Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Az igazi vízibusz

2009.09.29. 21:10 :: Hamster

Van ugye ez a kétéltű busz, ami egyrészt végiggurul a turistalátványosságok mellett, aztán meg szépen belehajt a Dunába, leúszik a Lánchídig, megkerüli, és visszaúszik. Namármost eddig csak képen láttam, de a minap a 19-es villamoson ülve kiszúrtam, hogy épp csorog lefelé. Fényképezőgép elő, ablak tágabbra nyit, katt:

Az utasok megrökönyödve nézték, mi bajom van, aztán kiszúrták. Nem is akárhogy:
-Úristen, ott egy busz a Dunában!-kiáltott fel egy idős hölgy.-El fog süllyedni!
-Á, nem kell félni!-nyugtatta meg útitársa-Biztos csak filmet forgatnak!
A többiek így aztán továbbra is engem méregettek furcsán, mit kellett ezen lefotóznom. Hiába, a budapesti embert nehéz meglepni :)

Amúgy a fotó hátterében az is látszik (a Combino jobb vége alatt), hogy elkezdték az andráskeresztes rácsokat betenni a felújítás elején tartó Margit híd főtartói és a pályalemez közé. Valaki nem tudja, ez már a végleges kinézet része (azt gondoltam, az majd a végén jön, ha már újjáépítették a pályalemezt), vagy csak az ideiglenes villamospálya miatti megerősítés miatt kerülnek máris oda?

24 komment

Címkék: budapest busz duna hajó margit híd idegenforgalom budapesti pillanatok

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr371416746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ki kellene próbálni... mennyi pénzbe kerül?
Gyanítom már a végleges lesz. De összefügghet az ideiglenes villamospálya építésével is, hzsen ezen az oldalon építették be őket, pedig a túloldalról engedték le az elemeket a daruk.
@mestska: 7500/felnőtt. Ha meghívsz rá, szívesen elkísérlek, mert én is kipróbálnám ;P
@Fricy: Aszittem azért onnan engedték le, mert a másik oldalon a daru nem tudott volna letappancsolni, az épülő sínek miatt. No, majd meglátjuk, tényleg fura lenne ennyi vasat ideiglenesen legyártatni, aztán meg lecserélni, csak fura volt, azt hittem előbb teljesen elbontják a pályalemezt, rendbehozzák az íveket, és csak aztán pakolnak rá bármit is...
biztos optikai csalódás, de nekem úgy tűnik, h a 19-es épp a Lánchídon hajtott keresztül, miközben fotóztad:-)))
@Hamster:
Jól gondoltad, de így az ívek felett kellett átráncigálni az elemeket a beépítés helyére.
@Hamster:
mestska, engem is meghívhatsz. :P
@Fricy:

persze, egyenesen topik-találkázó mestska-pénzből :)

