Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (99) autók (88) bach (5) badacsony ms (5) balaton (158) balatonföldvár (5) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (40) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (959) budapesti pillanatok (51) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (330) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (57) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (12) emlékek (46) énblog (553) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (10) évforduló (13) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (75) gibson (10) gigant (5) gitár (39) gmap (21) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (148) hajtóművek-motorok (7) hampage (429) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) heviz ms (6) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (10) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (14) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (7) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1070) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (7) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (17) konstal (8) körtér (8) közlekedés (440) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (131) motorkerékpár (5) mozdonyok (28) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (10) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (242) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (25) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (122) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (123) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (39) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (11) szavazás (6) szczecin (7) szeged (40) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (239) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (70) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (6) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (493) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (438) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (535) városkép (111) városliget (10) varsó (7) vasút (617) vasútállomás (6) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (945) villamos (851) vitorlás (10) vízibusz (21) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (347) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Miért nem jut Budapest ötről még négyre se?

2008.04.11. 19:51 :: Hamster

A múlt héten megint (sokadszorra) rámjött a töprengítisz, hogy miért is nem jut kedvenc városom előrébb. Mert ötről a hatra nem jutunk, azt látjuk. Illetve nem látjuk, mert a város egyetlen kerül-amibe-kerül projektje egy metróvonal, aminek építés közben nagyjából csak negatív vonzata van, hiszen ami elkészül, az mind láthatatlan, lévén a föld alatt van. Bár az egy évre jutó terv-bejelentésekben azért továbbra is elég jók vagyunk: átlagban öt bejelentésre (megújul a Moszkva tér, "Budapest szíve", Kormányzati Negyed és társai) jut egyetlen megvalósult - jellemzően egy hatodik, ami nem is volt a bejelentettek közt.

Ma aztán sorba jöttek a hírek, amik mutatták, hogy miért nem javul itt semmi. Például:

"Jogellenesen szed úthasználati díjat a főváros a teherfuvarozóktól, ezért a Közép-magyarországi Regionális Közigazgatási Hivatal 60 napot adott a Fővárosi Közgyűlésnek, hogy hatályon kívül helyezze behajtási rendeletének vonatkozó részét [...] Utóbbi vezetője, Forgács Imre információnkat megerősítve elmondta, egy hasonló ügyben az Alkotmánybíróság már 1997-ben kimondta, a közúti közlekedésről szóló törvény szerint csak az autópályák esetében lehet úthasználati díjat kivetni, s azt is csak szakminiszteri rendelet alapján. " / NOL /

Tehát nem tehetünk semmit; az úgy jó, hogy számolatlanul jöhetnek a teherautók, és még csak megvámolni sem szabad őket, ha már jönnek. Dugóadóról ne is álmodozzunk. Igaz, hogy a forgalom egy része még akkor is bejön oda, ahova nem kéne (és most elsősorban nem a munkájukat végző teherszállítókra gondolok), ha meglesz az M0, de legalább AB-döntés alapján fulladunk majd bele a zajba és bűzbe.

Aztán még:

"Április 18-án estétől 20-án éjfélig buszok járnak a vonatok helyett Óbuda és a Nyugati között. Noha e vágányzár a vonatok Margit-hídhoz a BKV HÉV pályán való bejárásának főpróbája lehetett volna, a MÁV és a BKV közötti rendezetlen jogi és pénzügyi helyzet miatt a három hónapos nyári pótlás is a buszokra hárulhat." / Index /

Azaz a vonatok HÉV-en behozása nem elég fontos senkinek, az esztergomi vasútvonal utasai meg majd üljenek a pótlóbuszon a dugóban Óbuda és a túlpart közt. Szerencsére bármilyen közúti átkelőhely cseppet se hatalmas kitérő, mert már rég áll az Aquincumi híd, azaz... hoppá, bilibe lógott a kezem, elnézést kérek! És ugyan az esztergomi vonal utasszáma megnőtt az elmúlt években a párhuzamos országút állandó bedugulása miatt, most majd biztos leszoktatják ezen utasok egy részét a vonatról. Pedig a tervek megvoltak, a próba is megvolt, csak a bürokrácia nem volt eléggé motivált...

