Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (931) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (413) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1018) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (521) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (842) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Kocka a kő, sárga a tuja...

2013.01.25. 19:19 :: Hamster

Eredetileg Liszt Ferenc 2. Magyar rapszódiájáról akartam írni, illetve arról, hogy a rajzfilmkészítők valamiért nagyon szerették azt, és már majdnem nekiálltam megírni a bejegyzést, amikor az elég részletes angol Wikipedia bejegyzés mellett rábukkantam egy magyar oldalra is, amin már írtak erről... úgyhogy úgy döntöttem, inkább megint beletúrok Ab villamosos képei közé. Korábban általában megpróbáltam egy-egy téma köré csoportosítani a képeket (az utcán látható autók, a járókelők öltözködése, reklámok, a villamosok különböző fajtái), most inkább csapongani fogok.

BKV_2022_2023_Ln12_Bajcsy-Zsilinszki_ut_19760802_AvD.jpg

Újpest városközpontot látjuk, ami a homlokzatok kopottsága és a kosz ellenére is városiasabbnak tűnik ezen a képen, mint manapság. A közlekedésbarátoknak pedig egyenesen lakoma a sok látnivaló: 2000-es ikerkocsi, Zsiguli, ős-Audi (aki ennyiből megmondja, hogy 60-as vagy 75-ös, az nagyon tud), Ikarus 556...  De vajon minek a kéménye füstölög annyira a távolban?

BKV_1609_Ln55_AEEvD.jpg

Ennek a képnek egy testvére már szerepelt itt, a rajta látható Csepel teherautó miatt - ezt most az utasok miatt teszem be. Az az úr hátul vajon azért tárja szét a kezeit, hogy "fedezze" a mögötte biciklivel leszálló családtagját? És vajon a kalapos úr az első ajtóban mennyire élvezhette a peron nélküli megállót? Közlekedésbarátok megfigyelhetik a két pótkocsi eltérő ablakmagasságát: az egyiken meghagyták az ablak fölötti szellőzők helyét, a másikon nem. De a színes festésű Ikarus 620/630-as se rossz. Ja, aki nem ismerné fel, még mindig Újpesten járunk, az Árpád úton.

BKV_1061_5612_Ln_3_AEEvD.jpg

Amikor elkezdték építeni a metrót az Élmunkás (ma Lehel) tér környékén, a Váci úti villamosokat a Dráva utcától befelé a Dózsa György útra és a Lehel utcába terelték. A háttérben a tavaly lebontott Volga Szálló tömbje látható, a villamos körül pedig mindenütt a KGST gumikerekű csodái: a zebránál talán egy IZs (a fényszórók kicsit furcsák, szóval ezt valaki megerősíthetné), a jobb szélen egy ZSUK, a távoli sarkon egy Barkas és talán egy ponyvás Zsuk. A "céges" autók hátfalára nagy méretben felfestett rendszám tipikus emlék kiskoromból - így rosszabb minőségű trafipax-felvételről is le lehett olvasni őket, vagy miért volt ez divatban?

BKV_3613_Ln15A_3645_Ln15_19770804_AvD.jpg

Ha rajtam múlna, minden egyes ilyen bejegyzésbe tennék képet a Jászai Mari téren végállomásozó 15-ös villamosról. És mivel ez csak rajtam múlik, (legalábbis most) teszek is :) Sajnálom, hogy nekem ez a vonal (is) kimaradt, mert úgy képzelem, hangulatosak lehettek az árnyas Pozsonyi úton sivító Stukák!

BKV_3211_Ln18_AvD.jpg

Ilyesmi képet akár most is lehetne készíteni - de csak nagyjából, mert a trafik nincs már ott balszélen. A nézelődésen kívül töltekezzünk fel a vidám, napfényes színekkel, mert két szürke életkép következik:

BKV_2518_5941_5949_Ln51A_Ecseri_ut_19761018_AvD.jpg

... az 51-es villamos menténről. Épül a metró a KöKi felé: a 13-as villamos Kőbánya felé tartó vágányát felszedték, de az 51 és 51A még mindig jár. Közlekedésbarátok megint csámcsoghatnak: a két pótkocsit egy 2500-as motorkocsi vontatja - ebből a sorozatból a legtöbb ikresítve lett, a képen látható 2518-as volt az egyik kivétel az ötből.

BKV_2617_Ln51A_19770803_AEEvD.jpg

Itt már kicsit kijjebb járunk, úgy tippelem, a használtcikkpiaci végállomás előtti egyvágányos szakaszon. Sajnos ez a vonal szintén teljesen kimaradt gyerekkori emlékeimből, még kocsival se jártunk a környékén.

