Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (99) autók (88) bach (5) badacsony ms (5) balaton (158) balatonföldvár (5) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (40) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (959) budapesti pillanatok (51) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (330) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (57) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (12) emlékek (46) énblog (553) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (10) évforduló (13) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (75) gibson (10) gigant (5) gitár (39) gmap (21) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (148) hajtóművek-motorok (7) hampage (429) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) heviz ms (6) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (10) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (14) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (7) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1070) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (7) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (17) konstal (8) körtér (8) közlekedés (440) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (131) motorkerékpár (5) mozdonyok (28) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (10) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (242) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (25) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (122) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (123) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (39) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (11) szavazás (6) szczecin (7) szeged (40) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (239) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (70) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (6) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (493) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (438) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (535) városkép (111) városliget (10) varsó (7) vasút (617) vasútállomás (6) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (945) villamos (851) vitorlás (10) vízibusz (21) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (347) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A sárga KöKi, meg a mostani

2014.04.07. 16:00 :: Hamster

04070037.JPG

Kőbánya-Kispest metró/vasútállomás a részleges lebontásakor már vagy két évtizede a kosz, a káosz és a közbiztonságtalanság terepe volt. Minden egyes zugába vagy beköltözött valami (általában kétes kinézetű) elárusítóhely, vagy valaki ott aludt/csinált maga alá. Rossz volt átmenni rajta, rossz volt ott lenni, és rossz volt belegondolni, hogy a reptérről a városba tartó külföldieknek ez volt az egyik első élménye a fővárossal kapcsolatban!

04070034.JPG

Pedig klassz kis hely volt ez 1980-ban - meg még pár évig utána is -, nagyságrenddel barátságosabb és tisztább, mint a Déli, a Körtér, vagy nagyjából bármi más, ahol akkoriban megfordultam. Az ember leszállt a buszról, mozgólépcső vitte fel, és a vasút-metró átszállás is olyan minőségű volt, hogy azt akkoriban Bécsben se oldották volna meg különbül.

Aki nem hiszi, nézze meg: az én képemen már zárt részek eredetileg világosak, hatalmas ablakokkal burkoltak voltak! Kép innen.

Persze a plázás megoldás is látványos volt, legalábbis nem sokkal a megnyitás után - a kérdés az, hogy milyen lesz harminc év múlva. Meg az, hogy ez kiderül-e egyátalán, a pláza ugyanis a jelek szerint nem igazán sikerült gazdaságosan működtethetőre.

04070036.JPG

Lehet, hogy ezen a környéken az ilyen bódék a kereskedelem fenntartható méretű egységei? Esetleg a világgazdasági válság zavart be? Vagy az, hogy egy metrómegállóval odébb már volt egy nagy pláza?

04070039.JPG

Sokan persze a komplexum kinézetével se tudtak megbarátkozni, pedig ennek a burkolatnak előnye, hogy ha elöregszik, a szerkezet különösebb megbontása nélkül le lehet cserélni valami modernebbre/másra. Végül gyakorlatilag ez is történt vele. Nekem amúgy tetszett, hogy sárga volt, nem egy tipikus színválasztás :)

04070020.JPG

Amit még szerettem, az az a lehetőség volt, hogy anélkül tömegközlekedjen az ember, hogy beleakadna az autókba. A buszokról a metróra, a vasútról a buszokra közúti forgalom keresztezése nélkül lehetett átszállni, tágas kilátófolyosón át. Csak hát nem volt olyan gazdája, aki vigyázott volna rá, ráadásul a gazdájának sem volt olyan gazdája, aki rászólt volna előbbire, hogy más dolga is van, mint minden egyes négyzetméter bérbeadása.

Innen nézve az akkori modernet mai modernre cserélték, marad tehát a "harminc éves" kérdés, ti. amit már írtam, hogy hogyan fog öregedni az új kinézet, hogyan fogják bírni a beépített anyagok. A szintbeli kereszteződés nélküliség szerencsére megmaradt, ráadásul részben (de tényleg: miért csak részben?) fedett helyen, bár ismerőseim szerint mozgólépcsőből keveset építettek be.

