Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

február 2020
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  5. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Egyessel Etele feleTöbb mint négy év után ismét "első villamoshoz" gyülekezhettünk Közepesen-Dél-Budán: először gördült végig tuja az 1-es hosszabbításán a Fehérvári úttól az Etele térig. Kezdjük a rövid képes...
  10. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...

Címkék

103 (7) 1233 (6) 125év (7) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (41) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (90) autók (82) bach (5) balaton (32) Balt Korthals Altes (7) bardotka (6) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (20) berlin (160) berlini fal (20) bkv (47) blog (28) bp nosztalgia (10) brno (14) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (767) budapesti pillanatok (41) buék (9) busz (81) búvár (10) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (38) csak egy videó (262) csehország (45) csehszlovák (29) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (7) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (9) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (392) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (20) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (7) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (26) felső szilézia villamos (23) fényvillamos (14) ferihegy (34) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fortepan (5) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (63) gibson (9) gitár (34) gmap (16) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (31) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (42) hajtóművek-motorok (5) hampage (312) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (5) helikopter (11) hév (29) híd (29) (33) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (33) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (11) katowice (5) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelenföld (5) kelet-berlin (5) kép (6) képek (817) képregény (94) kérdés (9) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (342) kritika (71) kulfoldi szemmel (76) laminátka (5) lánchíd (7) lanovka (7) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (45) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (10) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (42) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (126) mozdonyok (18) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (53) nagypolszki (6) németország (308) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (44) nosztalgia (219) nosztalgiabusz (25) nosztalgiavillamos (75) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (15) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (102) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (7) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (32) panoráma (108) paródia (5) pcc (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (119) pozitívum (12) pozsony (40) prága (17) programajánló (27) púpos (14) queen (15) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (22) relax (12) repülés (125) repülőgép (43) repülőgépek (75) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (33) rock (73) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (8) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (22) szilézia (5) szliács (5) szlovákia (99) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (201) tapolca (6) társadalom (5) tatra (21) taurus (7) technika (52) technikatörténet (50) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) tömegközlekedés (351) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (64) trolibusz (57) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (89) überzenészek (17) utazás (309) utcakép (166) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (394) városkép (86) városliget (8) vasút (453) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (749) villamos (658) vlog (7) vonat (7) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (33) youtube (265) zene (189) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Ikarusok nappal szemben

2011.04.18. 22:30 :: Hamster

Az imént kérte valaki, hogy legyen kép az Oldtimer Expo számomra legérdekesebb résztvevőiről, az Ikarus 600-as buszairól. Sajnos valahogy úgy jött ki a lépés, hogy mindig csak nappal szemben tudtam az elejüket-oldalukat fotózni, de ahhoz képest, hogy két évvel ezelőttig csak roncsként láttam ilyen buszokat, voltaképp kit érdekel a képek minősége? A lényeg, hogy végre itt vannak ezek a buszok, és remélhetőleg csak idő kérdése, hogy mindegyikkel utazhassak is ;)

Kezdjük azzal a példánnyal, amivel mondjuk még pont utaztam is (köszönet Tildy Tibornak!), a "kabrióval". Ezt a kialakítást sokáig csak filmekben láttam, aztán a közelmúltban valaki épített egyet, egy ex-NDK-s 630-asból. Szerintem perpillanat ez a legdögösebb busz Budapesten, de persze lehet, hogy tévedek :) A kép készítésének színhelye - a Gyöngyösi utca/Váci út sarka -  számomra azért különleges, mert itt volt gyerekkoromban egy játszótér, aminek a széléről időnként (amikor a nagyi nem volt velem - így utólag furcsa is kicsit, hogy magamra hagyott, de persze én okos gyerek voltam ;) a világ meg kicsit biztonságosabb hely, mint manapság) az akkor még itt közlekedő villamosokat nézegettem. A játszótérre (ami lehet, hogy csak parkocska volt) magára gyakorlatilag nem is emlékszem, csak hogy volt egy ivókút is, a kicsit beljebb levő Madarász utcai kórházhoz néha jött egy-egy mentő (a sok Nysa közt a Mercedes rohamkocsi még úgy is különleges élmény volt, hogy közben tudtuk, hogy valami szomorú dolog miatt jár arra), a sarkon pedig volt egy bódé, ahol többek közt Donald rágót árultak.

A Füstin belül a miskolci közlekedési vállalat által nemrég felújított, városi (620-as) Ikarus szintén rossz helyen állt fotózásilag, de ettől még így is meg tudtam állapítani, hogy Berta Józsiék szép munkát végeztek. Persze már a 311-es felújítása óta tudjuk, hogy mire képesek, de hogy abból a roncsból, amit anno a "Sallaiban" (=BKV buszos járműjavító) láttam, ilyet tudtak építeni, az maga a csoda!

