A múlt héten megint (sokadszorra) rámjött a töprengítisz, hogy miért is nem jut kedvenc városom előrébb. Mert ötről a hatra nem jutunk, azt látjuk. Illetve nem látjuk, mert a város egyetlen kerül-amibe-kerül projektje egy metróvonal, aminek építés közben nagyjából csak negatív vonzata van, hiszen ami elkészül, az mind láthatatlan, lévén a föld alatt van. Bár az egy évre jutó terv-bejelentésekben azért továbbra is elég jók vagyunk: átlagban öt bejelentésre (megújul a Moszkva tér, "Budapest szíve", Kormányzati Negyed és társai) jut egyetlen megvalósult - jellemzően egy hatodik, ami nem is volt a bejelentettek közt.
Ma aztán sorba jöttek a hírek, amik mutatták, hogy miért nem javul itt semmi. Például:
"Jogellenesen szed úthasználati díjat a főváros a teherfuvarozóktól, ezért a Közép-magyarországi Regionális Közigazgatási Hivatal 60 napot adott a Fővárosi Közgyűlésnek, hogy hatályon kívül helyezze behajtási rendeletének vonatkozó részét [...] Utóbbi vezetője, Forgács Imre információnkat megerősítve elmondta, egy hasonló ügyben az Alkotmánybíróság már 1997-ben kimondta, a közúti közlekedésről szóló törvény szerint csak az autópályák esetében lehet úthasználati díjat kivetni, s azt is csak szakminiszteri rendelet alapján. " / NOL /
Tehát nem tehetünk semmit; az úgy jó, hogy számolatlanul jöhetnek a teherautók, és még csak megvámolni sem szabad őket, ha már jönnek. Dugóadóról ne is álmodozzunk. Igaz, hogy a forgalom egy része még akkor is bejön oda, ahova nem kéne (és most elsősorban nem a munkájukat végző teherszállítókra gondolok), ha meglesz az M0, de legalább AB-döntés alapján fulladunk majd bele a zajba és bűzbe.
Aztán még:
"Április 18-án estétől 20-án éjfélig buszok járnak a vonatok helyett Óbuda és a Nyugati között. Noha e vágányzár a vonatok Margit-hídhoz a BKV HÉV pályán való bejárásának főpróbája lehetett volna, a MÁV és a BKV közötti rendezetlen jogi és pénzügyi helyzet miatt a három hónapos nyári pótlás is a buszokra hárulhat." / Index /
Azaz a vonatok HÉV-en behozása nem elég fontos senkinek, az esztergomi vasútvonal utasai meg majd üljenek a pótlóbuszon a dugóban Óbuda és a túlpart közt. Szerencsére bármilyen közúti átkelőhely cseppet se hatalmas kitérő, mert már rég áll az Aquincumi híd, azaz... hoppá, bilibe lógott a kezem, elnézést kérek! És ugyan az esztergomi vonal utasszáma megnőtt az elmúlt években a párhuzamos országút állandó bedugulása miatt, most majd biztos leszoktatják ezen utasok egy részét a vonatról. Pedig a tervek megvoltak, a próba is megvolt, csak a bürokrácia nem volt eléggé motivált...
Noch dazu:
"A főpolgármester-helyettesek büszkén tudatták a nyilvánossággal csütörtökön, hogy 4,5 milliárd forinttal többet kap a BKV, de az csak az áfa volt. Igaz, a kormány sosem állított mást: nem adnak több pénzt, és érdeklődéssel várják, milyen erőfeszítéseket tesznek a BKV gatyába rázására." / Index /
Tehát nem elég, hogy a fővárosi önkormányzóság a saját cégének finanszírozása helyett az államtól várja, hogy az pénzelje azt, még azt sem fogják fel, ha eme kérésüket - annak komolyságához méltóan - kiröhögik a címzettek.
Namármost ilyen apparátus mellett kinek kellenek még ellenségek? :(
Ez megy most