Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (99) autók (88) bach (5) badacsony ms (5) balaton (157) balatonföldvár (5) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (40) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (958) budapesti pillanatok (51) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (329) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (56) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (12) emlékek (46) énblog (553) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (10) évforduló (13) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (75) gibson (10) gigant (5) gitár (39) gmap (21) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (146) hajtóművek-motorok (7) hampage (429) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) heviz ms (6) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (10) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (13) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (7) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1070) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (7) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (17) konstal (8) körtér (8) közlekedés (439) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (131) motorkerékpár (5) mozdonyok (28) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (10) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (242) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (25) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (122) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (123) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (39) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (11) szavazás (6) szczecin (7) szeged (40) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (239) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (70) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (6) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (493) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (438) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (535) városkép (111) városliget (10) varsó (7) vasút (617) vasútállomás (6) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (944) villamos (851) vitorlás (10) vízibusz (21) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (346) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Sodrós jobbkanyar

2010.06.27. 23:29 :: Hamster

Sodrós, és némileg életveszélyes; persze nem az autósnak, hanem a gyalogosnak, aki esetleg pont a megállóban van, amikor az autós elnézi a saját sebességét:

Szerintem csak azért nem volt még halálos áldozata ennek a remek kanyarnak (asszem még nem volt), mert a gyorsulásbajnokok éjjelente szoktak befutni a megállóba, amikor nem jár a villamos :-/ Igazából az a tragikus, hogy voltaképp igaza van annak, aki már hetek (hónapok?) óta nem pótolja a hiányzó korlátot, hiszen úgyis áttörik újra. A képen két másik sebhely is látható, az egyiknél hiányzik a korlátdarab, a másiknál "csak" be van görbülve (jobbra, hátul). Nem tudom, azt mi csinálta, de lassan évfordulót ünnepelhet...

Az igazi kérdés persze az, hogy ez most örökre így megy a remek tervezés dicsőségére és emlékére? Mert ez a megálló a villamosok utasainak is keskeny, szóval minden szempontból egy nagy rakás drága és veszélyes kaki. A nagy, sodrós kanyar csak azért kellett ide, hogy középre odategyék a díszkutat, ami aztán éveken át senkinek nem sem kellett. Most már van benne (csap)víz, meg az emberek is megszokták, de szerintem ettől még ráférne egy újabb átszabás erre a térre, hiába csak szűk nyolc éves ez a layout. Szerintem az autósok is örülnének kisebb ívnek és szélesebb sávoknak...

20 komment

Címkék: budapest kritika közlekedés korlátok

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr792114768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ha választani lehet, akkor inkább a képen látható fehér busz utáni lámpa ne fogja meg a forgalmat.
@eml:
Mármint az átépítés helyett.

A korlátot pótolni kell sürgősen.
@eml: És aki arrafele akar menni gyalog, az tanuljon meg repülni? :)
HA jössz a híd felöl autóval, akkor az Orlay sarkán levő, tehát a Gellért utáni lámpa, ami a képen a busz utáni sarkon van, piros. Ez önmagában nem baj, csak mindenkinek piros, a gyalogosnak is, egyedül a villamosnak szabad.
Tehát nem kell repülni.:)
@eml: Biztos zöld is az közben a gyalogosoknak, az más kérdés, hogy nem szinkronban az úttal, mert kicsit sok ott a villamos, az autóknak meg a főirány (ezek szerint) a rakpartról jövő.
@Hamster: Eh, nem sikerült megfogalmaznom. Szóval biztos zöld az valamikor közben a gyalogosoknak, mert valamikor kell neki, és vélhetően nem akkor, amikor a rakpart felől jönnek az autók. A villamos és az út viszont nem feltétlenül van szinkronban, hogy a villamosok nem torlódjanak fel.

