Tavaly már mutattam fotót egy darabka kettős felsővezetékről a bécsi Schwarzenbergplatz szélén, februárban aztán végre sikerült elkapni a járművet is, ami használja:
Természetesen nem troliról van szó, az valahogy sose tudott gyökeret verni Bécsben: bár időnként volt egy-egy vonalnyi "sín nélküli villamos" az osztrák fővárosban (1908 és 1938 közt: Pötzleinsdorf - Salmannsdorf, 1909 és 1920 közt: Liesing - Kalksburg, 1946 és 1958 közt pedig a (relatív) belvárosban is, a Währinger Gürtel és Salmannsdorf közt), sose volt tartós. És bár a két szál felsővezeték a Ring szélén most is trolira hasonlít, a jármű igazából akkumulátoros busz, ami a végállomáson csak "tankol":
Vicces, hogy a jármű áramszedője a villamoséhoz hasonlít, annak ellenére, hogy mindkét pólust fentről szedi (a villamosnál ugye a sín a visszavezetés). Ahogy elnéztem, az akkumulátor feltöltése nem fér bele egy sima végállomási tartózkodásba: a sofőr mindig kiszállt, és az előzőleg beérkezett busszal ment tovább, az övét meg elvitte az utána jövő. Persze ez csak rövid megfigyelés eredménye, lehet, hogy valami fennakadás után rendezték soraikat - aki tudja, hogy megy ez, ne tartsa magában a pontos információkat :)
Elvileg a 2A és 3A járatokon fognak a Rampini ALÉ EL típusú, Siemens villamosberendezéssel felszerelt kisbuszai közlekedni, de ottjártunkkor csak az előbbin találkoztunk velük. Ami nem baj, mert szerintem buszvonal ennél érdekesebb aligha lehet: áthalad a Hofburgon, a Habsburgok egykori belvárosi székhelyén, lásd fentebb. Vagy éppen lentebb, videón:
A kasztni vibrációján talán még lehetne javítani, persze nem budapesti értelemben: sima menetben csak az elektronikus jegykezelő csörgött, de amikor ráhaladtunk egy macskaköves szakaszra, akkor már minden, ott kicsit el is dobta magát a kamera hangrögzítője :) De azért még így is mennyivel jobbak, mint a mi 16-os buszaink!
Ez megy most