri tűzoltómonstrum várakozott; meglehetősen jól nézett ki! Nem tudom, mennyire tudatos, de egy ideje a munkagépek megint elkezdtek jól kinézni. És ez a sárga szín is jól áll neki.

IMG_6763.JPG

Ez a feltűnő festésű SAAB a pályák felületének tapadását méri - a hátsó része alatt van egy leengedhető ötödik kerék, melynek jelei alapján számítógép értékeli ki a fékhatást.

IMG_6774.JPG

A fő ok a kimenetelre persze nem a SAAB volt, hanem az Il-14-es motorindítása. Ezúttal azonban - a korábbi alkalmaktól eltérően - nem a jobb, hanem a bal oldali AS-82-est járatták meg. Egyszerre sajnos nem lehetséges a két motort beindítani jelenleg, de már dolgoznak rajta.

Megint megpróbáltam videózni - mégiscsak a legnagyobb motorról van szó, amit aznap láttam (14 henger, 41 liter hengerűrtartalom, 1900 LE teljes gázon) -, de a frame rate és a légcsavar csak mérsékelten voltak kompatibilisek egymással, kiflibe hajló légcsavartollakat és összefüggéstelen csapkodást eredményezve a képen. Ráadásul a motor sem volt teljesen rendben (az is igaz, hogy tavaly ilyenkor még reménytelennek mondták), ezért nem tolták úgy rá a gázt, mint a másik oldalira annak idején.

IMG_6811.JPG

Ez a MAZ annyira klasszikus, hogy még a pontos típusjelzésében se vagyok biztos (talán 5549-es). Mindenesetre azt kell róla tudni, hogy tíz év szabadban állás után feltöltötték hűtővízzel és üzemanyaggal, kipucolták a légszűrőjét, aksit tettek bele, és elindult. Ezek a nagy dolgok! :)

IMG_6864.JPG

Mivel este tízre is elő volt irányozva egy motorindítás, maradtam, ezzel nagyjából lemondva arról, hogy bárhova máshova elmenjek az éjszaka folyamán :) Persze nem volt rossz szép gépek és lelkes emberek közt lenni!

IMG_6875.JPG

A Jak-40-est a hatvanas évek közepén tervezték, gyakorlatilag a Li-2-esek, Il-12-esek és Il-14-esek kiváltására. Annak ellenére, hogy a Jakovlev iroda korábban még nem tervezett utassszállítót, szerintem nagyon elegáns madár lett. A HA-YLR 1978-ban érkezett, a Légiforgalmi- és Repülőtéri Igazgatóság (LRI) használta irányítóberendezések ellenőrzésére.

IMG_6889.JPG

Döbbenet, de annak ellenére, hogy a gép már legalább tizenkét éve a szabadban áll, meglepően sok rendszere könnyen működőképessé tehető maradt. Bár a képen látható radarantennát nem lett volna túlságosan egészséges beüzemelni...

IMG_6931.JPG

... a működő pilótafülke biztosan sok látogatónak okozott örömöt. És ha már műszerfal, akkor érdemes egy pillantást vetni az Il-14-esére is:

IMG_6940.JPG

A műszerek skálázása, a mutatók és a feliratok valamilyen fluoreszcens anyaggal vannak bevonva, ezért az éjszakai megvilágítás a rendes fülkefények leoltása után UV lámpával történik. Nagggyon dögösen néz ki :)

IMG_6886.JPG

Az Il-14-esben egyébként szinte folyamatos volt a pörgés, a nem túl nagy hírverés ellenére nem kevesen látogattak ki a parkba, és ha már ott voltak, a legszebb állapotú gépbe is be akartak menni :)

A második motorozás rövidebbre sikerült, mert elromlott egy szelep, ami a dermedés elkerülése végett benzinnel hígitja a motorolajat, és túl sok naftát engedett át. Ez a keverék aztán sikeresen kipucolt egy addig eltömődött hézagot a kartertér alján, olajfolyáshoz vezetve. Ezen túl a nem működő hengereken átjövő benzin is a kipufogóba került, és ott szépen begyulladt, szép lángnyelveket varázsolva. A gépet felújító csapat vezetője, Zsaludek Endre szerint gyakori jelenség a típusnál, hogy el nem égett üzemanyag jut a kipufogóba, még a youtube-on is látni egy videót, amin egy éppen leszálló Il-14-esnél figyelhető meg a dolog. A kérdés csak az, hogy hogyan lehet megállítani, hogy ezt csinálja - no meg a többi hibát is ki kell majd javítani... Akit ez a dolog bővebben érdekel (mert például velem ellentétben ért hozzá - én úgy érzem, mintha kínai szöveget kellene másolnom), keresse meg Endrét :)

