Délelőtt jött a hír: déltől ismét lesz magyar vasút! Már hogy olyan, ami legalább erre-arra jó, például helyváltoztatásra. Az ok állítólag az, hogy a szakszervezet jófej, és megelőlegez ennyit, hátha így jobban mennek majd a tárgyalások. Meg mert nélkülük veszélybe kerülne a vasútbiztonság. És ez biztosan szerez nekik néhány plusz pontot a közvélemény előtt, a sok rossz után. Én pedig mindent elhiszek - nyilván így van, és nem arról van szó, hogy felmutatható eredmény sehol sem volt a láthatáron, a szakszervezeti alap viszont vészesen ürült. És nem is arról, hogy ma, ha messze nem is rendesen, de azért óránként legalább közlekedtek vonatok, azaz házon belül is jelentősen esett az eddig sem száz százalékos támogatottságuk. Ha minden igaz, ma az elmúlt három napban nem mozduló veresegyházi vonalon is volt forgalom, és én is vonatoztam egyet reggel Rákospalota-Újpest és Rákosrendező között egy nem éppen üres vonaton (a peronon ácsorogtunk, pedig előttünk már eleve egy csomóan leszálltak - hogy hol fértek el, az rejtély). Egyre kevesebben léptek sztrájkba, még a vérforralóban (már hogy a szaxervezeti sztrájkblogban) is lehetett erről olvasni (mondjuk ez a "júdáspénz" dolog kicsit vicces: azért a VDSZSZ hadd ne legyen már Jézus Krisztus, és az, hogy valaki rendesen akar dolgozni, hadd ne legyen már "árulás"!).
De azért persze a sztrájknak nincs vége: egy hét múlva újrakezdik, ha addig nem érnek el eredményt. Akár úgy is, hogy hol itt, hol ott sztrájkolnak egy kicsit, nem sokkal előre bejelentve, mert így is "eredményesek" tudnak lenni. Értsd: így is sok embert meg tudnak szivatni. Bárcsak a munkavégzésüket csinálnák olyan elánnal, mint az egyre kifinomultabb utas- és ügyfélszivató technikák fejlesztgetését!
Csak azt sajnálom, hogy az újraindulás után várható káoszban a frusztrált utasok vélhetően egyformán fognak morogni a sztrájkoló és a nem sztrájkoló vasutasra :(
Ez megy most