Nagyot változtak az idők: 1990-ben még hatalmas dolog volt, hogy halandó civilek csak úgy bemehettek a kecskeméti katonai reptérre, ahol mindenféle magyar repülő vasak mellett láthattak földön (betonon) álló MiG-29-est és F-16-ost. El se hittük, hogy végre nálunk is lehet ilyesmi, pedig ekkor már túl voltunk az első szabad választáson, és már a Dallas is ment a tévében :)
Nem is tudom, melyik gép volt a nagyobb sztár, hiszen F-16-ost rengeteg filmben láthattunk már, de MiG-29-est csak akkor, ha véletlenül jó helyen voltunk szovjet katonai repterek környékén...
Bevallom, én annyira nem tudtam, milyen egy "katonai repnap", hogy nem mertem a fényképezőgépemet magammal hozni, mondván katonai létesítmény, biztos nem szabad fotózni odabent. 2010-ben persze már profi repnapjáróként tértünk vissza apuval ugyanide, sokadszorra - fényképezőgéppel. Persze az F-16 és a MiG-29 továbbra is a leglátványosabb gépek közé tartozik, ez nem változott, viszont azért nem mindegy, hogy ezek mellett annyi más szereplő volt, hogy a program klasszikus nyugat-európai repülőnapokhoz képest sem maradt szégyenben!
Ami most nagyon más volt: végre saját szememmel akartam látni a repülőprogramot. Nem azért, mert én vagyok Darth Vader, aki eddig a sisakja optoszenzorain keresztül nézte a világot, hanem mert amióta digitális fényképezőgépem van, a repnapokon állandóan fotóztam-videóztam, és mindig utólag jöttem rá, hogy a program nagy részét csak a gép keresőjén át láttam. A döntésnek köszönhetően rekord kevés képet csináltam: mind a statikus sor, mind a repülőprogram hiányosan lett megörökítve részemről... És mivel születésnapom jegyében édesapám vett nekem egy kopott katonai távcsövet, még a normálisnál közelebb kerültem a mindenféle dübörgő vasdarabokhoz, kit érdekelt az, amit a sokkal gyengébb zoomommal láthattam volna! Tisztára visszamentem gyerekbe, és jó volt :) Mindennek köszönhetően bár az időjárás elég rossz volt (de legalábbis repülőnaphoz nagyrészt kedvezőtlen), és emiatt a program is szétcsúszott, a szokásosnál jobban éreztem magam. Itt egy képes beszámoló azokról a dolgokról, amiket mégis lekaptam:
Kecskemét, 2010
Hivatalosan: a kecskeméti Nemzetközi Repülőnap és Haditechnikai Bemutató, de ez túl hosszú címsorba :)
Ez megy most