Ugyanő hátulról. A kocsi amúgy a BKV-é volt, de ők félbehagyták a felújítását, és a történteket ismerve voltaképp csoda, hogy egyátalán megmaradt. A miskolciak átvették (megvették?), felújították, és szerintem jó gazdái lesznek (azzal a kitétellel, hogy néha Pesten is fog közlekedni).

És itt jött a meglepetés, hogy még egy kék-ezüst 620-as is állt odabent! Én marha sajnos nem fotóztam le az elején levő cédulát, de mintha Béke Antal neve rémlene róla. Amúgy pedig a háttérben egy Faros is sejthető - tobzódunk az élvezetekben :)

Látvány alapján úgy vélem, lakókocsinak (tartózkodónak) használhatták, a fémlapra lecserélt hátsó-oldalsó ablaknál lehetett a kályha, rajta a lyuk a kéménycsőnek... Egyszerűen el nem tudom képzelni, hogy honnan kerülhet elő ennyi év után még mindig újabb és újabb busz, de örülök neki, és remélem őt is újjáépítik.

A téma ismerősei nyugodtan javítsanak-egészítsenek ki kommentben, mert túl sok a kérdésem, és kevés a válaszom!

41 komment

Címkék: énblog busz képek nosztalgia ikarus oldtimer nosztalgiabusz

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr812838142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tényleg meglepő helyeken bújkálnak ilyen buszok.
Évekkel (10?) ezelőtt pl. a szekszárdi dombságban, Szálkától pár km-re egy tanyánál láttam egy hasonló buszt és egy pótkocsit. Szabályosan parkoltak a földút mentén, mondjuk mozdítható alkatrészük nem sok volt már...
köszi a poszt!

"Én marha sajnos nem fotóztam le az elején levő cédulát, de mintha Béke Antal neve rémlene róla."
látod-látod, ezért kell posztolni. mert jön egy hasonszőrű, és kikeresi Neked:
picasaweb.google.com/zsigabubus83/OldtimerExpoVasuttortenetiPark2011#5596488991561913410

"Látvány alapján úgy vélem, lakókocsinak (tartózkodónak) használhatták"
tyúkólnak. :(

és én meg se a farost, se a kabriót nem láttam, nagy bánatomra.
(ha nem láttam OT-ról 20 galériát a napokban, akkor egyet sem. :D)
@Comandante en Jefe: Ki tudja, a pótos 6?0-assal mi van? Az, ami roncsnak nézett ki, mégis teljesen jól működött. Utaztam már busz-pótkocsival Luzernben, Lausanne-ban, Berlinben, most már itthon is akarok :)
@Rocko-: Neked ettől extatikus örömben kellene a földön fetrengened, nem? Amúgy én a sok keleti cuccon túl olyanoknak örültem, mint az NSU Ro80, meg az az Audi 100 kupé. Bár bevallom, a legtöbb ugyanarról a témáról csinált fotó a 303-as gőzösről készült, mert most csak fele annyian voltak előtte/rajta, mint normál Füstis napokon :)
És így a válasozk után egy körkérdés, ki milyen buszról álmodozik?

Én első körben Ik60-ról, ami eddig kimaradt nekem. Egyátalán a BKV-s, Szegedre került trolin kívül maradt olyanból?

Aztán a csuklós 620-as, és bevallom, csak azután FAÜ-csuklós. Emlékezni egyikre se emlékszem, szóval személyes élményem nincs, de a 620-as csuklós képen irtó dögösen néz ki.

Ezután jön a Harcsa, vagy bármi más régebbi cucc.

Farosból szerencsére sokfajta van, de olyan igazi buta arcú, aminél a homlokfal kvázi üres, csak a lökhárító alatt van fényszóró, olyan is kéne.

És a végén egy Ikarus 190-es (VÖV), csak úgy poénból :)

És a végére két link.
Egy személyes:
www.vtte.hu/tortenelem001.html
És egy profi:
www.vtte.hu/tortenet/busz90/
@Hamster:

Részemről valami csőrös.

