Nemrég arról elmélkedtem, hogy milyen keveset változott gyerekkorom óta a magyar vasút (Nohab és Szergej Kelenföldön), és most szombaton megint ilyen érzésem volt:
A Győr és Siófok közti nyári fürdősvonat legalább annyira a vasútbarátok szórakoztatását szolgálja, mint az utasszállítást, ugyanis idén megint "Pirosspenót", azaz M40-es - hivatalosan egy ideje "408-as sorozat", mások szerint "Púpos" - viszi Fehérvárig. Megéri korán felkelni, hogy az ember ilyet láthasson!
Ez viszont bónusz volt - miközben a Füstiben éppen a sorozat 50. szülinapját ünnepelték, a 006-os Nohab dolgozott: az árvíz miatt használhatatlan hegyeshalmi helyett a Győr-Cell és (Szombathely-)Cell-Veszprém-Fészkesfehérvár vonalon csorgott le egy tehervonattal.
Videót is csináltam, a Púpos és a Nohab mellett Desiróval, Bzmottal, Csörgővel, és a távolban elpöfögő román mozdonyos tehervonattal.
A Nohab szerelvényének végén volt egy kis érdekesség: a montenegrói vasút számára gyártott CAF motorvonat. Nem valószínű, hogy még egyszer láthatjuk errefelé :)
A rajongók számára pedig itt a nohabos tehervonat teljes terjedelmében is. Igazából vicces, hogy bár a MÁV az egész sorozatot kiselejtezte 13 éve, a megmaradt példányok némelyike még ma is majd' mindennap dolgozik...
Ez megy most