Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (934) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (97) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1023) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (14) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (523) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (888) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Bécs leendő főpályaudvara

2013.02.25. 17:00 :: Hamster

Alig több mint egy éve lelkendeztem egy sort a bécsi Südbahnhof helyén zajló építkezésekről. Mi tagadás, lenyűgöző a projekt mérete, azóta se jutott eszembe példa, mikor volt Magyarországon ekkora közlekedésfejlesztési projekt. Ezzel együtt, amikor két hete megnéztem a dolgok állását, rájöttem, hogy ez a főpályaudvar valószínűleg nem lesz a kedvencem. Persze sejtettem ezt a látványtervek alapján, de élőben azért mégiscsak más...


Wien Hauptbahnhof nagyobb térképen való megjelenítése

Mielőtt nekiállok morogni, itt egy térkép, amire körülbelül berajzoltam az építkezést. Jó nagy területről van szó: a két, egymáshoz képest nagyjából derékszögben álló egykori fejállomáson kívül hozzátartozik mindenféle volt üzemi terület is: teherpályaudvar, rendező- és összekötővágányok, tárolók, egyebek. Az új, átmenő jellegű állomás a két régi pályaudvar tengelyének átfogóján fekszik, tőle északra Quartier Belvedere néven iroda- és üzleti, délre pedig Sonnwendviertel néven lakónegyed fog kinőni a földből. A vágányok alatt-fölött pedig összekötögetik a környék utcáit.

hbf_0848.jpg

És most jön a (szerintem) kellemetlen rész: a főpályaudvar csak részben lesz fedett - ráadásul nem is túl nagy részben. Persze érti az ember, hogy egy mindkét végén lyukas cső nem lehet tökéletes megoldás, de itt nem is erőlködtek vele, csak építettek valami cikkcakkos, hullámos izét, ami ugyan látványos, de messze nem alkot csarnokszerűen zárt képződményt. A fentebbi képen balra már kész a tető az akkor használatban levő két peron fölött, jobbra még építik őket.

hbf_0836.jpg

Ez a cikkcakkos lefedés vélhetően drágább a sima dongatetőnél, viszont nem sok értelme van: mivel nem üvegből van, a természetes fény nagy részét elfogja, ugyanakkor egy részén a csapadék beesik, a szél meg végig befúj oldalról. Az ilyesmik miatt gondolnak az emberek rosszakat a modern építészetről: a szépségről nem érdemes vitatkozni, de ha valami nem különösebben szép ÉS még impraktikus is, az nem túl szerencsés felállás. De komolyan: egy ekkora projektbe szerintem simán belefért volna, hogy az összes vágányt végig lefedik, oldalról is, nem? Mintha az egész főpályaudvar projektben pont csak a főpályaudvar funkción igyekeztek volna spórolni. Persze tudom, a mi Keletink és Nyugatink se teljesen fedett, a lipcsei óriáspályaudvarról is kilógnak a hosszabb vonatok, de a berlini Hauptbahnhof teteje sokkal praktikusabbnak tűnt.

hbf_0830.jpg

Egy pillantás abba az irányba, ahol csak perontetők lesznek. A leendő 10+2 vágányból (a föld alatt haladó S-Bahn "Stammstreckét" nem számítom ide) 2013 februárjában még csak négyet használtak (két peronnal), a maradék három peronon még dolgoztak.

Négy vágány értelemszerűen kevés a boldogsághoz, ezért ez idő alatt csak elővárosi és regionális vonatok állnak meg a Hauptbahnhofon, a távolsági és nemzetközi vonatok Meidlingen és/vagy a Westbahnhofon landolnak. A fentebbi videón egy kis összefoglalót láthatunk arról a tizenpár percről, amit itt töltöttünk: láttunk dízel- és villamos motorvonatokat, gépmenetet, szerelvénymenetet, és egy Railjet is áthaladt - a látszat ellenére nem állt meg, csak lassított.

hbf_0825.jpg

A leendő főpályaudvar városi tömegközlekedésbe bekötése is furcsa: az U1 Südtiroler Platz-i megállója több száz méterrel arrébb van, az U2-est pedig már nem is tervezik ide hosszabbítani. Viszont a D jelzésű villamost meghosszabbították a régi végállomástól a sínek túloldaláig, megállóval a vasúti peronok alatt:

Ott, ahol alig több, mint egy éve még balra fordultak a tuják, egy hurokvágányra, most már egyenesen mennek, a rövid életű ideiglenes "keleti" peronok mögött átvágva. A végállomás perpillanat eléggé a semmiben van, nem is jött rajtunk kívül más utas odáig, de ha felépül a lakónegyed, máris jól fog jöni (és ahogy elnézem, 2019-ig a sínek további hosszabbítása is tervbe van véve).

