Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

április 2020
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  5. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Egyessel Etele feleTöbb mint négy év után ismét "első villamoshoz" gyülekezhettünk Közepesen-Dél-Budán: először gördült végig tuja az 1-es hosszabbításán a Fehérvári úttól az Etele térig. Kezdjük a rövid képes...
  10. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...

Címkék

103 (7) 1233 (6) 125év (7) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (41) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (91) autók (82) bach (5) balaton (32) Balt Korthals Altes (7) bardotka (7) basel (7) bbc (8) bécs (44) belgium (11) bengáli (20) berlin (160) berlini fal (20) bkv (47) blog (28) bp nosztalgia (10) brno (14) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (771) budapesti pillanatok (41) buék (9) busz (82) búvár (11) bytom (5) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (38) csak egy videó (262) csehország (48) csehszlovák (31) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (7) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (10) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) emlékek (5) énblog (395) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (22) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (7) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (27) felső szilézia villamos (24) fényvillamos (14) ferihegy (35) film (12) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fortepan (5) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (64) gibson (9) gitár (34) gmap (17) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (32) gyermekvasút (25) haditechnika (14) hajó (42) hajtóművek-motorok (5) hampage (315) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (5) helikopter (11) hév (30) híd (29) (33) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (33) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) Karl Holzinger (5) kassa (11) katowice (6) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelenföld (5) kelet-berlin (5) kép (6) képek (825) képregény (95) kérdés (9) kirándulás (11) kisföldalatti (12) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) közlekedés (344) kritika (71) kulfoldi szemmel (78) laminátka (5) lánchíd (7) lanovka (7) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (46) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (10) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (42) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (126) mozdonyok (19) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (26) műrepülés (8) múzeum (54) nagypolszki (6) németország (310) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (44) nosztalgia (220) nosztalgiabusz (25) nosztalgiavillamos (75) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (15) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (102) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (7) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (33) panoráma (108) paródia (5) pcc (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (17) popkultúra (120) pozitívum (12) pozsony (41) prága (18) programajánló (27) púpos (14) queen (15) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (22) relax (12) repülés (127) repülőgép (43) repülőgépek (76) repülőnap (34) repülőtér (20) retró (33) rock (73) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (8) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (19) st.pölten (5) stuttgart (7) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (22) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (102) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (203) tapolca (6) társadalom (5) tatra (21) taurus (7) technika (52) technikatörténet (52) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) tömegközlekedés (355) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (64) trolibusz (57) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (89) überzenészek (17) utazás (311) utcakép (169) uv (36) vár (11) várnegyed (8) város (396) városkép (87) városliget (8) vasút (458) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (754) villamos (664) vlog (7) vonat (7) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (33) youtube (272) zene (191) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Öreg madár, nem vén madár

2010.08.10. 01:18 :: Hamster

Sőt: öreg madár, szép madár! A Ferihegy 2 melletti "skanzenben" ott sorakoznak polgári légiközlekedésünk elmúlt hatvan évének kiemelkedő típusai, de a kiállítás üzemeltetésére már kevés a forrás. Lelkes szakik időről-időre kiszépítenek egy-egy gépet, de a fejlődés igazából csak néhány évente visszatérve fedezhető fel. Ezért döbbentem meg, amikor pár héttel a Múzeumok Éjszakáján tett éjszakai látogatásomkor látotthoz képest is feltűnően jobb állapotban találtam a skanzen Il-14-es utasszállítóját. Az évekkel ezelőttihez képest pedig... De beszéljenek a képek! Ilyen volt régen:

És ilyen volt júliusban:

A lentebbi kép jobb szélén világos ruhában látható Zsaludek Endre szakmai vezetése alatt egy lelkes - szakikból és amatőrökből álló - csapat állt neki, hogy gatyába rázza az Iljusint, ami - légi úton történt - érkezése óta nagyjából csak álldogált a szabad ég alatt. A törzsről lemaratták a régi festést, és korhű malévosat varázsoltak rá - most a légcsavar és a szárnyak fognak következni. Eközben a gép elektromos rendszerét is elkezdték feléleszteni - a műszerfal egyes részeit, a rádiókat, a motor vezérlését, a leszállófényeket...

