Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (108) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (413) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (399) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Acélváros, nehéz, sárga éjszakák

2015.05.12. 07:00 :: Hamster

Jómúltkorjában nem csak Diósgyőrben fotóztam, hanem Miskolc belvárosában is. Nem az a tipikus turistajárta hely; miközben próbáltam pár értékelhető fotót összehozni a mínusz egy-két fokban, úgy néztek rám a helybeliek, mintha ufót láttak volna - pedig az elmúlt években kimondottan fotogén irányba változtak itt a dolgok!

img_7093.jpg

Ez itt például a Hősök tere a Déryné utcából nézve. Utóbbi egy bohém hangulatú utcácska, előbbi egy nagyon kellemes tér lett - sajnos tizenpár éve nem fotóztam, de az megmaradt, hogy nagyon nem ilyen volt, hanem sivárabb.

img_7110.jpg

Miskolc város elesett hőseinek emlékműve - nem bírtam kihagyni, hogy a minorita templom előterében kicsit túlexponálva megörökítsem fő motívumát. Egyetlen gondom is látszik a közelmúltbeli felújításokkal kapcsolatban: hogy minden nátriumlámpák sárgájában ázik, a valódi színek eltűnnek...

img_7126a.jpg

... vagy legalábbis csak nehezen hozhatók elő. A Földes Ferenc Gimnázium itt látható épülete egyébként mintha porosz területről érkezett volna. Téglaborítású, tehát tetszik :)

img_7024.jpg

A Széchenyi utca valószínűleg elég ismert; a "sárgakór" miatt ott is mérsékelt sikerrel jártam fotózás terén (csak egy-egy épület van más színnel megvilágítva, például a Városháza), de ezt a kapualj-átjáróházat valahogy ide kell tennem.

img_7082.jpg

Egy kiürített ház homlokzatához támasztva találtam ezt a pillepalack-kupakokból összeállított Shakespeare-portrét. Sajnos nem ismerem az épület históriáját, az viszont figyelemre méltó, hogy milyen kulturális élet van az Acélvárosként elhíresült Miskolcon. És elsősorban nem a kupakolt Bárdra gondolok, hanem a Széchenyi utcát is uraló Miskolci Nemzeti Színházra, vagy éppen az Operafesztiválra.

img_7129.jpg

A belvárosi református templomot valószínűleg jobb lett volna közelebbről fotózni, de annyira hideg és annyira késő volt, hogy már csak egy ilyen "távlövésre" futotta az energiámból a szállás felé menet...

12 komment

Címkék: város képek miskolc utcakép city lights

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr487448544

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kedves szerző!

Nagyon jók ezek a képek, meg is osztjuk majd őket.
Az elhagyatott épület a fő utcán a hírhedt Avas szálló, itt írtunk róla:
miskolcadhatott.blog.hu/2015/04/17/ujra_tundokolhet_miskolc_ket_patinas_epulete

Üdv,
MA
Nagyon szép fotók! :)
A kapualj-átjáróházat pedig Sötétkapunak hívják.
@yves: "A kapualj-átjáróházat pedig Sötétkapunak hívják"