Szóval kicsit vegyesek az érzéseim, de az biztos, hogy modern átmenő pályaudvarból a berlini jobban tetszik :)

38 komment · 2 trackback

Címkék: közlekedés videó ausztria bécs város képek építkezés tömegközlekedés vasút villamos pályaudvar

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr325104374

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Megnyílt a bécsi főpályaudvar! 2015.12.15. 00:47:35

Jó másfél éve írtam a környék legnagyobb városfejlesztési projektjéről, amit Bécs Főpályaudvar néven futtattak, illetve az előtte többé-kevésbé ugyanott fekvő, lebontott Südbahnhofról. Nos, 2014. október 10-én végre megnyílt a nagy mű. Illetve... .....

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.02.26. 12:00:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nem 12 vágány az a 10? Középen és lent is van egy plusz vágány gondolom a tehervonatoknak.
nálunk ekkora "városrendezés": dózer+(panel)lakótelep

ugyan a teljesen dobozba zárt pályaudvarhoz nem ragaszkodom (egész addig, amíg egyszer 110 km/h-s szélben és -15 fokban várom a két órahosszát késő rj-t :), de a tetőnek a csapadék ellen illene védenie...

ha jól látom, a pályaudvari villamosmegállóban a megálló táblát a tetőről lógatják. ilyet se láttam még :)
@Sloe: Úgy számítva igen, hogy van a 10 vágány a személyforgalomnak fent, van 2 lent a Stammstreckén, és van még fenn két vágány a teherforgalomnak. Érdekes látvány lesz, ahogy a tehervonatok átrobognak :)
@milliliteratura: A fene tudja, így ott lenni negyed órát alig különbözött attól, mintha nyílt vonalon, vagy a Praterkainél várakoztunk volna, míg a berliniben órákig elvan az ember anélkül, hogy tudná, milyen az idő odakint :)
@Sloe: Egyébként tényleg nem néztem, hogy a déli szélen levő plusz egy vágányt használták-e. A másik plusz hiányzott még.
@Hamster: Az a fura, hogy a déli vágány egyáltalán nincs kapcsolatban a többivel.
Amúgy egy ennél sokkal kisebb fejlesztést el tudnák képzelni Budapesten, a Ferencvárosi pályaudvar és az Ecseri úti metróállomás összeépítését. Vagy esetleg valami hasonlót a Népstadionoknál. Az M3-at úgyis fel akarják újítani, akkor meg lehetne csinálni ezt is. Utána már csak az elővárosi vonatokat kellene összekötni.
@Sloe: Én pár ismerőssel Közvágóhídnál képzeltem el az átmenő-átszálló pályaudvart. Micsoda hangzása lenne, "Közvágóhíd pu". Persze biztos Milleniumi Városnegyednek hívnák, de akkor is :)
Közelebb kerülnek a peronok a metróhoz, mint ahogy eddig voltak, nem?

Ha zárt lenne, klimatizálni kellene, ami egy állandó költség, így pedig rábízzák a szélre a nagyját.
@Hamster: Ahhoz meg kellene építeni az M5-öt is. Igaz most van rá némi esély hogy legalább az Astoriáig (Blaháig?) megcsinálják.
fejhallgatós villamos!

ezaz állomás tényleg gyenge így. csak nem nálunk jártak tanulmánykörúton?!

az egykocsis gépnek a videon elég viccesen aszinkronban jár az ablaktörlője.

"és egy Railjet is áthaladt - a látszat ellenére nem állt meg, csak lassított."
nem nehéz úgy felszállni?

a villamosokra: mennyire végleges állapot ez? nem lehet hogy ideiglenesen van így, később pedig finomítanak?
Üvegkalitka nyáron szerintem meleg lenne nagyon. Bár ahogy stadionoknak ki lehet nyitni a tetejét, szerintem megoldható lett volna itt is...........