(és most bemondták a tévében, hogy manapság minden forint számít :)
többször is láttam már a vízibuszt, alig voltak benne. a 7500 ft sok pénz, a bostoni vagy a szingapúri ducktourok a felébe kerülnek.
Először mikor megláttam nem hittem a szememnek, aztán haza mentem és kb félóra keresés után megtaláltam a honlapjukat, + a fn.hu-n is megjelent, hát hümmögtem szépen.
Volt szerencsém a szárazon is látni hát érdekes egy szörnyeteg.... De, valamiért tetszik az ötlet, maga a cucc már nem annyira....
+ Külön látványosságnak sem utolsó, akár hányszor a Duna felé vet a sors és ott kolbászol az emberek arca egy külön misét megér.
A 7k-t kicsit soknak gondoltam, de az átlag kohószökevényekkel dolgozó Hop-on/Hop-off cégeknél (amik másra nem jók csak pl feltartani a 105-öst az Andrássy-n) szerintem sokkal jobb.
@jazzcool: Nem tudom eddig kb 6szor/7szer láttam a 75%-ot elérte az "utasszám".
Mondjuk az is kérdéses ki mer beleülni, meséltem pár embernek és hát ők maradnának a BKV+alumínium vízibusz párosnál.
Viszont ha már ducktour, érdekes lenne magyar verzióban, csak pl OFF magyar ex-hm BMP lővészpáncélossal.
@jazzcool: Nem tűnt még fel, hogy a Duna kanyarodik arrafele egyet? :)
@mestska: "manapság minden forint számít "
Számítás helyett inkább érhetne valamit :-/
az ötlet tetszik: itt van a Duna, ne elválasztó vonal legyen, hanem közlekedési hely. a többit privátban.
a buszról meg itt van még írás, video:
belsoseg.blog.hu/2009/09/22/jezus_tours
belsoseg.blog.hu/2009/09/14/usztunk_egyet_az_iveco_busszal
@Rocko-: Te, a Duna így is közlekedési hely... Nemzetközi! És nálam szakértőbbek is időnként elgondolkoznak egy Pünkösdfürdő-Csepel gyorsjáratról, pár megállóval útközben, mint tömegközlekedés. Csak ne ennének annyi üzemanyagot a szárnyashajók! :)
@Hamster: én is elgondolkoznék rajta. ha nem plusz pénzt kérne a BKV, hanem benne enne a jegyben. marha sokat javítanának ezzel. 2-es villamos pótlását ezzel simán lehetett volna javítani.
de amúgy a BKV-s, de nem hivatalos hajójáratokat ismered, ugye?
@Rocko-: "a BKV-s, de nem hivatalos hajójáratokat ismered"
A miket? Úgy érted, ami BKV-s menetrend szerint jár, de alvállalkozóval, mert a Hapci és a Kuka motorost eladták a dongabongai haditengerészetnek? :)
@Rocko-: Egyébként a hajózás klassz, de egyrészt egy bizonyos sebesség felett egyre több energia kell hozzá (=nem biztos, hogy kijön buszjegy árban), másrészt a megállás eléggé időigényes. Nem lehet csak úgy körülbelül odaállni, az egy precíz művelet, mindig orral a folyásiránynak szemben. Anno a szovjet hajókon, amikkel ma is tele van a Duna (Moszkva típus, még Bécsben is látni), kitalálták, hogy a hajókötelekkel való "szórakozás" helyett elektromágnessel tapasztja oda magát a kikötőpontonhoz, de vélhetően nem a kötéllel való babrálás az időigényes, hanem az, hogy finoman közelíts hozzá.
@Hamster: na erről a mágnesről egy kis OFF:
Ezzel a cuccal a Balatonon is szórakoztak. Szüleim mesélték hogy a 80-as években kísérlet gyanánt felszereltek ilyen mágneseket Badacsonyban és Fonyódon, így gyorsítva a katamaránok kikötését. Aztán egyszer mikor a személyzet ebédelt áramszünet volt a környéken és a mágnesek elengedték a hajót, mák volt a kis hullámzás, így még pont a át tudtak ugrani a hajóra.......
@jack o'neill: minden igényel karbantartást. aki ezt elfelejti...

@Hamster: elnézést, agybajos nap. szóval menetrendszerinti járatokra gondoltam, amikre nem lehet felszállni BKV bérlettel.
@Hamster:
Ma délután vettem észre, hogy már az ésuaki oldalon is vannak beépítve új kereszttartók, úgyhogy szerintem ezek véglegesek lesznek.
Ez sokkal jobban nez ki, mint az a nagy vizibusz: london-tour.conciergedesk.co.uk/Frog-tours-main-page.htm
-seci
Hehe, eltelt tíz hónap e bejegyzés óta, és még mindig ugyanígy megdöbbenek az emberek, amikor meglátják a sárga vizibuszt a villamosról :)
@secimaci: Szerintem az is csúnya, meg ez is csúnya. A honvédség kétéltűi, na azok szépek :D
süti beállítások módosítása