Komoly? Izé, nem lehet, hogy ez nem egy túlságosan találó név? :)
@Hamster: Jó, _most_már_ ki van világítva. :) De nézd meg ugyanezt a kaput a másik irányból, nappal: www.orszagalbum.hu/miskolc-sotetkapu_p_55381
Nem rossz hely ez, csak lenne háromszáz kilométerrel nyugatabbra...:(
@kewcheg: de, elég rossz, tán a leglehangolóbb nagyvárosunk. engem pár hónapja konkrétan sokkolt, hogy milyen állapotok vannak arra.
Syeretnék valamit kozolníi és megbeszélni, úgy ltszik nem kapta meg uzenetem a blogom. Az e-mail címem kubickova@bb.telecom sk, besztercebánzai kutató vagyok. Nem vagyok eléggé otthpon a blogok és számítógép világában, de talán udna egy kérdésemre válaszolnio. Kérem! Klára
@Kubicska Klára: Mond valamit magának Füzesi Árpád neve? Egy ilyen nevu ember után kutatok, aki az elso világháborőban Besztercebányán szolgált a Magyar Királyi 16.ik besztercebányai gyalogos honvédezredben . Egy budapesti céget neveztek el ezzel a névvel, de nem tudom, ugyanarról az emberrol van-e szó? Kérem, válaszoljon.
@milliliteratura: Ja, mégis milyen lenne egy olyan nagyváros, melyet az elmúlt 25 évben a budapesti ultraliberális gazdaságpolitikusok konzekvensen tönkretettek, szétlopattak, bezáratták azon műveket, melyeket sehol Közép-Kelet Európában nem zártak be, mondván " nincs más választás;ami veszteséges, nos azt be kell zárni!" De annyi eszük már nem volt, hogy a vízfej helyett Miskolcra és környékére "kísérjenek" pár tucat olyan multi cégek, melyek a "vibráló, 1000 színű világvárosba" , azaz a vízfejbe jöttek, mondván csak "Budapesten van élet". Amit Miskolccal (és főként a megyével, illetve az egész Kelet, valamint Dél-Magyarországgal, különösen Péccsel, Baranyával műveltek a "rendszerváltás" "emblematikus" politikusai, nos azért más országban statáriális akasztás/tarkólövés járt volna, nálunk max csak egy ejnye-bejnye járt! Erről ennyit...
Ami a (közeli) jövőt illeti; ha a BMW nem is, de pár automotive cég már jelezte konkrét beruházási elképzeléseit, megújul végre az Avasi TV torony is, elkészült az új vizes komplexum Tapolcán, aláírták a Lillafüredi libegő kivitelezési szerződését is, megújul az Avas Hotel is, illetve további közösségi közlekedési beruházások, jármű fejlesztések lesznek, tehát az elmúlt 25 év pusztítása után végre Miskolc ismét újra olyan fénykort élhet meg, mint ami az "átkos" Horthy érában volt, mely időszakban számos olyan épület épült, mely mind a mai napig meghatározó a városkép szempontjából.
@KissGecihuszár: Értem, hogy utálod Budapestet, és mindent a vízfej-vidék ellentétre hegyezel ki, de kicsit unom már a tarkónlövős-akasztós anyázásokat, amiket néha beírsz. Vannak blogok, ahol ez a stílus, de ez nem tartozik közéjük. Ezek ennél eleve sokkal bonyolultabb témák, amit szépen demonstrál a szentgotthárdi Opel, az esztergomi Suzuki, kicsit később a győri Audi, na meg még számos gyár, cég, amiről nem beszélünk, mert nem olyan látványos, mint egy autógyár. Ráadásul az is meglehetősen távol áll a valóságtól, hogy Miskolc az elmúlt 25 évben csúszott volna le.
@Hamster: Már ne is haragudj, de ezt nagyon benézted, mert a mondandómnak nem ez volt a lényegi eleme, hanem a 2. bekezdés, azaz ami a jelenről, illetve a reménybeli közeli jövőről szól. Nem értem, mi a "sokkal bonyolultabb" azon, hogy B-A-Z megyét, s benne Miskolcot, de különösképpen Ózdot, illetve az Edelényi térséget úgy cseszték szét a módszerváltáskor, ahogy azt tankönyvekből sem lehet megtanulni? Senki nem mondta, hogy Borsod az csak elmúlt 25 évben csúszott volna le, de hogy a kegyelemdöfést '90 után kapta, nos az 100%-ban igaz! Ezt mint olyan, aki Gazdaság-mérnöki végzettséggel bír, azért ki merem jelenteni! Meg azt sem írtam soha, hogy utálom a fővárost, pusztán szeretnék egy élhetőbb fővárosban, s ezzel együtt egy élhetőbb országban élni, ahol nagyjából ugyanolyan életminőséget érhet el az, aki ezért tenni szeretne, azaz termelő munkát végez. Tudod, kb úgy, mint az NSZK-ban, melyet te is, én is igen közelről ismerünk, ugyanis én eddigi életem során kb 8 hónapot éltem Münchentől Bonnon, Kölnön, Stuttgarton át Nürnbergig, hogy Frankfurtot, vagy épp Wolfsburgot ne is említsem. Ja és az "azmás" kezdetű riposztot én nem szeretném hallani, ha kérhetem?!
süti beállítások módosítása