Meg hogy egyszer végre sikerüljön farossal utaznom. (A "legújabb korban" sokat láttam, meg elvileg utaztam is talán, de nem emlékszem. Azóta viszont többször próbáltam, és sosem jött össze. Mondjuk az utazási élményt elvileg a 266-osokról ismerem.)
@Hamster: "Neked ettől extatikus örömben kellene a földön fetrengened, nem?"
mármint mitől? :)
a rendezvény maga jó volt, bár nekem kicsit sok volt a Lada, Bogár és Merci. de nyilván nem csak nekem szól ez a rendezvény, jövőre másabb lesz.
a Ro80 szép, asszem most láttam előrször élőben.
a 100-as ismerősömé, nagy küzdelem árán jutott el ide, hogy kijuthasson, de megérte.
"Bár bevallom, a legtöbb ugyanarról a témáról csinált fotó a 303-as gőzösről készült"
az melyik? :D oly nagyon hátul nem néztünk körül. amúgy vicces volt: az egyik ilyen forgatónál, mozdonyok közt állt két kispolski, mondom nem lesz ide kicsi ez a nyomtáv? :D
@Hamster: a faros és pótos mint érdekesség érdekel.
indoházon volt most egy csomó, számomra még ismeretlen érdekesség, így a duplacsuklós 293-ason után 692 és 695, azaz PALT-os busz is kezd érdekessé válni. de abban a korszakban csak úgy ontotta magából a gyár az izgalmasabbnál izgalmasabb dolgokat.

a realitások talaján maradva viszont engem egy JÓ 260-as érdekel. olyasmi, mint ami most ki volt állítva, csak ezt pénteken nem nyitották ki. engem meg nyitva, és legfőképpen használva érdekel, hogy milyen volt ez új korában. akkor is rázta már az ablakokat? akkor is sírt a difi? jól megy? milyen illata van? szóval az eléggé hajt engem.

aki pedig perverzitások utána keresnek, annak ajánlom ezt a honlapot: www.bus-and-coach-photos.com/
@Rocko-:
"akkor is rázta már az ablakokat?"

Erre speciel emléxem: igen :-)
"És így a válasozk után egy körkérdés, ki milyen buszról álmodozik?"

Én pontosan a 620-630-asról álmodoztam. Gyerekkorom nagy kedvence. Életemben nem gondoltam, hogy még egyszer láthatok élőben. A Kabrióról nem is beszélve.
@Rocko-: "egy JÓ 260-as érdekel."
Ami ki volt állítva, az egy elég új példány volt, bolygóajtó, meg gondolom nem szívós motor, nem Prága váltó, bár mittudomén, Miskolcon milyen Ikarusok jártak bolygóajtóval. De a hátsó híd az ordított régen is (a KGST közlekedésének túlnyomó része pontosan ugyanúgy szólt, ha engem kérdezel, ugyanemiatt), az ablakok is remegtek. Mondjuk nem berezonáló ablakú buszt én asszem még nem is láttam, csak a jobbakon jobb a gittelés :D

De ha itt tartunk: kisablak, ráncajtó, világos kapaszkodók, mellbimbó-gombok, keskeny műszerfal, na, egy ilyen városi 260-assal én is szívesen mennék.
@sako: Ejnye no, egy boldog ember, ilyet se gyakran látni manapság :)
@Hamster: csak éppen nem volt nyitva, amikor ott voltunk. na meg rügyezett is kcsit azért. :)
BKV-hoz képest nagyon jó volt, de önmagához képest lehetett volna még rajta dolgozni. meg ugye nem teljesen városi kivitel volt, érezhetô, hogy inkább kiállításjáró.

"De a hátsó híd az ordított régen is (a KGST közlekedésének túlnyomó része pontosan ugyanúgy szólt, ha engem kérdezel, ugyanemiatt)"
értem. akkor az gyárilag jellegzetes. :)
@Rocko-: Mondjuk elég érdekes, hogy annak idején 12 év után kidobtak egy buszt, manapság meg a 25 éves Ikarusok még mindig szaladgálnak Budapesten.
@Goose-T: Lehet, hogy akkoriban nem várták meg, hogy kiessen egy utasokkal teli busz kereke, hanem már hamarabb kivették a forgalomból?
A nappal szembeniség nem túl feltűnő, a buszok meg zsírosak :)
Jó ilyet is látni néha :)
@Hamster:

"Mondjuk nem berezonáló ablakú buszt én asszem még nem is láttam, csak a jobbakon jobb a gittelés"

Szerintem a régi motorokkal alapjáraton sokkal jobban rezonáltak a buszok. Nem csak az ablakok zörögtek, a hajtűkapaszkodók is háromcentis táncot jártak. (Erre azt gondoltam, hogy Ikarus jellegzetesség, de aztán a 80-as évek közepe-vége felé az új buszokon elmúlt.)