04070022.JPG

Ami a metró része körül látható, az továbbra is csak borítás, alatta ott az eredeti szerkezet. Még ez a nem túl frekventált lépcső is megmaradt :)

04070043.JPG

A szabadjára engedett káosz a kétezres évek közepén: buszok, körülöttük mindenfelé autók, park, kitaposott fűvel. Azt látom, hogy a tervezők nem találták el a különféle áramlási irányokat, és utólag senki nem is erőlködött, hogy javítson a helyzeten, hogy alkalmazkodjon a változásokhoz. Ezen a hozzáálláson pedig változtatni kellene, mert hiába bontanak le mindent, és építenek újat a helyére, egyszer az új dolgok is megindulnak ezen az úton. Aztán volt még itt zöldterület, össze-vissza fákkal (nem tudom megmondani, hány fajta, de az egyik ekkora, a másik akkora, az egyik zöld, a másik kopasz, szóval semmi harmónia nincs a látványban), és persze rozsdás korlátok is, mert festegetni errefelé csak a graffitiseknek volt kedve - ők viszont "társadalmi munkában" még a tetőre is felmásztak :-/

Még egy kép a 10ker.blog.hu-ról: üvegfolyosós modern csoda a még nem teljesen kész átszállóhelyen. Ugye nem kell mondani, hogy egész más hangulata volt ennek a folyosónak?

04070063.JPG

És persze sajnos a felújítás is tipikusra sikeredett: a BKV-s részen a sárgát fehérre, a nyolcszög-ablakokat négyszögletesre cserélték, a Kispest felőli részre felhúztak egy plázát, a MÁV rész meg maradt, ahogy volt:

Ki mit gondol, mit kellene csinálni ezzel az egész hóbelebanccal? Egyátalán működik a tömegközlekedési része? Nem járok itt eleget ahhoz, hogy ezügyben nyilatkozni merjek, de a neten sok panaszt olvastam. És ki mit hallott, vannak tervek a vasúti rész frissítésére, vagy legalább felújítására? És mi lesz, ha esetleg bezár a pláza: megint minden elindul a lejtőn, az üres helyeken pedig megint felbukkannak a fura alakok az előző felállásból? Nemrég valaki azt mesélte, hogy már az új átszállófolyosóból is elkezdtek területeket levágni, tényleg így van? Mert ha igen, akkor akár meg is tarthattuk volna a sárga műanyag KöKit :-/

18 komment · 1 trackback

Címkék: budapest város képek építészet utcakép morgás gmap nincsmár

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr145852086

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A Fővám téri egérlyuk 2014.04.14. 13:27:43

Most megint egy olyan hely következik, amit nehezemre esik elképzelni, hogy bárki is visszasírna: a 2-es villamos régi megállója a Fővám tér alatt, a hozzá tartozó aluljáróval: Ez a kép már csak azért is vicces, mert jobbra az a jelző azt mutatja, h...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ami azt illeti elég pesszimista vagyok a hely jövőjét illetően. Én sem járok arra túl sűrűn, így nem tudom megítélni a dolgokat, de pont ez az írás is arra világított rá, hogy nem az eredeti épülettel volt a baj, hanem azzal, hogy utána mit kezdtek vele az emberek a polgármestertől egészen az utolsó hajléktalanig. Mivel az embereket a környéken nem cserélték le, így szerintem 30 év alatt az előző épület sorsára jut ez is, hacsak nem újítják fel sűrűbben.
Pont most jártam ott, előtte tizensok évig nem. És egy sokk volt. Valahogy legalább (funkcionálisan) megcsinálták, és közben a MÁV oldala kimaradt. Hát ehhez csak gratulálni lehet, ez olyan szépen adta a visszakéz pofont, mint semmi más. Ugyanezt eljátszották a Nagysándoron is, amikor az utat felújították, a villamospályát meg nem. Pontos képet ad a magyar valóságról, cseppben a tenger.
Egy időben divatos volt ez a nyolcszögletű ablak középületeken, de mára eléggé ódivatúnak tűnik. Egy építész hajlamú blogger csinálhatna róla egy gyűjtést.

