Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Balatoni dízelgés

2013.07.23. 17:00 :: Hamster

A múltkor nem csak Nohabot láttunk a Balaton körül, sőt, az 1, azaz egy darab svéd mozdony kisebbségnek számított a sok Csörgő és Desiro közt, hisz végre nem csak óránként-másfél óránként van vonat az északi parton, hanem kínálati a menetrend!

IMG_0939.JPG

Ha lesz időm, lesz képes oldal, most csak ezt a remot Csörgőt mutatnám a GySEV-es Schlieren-kocsikból álló sebesvonattal. Van viszont videóm - az is a képen látható vonattal kezdődik, csak utána folytatódik is:

0:03- A fentebbi képen látható "remot" Csörgő kapaszkodik Balatonakarattya felé. Egész "valódimozdonyos" hangja volt...
0:30- Tripla Desiro érkezik Csopakra, a mini vasúti emlékparkja miatt is emlékezetes megállóhelyre.
0:49- Csörgős vonat érkezik Örvényesre - véletlenül pont jó helyre állítottam a kamerát is, meg a zoomot is: nem lógott ki a képből (én közben tíz-tizenöt méterrel arrébb fotóztam).
1:17- Csörgős vonat robog át Csopakon - még a nap is kisütött tőle!
1:37- Nohab körüljár Tapolcán, közben tili-tolizik egy kicsit... illetve szép hangja is van. Meg szépen néz ki :)
2:24- Kedvenc helyem a Fűzfői-öböl mentén, totálisan elverődött menetrend mellett, már naplemente közben. De tényleg: valami 40 percet vártunk a menetrend szerinti néhány helyett, aztán pár perc különbséggel jött egy vonat erről, kettő arról. Business as usual :-/
Mégegyszer köszönet KZsocinak a fotóhelyszínek és a menetrend tökéletes összerendezéséért, teljesen kimaxoltuk a fotólehetőségeket, pedig egyszer még lovaskocsi is lassította a haladásunkat a 71-esen.

IMG_0982.JPG

Bónusz fotónak gyerekkorom egyik kedvenc vasúti részlete: tengelyvég-generátor. Már hogy nem tengelyvégeket generál, hanem a vasúti kerékpár tengelyének végéről hajt áttétellel és kardánnal egy generátort, hogy legyen delej a kocsiban... imádtam nézni, ahogy ott pörögnek a kocsik alján!

20 komment · 1 trackback

Címkék: balaton videó vasút

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr95409323

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.07.24. 11:26:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Egyszer felújítják a pályát, hegesztett sínek lesznek, és többet nem halljuk, hogy ta-dam-ta-dam, ta-dam-ta-dam, ta-dam-ta-dam, ta-dam-ta-dam.
Az utolsó snittnél a legvégén hallatszik egy kis békabrekegés. Dramaturgiailag tökéletes lezárása lett volna az egésznek, ha pár másodpercig a távolodó majd eltűnő vonat mellé a lemenő nap fényében hallgathattuk volna a brekegést... :) Annyira balatoni lett volna, hogy az már túlzás :)
@mizrolist: nekem is. A váltók hangját is szeretem, de az más, mint ez a kattogás. :(
A váltókat nézni vonatból, hmmmmm, olyan, mintha mozogna a sín. Imádom! :)
"még lovaskocsi is lassította a haladásunkat"
Lovas kocsi. :v :D

"Már hogy nem tengelyvégeket generál"
:D

"hanem a vasúti kerékpár tengelyének végéről hajt áttétellel és kardánnal egy generátort, hogy legyen delej a kocsiban"
ez dízel gép?
csak mert ha madzagos, akkor kissé perpetuum mobile. :D
@cyan: Az lenne jó, ha a ta damm ta damm helyett tdtdtdtdtdtd lenne... azaz kicsit gyorsabb. De akkor már inkább ne csattogjon, elég az végig Szlovákiában. Legyen olyan, hogy shshshshshhhhhhhhhhhhhhh, és legyek fél óra alatt a Balcsin vagy Szegeden ;)
@Trónkövetelő: Az jó lett volna, de KZsoci barátom belekommentált, inkább elvágtam, ahol elvágtam :)
@cyan: Emiatt sose aggódj. Nem EU korridor, nem előváros -> nincs rá pénz. Majd ha leesik 40-re a sebesség, akkor lehet valami.
@VT22: Hát igazából az északi oldali vonalnak a vonalvezetése is olyan, hogy soha nem lehetne belőle TGV: kerülgeti az öblöt, a dombokat, egyik település után a másikon megy át... Mondjuk inkább az nem stimmel vele, hogy én még úgy nem jártam a környékén, hogy ne lett volna 10-40 perc közti késés, elverődés, a kereszteket eltolták, mindenféle közbenső állomásokon vesztegeltünk. Pedig elvileg az egyvágányú vonal is tudhatna jó lenne, de nem tud.
MAGYAR VONATÚT

Alig késve odaértünk,
Jól húzott a Diesel, de
Átázott a nadrág-térdünk,
Úgy rázott a vízelde.