BKV_1408_Ln_4_AvD.jpg

Első pillantásra ez a kép akár a kilencvenes években is készülhetett volna, pedig nem, hiszen akkor már rég nem álltak meg a 4/6-osok a Visegrádi utcánál. Persze a Bihari János utcából kikanyarodó sínpár se semmi! És egy rejtvény: vajon honnan készítette Ab ezt a képet? Akinek pedig ez túl egyszerű, még egy: miről nevezetes - közlekedésrajongásilag - a középen látható, felállványozott tornyos épület?

A fényképekért köszönetet szeretnék mondani a fotósnak, Ab van Donselaarnak, és Tim Castricumnak, aki bescannelte őket!

Ha tetszenek a képek, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm!

50 komment

Címkék: budapest autók képek villamos utcakép gépsárkány kulfoldi szemmel Ab van Donselaar

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr605043661

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismét egy szép összeállítás. Pár kérdés ha lehet? A 1609-es Heinz Heider képén a 12 vonalon közép bejáratu 5655, a másik nem látszik, póttal járt, Melyik mikor készült kb. Egy másik , mítőll függött, hogy melyik 1000-es jár szólóban, illetve póttal? A hirtelen végeszakadt Bihari utcai vágány a régi 49 villamos végállomását volt hívatva szolgálni? A használtcikk piac az régen az Ecseri volt és a 13-as villamos járt oda, Mikortól 51-es, illetve, mikortól 3-as? Köszönöm előre is!!
A Bihari utcai vágánymaradványokra emlékszem, szerintem a 90-es évek elejéig ott voltak. Törtem is a fejem, hogy vajon mi lehetett ott.
-Nem tudom megunni! Színes,szagos, élettel teli képek a születésem idejéből, Újpestről! :-)
Na az ilyen posztok miatt olvasom a blogot :) Zseniális képek.
"aki ennyiből megmondja, hogy 60-as vagy 75-ös, az nagyon tud"
ekkora méretből? :P

"De vajon minek a kéménye füstölög annyira a távolban?"
ezt kérdeztem volna én is.

""fedezze" a mögötte biciklivel leszálló családtagját?"
az bicikli?
és vajh ez egyenruha a sofőrnénin?

"Első pillantásra ez a kép akár a kilencvenes években is készülhetett volna"
fura a fehér ablaktörlőkar.
vajh a kép bal szélén az ott Simon József? ;)
"A "céges" autók hátfalára nagy méretben felfestett rendszám tipikus emlék kiskoromból - így rosszabb minőségű trafipax-felvételről is le lehett olvasni őket, vagy miért volt ez divatban?"

Tipp: a rendszámtáblát leszerelni könnyebb volt, mint a kocsit átfesteni :-P
Szerintem tehát a kocsilopást (no meg a "civil" használatot) hivatott megnehezíteni. "Mellékhatásként" a céges parkolóban könnyebb volt ellenőrizni, hogy nem idegen kocsi állt-e a fenntartott helyen - még koszos rendszámtábla esetében is :-)
(Egyes helyeken a mai napig felfestik a "jogosan" oda parkolható rendszámot…)
a felmázolt rendszám szerintem a szovjet (nem mellékesen vélhetően katonai megfontolásból követett) gyakorlat adaptációja. 45 előtt is jellemző volt ez?
"És vajon a kalapos úr az első ajtóban mennyire élvezhette a peron nélküli megállót?" akkoriban nem nagyon hőbörögtek az emberek, ahogy tudtak, felkapaszkodtak a villamosra (meg lekászálódtak róla), az idősebbek rendszerint az első ajtónál, hogy a vezető lássa őket, ne csukja rájuk az ajtót. Elég sok helyen volt ilyen megálló. Emlékszem gyerekkoromban még a BAH csomópont előtti időkben a villamos a Csörsz utca felé eső részen állt meg, járdasziget nem volt és keskenyebb is volt az Alkotás utca. Szemem láttára ütöttek el ott egy férfit, leszállt a villamosról és ment át az úttesten, egy teherautó meg nem tudott már megállni a lejtőn és elsodorta. A férfi valakinek a villamos felé épp integetett, így nem látta a veszedelmet.
Bihari utcai kép: már 1978 után járunk, hiszen Ganz Csuklós jár a 4-6-oson, a metrót és vele együtt a Marx tér rendezését 1981-ben adták át, tehát a fénykép az épülő felüljáróról készült. :)
@gmarc: szerintem meg a sóhajok hídja lesz.
@toto92: tényleg! Volt ott egy fahíd. Hogy elfelejtettem, pedig szép ácsolat volt a gyalogosoknak.
A bicikli szerintem a zebrán megy át épp, ami előtt a 620/630-as Ikarus áll.. a széttárt kezű ember meg szerintem valakit lesegít a vellanyosról.
"a távoli sarkon egy Barkas "
- Ott volt a Wartburg szervíz, mindig rengeteg Wartyogó és Barkács állt ott. Néha lehetett a parkoló kocsik között mai szemmel már igazi kincseknek számító dolgokat látni.

