Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (108) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (413) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (399) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A Margit híd felújítása

2010.03.10. 23:27 :: Hamster

 
 
A Margit híd felújítása
A kiindulási állapottól máig

16 komment

Címkék: budapest közlekedés város tömegközlekedés villamos margit híd hampage

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr181830204

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"Ezt az aluljárót amúgy sem lehet szégyenkezés nélkül említeni: szűk, sötét, emiatt aztán koszos és büdös is."
és ALACSONY! lehet h ázsiaiak szerették, de én rühellem hogy hétrét görnyedve kell használni.

"Igaz, a budai hídfő aluljárója se egy matyóhímzés! Budapesten perpillanat egyetlen aluljárót ismerek, amire vigyáznak: a Fővám térit."
a fehérvári úti és pláne a móriczi is egy szép csoda. négyes metro sehol de ezek már szarrá rongyolva. szép lesz hogy átadás előtt fel kell újítani...
plusz annak is kiosztanék pár faszkorbácsot, aki csúszós övet tesz aluljáróba és köztérre.

"*-Ákoska, hol voltatok?
-Állatkertben.
-És mit láttatok?
-Markolót! "
:DDDDD

hampage.hu/kozlekedes/margithid/img_7384.jpg
durva ez a sűrűség. viszont Borárosig ez jóval jobban eloszlik, ott már ilyet nem látni.

"Ezek a 4-esen közlekednek, mert a 6-os körtéri végállomásán a vasbeton támfal miatt nem lehet hozzáférni a Ganzok oldalt található alkatrészeihez, ha lerobbannak."
következménye: látjátok béláim, csak kell oda az a nyamvadt hurok. másrészt a Combino alsó részeihez hozzáférni, a magasabb ICS-éhez nem? kétlem. akkor meg ez hol reális indok?

"Viszonylag nagy felháborodást okozott a biciklisták körében, hogy arra lettek kérve, ne biciklizzenek a gyalogosok közt."
ez a baj, hogy szólni kell, mert magától nem jön rá.
látszik hogy nincs ki mind a 4 kerekük.

"ha jól láttam a látványterveket, ezen a kőtömbön fog átvezetni a bicikliút."
kíváncsi vagyok mennyire jó ötlet egy masszív, igencsak kihasznált hidat statikailag meggyengíteni, pár szavazatért.

"Jobbra: az aluljáró perpillanat csupán a sziget és a déli oldali járda közti átjárást szolgálja."
őőő, azt hogyan?
@Rocko-: ":DDDDD"
Ne röhögj, tényleg így volt :) Imádtam a markolókat, bulldózereket, dömpereket és darukat.
"másrészt a Combino alsó részeihez hozzáférni, a magasabb ICS-éhez nem?"
A Combinók ritkábban rohadnak le, másrészt a Combinón csak a motorhoz nem tudnál ott hozzáférni, minden más belül és felül van. Az ICS-n ha elakad a menet-fék henger, máris oldalról kell buzerálni, ha valamelyik kontaktorral baj van, oldalról kell buzerálni, ha forgóvázat akarsz selejtezni, azt is oldalról kell buzerálni (a menetirányváltó hengeren asszem).
villamosok.hu/nza/ganz/ganz-muszaki.html#vezerles

"statikailag meggyengíteni"
Állítólag az a doboz az út felől csak egy doboz.

"őőő, azt hogyan? "
Úgy értettem, hogy az északi oldali járda perpillanat nem létezik, ezért begyalogolsz középre a délin, és az aluljárón át feljutsz a szigeti szárnyhídra.
@Hamster: "Ne röhögj, tényleg így volt :) "
elhiszem. :)

"A Combinók ritkábban rohadnak le"
feltételezés szerint. mert azért az indulásuk sem volt döccenőmentes. tehát egy ilyen dologra alapozni...

