Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

április 2020
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  5. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Egyessel Etele feleTöbb mint négy év után ismét "első villamoshoz" gyülekezhettünk Közepesen-Dél-Budán: először gördült végig tuja az 1-es hosszabbításán a Fehérvári úttól az Etele térig. Kezdjük a rövid képes...
  10. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...

Címkék

103 (7) 1233 (6) 125év (7) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (41) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (91) autók (82) bach (5) balaton (32) Balt Korthals Altes (7) bardotka (7) basel (7) bbc (8) bécs (44) belgium (11) bengáli (20) berlin (160) berlini fal (20) bkv (47) blog (28) bp nosztalgia (10) brno (14) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (771) budapesti pillanatok (41) buék (9) busz (82) búvár (11) bytom (5) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (38) csak egy videó (262) csehország (48) csehszlovák (31) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (7) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (10) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) emlékek (5) énblog (395) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (22) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (7) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (27) felső szilézia villamos (24) fényvillamos (14) ferihegy (35) film (12) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fortepan (5) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (64) gibson (9) gitár (34) gmap (17) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (32) gyermekvasút (25) haditechnika (14) hajó (42) hajtóművek-motorok (5) hampage (315) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (5) helikopter (11) hév (30) híd (29) (33) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (33) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) Karl Holzinger (5) kassa (11) katowice (6) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelenföld (5) kelet-berlin (5) kép (6) képek (825) képregény (95) kérdés (9) kirándulás (11) kisföldalatti (12) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) közlekedés (344) kritika (71) kulfoldi szemmel (78) laminátka (5) lánchíd (7) lanovka (7) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (46) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (10) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (42) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (126) mozdonyok (19) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (26) műrepülés (8) múzeum (54) nagypolszki (6) németország (310) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (44) nosztalgia (220) nosztalgiabusz (25) nosztalgiavillamos (75) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (15) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (102) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (7) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (33) panoráma (108) paródia (5) pcc (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (17) popkultúra (120) pozitívum (12) pozsony (41) prága (18) programajánló (27) púpos (14) queen (15) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (22) relax (12) repülés (127) repülőgép (43) repülőgépek (76) repülőnap (34) repülőtér (20) retró (33) rock (73) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (8) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (19) st.pölten (5) stuttgart (7) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (22) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (102) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (203) tapolca (6) társadalom (5) tatra (21) taurus (7) technika (52) technikatörténet (52) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) tömegközlekedés (355) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (64) trolibusz (57) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (89) überzenészek (17) utazás (311) utcakép (169) uv (36) vár (11) várnegyed (8) város (396) városkép (87) városliget (8) vasút (458) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (754) villamos (664) vlog (7) vonat (7) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (33) youtube (272) zene (191) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A föld alatti Berlin - a berlini földalatti (2)

2011.02.04. 08:00 :: Hamster

Jé, ezt elfelejtettem belinkelni ide:

 
 
A berlini U-Bahn II.
Egyvágányos ingametró, egér a zúzottkő közt, metróval párhuzamos villamos, határátkelő vonalak

Nehogy a feledékenységem miatt lemaradjatok róla ;)

16 komment

Címkék: utazás berlin metró németország képek tömegközlekedés hampage u bahn

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr492638212

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jó kis összeállítás lett ez is.
Kétszer jártam már Berlinben, de még sok látnivaló kimaradt.
De azt hiszem legközelebb, ha megyek a városba, inkább múzeumozni fogok.

Az U5 hiányzó szakaszáról némi olvasnivaló itten van:
epitos.blog.hu/2009/06/08/uj_metromegallok_berlinben
@Fricy: Én is szeretnék múzeumozni, gyakorlatilag nem is jártam ilyesmiben ott. Berlin fura, mert ha gyorsan mondanod kell valamit, hogy mi miatt menjen oda a turista, akkor csak közhelyek jutnak eszedbe, de amikor elkezded összeírni, hogy hova mindenhova akarnál elmenni, akkor rájössz, hogy ahhoz oda kéne költöznöd :)
van valami rendszer arra, hogy hol áll meg a rövid szerelvény? nem lehet jó ennyit rohangálni, hogy állomáson belül elérd.
vagy kétszer áll meg? elől és hátul. :D

vicces az út közepére kerül lejárat. :)

"Jobbra: az ilyen fotókat közismerten nem bírom kihagyni... "
ahh, szóval a szentendrei HÉV-ről ide kerültek a kijelzők...
@Rocko-:

A kétkocsis csak egyszer áll meg, és H betűvel jelzik hol. Városa válogatja hogyan jelzik, Münchenben pl H2 H4 H6, azt hogy milyen vonat jön, látod a táblán.

Ez a berlini rövidvonat megállás táblája.
farm4.static.flickr.com/3030/2676379799_ef34407cfa.jpg

Van ahol matrica van kiragasztva, hol áll meg a rövid vonat, bár a H betűt az ottani vasúti szabvány miatt nem lehet elhagyni.
www.guenter-huppmann.de/resources/k-k-nahalt_kurzzug.jpg

:)Ami mindenoszlopnál megáll, az ez:):)
farm3.static.flickr.com/2545/4026273448_71030063b9.jpg
@Hamster:

Én relatíve sűrűn taliztam kétkocsissal. Igaz az már régebben volt.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: ez a minikocsis tetszik. :D

de az alapvetőkérdésben nem vagyok kisegítve. :D
szóval van egy megálló tábla, és annak a vonalától hátrafelé sorakozik fel a többi kocsi?
mint budapesten, hogy van a buszmegálló tábla, ahhoz áll be az első busz (vegyük ezt a rövid szerelvénynek), ha jön egy második busz, az meg mögé sorakozik fel (vegyük ezt annak, hogy egy hosszabb szerelvény egyszerre érkezett). tehát van ilyen megállói origo pont?
@Rocko-: félre értés ne essék, nem vagyok teljesen hülye, hogy ilyeneket kérdezek, csak:
- számomra, és itt az országban szokatlan föld alatt az eltérő szerelvényhossz
- ami különösen amiatt zavaró, hogy ezek ugye relatív gyakran járnak, szóval problémát jelenthet, ha rohangálni kell a szerelvényhez
@Rocko-: a berlini U-bahnon nem szokás több szerelvénynek beállni egymás mögé egy állomásra. (szerintem a térközjelzőknek hála, ez elég nehezen megvalósítható)

Az, hogy hol áll meg a Kurzzug (rövidvonat) a megállóban látható DAISY táblán látható. (DAISY: Dinamisches Anzeige und Information SYstem, magyarul utastájékoztató tábla)
Az érkezőő vonat jele és végállomása alatt, ha nem teljes szerelvény érkezik, akkor Kurzzug halt vorn/mittig/hinten felirat olvasható. (Rövidvonat elől/középen/hátul áll meg)
A H betű pedig az U-bahnon nem honos, itt 8, 6, 4 avagy 2 számjegyek vannak az alagútfalról belógatva, ami azt jelzi, hogy az ennyi kocsiból álló szerelvény első kocsija, hol kell megálljon.
H betűt (általában középen) a villamosközlekedésben láthatunk Berlinben, itt azt jelzi, hogy az általában túlméretezett megállóban a villamosok, hol fognak megállni. (alatta kiegészítő jelzéssel 2KT, GT, KT betűkkel, amelyek a villamos típusát jelölik)
Természetesen vannak extra "túlméretes"* megállók is, amelyeket dupla megállóként használnak, ezekben akár 2-3 villamos is nyithat egyszerre ajtót.
* A túlméretezés az ún. átszállópontokon létezik, ahol éjszaka bevárják egymást a fonódó villamosvonalak, hogy aztán több irányba hagyják el a tett színhelyét. :))
Folytatva a hol áll meg a vonat témát, a berlini s-bahn modern utastájékoztató tábláin négy stilizált vagonból álló szerelvény fér el a viszonylatjel alá, itt a körvonalas és teli piktogram jelzi, hogy milyen hosszú szerelvény érkezik, a színezés pedig, hogy hol fog megállni a szerelvény.
@Hamster: Hát a berlini múzeumokat végiglátogatni, tényleg legalább egy ideköltözés szükséges. :)))
A Deutsches Technikmuseum a maga 3-4 napos körbejárási idejével eleve egy külön program. Főleg nyáron, amikor vasárnaponta még a depó is nyitva van, ahol a ki nem állított buszok/villamosok/vonatok/autók raktárát lehet meglátogatni a múzeumon belül üzemelő vasúton :)
@berlin_mount: köszönöm hogy megerősítettél. :)
@berlin_mount:

Köszi, hogy kiegészítettél!

Mivel én már régen metróztam Berlinben, nehéz a müncheni U-Bahn alapján elmagyarázni a Berlinit.

Münchenben egyébként legutóbb úgy volt, hogy az alagút felőli oldalon volt a H2 H4 H6 stb tábla, amit itt 'H Kurzzug' címen linkeltem. Értelemszerűen a Krzzug felirat helyett a szám jelzi ott, a kocsik számát.
@Rocko-: Szerintem rohangásznia senkinek nem kell. Német nyelvterületen még a sima vasútállomáson is kiíírják, melyik kocsiosztály melyik részén áll meg a peronnak. És értelemszerűen csak akkor mennek nagyon előre, ha sok a kocsi. Bár szerintem a szentendrei HÉV-en is ki volt régen írva a Margit hídnál, hogy hol van a kisegység (három kocsi) és hol van a nagyegység (hat kocsi) eleje.
@berlin_mount: Én is múlt héten gondoltam, hogy csak meg kéne a Technischest nézni, rágugliztam, és azt mondtam, hogy ja, majd egyszer. Végülis az Anhalter Bahnhof egykori fűtőházi területét teljesen beépítették vele? Mert rohadt nagynak tűnik, csak a vasúti része se tűnik kicsinek, és akkor az csak egy rész... De a Pergamont gyakorlatilag gyerekkorom óta meg akarom nézni, akkoriban volt valami tévésorozat róla. És a régi városháza, a templomok... Persze Berliner Unterwelte... Tempelhof... ááááá :)
@Hamster: Nem tudom, hogy mekkora területen húzták fel a DTMB-t, de az biztos, hogy lehet mit nézni. A belépő sem egy nagy összeg, a többi múzeumhoz képest, még akkor sem, ha háromszor minimum ki kell fizetni. :)))

A Pergamon múzeumról nem tudok mit mondani, sajnos engem személy szerint egy rakás törött kő még akkor se tud lenyűgözni, ha darabonként hordták el valahonnan a múzeumig. :)

Akkor inkább már egy kézenfoghatóbb történelem a Zsidó Múzeum, jobban le tud kötni.

A legnagyobb csalódás személy szerint eddig a DDR múzeumban ért. Egy magyar embernek, aki élt a rendszerváltás előtt, esetleg a 70 években vagy az előtt született, abszolút semmi olyat nem tud adni, amit ne ismernénk "élő"-ben is. :)))
@berlin_mount: Lehet, hogy ez nem is nekünk készült, nem? Bár a nyugatiak úgyse értik, a keletiek meg valszeg pont úgy vannak vele, mint mi :)