"kisablak, ráncajtó, világos kapaszkodók, mellbimbó-gombok, keskeny műszerfal, na, egy ilyen városi 260-assal én is szívesen mennék. "

Kihagytad az egérszürke budiajtót, meg a króm díszlécet :)
A kisablakot nem sírom vissza :) .
Ha a leszállásjelzőről beszélünk, a BKV-nál az ajtók fölött homorú jelzőgombok alul, fölötte visszajelző volt. Mellbimbó télleg volt, de csak nagyon kevés kocsin / rövid ideig, szerintem, aztán jött a billenőkapcsoló. (Nem úgy a ZIU-nál.)
@Comandante en Jefe: Igen, alapjáraton a legrosszabb, az tény. És a budiajtó is kell. Az Ikarus feliratból melyik az auatentikus, a teljes szélességű, nagybetűs I K A R U S, vagy a kis, "kézírásos" Ikarus a hűtőrácson? :)

"Ha a leszállásjelzőről beszélünk, a BKV-nál az ajtók fölött homorú jelzőgombok alul, fölötte visszajelző volt. Mellbimbó télleg volt, de csak nagyon kevés kocsin / rövid ideig, szerintem, aztán jött a billenőkapcsoló."
Igen, én is bizonytalan vagyok, hogy mennyi ideig lehetett ilyen, ugyanakkor nagy rémlik, hogy volt bimbós leszállásjelző is. Aztán lehet, hogy tényleg csak a ZIU-król rémlik?

Amúgy még egy kedvenc dolgom volt gyerekkoromban a buszokon: gondolom parkfékkor a talán bal oldali kerek mutatós műszerelem közepén világított egy piros "stoptábla". Lehet, hogy még ma is így van, csak már évtizedek óta nem figyelem :)

Az első gyerek-leszállásjelzők is érdekesek voltak, a pilótafülke jobb szélén, a lépcső mellé buherálva, de volt olyan is, amikor a kapaszkodóra, olyan magasan, ahol a gyerekek majdnem ugyanúgy nem érhették el, mint az ajtók felett. Igaz, régebbi jószágokon (ZIU5?) a plafonon is volt leszállásjelző.

És még egy elem, ami beugrott: a tető és az ablakok sarkánál ferde táblák hirdetéseknek, mint a villamosokon. Ez mikor lehetett?
@sako: Az Ikarusban lévő ablakok, csak akkor zörögtek, mikor saját vagy baráti megrendelésre készült a busz. Ha a büdös imprelizmusba küldték vagy jobb baráti országba, akkor azért biztos nem csörögtek az ablakok. Elképzelhetetlennek tartom, hogy a zelvtársak kiengedték volna a gyárkapun a zörgős ablakot.
@Hamster:
"Igen, én is bizonytalan vagyok, hogy mennyi ideig lehetett ilyen, ugyanakkor nagy rémlik, hogy volt bimbós leszállásjelző is."

Szerintem is volt, a homorú gomb előtt. Meg nekem a 180-as Ikarusról is ilyen gomb rémlik, nem ez a sötét lila vagy milyen, ami a szentendrei buszon van.

"És még egy elem, ami beugrott: a tető és az ablakok sarkánál ferde táblák hirdetéseknek, mint a villamosokon. Ez mikor lehetett? "

80 körül még biztosan volt. Emlékszem, hogy egyik haverommal néztük, és mondta, hogy ha az övé lenne a busz, telerakná KISS képekkel.
Köszönööööööööööööööööööööm! :-)
@Hamster:

Piros stop-lámpa nagyon ott volt!

Jelző a plafonon van a 266-osokban is :)
@Hamster: "kisablak, ráncajtó, világos kapaszkodók, mellbimbó-gombok, keskeny műszerfal"
ezeket pontosítanád? hogy egyre gondolunk-e. mellbimb-gombok és a ráncajtó, az tuti ugyanaz, de a többi?
@Hamster: "Lehet, hogy még ma is így van, csak már évtizedek óta nem figyelem :)"
sajnos a 200-as családdal kihalt az is.
merő véletlen, hogy az elgurulós balesetek újabb buszokkal történtek?
@Rocko-: Kisablak és világos kapaszkodók (+budiajtó):
www.old-ikarus.hu/260/lotharides/GC-49-63-utas.jpg
Keskeny műszerfal, valami ilyesmi:
www.old-ikarus.hu/260/lotharides/GC-51-39_vez.jpg
a bimbógombokkal alul vízszintesen:
indafoto.hu/volvosjpg/image/10682701-5d8f9393
Az első kettő Lotharides György képe Tildy Tibor oldaláról.
@Hamster: ahh, köszi. a műszerfalak újak voltak nekem, a többi stimmel. :)
@Rocko-: A mostani buszokban is nyilván van rögzítőfék, csak nincs szép látványos STOP-tábla, ami világít. Az elgurulás mittoménmiért van, én inkább arról hallottam, hogy a 4xx-asokban a gázpedál nem közvetlen, hanem elektronikus, és hajlamos akkor is "benyomódva érezni magát", amikor nincs. De biztos van figyelmetlenség, és biztos voltak a 200-asokkal is elgurulások.

