Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (934) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (97) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1023) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (14) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (523) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (888) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

"Elveszett" keskeny nyomközűek

2010.03.19. 18:21 :: Hamster

Tavaly még a bezárás előtt sikerült utaznom a nyíregyházi és a kecskeméti kisvasút egy-egy vonalán. Erősen ambivalens érzéseket gyűjtöttem be, plusz pár képet és rövid videót:

 
 
"Elveszett" keskeny nyomközűek: Nyíregyháza és Kecskemét

10 komment · 1 trackback

Címkék: utazás vasút kisvasút hampage nyírvidéki kisvasút

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr11852838

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szombati mozi: A Nyírvidéki Kisvasút végnapjai 2016.10.15. 11:53:00

Az előző videót csak azért dobtam gyorsan be, mert nem sikerült elkészülnöm azzal, amit terveztem; ez a videó viszont tényleg jó, úgyhogy inkább ezt nézegessétek: a Nyírvidéki Kisvasutat örökítették meg a keskeny nyomtávú videózás bajnokai (ez nem gúny...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tisza-tavi vonal: Pár évig rendszeresebben jártam Debrecen-Gödöllő közt, és amíg olyan volt a menetrend, F.abony felé mentem. Imádtam! Legkómásabb hajnali álmomból is fölkeltem, lehúztam az ablakot (télen inkább kimentem a peronra), és néztem a felröbbenő vizimadarakat ,a befagyott nádast, a napfelkeltét, vagy ami épp aktuális volt.

Kisvasút: borzasztóan sajnálom, szégyen, hogy éveken keresztül tervezgettem, de soha nem utaztam a Nyírvidékin :( . Pedig az utóbbi időben többször jártam ott, de sosem fért bele. Aztán megszűnt a forgalom Herminatanyán túl, és akkor már inkább Kecskemétre mentem. Ott is egyszer voltam, egy szomorú, decemberi napon...
Nagyon remélem, hogy ezekben a vonalakban valaki egyszer meglátja a lehetőséget, és egy részük megmarad.
@Rocko-: Sokkal jobb nekem most, hogy már birtokában vagyok ennek az információnak :P
@Comandante en Jefe: "Tisza-tavi vonal"
Ugye, hogy valami egészen különleges? Mindig csak halkan merem mondani (lábujjhegyen leírni), hogy szerintem ez a legszebb magyar vasútvonal, nem a Veszprém-Győr, pláne nem a Szilvásvárad-Putnok. Pedig én aztán mindig fújtam Petőfire az Alföld-mániája miatt, lévén kimondottan hegyvidékmán vagyok :)

"Nagyon remélem, hogy ezekben a vonalakban valaki egyszer meglátja a lehetőséget, és egy részük megmarad"
Na hát ez az, hogy te is csak egy részt említesz. Kimondottan igyekeztem nem említeni a negatív élményeket, hogy ne legyen túl szomorú az oldal, ne akasszam ki a vasútbarát olvasókat, de utast csak nyomokban láttunk, ennyi turisztikai vonalat meg nem tudunk eltartani. Azaz a valós hasznuk már elmúlt ezeknek a vonalaknak, új meg nem lett helyettük. Emiatt írtam, hogy egy bugaci pusztavasutat tudnék elképzelni legkönnyebben, közforgalmi célok nélkül, meg egy nyíregyházi gyerekvasutat Sóstóig. Csak hát egy igazi vasútbarátnak minden centi elvesztése fáj.
@Comandante en Jefe: Amúgy nekem is kishíján kimaradt a látogatás, mert évek óta terveztem már, de soha nem lett semmi belőle. És így utólag örülök, mert ilyen olcsón kevés helyen lehet ekkora időutazást tenni. Nem csodálom, hogy a külföldi vasútbarátok odavannak érte, hiszen szerencsésebb helyeken az ilyen üzemek vagy időben modernizálva lettek, vagy már régesrég nincsenek meg.

Érdekes kontraszt, hogy a Mannheim-Weinheim-Heidelberg háromszögben közlekedő OEG-nek, ami ugye sok évtizeddel ezelőtt villamosítva lett, pár évtizede integrálva a városi tömköz hálózatba, ma pedig már alacsonypadlós villamosok közlekednek rajta, naszóval ennek egy alkalmazottja írta az interneten, hogy őt _ne nevezze senki villamososnak_, mert ő vasutas, sőt: _keskeny nyomtávú vasutas_ ("Schmalspureisenbahner" - mert ugye méteres a nyomtáv), és _büszke erre_. Pedig amikor az ember a tartományi bérletével 80 km/h-val utazik egy Variobahnon, az nagyon más élmény, mint az asztallap meredekségű Alföldön 54 kilométert két és fél óra alatt megtevő, Mk48 vontatta fapados Ba-w kocsi utasának lenni. Nagyon.
@Hamster: "Nem csodálom, hogy a külföldi vasútbarátok odavannak érte"
Tényleg, egy részüket nem lehetne úgy megmenteni, ahogy a wolsztyni gőzösüzemet megszponzorálták angol vasútbarátok?
@Hamster: igen, ez fontos info. mert tudod, hogy van aki elolvasta, sőt nem csak elolvasta, de érdekli is. viszont nem mit kommentálni rá.
ergo nem volt felesleges megírni a posztot.
de legközelebb akkor majd nem írom be. :P
@Rocko-: De, írd be, csak ne spórolj a pozitív jelzőkkel, szuperlatívuszokkal :D
@Hamster:
Igen, a teljes hálózat fenntartása irreális. A kecskeméti Bugacig szerintem elég is lenne. A Nyírvidéki Sóstóig valszg megtölthető lenne utassal (alapos imidzsváltás után), de akkor asszem pont az igazi "prérivasút-faluvasút fíling" maradna ki. Állítólag Kótajig volt rajta valamicske forgalom, én irtó boldog lennék, ha odáig megmenekülne. (Bár azt nem hiszem, hogy a túrista- és a hivatásforgalmi jelleg összeegyeztethető.)
Vazsmegye, Vazsvár, odd derem a legvár.

Gezsgenyvágányu gizsvazsut,
a vonad nem áll meg, csak lazzsid.

:)
süti beállítások módosítása