:)
Szeretem a dízelmozdony hangját, az más kérdés hogy marhára büdös.
A 'zegyik legjobb a 29-es. A legkomolyabb nekem az, hogy a 90-es évek közepétől (azóta járok/jártam) arra, kb semmit nem változott a hangulata. Jó és rossz értelemben egyaránt.

Villamosítani kellene, az sokat segítene, csak elveszne a lényege. Helyenként pedig egy második vágány.
@Hamster: A 29-es vonal soha nem lesz TGV. A jelenlegi állapota olyan, amilyen, de a kb 15-20 éve szinte folyamatos késéseket nem a vágányok, vagy a járművek állapota okozza, hanem a 30a. Ezt az idén még megturbózták a Tárnok--Érd-felső egyvágányúzással. Ennek következtében mire a vonat Fehérvárra ér alsó hangon összeszed 10-15 perc késést. Fehérváron a mozdonycsere szinte mindig tovább tart, mint ami a menetrendben szerepel. Ezek után nincs mit csodálkozni azon, hogy az egyvágányú részen állandóan borul a menetrend.
@Hamster: @Gabesz9: Ami azt illeti, a déli parton sem sokkal jobb a helyzet, villamosítás ide vagy oda. Szerintem az egyetlen vágány és a szar minőségű pálya a döntő, nem a mozdonyok dízelsége, gyorsan menni egy dízelmozdony is tud(na), lassan menni meg a villany is tud. Emlékszem kiskoromban először Siófokig ért a drót, akkor ott kellett várni sokat. Aztán jött Fonyód, ami már nem érintett annyira, mivel az volt a célállomás, sőt azt szerettem nézni ahogy ügyködnek a mozdonyváltással, az ilyesmit egy kisgyerek órákig el tudja nézni. Nagyjából akkor volt az egyébként elég nagy fonyódi állomás teljes kapacitása kihasználva, jelenleg egy értelmetlenül nagy sínrengeteg van ott, a sínek felén derékig érő gaz szokott lenni, nem vonatok.
De a mozdonycsere nemcsak a Balatonnál kínosan lassú, a Bp-Szombathely vonalon Csornánál is vagy egy óra.
@Trónkövetelő: Igazából azért jobb helyeken egyvágányon is tudnak feszes menetrendet tartani. Na persze nem úgy, hogy már Tárnoknál késése van a vonatnak, aztán egymást verik el keresztbe, ott kereszteztetnek, ahol tudnak, stb.
@Trónkövetelő: azért egy csörgő indulássi dinamikája Polgárdi környékén messze elmarad a sziliétől mondjuk Fonyódnál.

@Hamster: ez tény, de vedd figyelembe az elhúzódó felújítást, ami Érd és Tárnok közt odaver jelenleg. Reméljük, őszre pont befejeződik;)
@uraaam: De ugyanolyan dinamikusan tudnak állni a pusztában 15-20 percig :)
Dinnyésnél meg olyan jól meg tudnak állni a mocsárban, hogy nem egyszer sikerült vonattal madárlest tartanom, még kócsagok is tébláboltak a vonat mellett :)
@Hamster: A Fehérvári vonal felújítása szerintem megérne egy misét. Ha jól emlékszem 2009 óta tart. Kelenföldig ez 63 km. Ez egy dolog. A másik a menetrendszerkesztés. Úgy tudom, hogy a pálya Tárnok-Fehérvár között 160-as, de csak 120-ra van engedélyezve a biztber miatt. Ehhez képest most megnéztem a 4541-es vonat menetrendjét. A Dinnyés-Agárd közti 4 km-re a menetidő a vonatinfo szerint 2 perc, vagyis a 120-as pályára 120 km/órás átlagsebességet írnak elő egy minden állomáson megálló vonatnak. Na innentől nem kell csodálkozni azon, hogy a vonatok késnek. Ezen a szakaszon már tényleg jó a pálya, meg a vonatok jó része Stadler....
@Gabesz9: Dinnyés-Agárd: 3603 méter.
süti beállítások módosítása