IMG_6916.JPG

Mindenesetre a jelenlevőknek plusz látványosságot adott a malőr, a csapatnak pedig egy kis plusz munkát. Az indítást végző személyzet szerint egyébként nem is az volt az ijesztő, hogy durrogott a kipufogó, hanem hogy az ilyenkor előírásszerűen jelen levő tűzoltóautó hirtelen elindult feléjük :)

IMG_6910.JPG

Az utolsó kép a skanzen kettes számú Il-18-asát, MOGézát ábrázolja. A mögötte látható homály nem köd, és nem is Omega-koncert volt: az az Il-14-es füstje :)

25 komment

Címkék: budapest autók képek múzeum ferihegy oldtimer repülőgép skanzen il 14 gépsárkány

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr14595623

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ez egy tartalmas nap volt akkor. :)
Én együtt katonáskodtam egy mentőápoló sráccal. Ő rengeteg történetet mesélt és ez akkoriban volt, amikor a Nysákat elkezdték lecserélni a Toyotákra. Ennyi idő távlatából jó kérdés, hogy így utólag milyen emlékek maradtak meg a mentőszemélyzetekben az akkor új kocsikról, de akkor nagyon nem szerették őket, mert szűknek találták az autókat a régi Nysához képest. Akkor ment a viccelődés, hogy jó, hogy felfelé nyílik az ajtaja, mert nyitva lehet hagyni és a magasabb betegeknek a bokájára kötik a piros kendőt, ami a túlnyúlásra figyelmeztet. Szóval akkoriban szerették a Nysákat. Állítólag elképesztő bántást kibírtak. Volt egy megható történet, ami szerint egy fulladozó kisgyerekkel lejöttek a Várlépcsőn a nagy kerekű - legalábbis a Toyotához képest nagy - Nysával. A kórházba még beértek, de a kocsit selejtezni kellett. A környéken mindenki fegyelmit kapott, de le**arták, mert a kicsi életben maradt. Ha egy szó nem igaz az egészből, akkor is szép történet.

A Roburra már én sem emlékszem, de ennek a fura, harcsaszájú hűtőrácsa nem azt jelenti, hogy nem dízel, hanem benzines? Valami rémlik nekem erről, szintén a Honvédségnél láttam hasonlókat - nem buszt, valami dobozos készség volt az M-zárolt készletben - és ott mondta valaki, hogy az ilyenekben benzines motor van. (Persze simán lehet, hogy szívattak, mi is bemagyaráztunk mindenféle hülyeséget a kopaszoknak később.)
@Sam. Joe: Az LO az a Léghűtött Otto-motor (na jó: Luftgekühlter Otto-Motor) rövidítése, és szerintem a másféle rácsosak is olyanok voltak, csak egy idő után asszem már volt LD, ahol a D el nem tudom képzelni, mit jelentett :)
Szépjuhásznén az autósmozinál jó sok régi autó tolongott:)
Pontosan, a Jak-40-es olyannyira üzemképes maradt, hogy mindössze rádugtuk az akksit, aztán ment minden. Egyedül egy 36V/115Hz áramátalakító hibádzik belőle, azt elvihették alkatrésznek, mivel rengeteg orosz gépben ugyanaz van.

P.s. HA-MALvinkánk már van, ti milyen becenevet találnátok ki HA-YLR-re? :)
@1116001: Nem volt sok szúnyog? Meg fel se merült bennem, hogy oda kéne menni, pedig 1980 vagy 81 óta nem volt kertmoziban :)
Feltettem még négy képet, tessék újranézni a bejegyzést ;)
@RZoli86: "HA-MALvinkánk már van, ti milyen becenevet találnátok ki HA-YLR-re? :)"

