Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (934) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (97) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1023) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (14) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (523) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (888) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Régiségek a fűben: keleti oldal

2014.05.15. 16:00 :: Hamster

A III. Goldtimer Nyílt Nap repülős régiségeit már mutattam, ideje pár földi járművet is látni! Sajnos ezekkel a képekkel annyira nem vagyok elégedett: pár nappal korábban egy ismerős kölcsönbe hozzám vágott egy DSLR-t, és miután ellátták a sebeimet ;) úgy döntöttem, itt fogom kipróbálni azt. Gondoltam, ha kezelni nem is tudom, ilyen gyönyörű napfényben az automata üzemmód nem ronthatja el a képeket. Merthogy elfelejtettem, hogy pont a verőfényben csillogó extrapolírozott kasztnik az egyik legnehezebb téma, amivel eddig összefutottam... Nem is lettek jók a fotók: egyrészt szinte mindegyiket alulexponálta a masina, másrészt olyan színeket hozott elő, amikkel odakint a füvön tutira nem találkoztam. Azért megpróbáltam helyreállítani őket, de speciel a színtévesztésem nem a legbiztosabb háttér ehhez :)

DSC_3096.JPG

Kezdjük mondjuk egy klasszikus Skoda Octaviával. Érdekes, hogy amennyire nem spóroltak a domborulatokkal, annyira puritán az irányjelző és a hűtőrács!

DSC_3098.JPG

Ha jól sejtem, ez itt az elődmodell, a 440-es (Spartak), ahol még nem spóroltak a hűtőmaszk díszítésével. Tőle balra egy már Octavia néven készült, egyszerűbb rácsú darab állt.

DSC_3097.JPG

Formavilágát tekintve ez a Wartburg (meg nem mondom, hogy 311-es, 312-es, vagy más, nekem ez mind "púpos Varjú") rokona volt a Skodáknak, csak nagyobban. A fényszórók keretét leszámítva baromi elegánsnak tűnik, főleg az utódhoz, a 353-hoz képest!

DSC_3147.JPG

És még tovább lehet fokozni a szépséget a fényezéssel! Nem tudom, hogy jó autó volt-e, de hogy szép, az biztos.

DSC_3206.JPG

Küldöm mindenkinek, aki szereti: Skoda 100-as. Bevallom, ezt a modellt nem szerettem, a cseh gyártó hanyatló korszakát jelentette számomra.

Következő oldal

10 komment · 1 trackback

Címkék: énblog autók képek oldtimer gépsárkány

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr246160926

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Régiségek a fűben: a menők 2014.10.01. 00:16:00

Mostanában úgy két hétig nem nagyon lesz időm blogolni, úgyhogy légyszi becsüljétek meg, ha bármit találtok itt :) Például a budaörsi sorozat folytatását: Nicsak, ilyen is volt: egy Rover, ami kinézett valahogy! Az angol autókról körülbelül semmit n...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A "púpos" Wartburg valóban elegáns kis autó volt, ha jól emlékszem, úgy 32-33 ezer forint volt az ára. Még annál is mutatósabb volt viszont a sport változata, a hosszított orrával. Olyan nem volt kiállítva? Az S100-as Skodáról személyes tapasztalatom is van, bőven. Jó ötvenezer km-t tettem bele és gyak. egyszer állt meg, amikor egy flexibilis benzincső repedt fel az alváz és a motor között. Pár forintos alkatrész kellett hozzá. Ja, azt már 72 ezerért vettem újonnan, talán 1974-ben.
Hejj, pedig egy jó kis S100 kéne. Pont ilyennel hoztak haza a kórházból, amikor megszülettem, mint amit lefotóztál. :-)
A Wartburgok nagyon szépek, mint előttem is megjegyezték különösen a 313-as (coupé) változat, de az sajnos nincs a képeken. Egyébként a második képen lévő szebb a 311-es, az első képen lévő egyszerűbb, kiskerekű a 312-es. Nem is értem, hogy sikerült utánuk olyan igazi szoc. ótvart csinálni mint a 353-as "kocka". Ami a Skodákat illeti az Octaviával semmi személyes tapasztalatom nincs a farosokat pedig sosem tartottam semmire. Két kivétel volt az MB1000-es és a 110R. Utóbbit a legszebb keleti járgányok egyikének tartom.
@ledo76: 313-as nem a képeken nincs, hanem - amikor ott voltam legalábbis - a reptéren se volt :) A 110 Rapid tényleg szép, és az MB is. Hogy jó volt-e, azt nem tudom.
Ez nem csoda, hiszen összesen kevesebb mint 500 darab készült belőle.
@Hamster: Nem is csodálom, nagyon ritka. A farmotoros Skodák jóságáról csak relatív értelemben lehet beszélni és ebben az értelemben az MB1000 és a 110R egész jó volt a maga idejében, de én most elsősorban esztétikailag közelítettem meg, ez a két típus, főleg az utóbbi, kiemelkedett a többi faros közül.
Szia Hamster!

Az OT-41-71 rendszámú piros kocsi valóban egy 1956-os évjáratú Skoda 440 Spartak, méghozzá a 75417 legyártott példányból az 5563. darab. Ez a Spartaknak az export változata, a fényezést leszámítva a gyári állapotára restaurálva.
A járműben egy 40 lóerős 1089 köbcentis, oldalt vezérelt, felül szelepelt 4 hengeres soros motor dolgozik (ezért is a 440 típusjelzés = 4 hengeres, 40 lóerős). A kocsi gyári végsebessége 115 km/h, amit ténylegesen el is tud érni.

Üdv: Szeberényi Márton
Apró pontosítás A Warbi 311 volt a régebbi, nagykerekű. Még laprugós elöl. A 312 alá már a" kiskerekű" futómű került, ami a későbbi kocka Warbi alá készült. Ez már csavarrugós volt.
A legelső szériák voltak egyszínűek, később jelent meg a díszcsík a 2 féle színnel.
De szépen restaurált darabok.
süti beállítások módosítása