Valahol a fura alakoknak is élniük kell. A tagolt helyeken jobban elvannak, a nagy nyílt helyeken kevésbé. Kíváncsi vagyok, hogy az új kelenföldi aluljáró mikor kezd el bazárosodni.
@rognork: Kelenföld ugyanez, Csili.vili 4-es metró, aluljáró, stb. Csak a vasútállomás felvételi épületére ne nézz rá, mert az a borzalom maga
A forgalmi része szerintem jól ellátja a feladatát, fedett helyen lehet várni a buszt, és a metró-vasút átszállás is fedetten valósul meg. Azonban egy kiadós gőzborotva már most ráfér, és általában véve a takarítás jelenleg kritikán aluli. Havonta legalább egyszer végig kéne rajta menni egy nagynyomású mosóval, akkor egészen európai lenne. A MÁV-részt pedig hozzá kell igazítani a többihez, nincs mese.
@rognork:

Hamster és te is írod, hogy a MÁV része kimaradt. Nos, ez csak részben van így, mert a gyalogos felüljárótól a vágányok felé valóban nem történt semmi, az tényleg katasztrofális állapotban van, a vágányokhoz vezető lépcsők konkrétan balesetveszélyesek.
Viszont a MÁV rész nem ott kezdődik, az új burkolatot kapott részben vannak a vasútnak igen fontos létesítményei, mint a forgalomirányítás, biztosítóberendezés, pénztárak.
@Gabesz9: Jó lenne, ha kapna egy tisztességes felújítást.
Mint a csomóponton nagyon gyakran megforduló utazó, csak azt tudom mondani, hogy ne legyen senkinek semmilyen illúziója. A Terminál konkrétan négyzetesen arányosa halad abba az irányba, hogy ugyanúgy nézzen ki, mint a vasútállomás feletti gyalogos híd, vagy a peronok feletti esőbeállók.

Aki egy kicsit jobban és alaposabban körbejárja a létesítményt, az hamar rájön, hogy nagyjából semmi nem változott, csak egy átjárófolyosóra ráépült egy pláza.

Ha csak felületesen szemléli valaki, akkor persze jobban néz ki, de ha a színfalak mögé néz valaki, akkor rájön, hogy semmi nem változott a csomagoláson kívül.

