Az idei Goldtimer Nap képei közt mutattam már menő autókat és köznapiakat - most lendüljünk ismét az előbbi felé!
A DKW F8 alapvetően nem volt luxusautó, bár ez relatív, hiszen a második világháború első éveiben tulajdonképpen még luxus volt bármilyen autó. Szép vonalú kis gép ez, ...
... egészen pici, kétütemű motorral. Mivel ezt az autót Zwickauban gyártották, valahol a Trabant elődjének tekinthető, bár fogalmam sincs, pontosan mekkora fejlesztés volt, mire ettől a vízhűtésestől eljutottak a Plasztikbombázó léghűtéseséig (vagy a Wartburg háromhengereséig). Igaz, a pre-Trabant P70-es még valami nagyon hasonló motorral készült, szóval a kapcsolat biztos fennáll. Mindenesetre így utólag vicces egy ilyen motor környékén az Audi - persze igazából az Auto-Union - logóját látni :)
Ez az érdekes színű sárkány egy Fiat "Balilla". Ahhoz képest, hogy Olaszországon kívül gyártották még a németek, franciák, csehek és lengyelek is, most láttam először ilyet. Ezekben a régi autókban nagyon tetszik, hogy a beszállás nem leereszkedést és bekucorodást jelent - biztos nem véletlen, hogy az egyterűkkel és SUV-kal manapság újra divatossá vált a magas építés, egyszerűen közelebb áll az emberi fizikumhoz. Persze lehet, hogy csak szimplán hülye vagyok, amiért életem legkényelmetlenebb utazása egy Jaguar XJS-ben zajlott le: alig lehetett beszállni, nem volt hely a lábaimnak, alig bírtam kiszállni - ezeket egy Kispolszki is tudja, nem értem, mire a nagy felhajtás ;) Akkoriban utaztam elég sokat szivar Audikban, A8-asban, azokhoz képest elég nagy csalódás volt.
Na jó, azért mindig is voltak kocsik, amikbe nem úgy kellett behajtogatnia magát az utasnak! A wikipedia alapján ez valószínűleg egy Rolls-Royce Silver Cloud - de ha esetleg nem az lenne, a név akkor is teljesen jól körbeírja, hogy ez egy ezüst felhő. Nem szeretnék vele a céges parkolóházban tolatgatni, de persze ha ilyenem lenne, ez úgyis a sofőr problémája lenne :)
Ez a halk óriás pedig vagy az előzőnek egy másik modellje, vagy valami teljesen más. Ez a lekonyuló hátsórész egy másik világnak tűnik, ahol nem a csomagtartó tetejének szögletesítésével kellett helyet csinálni a bőröndöknek.
Ez pedig sejtésem szerint egy Silver Shadow - félelmetes, hogy a gyár nevén kívül mennyire nem tudom megkülönböztetni az autóikat! A motorjaikat, hajtóműveiket már inkább, például egy Merlint soha nem kevernék össze egy Nene-nel, se egy Olympus-t egy Pegasus-szal :) Tudom, a hajtóműgyár ma már külön cég, de nekem mindig furcsa volt, hogy az embereknek a RR-ról csak az autók jutnak az eszébe , miközben a világ egyik vezető motor- és hajtóműgyárát is ugyanez a két úriember alapította, ugyanakkor, ugyanott. Ja, az autó meg a korszakhoz képest szép, de hát milyen legyen? :)
Ez megy most