Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (930) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (412) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1018) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (45) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (483) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (520) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (842) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Nyári kocsi a Fogaskerekűn

2012.06.25. 02:30 :: Hamster

Az 1973-es nagygenerál során a Svábhegyi Fogaskerekű gyakorlatilag elvesztetette a kompatibilitását a múltjával: más a fogasléc kivitele, mások a peronok, más a feszültség (igaz, hogy viszont megmaradt, mert sokan a megszüntetését szorgalmazták a lestrapált és nem kellően kihasznált vonalnak!). Emiatt aztán a villamosításkori SLM/Ganz mozdony+pótkocsi összeállítást néhány éve nem is üzemképesre újították fel. Van viszont egy megnyitás korabeli állapotra visszaalakított nyitott kocsi, amit néha lehet látni. Az 1874-ben üzembe helyezett zöld kéttengelyeshez mozdony ugyan nincs (ebben az állapotban gőzös illene hozzá), de a jelenlegi osztrák szerelvények motorkocsijaival néha feltolják a hegyre.

fogas013.JPG

Ez történt múlt hét pénteken - és ez lesz ma (2012. június 25.) is, úgyhogy aki időben olvassa ezt a bejegyzést, és el tud menni, délután vegye az irányt Városmajor felé!

fogas024.JPG

A 2-es pályaszámú járművet a hernalsi vagongyár építette nyári kocsiként. Mivel a fogaskerekű az első évtizedekben télen nem járt, ez meg is felelt az igényeknek, később azonban a többségüket beüvegezték, még később zárt fékezőbódét kaptak, annál is később pedig a fékező az utastér hegy felőli végén kapott helyett. Persze más átalakítások is történtek, úgyhogy ugyanezen kocsik az 1929-es villamosítás után is használatban maradtak. 1973 után a legtöbbet elbontották, ez azonban múzeumi védelmet kapott. Végül a Fogas 125. születésnapjának tiszteletére, 1999-re újították fel, korabeli kinézettel, de üzemképesen.

fogas022.JPG

Az imént írtam a "fékezőről" - ő lenne az. Azért csak lenne, mert ma a felsővezeték miatt életveszélyes lenne itt ücsörögni, ezért a tetőn levő padot egy bábu foglalja el...

fogas982.JPG

... a kocsi hegy felőli végén álló "figyelő" pedig egy nem túl bonyolult jeladóberendezés segítségével tartja a kapcsolatot a motorkocsi vezetőjével (a mozdonynak/motorkocsinak mindenképpen a völgy felőli oldalon kell lennie). A három gomb pontos funkciójával nem vagyok tisztában, de így ránézésre "mehetsz", "fékezz" és vészfék vagy pályacsengő lehet (az esetleges pontosítást előre is megköszönöm!). Ezen túl manapság már rádión is tudnak kommunikálni, de az üzem annak idején évtizedekig elműködött anélkül is.

Az utazás élményét nem nagyon lehet kézikamerával megörökíteni, de ettől még lehetett próbálkozni :) A nyári kocsi intézménye olyasmi, amit igazán visszahozhatnának: nincs se túl meleg, se túl hideg rajta, és az ember sokkal inkább érzi, hogy ott van a hegyoldalban, mint a zárt kocsikban. Persze a pályahibákat is mind érezni, no meg alapvetően folyamatosan rezeg az egész, de ez szerintem semmit sem vesz el az élvezetből - sőt. Én mindenesetre nagyon élveztem, hogy 13 év után végre sikerült egyszer utazni ezzel a jószággal!

fogas003.JPG

Az utolsó kép egy rejtvény: ez itt egy háttal a hegynek álló pad. Miért frappáns a kialakítása?