A csomagolás állapota meg látványosan romlik.
@Daniel M.: Egyetértek, bár kb 1 éve nem jártam arrafelé -őszintén szólva; nem is hiányzik, ugyanúgy mint ahogy nem hiányzik az egész bp sem! Sorry, ha valakit ezzel megbántanék, de 36 évet életem le ott eddigi 42 évemből és ezalatt mindenütt csak a koncepciótlanságot, igénytelenséget, permanens ruppótlanságot láttam!- de nekem az a 4-5 látogatás is bőven elég volt annak megállapítására, hogy a KÖKI azon -sajnos számtalan- helyek egyike, mely igazából sosem volt tökéletes, funkcionalitásában profi, de ezzel az erődítménnyel végképp megadták neki a végső döfést. Hogy gondolhatta azt bárki is, hogy egy olyan országban, ahol a zemberek a Ny-Európai átlagbér 1/6-ából élnek, ráadásul a fővárosnak egyik lecsóróbb részén majd felhúz egy ekkora monstrumot, ahol majd a közösségi közlekedést használó, tehát az átlagnál is csóróbb népek majd jól bevásárolnak minden átszállás között?? Ide bőven elég lett volna egy a jelenlegi borzalom 1/4 területén felépített központ, ahol a legfontosabb szolgáltatások, élelmiszerüzlet, drogéria, gyógyszertár, 1-2 KV-zó, bisztro lettek volna, az ottani átlag pénztárcájához szabva. Ami pedig a MÁV-os szekcióját illeti ennek a szörnyszülöttnek; az már csak a zöld tejszínhab a rothadó somlóin, mely mindent elmond egy olyan országról, ahol a MÁV,főváros,Volán, BKV, BKK, meg az Isten tudja, melyik cégek, (hely)hatóságok, kiskirályságok harcolnak egymás ellen és a végén a legnagyobbat az utas szívja, akiért (elvileg) ők lennének! Hogy is énekelte anno D. Nagy Laller? "Itt élek én; nem vártam mást! Csak nézek, mint apró ember az óriást..." Egyetértek, bár kb 1 éve nem jártam arrafelé -őszintén szólva; nem is hiányzik, ugyanúgy mint ahogy nem hiányzik az egész bp sem! Sorry, ha valakit ezzel megbántanék, de 36 évet életem le ott eddigi 42 évemből és ezalatt mindenütt csak a koncepciótlanságot, igénytelenséget, permanens ruppótlanságot láttam!- de nekem az a 4-5 látogatás is bőven elég volt annak megállapítására, hogy a KÖKI azon -sajnos számtalan- helyek egyike, mely igazából sosem volt tökéletes, funkcionalitásában profi, de ezzel az erődítménnyel végképp megadták neki a végső döfést. Hogy gondolhatta azt bárki is, hogy egy olyan országban, ahol a zemberek a Ny-Európai átlagbér 1/6-ából élnek, ráadásul a fővárosnak egyik lecsóróbb részén majd felhúz egy ekkora monstrumot, ahol majd a közösségi közlekedést használó, tehát az átlagnál is csóróbb népek majd jól bevásárolnak minden átszállás között?? Ide bőven elég lett volna egy a jelenlegi borzalom 1/4 területén felépített központ, ahol a legfontosabb szolgáltatások, élelmiszerüzlet, drogéria, gyógyszertár, 1-2 KV-zó, bisztro lettek volna, az ottani átlag pénztárcájához szabva. Ami pedig a MÁV-os szekcióját illeti ennek a szörnyszülöttnek; az már csak a zöld tejszínhab a rothadó somlóin, mely mindent elmond egy olyan országról, ahol a MÁV,főváros,Volán, BKV, BKK, meg az Isten tudja, melyik cégek, (hely)hatóságok, kiskirályságok harcolnak egymás ellen és a végén a legnagyobbat az utas szívja, akiért (elvileg) ők lennének! Hogy is énekelte anno D. Nagy Laller? "Itt élek én; nem vártam mást! Csak nézek, mint apró ember az óriást..." Egyetértek, bár kb 1 éve nem jártam arrafelé -őszintén szólva; nem is hiányzik, ugyanúgy mint ahogy nem hiányzik az egész bp sem! Sorry, ha valakit ezzel megbántanék, de 36 évet életem le ott eddigi 42 évemből és ezalatt mindenütt csak a koncepciótlanságot, igénytelenséget, permanens ruppótlanságot láttam!- de nekem az a 4-5 látogatás is bőven elég volt annak megállapítására, hogy a KÖKI azon -sajnos számtalan- helyek egyike, mely igazából sosem volt tökéletes, funkcionalitásában profi, de ezzel az erődítménnyel végképp megadták neki a végső döfést. Hogy gondolhatta azt bárki is, hogy egy olyan országban, ahol a zemberek a Ny-Európai átlagbér 1/6-ából élnek, ráadásul a fővárosnak egyik lecsóróbb részén majd felhúz egy ekkora monstrumot, ahol majd a közösségi közlekedést használó, tehát az átlagnál is csóróbb népek majd jól bevásárolnak minden átszállás között?? Ide bőven elég lett volna egy a jelenlegi borzalom 1/4 területén felépített központ, ahol a legfontosabb szolgáltatások, élelmiszerüzlet, drogéria, gyógyszertár, 1-2 KV-zó, bisztro lettek volna, az ottani átlag pénztárcájához szabva. Ami pedig a MÁV-os szekcióját illeti ennek a szörnyszülöttnek; az már csak a zöld tejszínhab a rothadó somlóin, mely mindent elmond egy olyan országról, ahol a MÁV,főváros,Volán, BKV, BKK, meg az Isten tudja, melyik cégek, (hely)hatóságok, kiskirályságok harcolnak egymás ellen és a végén a legnagyobbat az utas szívja, akiért (elvileg) ők lennének! Hogy is énekelte anno D. Nagy Laller? "Itt élek én; nem vártam mást! Csak nézek, mint apró ember az óriást..."