És nem állnak meg itt: bár a repülőképességhez rengeteg munkára - és ehhez pénzre - lenne szükség, emiatt az reménytelen ügy, az egyik motort beindíthatóvá szeretnék tenni. Egyelőre még "hidegen" dolgoznak, de a tüzelőanyag és gyújtógyertyák nélküli motort már meg tudják forgatni az indítómotorral:

Lenyűgöző, hogy a konstans gazdasági és értékválság közepette ennyi ember van, aki az idejét, energiáját, és bizony sokszor a pénzét is olyanra fordítja, amit nem tud hazavinni, ami miatt nem fogják meghívni az operabálba és a tévé reggeli műsorába! Persze valószínűleg pont az a jelenség egyik kulcsa, hogy az illetők nem erre vágynak :) Több kellene belőlük, és bár ők biztos nem akarnának mutogatás tárgya lenni, követendő példának kellene állítani őket az emberek elé. Hogy ennyien vannak, bizakodással tölt el engem - talán mégse elátkozott helyen élünk! Ezt a bejegyzést azért írtam, hogy megköszönjem nekik a munkájukat, és sok erőt kívánjak a folytatáshoz. Zsalu, Viricsi, RZoli, johnny737, Ramius, Trikó, ZöPö, oldrad, és a többiek, akiknek nem jut a nickje a csökött eszembe, nagyok vagytok!

Még a masina is örül, hogy ennyien foglalkoznak vele - szerintem ez egy világosan kivehető vigyor az orr-részén :)

22 komment · 1 trackback

Címkék: múzeum ferihegy repülőgép pozitívum il 14

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr612210814

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Zöld ablakos kicsi ... REPÜLŐGÉP 2010.09.20. 18:16:24

A skanzen„Hej, de sokan kérdeztek,hogy te rajtad mi a csodát szeretek.Zöld ablakos kicsi ház REPÜLŐGÉP,ki a fene magyaráz,a szívemnek magyarázni nem lehet.”Persze a pedagógus vér :-) az nem hagy nyugodni, úgyhogy mégis megpróbálom. Nem...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ez nagyon szép, jó lenne ha egyszer repülhetne ez a gép is, hajrá!
Tudsz mondani valami kontaktot, ahol el lehetne érni a srácokat?
Tetszik, és szívesen beszállnék, akár munkával, akár némi pénzzel.

Köszönöm!
Szép kezdeményezés, hajrá!
Miféle Il-14-es??!! DC-9-es!!!!! (Merthogy a ruszkik sok más mellett ezt is az amiktól vették /lásd még Pobeda, Volga autók, a T-34-es kerekeinek felfüggesztése az amerikai Christie mérnöktől, soroljam.../
@Panzer: az index repülős fórumain keresed ezeket a nickeket.
@Panzer: ha Hamster nem tette meg, akkor belinkelem én a topicot, ahol minden szerveződik:

forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198754

Insider képek minden mennyiségben ugyanitt. :-)
@greybull: a DC-9 egy, az Il-14-nél jóval modernebb sugárhajtóműves gép, amely 15 (tizenöt) évvel az Il-14-es megjelenése UTÁN szállt fel először.

Szóval, ha nem muszáj, NE SOROLD a hülyeséget. Köszönöm.
@greybull: Christie eladta a lanctalpat az oroszoknak, szoval ezt nem loptak max liszenszeltek. Teny hogy az USA kormany tudta nelkul.
@ZöPö (inda): Köszi! De valami közös mailcím, weboldal is jó lenne, számlaszám az adományoknak, telszám a munka vezetőihez, mert a fórum mindig mozog (hálistennek:), ott keresgélni, hogy ki kicsoda, nehéz lehet... no meg biztos van, aki nem fórumozik, de azért szívesen kérdezne :)
@greybull: A T-34 eredeti felfüggesztését az amik elutasították-mert túl bonyolultnak találták....és a németek fejlesztették tovább....és ezt vették át..lopták el az oroszok...és tovább fejlesztve lett beépítve a T-34 tankba...ami ezen kívül rengeteg újítást is tartalmazott.
a páncél ki alakítása...a löveg, löveg torony...
@greybull: A DC-3-at vették meg abból lett a Li-2, az Il-14 pedig a Li-2 kismértékben továbbfejlesztett változatának is tekinthető (laikus szemmel is egyértelmű a hasonlóság)
Köszönjük szépen a méltatást, megpróbáljuk megszolgálni. :-)
Külön örülök annak, hogy igen jól átjön az íráson, hogy mi ezt munkának látszó szórakozást, tényleg örömmel csináljuk, remélve, hogy ezzel egyrészt segítjük a repüléstörténelem egy darabkájának megmentését, másrészt bízunk benne, hogy ezzel a munkával is mintát adhatunk másoknak is. Mindent meg lehet csinálni, csak akarni és szeretni kell. Óriási erőt az a közösségi, emberi támogatás, amit a hátunk mögött tudhatunk. Ezek ti, mi vagyunk. Nélkületek nem ment volna a dolog, tehát titeket, mindannyiótokat illet a köszönet ennek a projektnek a sikeréért.
Köszönjük mindenkinek a támogatást!