Noch dazu:

"A főpolgármester-helyettesek büszkén tudatták a nyilvánossággal csütörtökön, hogy 4,5 milliárd forinttal többet kap a BKV, de az csak az áfa volt. Igaz, a kormány sosem állított mást: nem adnak több pénzt, és érdeklődéssel várják, milyen erőfeszítéseket tesznek a BKV gatyába rázására." / Index /

Tehát nem elég, hogy a fővárosi önkormányzóság a saját cégének finanszírozása helyett az államtól várja, hogy az pénzelje azt, még azt sem fogják fel, ha eme kérésüket - annak komolyságához méltóan - kiröhögik a címzettek.

Namármost ilyen apparátus mellett kinek kellenek még ellenségek? :(

7 komment

Címkék: budapest kritika közlekedés tömegközlekedés

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr76421699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az első ponthoz: Ha az Ab-nek igaza van, akkor nem kellett volna a közlekedési minisztériumnak már több mint tíz éve korrigálni az adott törvényt, hogy a nagyvárosok ne fulladjanak a kamionokba? Kicsit anarchista megközelítés, de akkor meg mi van, ha ugyan a főváros nem szedhet dugódíjat, de kitiltja az összes 12 tonna feletti járművet (ezt megteheti legálisan!)? A Budapestet elkerülő utak kijelölése és kivitelezése nem a főváros dolga, oldja meg a közlekedési minisztérium.

Második pont: "A MÁV és a BKV rendezetlen pénzügyi helyzete miatt a teljes tömegközlekedés is a buszokra hárulhat."
tenni kellene valamit, nem csak írni róla, kikényszeríteni a főváros vezetésének lemondását, vagy a civilek komolyan vételét - szimpátiatüntetés a BKV sztrájk mellett, nyomást gyakorolni a mávra, hogy más megoldás után nézzen (ha jól tudom, a Startnak sincs engedélye a pályafelügyelettől, nem pontos, amit írok, most nem nézek utána), Demszkit meg elzavarni a francba, nézzen hüljének más városban lakókat, ha tud.
szervezzük meg. mint a hétfőit és a mait, nagyjából neten szerveződött. itt erős a civil jelenlét, ki kell használni.
A BKV haldoklik. Autóval horror a közlekedés. Bringával öngyilkosság, és út sincs. Séta csak a közeli helyekre ér napi szinten. Mi a megoldás?
workoholic · 2008.04.11. 23:24:24
"Mi a megoldás?" - otthoni munka. Szolgálati lakás kérése a főnöktől; ha még tanuló vagy, kollégium, de közvetlen a tanintézmény mellett. Remeteélet: barlang a Bükkben, gyűjtögető életmóddal.

Egyébként tessék a VÉEK-topikban a 164944. hozzászólásban látható honlapot felkeresni, az alkotmánybírósági határozatot szemlézni, összevetni a budapesti gyakorlattal. Aztán ha még mindig komolyan vehető ennek a Forgács nevű alaknak a szereplése, jöhet az elkeseredés.

Hamster, viszont nem ismerek rád. Te nemigen szoktál leragadni a kesergésnél, hanem ötletes és tetterős vagy. Mi ez a melankolikus hangulat? Vagy csak én várok többet tőled, mint kéne?
JK: Pont arról szól ez a bejegyzés, hogy még ha a megfelelő helyeken vannak ötletek (BKV+MÁV, önkormányzóságok), valahol útközben akkor is mindig elbukik a dolog. Legfelső szinten meg tesznek erre, ott csak az "egy hétre jutó sajtótájékoztatók osztva elfogyasztott sajtospogival szorozva megépült M4-megállók" mértékegységben gondolkoznak...
Igen, lehet rosszul fogalmaztam. Ötletem nekem is van rengeteg, arra mi a megoldás, hogy valami történjen? Minden nap bringával járok dolgozni, Pestről Budára. Hát mit mondjak, lehetne másképp is.
Másrészt mi a megoldás arra, hogy mindenkinek jó legyen? Hogy az autósoknak is legyen, a motorosoknak is, a bringásoknak is, és persze a BKV is működöképes legyen?
Ezt lehet panasznak, nyavajgásnak felfogni, de aki úgy érzi, hogy a város közlekedése nem tökéletes ugyan, de nagy lépésekkel haladunk a pozitív változás felé, na az írogasson ilyeneket, mint JK.
A főokos valószínűleg gyerekkorában nem olvasta a tanmesét, azért tartunk itt:

nyelvesz.blog.hu/2008/04/08/tanmese_fopolgarmestereknek

Vagy nem volt írástudó a családban, aki felolvasta volna neki?

:-)
süti beállítások módosítása