Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (99) autók (88) bach (5) badacsony ms (5) balaton (158) balatonföldvár (5) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (40) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (959) budapesti pillanatok (51) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (330) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (57) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (12) emlékek (46) énblog (553) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (10) évforduló (13) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (75) gibson (10) gigant (5) gitár (39) gmap (21) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (148) hajtóművek-motorok (7) hampage (429) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) heviz ms (6) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (10) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (14) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (7) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1070) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (7) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (17) konstal (8) körtér (8) közlekedés (440) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (131) motorkerékpár (5) mozdonyok (28) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (10) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (242) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (25) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (122) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (123) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (39) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (11) szavazás (6) szczecin (7) szeged (40) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (239) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (70) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (6) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (493) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (438) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (535) városkép (111) városliget (10) varsó (7) vasút (617) vasútállomás (6) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (945) villamos (851) vitorlás (10) vízibusz (21) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (347) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Híd alatt, híd alatt, a Lánchíd alatt...

2010.09.01. 00:40 :: Hamster

A BKV-n belül a jelek szerint elindult egy kezdeményezés, hogy egy esetleges jövőbeli (bárcsak minél hamarabb lenne!) villamosbeszerzés esetén pontos elvárásokat tudjanak megfogalmazni olyan járművekkel kapcsolatban, melyek mindenhol elférnek a budapesti hálózaton. Mert - a világ legtöbb nagy villamosüzeméhez hasonlóan - jelenleg nincs teljes átjárás a hálózaton, vannak szó szerinti szűk keresztmetszetek. Ráadásul nem csak arra kell gondolni, hogy 1980-ban az addig bevett 2300 mm-es szélesség mellé bedobták a KGST konfekcióméret 2500 mm-es Tatrákat, hanem arra, hogy más egy négytengelyes jármű kilógása ívben, mint egy hagyományos csuklósé, vagy éppen egy modern alacsonypadlósé.

A legtöbb útszűkületet persze meg lehet oldani találkozási tilalommal (mint Hűvösvölgyben, a "hídnál" - meg még kisszáz helyen), vagy a tükör behajtásával (mint a Lánchíd budai hídfőjénél levő aluljárónál), de vannak évtizedek óta nehéz esetként elkönyvelt helyek is. Az egyik ilyen a Szabadság híd, a másik a 2-es villamos "viadukt" része. És persze ott vannak a Széchenyi Lánchíd aluljárói, ahol a sínek a híd láncainak lehorgonyzását és az egyéb (a budai oldalon részben már nem is létező) tereptárgyakat kerülgetik. Idén nyáron különféle elméleti (számolgatás-rajzolgatás) és gyakorlati (keskenyebb típusok megfigyelése) előkészítések után elkezdték 1:1 méretarányban kipróbálni a 2300 mm-nél szélesebb típusokat ezeken a helyeken.

Az első videón a 19-es és 41-es villamosok lánchídi aluljárója (budai oldal) próbálódik ki két ex-hannoveri csuklós által:

A másodikon a pesti oldalt látjuk. Ezt az aluljárót nagyjából negyven évvel a budai oldali után építették, ráadásul házakat se kellett kerülgetnie a rámpákkal, ezért ívek és emelkedő viszonylatában kicsit kímélőbb, de maga az "alagút" viszonylag szűk. Azért itt is átmentek a TW6000-esek, ezután Combinóval is kipróbálták:

A budai oldalt a tapasztalatszerzés után a még szélesebb Tatrával is bejárták, alapvetően sikeresen. Ez persze nem jelenti azt, hogy csak úgy rá lehetne utasokkal teli szerelvényeket engedni, de az esetleges átépítések fő irányát jól megadhatja.

