A III. Goldtimer Nyílt Nap repülős régiségeit már mutattam, ideje pár földi járművet is látni! Sajnos ezekkel a képekkel annyira nem vagyok elégedett: pár nappal korábban egy ismerős kölcsönbe hozzám vágott egy DSLR-t, és miután ellátták a sebeimet ;) úgy döntöttem, itt fogom kipróbálni azt. Gondoltam, ha kezelni nem is tudom, ilyen gyönyörű napfényben az automata üzemmód nem ronthatja el a képeket. Merthogy elfelejtettem, hogy pont a verőfényben csillogó extrapolírozott kasztnik az egyik legnehezebb téma, amivel eddig összefutottam... Nem is lettek jók a fotók: egyrészt szinte mindegyiket alulexponálta a masina, másrészt olyan színeket hozott elő, amikkel odakint a füvön tutira nem találkoztam. Azért megpróbáltam helyreállítani őket, de speciel a színtévesztésem nem a legbiztosabb háttér ehhez :)
Kezdjük mondjuk egy klasszikus Skoda Octaviával. Érdekes, hogy amennyire nem spóroltak a domborulatokkal, annyira puritán az irányjelző és a hűtőrács!
Ha jól sejtem, ez itt az elődmodell, a 440-es (Spartak), ahol még nem spóroltak a hűtőmaszk díszítésével. Tőle balra egy már Octavia néven készült, egyszerűbb rácsú darab állt.
Formavilágát tekintve ez a Wartburg (meg nem mondom, hogy 311-es, 312-es, vagy más, nekem ez mind "púpos Varjú") rokona volt a Skodáknak, csak nagyobban. A fényszórók keretét leszámítva baromi elegánsnak tűnik, főleg az utódhoz, a 353-hoz képest!
És még tovább lehet fokozni a szépséget a fényezéssel! Nem tudom, hogy jó autó volt-e, de hogy szép, az biztos.
Küldöm mindenkinek, aki szereti: Skoda 100-as. Bevallom, ezt a modellt nem szerettem, a cseh gyártó hanyatló korszakát jelentette számomra.
Ez megy most