@KissGecihuszár: Sorry, ez valamilyen "földöntúli" erők beavatkozása nyomán duplán ment át. Hamster; kérlek, ne haragudj, nem én voltam...
Sőt nem is duplán; triplán! Dzsízöszsz...
A koncepcióval nem volt probléma. Én egyébként gyakran járok arra, használom is valamennyire. Szóval, az ötlet jó volt, a megvalósítás borzalmas. Már több helyen leírtam, de leírom itt is. Ha nekem valaki ilyen belső elrendezésű plázát mutatna, akkor én neki ajtót mutatnék. Valami bődületesen nagy szart sikerült összehozniuk. Egyrészt az, hogy a metróból a lépcsők rettentő rosszul vannak elhelyezve.Aztán van az átjáró. Részletezem. Elindulsz a vasúttól, le a lépcsőn, átmész a BKV-s részen, majd fel a lépcsőn. ??? Egyébként itt rendkívül szűkös a folyosó, az emberek nem férnek el, mert a lépcső a pláza felé szűk. A BKV-s süllyesztett részen van a pénztár, ahova a BKK betette a kordont, amivel egy újabb szeletet vágott le az amúgy is szűk helyből. Aztán a lépcső előtti részen szoktak árulni , amitől újabb rész lesz használhatatlan. Marad gyakorlatilag 3 embernyi szélesség az áramlásra. A lépcsőre ugyanis előszeretettel telepednek meg a kéregetők, s ez rettentő zavaró. (De ugyanez volt a Kálvin téren a villamoshoz vezető lépcsőn, ami eleve szűk volt, de két oldalt feküdtek a kéregetők, így el sem lehetett férni.) Aztán vegyük az áruházat magát. Felépítettek egy óriási belső térrel rendelkező épületet, majd gyakorlatilag a felét!!! használják ki. Őrült nagy légtér, borzasztó tervezés, minden rossz helyen van, hogy még véletlenül se botoljon bele az ember. Ráadásul kényelmetlen és használhatatlan ülőhelyek, nincsenek normális lehetőségek a beszélgetésre. (Nem félórásra, egy 10 percesre sem nagyon. Max ha elgyalogolsz a fenébe.) A kajáldákat eldugták a fenébe, a TESCO-t eldugták leghátra, hogy még véletlenül se tudj beugrani, ha éppen sietsz. S akkor a postáról, meg az otp-ről nem is beszélek. (Bezárták Kispest Kossuth téren a piac mellett a postát és elrakták az áruház végébe.) :D A WC is mindentől messze van, gyakorlatilag folyosókon kell végigmenni hozzá. (Jó, értem, de akkor is.) A légüres tér miatt kerülni kell, ami roppant idegesítő egy idő után. Aztán az áruházat eleve a metróval párhuzamosan építették, s elé egy kis park települt, ami gyakorlatilag nem létezik a folyamatos emberáramlat miatt. Ahelyett, hogy ezt a részt építették volna be, amit mindenki használ, fedett lehetett volna, ráadásul az ember futás közben is tudott volna vásárolni, nem... Ha eleve így épülnek, akkor az így nem beépített részen hátulra lehetett volna építeni egy nyugodt, zárt parkot, alatta mélygarázzsal. A buszvégállomás meg eleve elcseszett. Sok busz ugyanarra megy, tehát sok embernek több busz is jó lenne. Eleve fedett az egész, elég lett volna 2 megállót építeni, ahova az induláskor állnak be a buszok, s így mindenkinek lett volna több választása. Ráadásul így lett volna még egy hely, egy utasváró, ahova frekventáltan sok pénzért települhetett volna bolt.
Szóval, az egész koncepció, úgy ahogy van, elcseszett, kigondolatlan. Nem tudom, hogy ki volt az az idióta, aki erre pénzt adott, de megérdemelte. Nem baj, most legalább itt lesz vagy 40 évig biztos, s nem tudunk majd vele mit kezdeni.
Jahh, és egyébként. Nincs benne mozi. Ki az a barom, aki plázát épít a 21. században és nem épít mozit? Europarkot a mozival térdre kényszeríthette volna. Egyébként a környéken nincs mozi, úgyhogy nem értem. Corvin és Aréna a legközelebbi. Meg van akinek a Mester utca, nem jut eszembe milyen park.
Egyébként meg szerintem jobban járnánk, ha nem a felüljárót építenénk meg, hanem aluljárót építenénk, akár közvetlen lehajtással a parkolóba, helyet hagyva a majdani villamosnak... Esetleg a vasúti pályát kicsit megemelve. Jó, tudom, pénz, de bakker, most simsezünk vagy élhető várost építünk?
@Gabesz9: "Csak a vasútállomás felvételi épületére ne nézz rá ..."
Sajna az az épület műemléki védettséget "élvez". Átépíteni nemlehet, viszont egy tatarozás-fetés valóban ráférne.