35 komment

Címkék: budapest fogas videó képek vasút nosztalgia fogaskerekű

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr394609135

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"Miért zseniális a kialakítása?"
mert elfér rajta az esernyő. :D
amúgy gondolom a mélyített kialakítás miatt, így fékezéskor nem csúszik le az utas, hanem a helyén maradt.
egy hetes HamPLÓ előfizetést nyertem?
@Rocko-: Így van. Olyan kis frappáns, magától értetődő megoldás, nekem mégis tetszett.
Az új kocsikban is másmilyen a szemben lévő ülések kialakítása, így a lejtős pályán is vízszintesen tudsz ülni.
Bábura nem üt át a feszültség?
@charlie: A bábu sapkája jól nyakba van húzva, az 1500V egyenáram meg azért nem üt át akkorát... Ha mozogna, az lehet, hogy gáz lenne :)
@Szárnyati Gézа: Mert így nem történhet meg, hogy a hajtás nélküli pótkocsi csak úgy elgurul. Bár gondolom ez a mai technikai szint mellett inkább csak hagyomány (bár miért hagynának ki egy egyszerű megoldást a biztonságosabb üzemre?), legtöbb fogasnál így szokott lenni. Azt nem tudom, hogy ott mi van, ahol nem egyetlen egyirányú lejtő a vonal, szerintem egyszerűen csak nem foglalkoznak vele :)
@Hamster: az egyszerű dolgok nagyszerűsége. :)
Nem gondoltam volna, hogy Leslie Mándoki a Dzsingisz Kánból a BKV-nál dolgozik... 8-)
Engem inkább a vége érdekel, amit Hamster levágott. Befér e a bábuval együtt a kapun, vagy le kell szedni a padról? :D És ha le kell, elfelejtették-e? :D
@Hamster: ja igaz, itt egyenáram van, el is felejtettem.
@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: Nem levágtam, hanem nem ment tovább. Átbújtattáka szakaszszigetelő túloldalára, de még az ajtó elé, aztán ott hagyták. De gondolom valamikor majd lekapcsolták azt a szakaszt, valaki felment és leszedte.
én a "csúnya pályahiba'-t nem értem. Az a két fémes csendülés volt? Vagy mit kell ott látni?
Amúgy atom a kocsi.
Nyáron amúgy, hogy-hogy nem ilyen nyitott kocsik az alapértelmezettek? Szerintem ide ez jobban illik, mint a hagyományos kocsik.
@Sam. Joe:
Az szerintem nem Mándoki, hanem a Schuster Lóri :-)))
Tényleg ennek kell örülni, hogy az ócska fogaskerekűhöz egy még muzeálisabb régiséget csatolnak?! Ez jó és szép volna, ha legmodernebb járművek járnának, s kuriózumként olykor ezt is kipróbálhatnánk. Európa olyan messze van, hogy nemhogy bottal üthetjük a nyomát, de a port sem látjuk, amit valaha felvert. Nagyon szomorú.
@kamillazok: Menj el Brüsszelbe akkor, és csodálkozz milyen régi villamosok vannak ott. Szerencsétlen, te vagy lemaradva. Nagyon szép ez a régi cucc.
@enpera: Már voltam, köszi. És ha olvasni és szöveget értelmezni tudnál, láttad volna, hogy nem a megmaradt értékekkel van a bajom, hanem azzal, hogy itthon teljes mértékben hiányzik roncsderbi mellől a fejlesztés, az innováció, a frissítés, modernizálás.
Namost akkor átdobták 26.-ára a programot? Mert a rosszidő ma adott volt.
@kamillazok: Örülni kell, mert sokszor a múlt emlékeit nem őrzik meg, hanem a lángvágóért nyúlnak.
A második képen a kinyitott ajtókon azok a kis réztáblák mik? Bérelt helyek?
@charlie: Mert ma már nem építenek ilyet, talán nem is lenne szabályos egy új forgalomba állításkor..? Mondjuk 125 évvel ezelőtt egyszerű volt, kis kocsik voltak a villamoson, favázas kasztni, áramszedés alulról... csak lekapták és kicserélték a kasztnit, azt voila. Ez meg nem is közlekedett, csak októberig, ha hidegebb volt, leengedték a ponyvákat az ablakokra... Asszem igen gazdag lenne az az üzem, ami ma kétféle járművet fenntartana, nem is látni ilyesmit, max. turistaüzemeknél. A Fogas meg ma nem igazán turistaüzem, de nem is igazán közforgalmú tömegközlekedés :-/
@engedjetek oda, én értek hozzá...!: Az a két fémes csattanás az elég csúnya volt, nem kéne ilyet csinálnia. Felfelé még csúnyábbat szólt, akkor döntötték el, hogy a visszaút lesz aznap az utolsó. Itt csak halkan átgurultunk rajta, utána leszálltak fotózni a hibát, és csak aztán mentünk tovább.
@1100: Járt hétfőn, annyira nem volt rossz az idő, csak Mándoki Laci nem mászott fel a tetőszékre :)
@Hamster: Kisvasutakon is ilyen kocsik közlekednek, ők is megoldják.
Lehet a legjobb lenne ezt elvenni a BKV-tól, és turistaüzemet csinálni belőle.

Hivatásforgalomba van egyáltalán értelme?
@charlie: Ha turistaüzem, akkor gondolom a bérlet alól is ki lehet venni, és akkor még kevesebben fognak utazni rajta. Miért akarod megfojtani az üzemet? Így is akkora építkezéseket és beszerzésket kéne csinálni (a pálya szar, a járművek torka is erősen vérzik), amiket aligha lehet gazdaságosan kihozni. Igazából, ha engem kérdezel, turistaüzemnek elég semmilyen: a kocsiból nem látsz sokat, nincs panoráma, erdő-feeling is csak egy-egy megállóközben... Igenis sokat segítene, ha nőne a hivatásforgalmi vonzereje, például ha a Moszkvásról indulna. Ha még odafent elmennei a Normafáig, akkor turistaüzemben is több értelme lenne, mert ha valaki nem Gyermekvasutazni megy fel, akkor semmit nem talál fent, csak pusztulást :-/
Hosszabbítani mindenképp kéne, ja, viszont attól, hogy turista a bérlet alól miért kéne kivenni? Turistát úgy értem, hogy olyan jellegű kocsikkal közlekedne, stb.