14 komment

Címkék: budapest videó villamos

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr592263361

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gyere, gyere, állj, gyere, állj, gyere, gyere, állj, jó, gyere, állj, gyere, állj, gyere, gyere, gyere. :DDDD

kifejezetten tetszik a poszt! (végre, a sok repülő után. :P )

amúgy kifejezetten vicces, hogy a metronak is tervezett, de nálunk csak villamosnak használt gépjárművel tesztelik a villamosalagutat. :)
kb. mint ha a BKV-s biztonsági őrök a biztonságot és nem a jegyeket ellenőriznék: minden a helyén működik. :D
@Rocko-: Ezek nem "villamosalagutak", hanem aluljárók, az egyik 1907-ből, a másik negyven évvel későbbről. Vélhetően az akkori villamosok tervezői (és használói) igencsak megdöbbentek volna, ha látnak egy Stadtbahnwagen 6000-et, vagy egy Combinót :)
@Hamster: há' szóljunk nekik. :D
Ehh, a feliratban: "the wheels of a wheel-set travel at different rotational speeds"
Nyilván azt akartam írni, hogy így kéne menniük, de nem tudnak, (pláne, hogy a DÜWAG-forgóvázban még a monomotor is összekötötté teszi az összes kereket)... Az ember este tízkor már ne akarjon úgy csinálni, mintha még lenne agya, pláne ne akarjoa ezt külföldiül tenni :-/
Mintha valami fajta nézet váltás történne. Végre nem az megy, hogy "kérem, ez le-he-tet-len!", hanem próbáljuk már meg.

"Ez persze nem jelenti azt, hogy csak úgy rá lehetne utasokkal teli szerelvényeket engedni"
Teszem azt egy forgalmi probléma eseten se lehetne pl a 18-ast elzavarni a Batyira? (Bútorváltózás helyett?)

Amúgy Tatra hogy a fenébe fér el, ha a hannus is necces?:O
@jack o'neill: "Teszem azt egy forgalmi probléma eseten se lehetne pl a 18-ast elzavarni a Batyira?"
Utasokkal? Nemtom. Azért necces, és ha valaki kihajol az ablakon, akkor lehet, hogy kicsit elkenődik... a falon. Mondjuk a János kórház utáni szakaszon is volt már aki kihajolt az 56-os ablakán, és félbeszakította egy oszlop :((
"Amúgy Tatra hogy a fenébe fér el, ha a hannus is necces?"
A csuklósnál szép túllógások lehetnek, míg a Tatránál viszonylag normálisak, és a vége le van csapva. Ha nehezíteni akarnánk, akkor most egy KT8-ast kéne leküldeni ;)
@Hamster: "Mondjuk a János kórház utáni szakaszon is volt már aki kihajolt az 56-os ablakán, és félbeszakította egy oszlop :(("
Isteneeem.... Ez a hülyeség sajnos szinte kivédhetetlen (teliablak meg szadizmus).

Ja, tényleg, a Tewe elől nem szűkül úgy be, mint a cseh. Egy KT8-asra kíváncsi lennék, igaz csak képről láttam eddig, de jó nagy dögnek tűnik (ICS-hez képest pl).
@Hamster: "Ha nehezíteni akarnánk, akkor most egy KT8-ast kéne leküldeni ;) "
www.riggs-autoparts.de/Bilder/Felgen/KeskinKT8.jpg
ennyire nem bírja a karimát?
Ha már villamos és beszerzés-szag, akkor itt egy kérdés!
Ma utaztam egy teljesen vadiúj narancs-Tatrával, tiszta volt, üde és tényleg friss. Tudsz-e erről valamit? Egy régebben felújított-korszerűsített Tatra újra-felújítása lehetett ez, vagy a sima (fehér) változatokból is készült mostanában új, narancsos vili?
@retekblog: A Gépnarancsokat (2002 körül szaggatósított Tátrák) mostanában küldik nagyjavításra, de őszintén szólva nem figyelem annyira a dolgot, hogy tudjam, már járnak-e.
@Hamster: Elvileg járnak. Minimum két, de inkább három párost már elraboltak magukkal a Mukik a Fehér út irányába.
@jack o'neill: Azt tudom, hogy odafele már mentek, azt nem tudtam, hogy visszafele jöttek-e :)
süti beállítások módosítása