@humorpalanta: "Europarkot a mozival térdre kényszeríthette volna"
Az Europarkban nincs mozi. Gondolom azért, mert a máig el sem kezdték építeni Europark-2-be szánták. A Kökin viszont már van.
@Tron65: Épp azt mondtam, hogy nincs mozi ott. Kökiben hol van a mozi?
Senki nem sir vissza egy olyan helyet, mint a koki ezzel eggyet ertek maximalisan en is ...

Megis a kepeket nezve, nagyon furcsa arzes lett urra rajtam.

Anno karrierem kezedeten, baromi sokat utaztunk fel videkrl pestre, es mivel ezen a kornyeken volt dulgunk itt szalltunk le.

Kesobb mikor mar dolgoztam, videken elo exemhez, hosszu hosszu evekeig innen indultam. Mocskos volt, budos, nyaron meleg, telen hideg, tele kellemetlen emberrel, hajlktalannal, kosszal. Megis pentek este ez a romhalmaz jelkepezte szamomra evekig, a munkaval toltott hetkoznapok, es a bekeben szeretetben megelt hetvegek, kozti atmenetet. Kozem 5 evig jartam ide ...

A sors fura fintora, hogy az uj epulet atadas majdnem pontosan egybe esett a szakitasunkkal.

Hat igen ... szerintem jelentkeznek az "egyetlen ember akinek melegseg ontotte el a szivet az elozo alapotrol keszult kepek lattan" cimre ...
@humorpalanta:

Mozit? Minek? Egyre több mozi zár be végleg és nem csak kisebb mozik ,de plázákban lévő multipelxek is, főleg vidéken. Jóval kevesebben járnak moziba mint korábban, én se voltam már vagy 7 éve, egyszerűen nincs miért. A mozijegy drága, egy mozizást 5-6 ezer alatt nem úszol meg, két embernek a mozijegy (mert az ember nem egyedül megy moziba) + kóla, +popcorn, és mivel nem a moziban laksz még oda is el kell menni, ami ha pénzbe nem is kerül (mert pl. bérleted van) időbe annál inkább. Ezzel szemben bontott tégla árban adják 0 ft kezdőrészlettel sok boltban az otthoni házimozi rendszert, a havi törlesztő nem éri el egy mozijegy árát sem, ill. egy mozijegy árából tucatnyi filmet kikölcsönözhetsz DVD-n (és még nem is arról beszéltem, hogy egy mozijegy áráért megkapott korlátlan netelőfizetéssel letölthesz amennyit csak akarsz), otthon pedig kényelmesebb mozizni.
@ComLo:

Alapvetően nem rossz így felújítva, ráfért már, de egyrészt nem kellett volna a vasút feletti részt kihagyni , másrészt oda kéne rá figyelni, mert úgy jár majd mint Ferihegy vagy Barosstelep. Min. kamerarendszert fel kéne szerelni, Barosstelepen ez elmaradt szét is verték a város szélén lévő modern megállót alig egy év alatt. Ferihegynél meg ugye felépült a jó levegőtlen, nyáron ingyen szaunaként működő üvegcső átjáró az út felett meg a csilivili peron és padok, de takarítás nincs, lifteket sem tartják karban csak néha-néha, ha elromlik akkor úgy is marad hónapokig, az átjáró üvegcsövet meg azóta vastagon belepi a kosz, takarítani meg ugye minek. Egy megállóval odébb sorsára hagyták Szemeretelepet is, tétlenül nézték ahogy pusztult az épület, ameddig üzemelt ott a büfé és a kocsma rend volt, aztán ki lettek rakva onnan, az épület meg azóta pusztul, már nincs mit ellopni, így téglánként hordják szét, de a vasutat ez cseppet sem zavarja.
süti beállítások módosítása