Amúgy, jelen állapotában, van értelme ennek? Használják? Vagy csak van, mert van és kész?
@charlie: Én úgy gondolom, hogy perpillanat csak azért van fogasunk, mert a hetvenes évek elején valakik meggyőzték az akkori illetékeseket, hogy megszüntetés helyett újítsák fel. Erősen kompromisszumos újraépítés lett (például azért lettek ilyen paraméterű járművek, mert ilyet volt hajlandó eladni nekik valaki, aki ráadásul így is nyugati valutát kért érte), de legalább még ma is tart valamennyire. Azt már írtam, hogy turisztikailag közel nulla az értéke jelen állapotban (gyerekeket azért mindig el lehet vinni, nekik érdekes lesz, hogy ez meg milyen izé:), hivatásforgalmilag is csak a ráérősebb helybelieket látom rajta. A downhillesek talán még most is közönség jó időben, még jó, hogy az egy ilyen lusta sport :) Kicsit olyan ez, mint a stuttgarti fogas, amit viszont annak idején egyik végén behoztak egy belvárosi térre, asszem a másik végén is hosszabbítottak, ezen felül normálisan halad, és van elé kötve egy bicikliszállító kocsi is. Ha nálunk is bejön a Moszkvásra (mint ahogy a térre már betervezik a helyét, ha átépítik végre, akkor is, ha még nem látszik ez a hosszabbítás), azonnal jobb lehet. Közben azért a Svábhegyet-Széchegyihegyet is rehabilitálni kéne, mert elég semmilyen, rendetlen, tipikus magyar gazdag emberes környék: k. jó házak, k. sok pénz, de a kapun kívül már semmilyen az egész, és nem szempont, hogy turistavonzó legyen, hiszen nem akarják, hogy sokan járkáljanak ott. Pedig az Eötvös József park, egy csomó régi épület ott, a svájci stílusú villák, az Evetke utca felé a bauhaus házak, a Széchenyi kilátó mind klassz lehetne (még ha persze nem is tenné világviszonylatban is érdekes célponttá). Ha meg a Széchenyi-hegyre felmész, találsz repedt aszfaltot, rendezetlen erdőt, egy kőbüfét, de hol vannak már azok a játszóterek, azok a rendesett zöldterületek, amik miatt gyerekkorunkban mi még el tudtunk ott lenni? Csoda, hogy a Gyermekvasutat nem utálták még ki a Hegyhát úton felépült házak gazdaái...
@Hamster:

Szerintem a Hegyhát úton felépült házak gazdái sem járnak a házukba. Két hónapja mesélte ismerősöm, hogy Niva-val is inkább megfordult, és kikerülte a Hegyhát utat.

A Széchenyi emlékműnél meg ki kéne vágni pár fát, hogy élvezni lehessen a csodálatos panorámát. Egyből sokkal vonzóbbá válna a hely.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "A Széchenyi emlékműnél meg ki kéne vágni pár fát, hogy élvezni lehessen a csodálatos panorámát. Egyből sokkal vonzóbbá válna a hely. "

Á, nálunk minden fát védeni kell, egyet se szabad kivágni. Kivéve azt, ami valami pénzes dolognak útban van. De ingyen, csak úgy az embereknek, belépőjegy nélkül? Mit nem, azok a fenyők (asszem azok) esszenciálisak az echte ungarische hungaricum, a kilátás nélküli kilátó számára. Persze az is igaz, hogy az épület nem is igazán kilátónak épült, hisz eredetileg a Hősök terén állt, szóval mit panaszkodunk.
@Hamster:

Pár éve visszavágták őket, tán már lassan 10 éve.

A fák védelméről: Épül az M0 kleeti szektora. Minden engedély jogerős, minden munkafolyamat előzetesen jóváhagyva.
Ismerős mesélte, akárhányszor kivágtak egy cserjét (előzőleg minden jóváhagyva, érvényes engedélyek stb...), megjelentek a zöldek, feljelentették, stb...
Többet járt néha a bíróságra, mint a munkaterületre.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Szegeden egy bicikliút KÖZEPÉN van 2 fa. Kivágni nem lehet, pedig már több súlyos/életveszélyes sérülés volt ott.
Hátha valaki pont itt olvassa: 2015. június 24-én menni fog a nosztalgia fogaskerekű kocsi pár kört, itt a menetrend:
www.bkk.hu/menetrendek/#W
(Ne tőlem kérdezze senki, hogy miért pont munkanap...)
süti beállítások módosítása