Yollári-yollári hóóóóó? :)
@Sam. Joe: De biza' benzinesek voltak. Ráadásul léghűtéses. Full egyszerű és igénytelen jószágok voltak. Kb. mint a Trabant. De azt hiszem, voltak dieselek is belőlük.
@Hamster: Csillebércen volt sok, de Szépnén nem találkoztam eggyel sem:)
Egy nagy fehér vászon volt az állomás falára kifeszítve és arra vetíttettek klasszikus filmeket (Dögkeselyű, Kenguru, Pogány Madonna). Hangulatos volt a háttérben elpöfögő gőzössel:)
Na, ez megint kint volt vagy másfél-két órát a címlapon. Kezdem felfedezni, hogy minél több munka van egy bejegyzésben, annál rövidebb időre kerül ki. Ha csak belinkelnék egy más által készített videót a youtube-ról, ami akár már volt is egyszer a címlapon, akkor holnap ilyenkor is kint lenne :)
@1116001: Egyszer voltunk éjszakai gyermekvasutazáson, hát az ember a száját se nyitotta ki, mert rögtön telement muslincával és egyéb dögökkel... Mondjuk a moziban lehet, hogy eleve inkább a vetítőgépre mennek, esetleg a vászonra... És közben rájöttem, hogy tévedtem, mert a Szigeten is voltam többször is ottani szabadtéri moziban, csak azt nem számoltam :)
@RZoli86: Egyébként a radart meg lehetne hajtani így is, vagy mihez kellene az az átalakító?
@Hamster: a 36V / 400Hz (bocsesz, fentebb rosszul írtam) 3 fázisú áramátalakítóról a következő rendszerek kapják a tápot:
- Groza-40 rádiólokátor (éhes jószág, 115V és 28V is kell neki)
- Hidraulika és olajnyomásmérő
- Stabilizátor trim
- Műhorizontok és minden giroszkópos rendszer
- Határdőlés jelző (a.k.a. Bank Angle)
- FDR és CVR
- Robotpilóta
- KV-11 korrektor, bármi is az
- Transzponder

A radar motorjának, tehát amivel bólogatni tud kell a 36V, az adó 115V-ról megy.
@Sam. Joe: Hogy honvédségi vagy rendőrségi volt, arra már nem emlékszem vagy 30 év távlatából, de a zöld busz-Robur a fölső forgó szellőzővel Tatától Budapestig igencsak meghatározó élmény volt a számomra.
Robur mentő: www.robur.de/smf/gallery/1_27_08_10_9_20_07_63.jpg

Egyébként én még ültem Roburban, Magyarországon. De már nincsenek róla konkrét emlékeim. Csak annyi, hogy sárga volt.

Oldtimerek:
noob.hu/2012/06/18/IMG_6245.JPG.JPG
noob.hu/2012/06/18/IMG_6248.JPG.JPG
noob.hu/2012/06/18/IMG_6246.JPG.JPG

Akkor ketten már láttunk hetet. Igaz, voltak még később Polskik is, de azokat nem fotóztam le. Késő este még egy 1802-es BMW is megjelent, illetve ott dekkolt a Pink Cadillac is.
Jómagam bekocsiztam a fővárosba, leraktam az autót, majd villamosozni indultam. Ahol nem tudtam eldönteni, hogy átrohanjak-e a buszhoz:
noob.hu/2012/06/18/IMG_6255.JPG.JPG

Vagy most már villamosozzak:
noob.hu/2012/06/18/IMG_6237.JPG.JPG

A villamosozás után elmentünk a közlekedési múzeumba, ahol Frau Sauerbronn mindenképpen meg akarta nézni a Titanic kiállítást:
noob.hu/2012/06/18/IMG_6264.JPG.JPG

Én meg a számítástechnikait.
noob.hu/2012/06/18/IMG_6235.JPG.JPG

A Titanic a múzeum új szárnyában volt, ami jól felmelegedett, és ontotta magából a hőt. Rengeteg ember volt, és mivel még egy légkeverő sem volt, ezért visszasírtam a tömött Bengálit. Az a múzeumhoz képest szellős hely volt, noha az állóhelyek is szűkösen voltak kimérve rajta.

Többedmagunkkal pofára estünk, mivel a PeCSa-ban levő repülőtörténeti kiállítás nem volt nyitva.

Innen a Vajdahunyad váron keresztülsétálva jutottunk el a Hősök terére, útközben kihagytuk a sült kolbászt, mely ki tudja mióta állt a zsírjában, ellenben ittunk egy elég híg, értsd erősen vízizű jégkását, 400-ért a három decit. Többet nem tesszük, mert drága volt és szar. Garda parton 2 euro felett is van sok helyen, de legalább jó, és 5 deci.

A kisföldalattival elindultunk központ felé, ahol a BKV rugalmasságát lehetett megtapasztalni. Érkezése előtt az utolsó Kisföldalattit annyi ember várta, amennyi megtöltötte a peront. Tudom, voltak múzeumi járatok, de a Kisaföldalattit nehéz lett volna besűríteni? Az emberek még fél 12-kor csapatosan rajzottak az Andrássyn, nagyobb volt a gyalogos tömeg, mint az Üllőin egy kedd reggeli metrótűzkor.

