Aki a múltkori lengyel motorvonatos bejegyzést a lepukkantság dícséretének érezte, annak most következzék valami tüchtig és modern!
Schneebergbahn név alatt általában a Puchberg am Schneeberg vasútállomásától a 2076 méter magas Schneeberg oldalára felkúszó fogaskerekűt értik, pedig igazából a Bécsújhelytől Puchbergig (kicsit sok a "berg" ebben a mondatban) vezető normál vasútvonalnak is ez a neve. Ugyanakkor kit érdekel egy vicinális, ha fogaskerekűzni is lehet?
A vonal közel tíz kilométer hosszú, érdekessége, hogy 1999-ig gőzmozdonyokkal üzemeltették, csak akkor vezették be a Szalamandra becenevű dízeljárgányokat, amiket a képeimen is láthatunk - sajnos nekünk nem volt szerencsénk, pont nem sikerült nosztalgia vonatot elcsípnünk ottjártunkkor.
A vonal mértékadó emelkedése 196 ezrelék, ami kis híján kétszerese a svábhegyinek (aminél ez az érték 110 ezrelék) - ha minden igaz, itt épp ezt látjuk.
1396 méter magasságban a gőzösöknek meg kellett pihennie vízvétel céljából, itt egy élelmes fogadós vendéglőt nyitott, ahol érdemes leszállni egy buktára. Nem orra: lekvárosra!
A bukta előtti idők gőzössel és víztartállyal. Odafent a végállomás (nem) látható. A vizet értelemszerűen gőzösök vontatták fel tartálykocsikban, de ma már van vezetékes víz is.
Kilátás a csúcs előtt. Ez a környék legmagasabb hegye, volt főnököm mondta mindig, hogy akkor tiszta a levegő Bécsben, ha el lehet látni a Schneebergig. Persze jó időben Magyarország felől is látni, Csorna/Mosonmagyaróvár könyékétől - igazából semmi mással nem lehet összekeverni, mert onnan nézve ez az Alpok első magas csúcsa.
Végül egy kép a Bébiszalamandráról, ami egy, a motorvonat elé fogott kis teherkocsi: az utasok ebbe rakhatják a cuccaikat, ami nagyrészt hátizsákokat és sífelszerelést jelent. Ott külön biztonsági őr nélkül lehet ilyet üzemeltetni...
Ez megy most