Mindez azonban nem hiszem, hogy a korláttörés fő oka lehetne. Vagy azt mondod, ezerrel jön le a hídról az eszetlen, kanyart beveszi, látja, hogy piros a lámpa, erre inkább becsapódik a megállóba? Ha meg azért rántja félre, mert a piros lámpánál állnak autók, akkor meg talán nem kéne annyival bemenni egy kanyarba, nem? Szóval az igazi megoldás mégis az lehetne, ha ez a kanyar nem lenne, vagy nem ilyen lenne. Tőlem mehetne a szálló bejárata és a kút közé is, a kút és a megálló közt meg lehetne piknikelni :)
@Hamster: Nna, folytatom, mert rájöttem, hogy az Orlay az nem a szálló melletti utca, és nem is az, ahol a fehér busz áll, hanem a következő. Az tényleg mintha többet lenne piros, mint amennyinek értelme van, de speciel a villamost is állandóan megfogja. Viszont a zebra miatt az nem megoldható, hogy se akkor ne legyen piros, amikor a hídról jövő forgalom jön, se akkor, amikor a rakpartról jövő. Az saját, több évtizedes tapasztalat, hogy milyen szar volt ott átmenni a Bartók átépítése előtt, amikor még nem volt lámpa. Gyerekként kifejezetten féltem tőle. Igaz, a házasságkötő terem és a Szeged étterem közti zebránál meg volt lámpa, na ott gyaloglással abszolút nem lehetett átjönni, egyszerűen lehetetlen volt, hogy átérjél. Ha futottál, max. akkor, de például nagymamám hadd ne fusson már. Szóval akkor tán túlságosan a közút volt figyelembe véve, lehet, hogy most átestek a ló másik oldalára.
asszem van még 1-2 ilyen a _nagy_ körúton, amit nem pótoltak, "jó az úgy oda" jelleggel.
A kanyar nemcsak a kút miatt ilyen eszetlenül elbaltázott, hanem a jövő évezred végére elkészülő, az egyetemig kihúzódó villamosvágányok miatt.
Ettől függetlenül életveszélyes, mérnöki szégyen.
ebből nem akarnak sétálóutcát? minhta ilyesmit hallottam volna, valahol.. lehet azért nem kapkodnak.:)
Egyébként pont 1 órája használtam az említett átkelőt. Való igaz, hogy megfogja a rakparti sort a lámnpa, tapasztaltam. Rögtön utána félreálltam, volt egy szabad hely (ingyen parkolás), és át akartam kelni a zebrán, hogy majd vilivel átmegyek váci utcába. Na megint vártam vagy 2-3 percet mire végre zöldre váltott. 2 49 es el is ment gyorsan. Viszont nem kell sietni, ha végre zöld, átérsz nyugiban.
Csináljanak szalagkorlátot a megálló meg az út közé szerintem. Akkor is ha csúnya.
@Sinclair: "ebből nem akarnak sétálóutcát?"
Na attól mentsen meg az ég! Persze kitalálták, le is íródott újságokba, hogy Kulturális Főucca, és hogy forgalomcsökkenteni kéne, meg ha majd lesz M4, akkor minek a villamos, de remélem, hogy ezt sürgősen elfelejtik. Szerenitem a kulturális, kávéházi hangulathoz amúgy is illik a villamos csörömpölése :) Ha meg nem lesz villamos, akkor meg hogy mennek oda az emberek a kávéházakba, antikváriumokba és társaiba? Szóval valaki nagyot álmodott, a szokásos politikusi "részletekre nem adunk, mi magyar politikus vagyunk" stílusban.
@Hamster: közben megtudtam honnan hallottam, feleségemtől. Kerületi építésen dolgozik, úgy tudja ha így alakul, a villamost akkor is meg akarják tartani. Aztán az is beugrott mikor beszélgettünk erről. Elmúlt év végén, egy havas téli éjszakán gurultunk hazafele a Bartókon, én meg azt ecseteltem neki, hogy kis koromban milyen jó volt zöld Főtaxiladákkal rázkódni a BartókBélán, Kelenföldi Pu. -tól akkor még Dunakeszire, útközben nézni a házak ablakain kiszűrődő karácsonyfa izzók fényét, és álmélkodni hogy vajon az ott lakó gyerekek mit kaphattak? :)
Erre felvilágosított, elmondta, hogy talán hasonló lesz, díszburkolat, sétálóutca, metróval. Hirtelen önkéntelen is átfut ilyenor az emberen az éjszakai/hajnali váci utca.Csak itt egy 20 méter széles viakolor ösvény, középen bokrokkal, ott ahol régen villamos csilingelt, valahogy idegennek tűnik, és kiesnek. Lakhatatlanná válna a szememben, most viszont potenciális lakáslehetőség van ott utcára néző szobákkal, jól meg kell gondoljam :) Mert ha átalakítanák nem hiszem, hogy kedvelném. Szóval villamos jutott eszembe nekem is, de azt mondta nem tud róla, hogy ötletelnének a megszüntetésén. Na persze ő kisember ott, akármi is lehet.
A legutóbbi verzió szerint -2 sáv azaz irányonként 1-1 forgalmi, nomeg középen a közös TRAM-BUS-sáv van tervez(get)ve...
@Sinclair: sztem a Bartókon fizetős a parkoló (kifelé legalábbis az)
@leitomi: nem fizetős, csak a környező kisebb utcákban (Tétényitől kifelé nem tudom, mi a helyzet).
Amúgy arról tud valaki valami konkrétabbat annál, mint ami ki van írva a Gárdonyi szobor köré, hogy átalakítják? Véglegesen lezárják a teret a Bercsényi utca végénél? Meg a BB. 36-38-nál lévő útszakaszt? Ujbuda.hu-n semmit nem írnak az átalakításról, pedig érdekelne egy látványterv, vagy vmi hasonló.
@maestro1: Na, az engem is érdekelne. Ugye ott van a két éve folyamatosan nemsokára megnyíló Hadik kávéház, azóta van olyan, hogy a Kerület Kulturális Főutcája... Az a kis ficak ott Gárdonyi szobrával többet érdemelne, de mindig csak beszéltek róla. Filozofáltam, hogy akkor ott is díszkő lesz, meg miegymás, de lezártam magamban az ügyet, hogy biztos szó volt róla, hogy hogyan és mikor, csak nem figyeltem oda rá. Ezexerint lehet, hogy mégse csak mellettem ment el az ügy.
@Sinclair: "havas téli éjszakán gurultunk hazafele a Bartókon, én meg azt ecseteltem neki, hogy kis koromban milyen jó volt zöld Főtaxiladákkal rázkódni a BartókBélán"
Ez nekem is alapélmény, a Gellért téri házasságkötő melletti taxiállomásról nagyival. Műbőr ülés, dohányszag, kattogós sárga előlapos taxióra, dübdübdübdüb a kockakövön :)
@Hamster: Épp ma dobták be az Újbuda újságot, írnak a szobor környékéről. ujbuda.hu/ujsag/2010_06_30/201013.pdf 3. oldal. Mondjuk sokkal okosabb ettől sem lettem. Mindenesetre már kiásták a szőkőkútnak a gödröt :)
@maestro1: Köszi, ezexerint nagyjából az fog történni, amit gondoltam. Mondjuk szökőkút... Magyar lokálpolitikusnak, ha utcát lát, amin emberek sétálnak, egyből a díszkő, térről meg a szökőkút jut az eszébe :) És semmi más :(
süti beállítások módosítása