"A "céges" autók hátfalára nagy méretben felfestett rendszám tipikus emlék kiskoromból - így rosszabb minőségű trafipax-felvételről is le lehett olvasni őket, vagy miért volt ez divatban?"
- Volt cégemnél a garázsmester jobban látta az udvaron, mi van bent.
"Ha rajtam múlna, minden egyes ilyen bejegyzésbe tennék képet a Jászai Mari téren végállomásozó 15-ös villamosról. "

- Ha rajtam, akkor mindegy hol készült a kép, csak legyen a posztban egy Stuka.
Különlegesen szép képek. Sok régi színes szkennelt fotó nem jön át igazából a monitoron. De ezek nagyon is. Valami profi cuccal, jó anyagra fényképeztek? Netán valahol hivatásos lehetett készítője?
"Ennek a képnek egy testvére már szerepelt"
Gondolom Ab is valami akkor és most albumot csinált mert lefotózta ugyanazt pár év különbséggel :D
@Morgi1: Szerintem ugyanakkor készültek a képek, egyszerűen tökéletesen sütött a nap, érdekes volt a hely, sokféle tuja jött, autó se mehetett bele a képbe, hát nyomták a gombot.
Na, mostmár tényleg adjon valaki életműdíjat Abnak, Timnek és Ákosnak! Ritkán dicsérek szembe valakit 1:1-ben, de egyszerűen bitang jó a webtartalom hétről hétre! :)
Az megvan, hogy a Norc a Szent István út mindkét oldalán fotózott, és az egyik oldalon 180 fokkal elforgatva tették föl a felvételeket? :) (Tehát, amikor a térkép szerint Északra nézel, akkor valójában a képen Dél felé)
@Hamster: A képen van két kresz tábla a villamostól jobbra levő oszlopon és a múltkorin nincs, meg a pálya is át lett építve.
Ja meg a felsővezeték is. :D
@Morgi1: Hoppá, neked van igazad, ezt észre kellett volna vennem. Ciki :)
@Hamster: Na, utánanéztem, 1977. október 11. és december 20. közt volt vágányépítés az Árpád úton, ekkor járt a 15-ös villamos a Megyeri csárdához, majd a megszűnésekor a 10-es a Kádár utcáig. Aztán '78. február 27-től március 17-ig folytatták.
Engem az érdekelne, hogy az első képen, a jobb oldali sáv fölött mi az a 2x2 kábel? Betáplálási? Ha igen, miért volt jó az út fölött vinni a 600 voltot, mint az oszlopon? Vagy miért nem földkábellel?
Hamster: Én tudom hol készült a kép. A nyugati felüljáró építése idejében (azt hiszem) volt egy ideiglenes gyalogos felüljáró a körúton és onnan. :) Van is róla egy kép az oldaladon. :P hampage.hu/trams/heinzheider6/Bud-3803-06.jpg
Most hasznos volt, hogy lelkes olvasója vagyok az oldaladnak. :)) Elveszett síneket lehet még bővíteni, vagy már mindent megtaláltál? :)
@Tíz kicsi indián: A mai napig sok helyen légkábel van, ez volt a bevettebb dolog, főleg a belvároson kívül. Gyanúm szerint első körben azért, mert oszlop úgyis kell, tehát sokkal olcsóbb :)
@Balage85: Gyakorlatilag azért kezdtem bele itt a blogban bamutatni a képeket, mert nincs időm rendesen bejárni a vonalakat, régi-új párokat csinálni, oldalba foglalni őket, ahogy szeretném :(
Ez a két felfestett sráfozott útfelület volt a Visegrádi utcai megálló? És a háttérben látható peron az hová tartozott? Az már a Jászai volt?
@siófoki35: dehogyis, két rendes peronja volt, az egyiket a villamos takarja, a másik meg messze van, a kereszteződés másik oldalán. A plusz peron a Margit hídi/Mártokok útjai vágányépítés miatt itt végződő 4/6-osnak van, ami még UV-val kezdődött, de már ICS-vel fejeződött be.
@Hamster:

"A plusz peron a Margit hídi/Mártokok útjai vágányépítés miatt itt végződő 4/6-osnak van, ami még UV-val kezdődött, de már ICS-vel fejeződött be."
- Esetleg erről tudsz írni bővebben? Köszönöm előre is.
"...miről nevezetes - közlekedésrajongásilag - a középen látható, felállványozott tornyos épület?..."