@Rocko-: Dolgoznak rajta magyarok is.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Azért ennél nagyobb problémákat is leküzdött már a mérnöki tudás. Például fóliával. Persze, kicsit elvesz a fényből, de nem annyira, mint egy átlátszatlan fémtető. Vagy nem az egészet csinálják üvegből. Itt jegyzem meg, hogy már a klímagép és az ipari ventilátorok kitalálása előtt is tudtak szellőztető, hűtő-fűtő rendszereket csinálni. Csak tudatosítani kell a tervezőben, hogy nem pálmaházat várnak tőle :)
ami a tetőt illeti, egy osztrák vélemény:
Teljesen hibás konstrukció. Ilyet is csak Ausztriában lehet megvalósítani (sajnos)....
Mindenesetre erre a tetőre kerülnek a napkollektorok (és úgy látszik a büdzsé részét képezi egy geotermikus erőmű is).
derstandard.at/1341844941917/Hauptbahnhof-bekommt-Sonnenkollektoren---Auch-andere-gruene-Energien
@radix: "Ha zárt lenne, klimatizálni kellene"
miért kellene?
@Measurer: A tetőre napkollektorok kerülnek, amik energiát termelnek majd a lámpáknak? ;)
@Hamster: Jogos észrevétel: ha a tető elfogja a napot,és emiatt kellenek a lámpák, minek akkor tető? (:D)
Ami az érdekes: a 400 eEUR-os napkollektor telepitést nem állami támogatásból, hanem nyilván saját megtérülésből finanszirozzák. Ez nálunk elképzelhetetlen lenne.
@lobster thermidor: Eredetileg unpraktischt akartam volt írni, de szóltak, hogy az nem lenni magyar szó.
@Hamster: Ahogy a projekt infrastrukturáért felelős angyala (Judith Engel)kilátásba helyezi, a teherforgalmat hosszú távon Bécs környékére kell terelni.
@Hamster: unpraktikus- ezt más is használja (mondjuk abban a családi körben, ahol a német L2 volt több nemzedékig visszamenően- nem érdem csak hagyomány :D)
www.nol.hu/archivum/archiv-406390
@Hamster:

Pedig ebben a szövegkörnyezetben akár helytállóbb lehetett volna. :)

Nemrégen jártam arra Railjettel, Budapest felől valóban nem áll meg az egyébként impozáns új pályaudvaron, mert a Westbahnhofon kb.20-25 percet várakozva megy tovább München felé a szerelvény. Attól függetlenül, hogy pont a Südtiroler Platz mellett volt ügyintézni valóm, nekem nem okozott problémát a dolog, mert az U-Bahn-nal kulturáltan, és legfeljebb 25 perc időveszteséggel vissza lehet jutni oda. A tömegközlekedésre váltott 5,40-be kerülő napi bevásárlójeggyel pedig ha már egyszer Bécsben jár a polgár, a hivatalos ügyek intézése mellett el lehet menni a múzeumi negyedbe, vagy a Naschmarktra, hogy némi kis Európa illatot is szippantson magába a hazaérkezés előtt.
@lobster thermidor: Sbahnnal 2 megálló, kb 5 perc lett volna Meidlingtől a Südtiroler platz. Legközelebb azzal menj, jó rá a bécsi bkv napijegye.
@Rocko-: a RJ Meidlingben áll meg (meg West), majd biztos átteszik erre a főpályaudvarra a megállóját, bár Meidling nagyon felpörgött, amióta meg/átépítették. Kelenföldnek kéne így kinéznie.
Nem értem mi a gond: ronda és diszfunkcionális, de legalább új :)
www.youtube.com/watch?v=p4GlY_EZHWQ
A legjobb az, hogy miközben nyitott és befúj a szél, bagózni azért azt nem szabad. Logikus.

Tényleg iszonyú sok pénze vagy a bécsi önkormányzatnak. Emellett átépítik a Karlsplatzot/Operát, új kórház a 21. kerületbe... rossz nyelvek szerint a szocdemek a szövetségi költségvetésből tömig Bécset, mert tudják, hogy ha ott nem szavaznak rájuk, akkor bukták a választást, mert a vidék nem fog.
@lobster thermidor:

>vagy a Naschmarktra, hogy némi kis Európa illatot

Izé, török illatot. 143 féleképpen tömött oliva, feta, török édességek, ez megy minden pulton. Nincs is ezzel semmi baj, amolyan mediterrán nyaralósfeeling, de aki kimondottan európai dolgokra számít, csalódni fog.
@lobster thermidor: Ja, és ha legközelebb 4 napos turistajeggyel mész (kb 8-9000 ft), amiben a 100-as zona is benne van, akkor az első 2 nap még jegyet sem kell venned a bécsi tömegközlekedésre, mert a vonatjeggyel utazhatsz keresztül-kasul a városban.
@cyan: meidling magyar neve nem kelenföld, hanem köki. és a kettő közti különbség egyenesen arányos a két ország minőségével.