"Combinón csak a motorhoz nem tudnál ott hozzáférni, "
az épp elég. :)

"Állítólag az a doboz az út felől csak egy doboz."
akkor eddig miért nem volt ott luk? :)

"Úgy értettem, hogy az északi oldali járda perpillanat nem létezik"
az tiszta hogy az nem létezik, csak nem tudtam hogy megvan-e a kapcsolat, azt hittem csak északról érhető el a sziget. tehát akkor szimplán, gyalogosan, mindenféle bukdácsolás nélkül be lehet jutni a szigetre? (vagy ha nem, akkor valami képre rajzolós dolgot kérnék, nem értem. :( )
@Rocko-: www.kulonbensi.hu/temp/sziget.jpg
áááá, hogy a déli járdánál volt egy levezető lépcső és ez megmaradt, ugye?
én erről totálisan nem tudtam, villamossal jártam arra, vagy gyalog, de az északi járdán, aluljáró nélkül. így már tiszta sor!
@Rocko-: "feltételezés szerint."
Tutira megbízhatóbbak perpillanat bárminél. A kádgörbe szerint ez nem is meglepő. Egy ICS-nél megbízhatóbbnak lenni meg eleve nem nehéz.
"akkor eddig miért nem volt ott luk?"
Gondolom egy része a parti "pillér", az ívek feltámaszkodása után. Az út mellett meg gondolom a felső rakparti út feletti hidat támasztja. A kettő közt lehet, hogy tényleg nincs semmi, csak föld.
@Hamster: "A kádgörbe szerint ez nem is meglepő."
az mi?
de még mindig azt mondod h nem a hurok kell oda vissza? régen nem kellett ennyit várni, manapság meg állandóan torlódnak a villamosok.
"A kettő közt lehet, hogy tényleg nincs semmi, csak föld."
nem vagyok meggyőződve ebben. na de amikor majd kibontják akkor jól megnézzük a fotóidon. ;)
@Rocko-: "az mi?"
www.biztostu.hu/file.php?file=/13/images/rendelkezesreallas_1_alapfogalmak_2.gif

"régen nem kellett ennyit várni, manapság meg állandóan torlódnak a villamosok."
Szerintem se jó a végállomás a Karinthyn, de amikor elvágták a hurok bejárata és kijárata közti vágánykapcsolatot, attól kezdve a hurok is rossz volt, mert nem lehetett kerülni. Ott várt minden sorban, az se volt jó a vezetőknek gondolom, ha meg lerobbant valami, akkor világvége volt. Persze tudom, régen tartózkodónak/félreállóhelynek ott volt a kétvágányos hurok a Goldmann téren, úgy alkotott rendszert.
@Hamster: ahham.

a kép nem megjeleníthető, főoldalt dob rá.
@Rocko-: Eh, keress rá a google-ön, az első linkek közt lesz :)
@Hamster: megtettem: ott se jeleníti meg.
mindegy.
@Hamster: klikk rá. ;)
www.biztostu.hu/login/index.php
ezt dobja vissza. lehet Te be vagy jelentkezve, de én nem.
@Rocko-: Dehogy vagyok bejelentkezve, és a böngészőim se éppen bizalmaskodó beállításúak... Egyszerűen a géped nem akarja, hogy tanuljál valami újat, megvonja tőled a tudást ;))
"Viszonylag nagy felháborodást okozott a biciklisták körében, hogy arra lettek kérve, ne biciklizzenek a gyalogosok közt."

Ezt azért hadd tegyem tisztába egy picit! A bicikliseknek ugyanis eszük ágában sem volt a gyalogosok közt biciklizni.

A felháborodást az okozta, hogy
1.) Ígéretet kaptak a felújítás alatti zavartalan átjutásra (mint a buszok, taxik)
2.) Kikerültek a "behajtani tilos, kivéve BKV és kerékpár" táblák a hídfőkhöz
3.) Ezek után feketeruhás civil alakok kezdték (olykor szó szerint!) lerángatni az embereket a bringájukról, ha megpróbáltak szabályosan feltekerni.

Na ekkor derült ki, hogy a főváros ígéretei meg a kivitelező elképzelései közül melyiknek van ereje manapság Budapesten. Ez volt a felháborító!

(A botrányt tetézte az akkoriban felröppenő, és megnyugtatóan azóta sem tisztázott elképzelés a Pest irányú, déli oldali bringasáv lespórolásáról.)
@Vaandor: "1.) Ígéretet kaptak a felújítás alatti zavartalan átjutásra (mint a buszok, taxik)"
és?
"3.) Ezek után feketeruhás civil alakok kezdték (olykor szó szerint!) lerángatni az embereket a bringájukról, ha megpróbáltak szabályosan feltekerni."
a két kerékkel kevesebbel rendelkezők nem jöttek rá maguktól hogy NEM jó ha gyalogosok közt vannak, ez nem háborít fel? ezért kell úgy kezelni őket ahogy.
süti beállítások módosítása