Előtte kanyarodott ki az összekötő vágány a körútra... :)))
De komolyan, miről?
Gyerekek, tudom, hogy űberciki, de sehogy sem tudom az első képről eldönteni, hogy az Újpest központ melyik pontját ábrázolja. segítenétek?

Köszi!

És én is csatlakozom, remek poszt, gratula!

bio

UI: Nekem gyerekkoromból a Roburhoz elválaszthatatlanul "hozzánőtt" a friss pékáruk illata :D Ahogy megláttam a képen, egyből beugrott, még mielőtt egyáltalán elolvastam a kérdést, hogy vajh mit szállíthatott :D
@Rocko-:
Szent István körút, vajszínű ezerkettes taxi, nekem is egyből ez jutott eszembe. :))) De ezen a képen Főtaxi van és nem Volán, igaz, hogy aztán az előbbiből is szerzett később egyet.;):)

A Visegrádi utcai megálló meddig volt meg? Mintha halványan emlékeznék rá. Vagy csak a szélső peronos Jászaival keverem...
Update: Palotai párom segítségével belőttük a képet: a villamos ugyebár nagyjából ott áll, ahol ma a 25-ös busz Újpest központ-béli megállója van. Baloldalt-fölül látszik az "Állami" - ma Újpest Nagyáruház teteje.

Az kavart meg, hogy nem tudtam, hogy ott, ahol most a "tér" van, ott ekkor még épületek voltak - pölö az a szürke ház a kép jobb szélén, ahol ma az aluljáró lejárata van - és, amely házban a kedves szerint cukrászda működött.

bio
Kedves Hamster. A Kocka a kő,sárga a tuja...címü írásodban az első képnél kérdezed ki tudja mi füstöl a háttérben! Úgy érzem én tudom ! A kép 1986 Május 26.-án készült. A háttérben pedig a volt Mikroelektronikai Vállat "ÉG" A Fóti út 56. szám alatt!
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nem sokat, pedig erre még én is emlékszem, hogy nem a Margit hídon, hanem az Árpád hídon mentünk néhányszor a nagyihoz Angyalföldre. Legalábbis ez tűnik logikus oknak, a hidat újítgatták, dugók voltak.
@Bandicar Bandi: Ne vicceljünk ezzel, nem volt az olyan tréfás eset...
@Hamster:

Halvány emlékeim vannak a régi Frankel Leó útról, még 60-as busszal, Taxidroszttal a Fény presszó elött. Emlékszem még, valamikor egy sávon ment a híd felé a forgalom a két kanyar között a Margit krt-on.

Érdekelt volna némi irodalom a mai helyzet kialakulásáról.
@Hamster: Nem viccnek szántam! Az István utca pontosan egy vonalban van a leégett épülettel. A kép tényleg régebbi, a busz évjáratban igazatok van. Segítő szándék volt bennem.
@Bandicar Bandi: Akkor elnézést, nekem teljesen világos volt, hogy ez a kép jóval korábbi.
"miről nevezetes - közlekedésrajongásilag - a középen látható, felállványozott tornyos épület?"

Kerüljön megválaszolásra ez a kérdés is: a felállványzott tornyos épület volt valaha a BKVT (a budapesti lóvasúti, majd a legnagyobb villamosvasúti vállalat) székháza.
Ezt a Magyar rapszódiát ajánlom figyelmedbe: www.youtube.com/watch?v=3CpJYdfu0Fs
Az a furcsa festésű Ikarus 630-as egy volános bérautóbusz.

Rendszerint a szokásostól eltérő, figyelemfelhívó festést kaptak az ilyen célra átminősített kocsik:
iho.hu/hir/bereljen-autobuszt-120409
@mester utca: Az Uv-k elött a 49-esen is M+p+p szerelvények jártak, így azok csak a Bihari utca Szent István körúton át tudtak megfordulni. A Nagykőrösi úton szép fokozatosan építették ki a villamost, ami a volt Kilián garázsig 2, a további részen egyvágányú volt Pestimréig. Az Ecserinél volt egy hurokvágány. Eredetileg ott az 51-es és az 51/A járt. Pestimréig ill. az Ecseriig. Miután az Üllői úton megszünt a villamos a 13-as járt az Ecseriig, onnan az 51-es Pestimrére. Amikor az M-5 miatt a Nagykőrösi úton is megszünt a tuja a 13-as ismét Erzsébetre, a Vágóhídra stb. stb helyekre járt. Évente-kétévente változott az végállomása. A 3-as csak a 2000-es évek eleje óta jár.
Igen, az ott a villamos mellett valóban egy IZS furgon. Szögletes lámpával u.a. mint a 412-es Moszkvicson. Csak később gyártották kerek lámpával.
süti beállítások módosítása