No, a tegnapi bizonytalanság után ma tájékoztatva lettünk:
"18 milliárddal csökkentik a 4-es metró beruházásának költségeit, hogy javuljon a monstreberuházás megtérülési mutatója." / Index /
Ez eddig akár jó hír is lehetne. Csak sajnos folytatódik:
"A többi között repül a kelenföldi P+R parkoló és autópálya-csomópont, a Thököly út felújítása [...]" / ugyanonnan /
Fordítom: az alagutat megfúrják, a betont beletöltik a zsalukba, aztán hogy ki hogyan tudja használni az eredményt, azt lesz*rják. Ugye eddig volt a nagy szöveg, hogy Kelenföldön lesz naaagy parkoló, és az autósok ott majd átszállnak a metróra. Ami persze kis arányban lenne így, mert ha valaki már bejött odáig, miért ne menne tovább? Na, meglett az écesz: akkor ne erőlködjünk a parkolóval! Majd metróznak azok, akik ma busszal mennek a városba, mert a buszvonalakat ide, a metróhoz fogják vezetni az eddigi Móricz, Kosztolányi Dezső tér, stb helyett. Igen, ez egy plusz átszállás nekik, na és akkor? És a nagy öröm:
"A Kálvin téri állomásnál kimaradhat a Kiskörút rendezése [...]" / ugyanonnan /
Azaz nem kapunk szép új világot, barátságosabb belvárost, élhetőbb Kiskörutat, esetleg jobb minőségű pályán közlekedő villamost. Frászt. Mindenkinek áldozatot kell hozni a metróért! Láttunk szép látványterveket, fákat, bokrokat, sétálóutcát, szökőkutat, boldogan szaladgáló gyerekeket, kézenfogva sétáló párokat. Na, az mind egy másik négyes metróról szólt:
"A Fővám téri állomásnál várhatóan nem lesz szökőkút és park, két mozgólépcsővel kevesebb lesz, és a Corvinus Egyetem előtti területrendezési terv is változik." / ugyanonnan /
Kár, hogy a nagy költséghatékonyság közepette a mindennapi embereknek szóló 18 milliárdot sajnálják, és nem az azon túli több száz milliárdot :-/
Így lehet a kellemetlent összekötni a haszontalannal.
Ez megy most