A Földalatti Vasút Múzeumában, ami nem jelezte eltérő nyitva tartását, tehát elvileg éjjel kettőig vártam volna el, hogy nyitva legyen, éjfélkor kidobták a népet. Már előtte 20 perccel sem lehetett ajándéktárgyat venni. Még jó, hogy Közlekedésiben vettem hűtőmágnest. Ott egyébként nagyon készségesen a TELJES készletet átnézték nekem, van-e esetleg olyan, amin Stuka van.

Az aluljáróban vettünk két kürtös kalácsot, egyiket kiültünk és a parkban elfogyasztottuk, míg néztük a pezsgést. A másik kalácsot ifjabb von und zu Sauerbronn fogyasztotta el reggelire.

A múzeumbusszal a Váron át a Margit krt-ra mentünk, Frau Sauerbronn az utolsó pillanatban a cipője által feltört lábára való hivatkozással megtorpedózta a sétát a Hadtörténeti Múzeum felé.

Az autóhoz visszatérve az Öntödei Múzeum mellett vitt el az utunk, ahova beugrottam, mondván egykori Mechwartosnak kötelező.

Le a kalappal az Öntödei Múzeum személyzete előtt. Az alkalmazottak spontán tárlatvezetést tartottak még fél kettőkor is mindenkinek. Az eredetileg 5-10 percesre tervezett villámlátogatásom 40 percesre sikeredett.

A szervezés jó volt, bár sok helyen magyaros.

És Hamster, nincsen saját blogom, nézd el, hogy ide gerillaposztolok.

Viszont ha Hams megengedi, írja meg mindenki aki volt, az élményét.

Mi jövőre a Sziklakórházba megyünk, valamint a ferihegyi skanzenbe.
@SzigDani: Gyerekkorunkban azok a forgó tetőszellőzők nagyon tetszettek, olyan korszerűnek tűnt, hogy szellőzteti az utasteret, majdnem klíma :)
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Mi jövőre a Sziklakórházba megyünk"

Három éve a sor vége majdnem a Dísz téren volt, oda szerintem normális időben kell menni, értsd bármikor máskor. Egyébként például a Terror Házánál is ez volt anno a gondom... jó ötlet, csak egyszerűen nem bírnak el ennyi embert egyszerre a múzeumok. Két egymást követő éjszaka kéne, vagy tényleg minden legyen napkeltéig nyitva, és közlekedjen mondjuk hétvégi menetrend szerint a BKV, különben csak a parkolóhelyet kereső autók kerülgetik a bejárat előtt kígyózó sorokat.
@Hamster:

Idén a Műcsarnoktól átnéztünk a Szépművészetihez, a sor kétszer megjárta a lépcsőt, majd a Dózsán valahol a 20-as busz megállójában volt a vége. Este 11-kor.

A közlekedésibe 1400 Ft egy normál belépő. Ennyiért most (Na jó, 1500-ért) bementem másik két múzeumba is, letettem a kocsit, és BKV-val jártam a várost.

Egyszerűen az átlagpolgár számára a múzeum kezd megfizethetetlen luxuscikk lenni. Pont hétvégén gondolkoztam el rajta, hogy noha nem keresek rosszul, immár nekem is 'enyhébb megszorításokat' kellett bevezetni.
Jó volt látni, hogy mennyien mennének múzeumba, de elgondolkoztam rajta, hogy mibe került volna normál áron, amit bejártunk szombaton. Normál áron valószínüleg nem mentünk volna el.
hmm, majdnem megkérdeztem, hogy ezt a batár nagy Robur-t, hogyan lehetett mentőnek használni, de rájöttem, hogy abban az időben nem álltak egymás hegyén-hátán a személygépkocsik az utcákon. Akkor el lehetett férni egy ekkora járgánnyal.
A Dodge mentő tetszik.
A reptéri vízpocsékoló és tapadásmérő kocsi meg a kerozinfertőzöttség miatt és a BUD jó matricázása miatt negyon bejön.
Az öreg nagy kisvasakat, nem tudom értékelni, nincs hozzá élmény.
@berlin_mount: Nekem az volt új, hogy egy képen látszott, hogy volt itthon VW Typ 2 ("Bogárbusz") mentő is:
www.mentomuzeum.hu/Orovecz-terem-Kresz_G%C3%A9za_Ment%C5%91m%C3%BAzeum
Ott a sok csőrös öregúr (azok mik, Opelek? Phänomen?), közben ott figyel egy hippibusz Országos Mentőszolgálat felirattal :)
süti beállítások módosítása