Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Ganz-invázió az 1-esen

2014.01.16. 07:00 :: Hamster

Hétfő reggel munkába menet arra lettem figyelmes, hogy libasorban jöttek a 2-es villamosok a Hungária körúton. Nem azért 2-esek, mert legtöbbször ott látok KCSV7-est (felújított Ganz csuklós villamost), hanem mert felül 2-es tábla virított rajtuk, mintha a Dunaparton lennének - a szélvédő mögé dobva viszont ott figyelt egy-egy 1-es is. Kicsivel később egy 51-es hannoverit is láttam a stadionnál, Tulipán utcára feliratozva (ami meg a 42-es végállomása, nem az 51-esé, pláne nem az 1-esé). Látszott, hogy valami nem stimmel, és kicsivel később kiderült, hogy ez elég enyhe megfogalmazása a történteknek: bomba robbant a Lehel utcában, emiatt lezárták a 14-es ott húzódó szakaszát, ami azt eredményezte, hogy az 1-esek egy része nem tudott kiállni Angyalföld kocsiszínből. Hogy pótolják őket, Ferencvárosból ugrottak be járművek - ott viszont nincsenek Tatrák.

Csak este tudtam kimenni fotózni, addigra a Ganz csuklósok már 1A-ként pörögtek, a hannoveri pedig kiállt a forgalomból (vagy visszament az 51-esre).

IMG_5000.JPG

A három KCSV7 mellett egy nem-modernizált Ganz is forgott a Népliget és a Váci úti ideiglenes végállomás közt, ennek a felső táblája improvizálva volt.

IMG_5003.JPG

IMG_5006.JPG

A Kacsóh Pongrác úti megálló két KCSV-vel. Úgy néz ki, a beugrás első órái után rendes táblázás került a kocsikra. Fontos megjegyezni, hogy nem csak ennyi villamos volt a vonalon, mert Baross kocsiszínből rendesen ki tudtak állni a Tatrák, de az csak egy része volt a szükséges kiadásnak.

IMG_5029.JPG

Együttállás a Honvédkórháznál. Ez már a vonal felújított szakasza, de egyelőre csak a vágányok véglegesek, az áramellátás, és főleg a megállók még nincsenek készen.

IMG_5038.JPG

Big City Lights az angyalföldi Manhattanben: ha befejezik a megállót, látványosakat lehet majd innen fotózni :)

Videóztam is - érdemes megfigyelni a Kacsóh Pongrác úti jeleneteknél hogy ugrálnak a villamosok az enyhén szólva elöregedett pályán...

11 komment

Címkék: budapest videó képek tömegközlekedés villamos

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr965758921

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mennyivel kisebb egy csuklós kapacitása a három Tátránál?
@NAR: Kisebb, de még mindig jobb, mintha semmi se jönne.
a ganz 240 körül van,tatra kocsinként 100 férőhelyes.
@Hamster: Persze, csak az érdekelt, hogy "üzemszerűen" tudnának-e ott járni.
A régi számítás szerint a tátrák 100, az ICS 200. De az EU már nem 5 csak 4 embert számít egy négyzetméterre.
@NAR: Amikor pár éve a sztrájkkor is csak KCSV akadt oda, eléggé szardínia volt. Persze aki arra lakik, azt mondja, hogy amióta gyökkettővel jártak a villamosok, leesett a forgalma, de tizenéve csúcsban a csatolt csuklósnak is lett volna létjogosultsága ott.
Ha jól látom a képeken, nincs két egyforma 1A viszonylat tábla...
Volt egy robbantás Angyalföldön. Emiatt az ottani kocsiszínből az 1-esre nem tudtak kiállni a villamosok. Ez ugye tisztán vis major. Szerintem igencsak figyelemre méltó, hogy a BKV ezek után nem busszal próbálta meg pótolni a tujákat, vagy nem ritkította felére az 1-est, hanem az összeszedhető villamosokat beállította oda. Mindegy hogy milyen felirattal, vagy esetleg gányolt táblával. Talán ilyenkor nem azon kéne filózni, hogy hány százalékkal csökkent a beállított szerelvényeken a kapacitás.
Hódoljunk ehelyt is önfeledt tapssal a BKV döntéshozóinak, akik anno eladták a Vörösvári úti kocsiszínt. Milyen szép ősdzsindzsás nőtt azóta a sinek helyén, a romok között... öröm a szemnek. Persze hülyeség is volt oda, milyen felesleges lenne is most, vagy hamarosan, mikor majd a város 2. és 3. legforgalmasabbnak ígérkező vonalát (1 és a fonódó) is ki tudná szolgálni.

Szerencsére a Ferencvárosi besegített; öröm az ürömben, hogy ott a BKV kb 5 éve illegális lakásfoglaló, tehát normál esetben már az a kocsiszín se lenne.

Kabaré. Tragikabaré.
@Paraphone: A Vörösvári úti kocsiszínnel nem lett volna kisegítve a BKV, ugyanis a síneket felszedték az Árpád híd pesti hídfőig.
@cyan: :D :D :D :D :D

Istenem, bocsásd meg nekem, amiért ennyire hülye vagyok. Erről akkor is tudnék, ha történetesen nem a volt kocsiszínnel szemben laknék, és nem 1v pótlóbusszal mászkálnék minden nap át Angyalföldre.

Mindegy, amit írtam, akkor is felháborító. Minden szempontból. :D
süti beállítások módosítása