Ha valaki szeretne csatlakozni a csapathoz, vagy bármilyen információra van szüksége keressen bátran bármikor: húsz-3huszonkettő-16tizenhat

Üdvözlettel: Virág Richárd (viricsi)
lokoszt.blog.hu/2010/05/26/naprol_napra_szebb_lesz_az_il_14_es

a posztban megtalálható a számlaszám és minden praktikus információ az adományozás menetéről
Ha valaki pénzadománnyal szeretne hozzájárulni a gép szépüléséhez, örömmel várjuk (várja az Emlékpark) a támogatást.
Ha célzottan ehhez a projekthez járulnátok hozzá, jelezzétek megjegyzésben, hogy "az IL-14 felújítására.

Átutalással – magánszemély esetén:

A Ferihegy Repülőgép Emlékpark Kulturális Alapítvány bankszámlájára (CIB Bank 11102106-18251081-10000001) történő átutalással lehetséges.

Fontos: a megjegyzés rovatba feltétlenül fel kell tüntetni a következőket: ADOMÁNY (adományozó címe és adóazonosító jele)

Ezután, kérjük az adományozó személyt, hogy küldjön egy megerősítő e-mailt az edina.hauszknecht@bud.hu e-mail címre, melyben leírja a fenti adatokat (név, cím, adóaz. jel., illetve az adomány összege), hogy mielőbb ki tudjuk állítani, és el tudjuk küldeni postán az Adományozónak az igazolást alapítványi támogatásról.

Átutalással – cég esetén:

Az eljárási mód ugyanaz, mint magánszemély esetén, a különbség csupán annyi, hogy a megjegyzés rovatban a következő adatok szükségesek: ADOMÁNY (adományozó címe és adószáma)

Fontos tudni, hogy a felajánlott összeg közhasznú adományként elszámolható!

Ha valaki készpénzben szeretné az adomány átadni, természetesen erre is van lehetőség az edina.hauszknecht@bud.hu e-mail címen történő előzetes egyeztetés után.
Nagyon tetszik a gép! A felújítás alatt lévő Mig-15 is megérne egy cikket. Természetesen azzal a cirkusszal együtt ami körülveszi. www.youtube.com/watch?v=ZZcwENgmOL0
Hajrá srácok, voltam kinn, láttam, tényleg szép lesz:-D
Nem kedvszegésként, de mi már megpróbáltuk,egy darabig azt hittük, sikerül, de az élet másképp döntött.
Ő volt az:
www.hajoregiszter.hu/index.php?ship=343
:-(((
Vircsi és a csapat.
Tud valaki arról a LI-2 gépről valamit, amit a szombathelyi Tófürdőről vittek el úgy 20-25 éve azzal hogy skanzenbe kerül? Az utolsó odamenő belföldi járat gépe volt, és a hatvanas évek közepe tájától presszóként álldogált a strandon, majd csak díszként..
De ugyanígy pusztul a Győr utáni régi úton a soproni elágazó
IL-18(?)-asa is.Szép négyhajtóműves nagy gép volt valamikor.
Kár érte.
GRATULÁLOK!

És mindig megkönnyezem, amikor emberek a szabadidejüket, a pénzüket és az energiájukat ilyen HASZNOS dolgokra fordítják!

A múlt megőrzése jelenti az utat a jövőbe!
Aki kidobja a múltat, a múltját - és ez 70%-ban jellemző a mai társadalomra -, az egyben a jövőjét is megkérdőjelezi!

Vajon miért is van a Műszaki Múzeum kincsinek a nagy része bedobozolva raktárakban?
Beképzelten büszkék vagyunk régi elméinkre, tudósainkra, feltalálóinkra, de az eredményeiket jó mélyre "elássuk"...

Még egyszer gratulálok!
@Dixi.: Az azért ne zavarjon, hogy a T-34-es előtt az oroszok még pár Christie-rendszerű futóművel szerelt tankot összepakoltak a harmincas években. Meg az se, hogy például a döntött homlokpáncélt is a németek koppintották az oroszokról, mert a T-34 előbb jött ki, mint a német Párduc ...
@csi szi: A hasonlóság a törzs elejénél kimerül. Az IL-14 ugyanis orrfutós, a DC-2/3, vagy az orosz változata a LI-2, meg farokfutós. Egészen más konstrukciók, bár a motortípusok hasonlók.

Ami a pilótafülke külső kialakítását illeti, az még az IL-18-asnál is hasonló. A későbbi típusoknál áramvonalazták jobban a törzs elejét.
Ideírom Endre üzenetét a fórumból:
"A szárnyak, motorgondolák lemaratásához, és tisztításához legalább 250 000 Ft hiányzik.
Az érintettek (... múzeum, ..év, ...rk) mínuszban vannak, köszönnek mindent, de le vannak tiltva, hogy egy Forintot is adhassanak. Az általunk ismert és szóba jöhető szponzoroknál eddig nem értünk el eredményt. Folyamatban van az AERO MAGAZIN-nál egy felhívás, és máshol is próbálkozunk.
Az emlékpark annyi összeget különített el, hogy a már letisztított felületet le tudjuk védőlakkonzi, még a rossz idő beállta előtt."