@Shenpen: ez szép teória, csak 1987 óta vagy a jobboldallal koalícióban kormányoznak a szocik, vagy sehogy. egyszerűen rohadt gazdag az ország is meg a város is, ráadásul van az az undorító tulajdonságuk, hogy keveset lopnak. a maradékból meg elkúrt presztízsberuházásokra is jut bőven, és meg se kottyan nekik.
+1 Fő a "modern átmenő pályaudvarból a berlini jobban tetszik"-klubban :)
@cyan:
Elég jól ismerem a bécsi közlekedési lehetőségeket, de azért köszi a tippet.
Sajnos aznap elég kellemetlen idő volt, ezért döntöttem a villamosmegállóban való álldogálás helyett a föld alatti utazás mellett. Arról nem szólva, hogy nemrégiben a Westbahnhof többszintes aluljárórendszerében igen kulturált bevásárlóközpont nyílt, ahol a vonatra várakozók, vagy érkezők minden igényüket kielégíthetik. A gyorsétkezők szintjén 220 voltos csatlakozók, és ingyenes Wi-Fi áll az utasok rendelkezésére.
Akkor mondanám jószívvel azt, hogy mi is Európában élünk, ha ilyen színvonalat, és szolgáltatásokat kapnánk a pénzünkért, mondjuk a Kelenföldi - pályaudvaron.

Mellesleg busszal is igen kényelmesen lehet a Népligetből Schwechatra a repülőtérre, vagy Bécsbe utazni. Ha megfelelő előretartással vásárolja meg a jegyét az ember, 3900 forintból megússza az oda - vissza utat. Az erdbergi végállomástól ugyancsak S-Bahnnal lehet eljutni akár a Südtiroler Platzra, vagy a Westbahnfofra, de egy kis plusz kerülővel, egy átszállással, esetleg egy belvárosi séta beiktatásával az U-Bahn is eljuttat mindkét célállomásra. Távolabbi célállomású repülős utazásaim tervezésekor mindig számolok ezzel a már jól bevált lehetőséggel.

@Shenpen:
Nekem pont Európához tartozik a török illat, és a piac sokszínűsége!
Különben is, nagy botorság számon kérni a karfioltól, vagy egy köteg leveszöldségtől, hogy miért pont Törökország még télen is napsütéses részén termett. Remélem a sok keleti csemege mellett, a jóval egészségesebb tengeri halak bőséges kínálata sem kerülte el a figyelmed.
Különben ennyi erővel említhetted volna az ázsiaiakat is, mert azokból van néhány. De ne feledkezzünk meg az olaszokról sem, és a hentesüzletek másik oldalán lévő "echt" helyi ízeket kínáló békebeli hangulatot sugárzó kiskocsmákról sem, melyekben a lenyűgöző méretű "wienwer schnitzel" alapanyaga a hús bontásától alig 5 métert tesz meg a végső feldolgozás színhelyéig, a tányérig.
@lobster thermidor: Csak segíteni akartam, a népligeti buszjáratot ilyen-olyan okok miatt töröltem a listámról, marad a vonat.
Westbahnhof igen jól sikerült, bár csak futólag néztem meg, nekem Meidling közelebb van a célhoz, mint a West.
@cyan:
Köszönet a segítő szándékért...! :)

Egyébként a RailJet kiváló megoldás, pláne ha a büfékocsi mellett foglal helyet az ember. Egy alkalommal orrcsiklandozó kávéillatban tettem meg Bécsig az utat.
@lobster thermidor: "és ingyenes Wi-Fi áll az utasok rendelkezésére"
Két és fél hete ez azt jelentette, hogy csatlakozni lehetett a WiFihez, de internet már nem gyütt rajta, ez kicsit korlátozta a használhatóságát. Még jó, hogy találkoztam egy rég nem látott ismerőssel, vele beszélgetve mégse unatkoztam :)
@Hamster: remélem a "téged mi szél fújt erre" klasszikussal ütötted fel a beszélgetést.
@Hamster:

Kinek jön, kinek nem...
Nekem működött.
Bár lehet, hogy ezt csak a csillagok, és egyéb égitestek különleges együttállásának köszönhettem.
@lobster thermidor: Haver is ugyanúgy járt, szóval csak az derült ki, hogy nem az én készülékemben volt a hiba :)
@Hamster: Akkor ez olyan mint nálunk a Teszkó gazdaságos internet. Elvileg minden áruházban van, de én még a bejelentkező képernyőnél tovább nem jutottam sehol.
@Hamster:
Ezek bizony elég rejtélyes ügyek.
De értem ám a problémát, mert én leginkább a repülőtereken szoktam tanácstalanul állni az ingyenes szolgáltatók bejelentkezési procedúrája előtt. Itt fent regisztrálni, ott lent kijelölni, és kattintani a feltételek elfogadásáért, amoda megint belépni, és akkor még mindig nem működik...
Legtöbbször egy lépéssel sem jutok tovább egy, a "free" Wi-Fi-t reklámozó klippnél. :)
süti beállítások módosítása