Amúgy meg nézem ezt az oldalt, és megint sikerült pár olyan verziót találnom, amit esélyem se lett volna látni, pedig:
bkvv.webs.com/ikarus210t337lik.htm
@Hamster: arra akartam utalni, hogy ha amig be nem húztad a kéziféket, addig világít a pofádba, vagy fordítva, amikor behúztad, akkor világít, de mindegy is, az a lényeg, hogy figyelemfelkeltő.
az újabbakban meg semmi ilyesmi nincs, aztán később terjedt el a "kéziféket húzd be!!!" matrica.
@Rocko-: Nem tudom, erről egy buszvezetőt kellene megkérdezni...
@Comandante en Jefe: A 200-as sorozat "utazási élménye" egész más, mint a faros Bözsibuszé. Emlékszem, mikor gyerekkoromban egyszer 200-assal utaztunk a Mátrába, a faros után szinte űrsiklónak tűnt. Modern, panorámás, gyors, nem ráz - ezek hihetetlen dolgoknak tűntek. A farosra kanyargós hegyi úthoz hányásszacskó kötelező volt, pláne, ha hátul ültél, mert akkor a laprugós futómű mellé a gázolajszag is besegített.
@Hamster: "És így a válasozk után egy körkérdés, ki milyen buszról álmodozik?"

A Skoda 706 RTO az egyik, ami eddig kimaradt. Pedig Tótországba gyakran utaztunk, de mindig valami mással.

A másik a Finta-féle kabrió MÁVAUT, amit nemrég felújítottak.
@nyelv-ész: Hm, ez nekem sose tetszett. Olyan, mint tucatnyi KGST járgány. A Karosa 11 méterese akkor már legalább dizájnos volt. A kocka-Karosákat viszont szívesen elfelejteném :)
@nyelv-ész: Én csak Somogyországban utaztam hosszabban 55-össel, de pont bejött a rugózása - mintha "kiátlagolta" volna a huplikat. Az is igaz, hogy a Józsefvárosban a városi terepen annyira nem ízlett. Lehet, hogy az adott kocsi állapotától függött. Érdekes szagokat meg "kockafarosban" is lehetett szívni, asszem elsős osztálykiránduláson volt, hogy persze hátul ültünk, aztán szóltunk, hogy valami nem jó itt nekünk hátul. Kis megállás után továbbmentünk, de valahol Vácrátót és Gödöllő közt végleg meghalt, így stoppal ment tovább az egész osztály (sárga Volán jellegű stoppal). Azóta is mindig mindenkinek elmesélem, hogy csak ezért utaztam felnőttkorom előtt a gödöllői HÉV-vel és a zuglói villamosokkal (mert különben sose jártam volna arra tömegközlekedéssel) :)
@nyelv-ész:
Konkrétan az Ikarus 255,266-ös, laprugós "kocka faros" verzióról beszélek. Ezt az Ikarus a 200-as család olcsóbb változata volt elavult technikai alapokon, csóróbb KV-k részére.
(Még biztosan van ezekből az utakon néhány Volánnál.)

www.freeweb.hu/buszok/ik255.htm
www.freeweb.hu/buszok/ik266.htm

@Hamster:
Én sokszor utaztam velük, pár éve pl. Borsodban, és hát az azonos utakon járó más 200-as gépekkel nem volt egy napon említhető. Rossz úton iszonyatosan zötyög, dobál. Somogyban is mentem velük (vagy Baranya volt? Franc se tudja...), és a dimbes-dombos, de nem töredezett úton nem rossz - a bukkanókon lágyan megdob, ettől sokan tengeribetegek, én szeretem :) .
Valamennyi köze talán lehet a karbantartáshoz (lengéscsillapítók sötöbö), de azért pl. egy 250-es alapjában máshogy viselkedik.
@Comandante en Jefe:
Ja, és nem mindegy, hogy hol ülsz - az eleje szépen ring, a segge pattog.
Az a 620-as nagyon szép. Csak pislogtam mikor láttam. (Átkoztam is magam, hogy 100 esetből egyszer otthon hagytam drága Olypusom...)