Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

április 2020
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  5. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Egyessel Etele feleTöbb mint négy év után ismét "első villamoshoz" gyülekezhettünk Közepesen-Dél-Budán: először gördült végig tuja az 1-es hosszabbításán a Fehérvári úttól az Etele térig. Kezdjük a rövid képes...
  10. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...

Címkék

103 (7) 1233 (6) 125év (7) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (41) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (91) autók (82) bach (5) balaton (32) Balt Korthals Altes (7) bardotka (7) basel (7) bbc (8) bécs (44) belgium (11) bengáli (20) berlin (160) berlini fal (20) bkv (47) blog (28) bp nosztalgia (10) brno (14) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (771) budapesti pillanatok (41) buék (9) busz (82) búvár (11) bytom (5) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (38) csak egy videó (262) csehország (48) csehszlovák (31) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (7) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (10) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) emlékek (5) énblog (395) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (21) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (7) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (27) felső szilézia villamos (24) fényvillamos (14) ferihegy (35) film (12) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fortepan (5) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (64) gibson (9) gitár (34) gmap (17) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (32) gyermekvasút (25) haditechnika (14) hajó (42) hajtóművek-motorok (5) hampage (315) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (5) helikopter (11) hév (30) híd (29) (33) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (33) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) Karl Holzinger (5) kassa (11) katowice (6) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelenföld (5) kelet-berlin (5) kép (6) képek (825) képregény (95) kérdés (9) kirándulás (11) kisföldalatti (12) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) közlekedés (344) kritika (71) kulfoldi szemmel (78) laminátka (5) lánchíd (7) lanovka (7) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (46) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (10) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (42) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (126) mozdonyok (19) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (26) műrepülés (8) múzeum (54) nagypolszki (6) németország (310) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (44) nosztalgia (220) nosztalgiabusz (25) nosztalgiavillamos (75) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (15) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (102) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (7) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (33) panoráma (108) paródia (5) pcc (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (17) popkultúra (120) pozitívum (12) pozsony (41) prága (18) programajánló (27) púpos (14) queen (15) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (22) relax (12) repülés (126) repülőgép (43) repülőgépek (76) repülőnap (34) repülőtér (19) retró (33) rock (73) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (8) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (19) st.pölten (5) stuttgart (7) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (22) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (102) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (203) tapolca (6) társadalom (5) tatra (21) taurus (7) technika (52) technikatörténet (52) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) tömegközlekedés (355) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (64) trolibusz (57) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (89) überzenészek (17) utazás (311) utcakép (169) uv (36) vár (11) várnegyed (8) város (396) városkép (87) városliget (8) vasút (458) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (754) villamos (664) vlog (7) vonat (7) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (33) youtube (271) zene (191) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Nagy durranás a Múzeumok Éjszakáján

2011.06.27. 07:00 :: Hamster

Gyakorlatilag már rutinból megy a motorindítás a ferihegyi "skanzen" Il-14-esén, de még sosem végezték akkora közönség előtt, mint múlt pénteken, a Múzeumok Éjszakáján. Az ember szíve örül, ha ennyi embert lát az egyébként sajnos elég kihalt Repüléstörténeti Emlékparkban! Voltak persze gyenge pontjai a szervezésnek (például az, amikor az autót beterelték a hosszútávú parkolóba, azzal a szöveggel, hogy "3000 forint a parkolási díj, de ha lepecsételteti a jegyet a skanzenben, akkor a felét visszakapja" - 1-2 óra parkolásért szerintem nagyon sok ez, pláne, ha ezen felül a belépő is ott van), de szerintem aki kiment, az jól érezte magát. Nekem persze az újabb motorindítás volt a fő attrakció, amit még érdekesebbé tett, hogy a kipufogó (?) durrant egyet az első próbálkozásnál:

Sötétedés körül volt még egy indítás, addig a számomra picit nehezen kitalálható ok miatt jelenlevő, ám aranyos oldtimer autókat nézegettem (köztük egy rakat Nagypolszkit), illetve ettem egy hot-dogot (ez volt a másik gyenge pont: két sor állt a pultnál, de csak az egyiknél lehetett fizetni, ezt viszont nem lehetett előre tudni, mert ki sem volt írva, és nem is szóltak rá az emberre, amikor odaállt). Az "éjszakai" indításnál már kisebbet durrant a motor, viszont a sötétben lehetett látni a villanást:

A repülőgép fényei is működtek, illetve a műszerfal sci-fi jellegű megvilágítása is, amit viszont nem tudtam lefotózni, mert nem akartam a jókora sort feltartani.

10 komment

Címkék: videó múzeum ferihegy repülőgépek il 14

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr583017567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Itt a szervezéssel évek óta gondok vannak (olvassátok a múzeum fórumát), DE szerintem nagyon nívós az emlékpark és örülök, hogy van. Még egy gázos dolog - ami a látogatókat minősíti - le kellet plexizni a pilótafülkéket, mert a sok barom letörögetett kapcsolókat, no kommnent...
Az Il-14-es indítások fantasztikusra sikerültek, ezek voltak a nap leglátványosabb eseményei, valóban.
A többi, hagyományosabb dolog is nagyon jól sikerült, szép látvány volt az összes kívül - belül kivilágított és tárt ajtajú gép, a rendőrheli érkezése-indulása, pilótáinak közvetlensége, és a park teljes személyzetének fáradhatatlansága.
Jó volt a gépekben ülő "házigazdák" fáradhatatlansága és magyarázatai.
Ránézésre a szimulátorok is jók voltak (modern gépeken, jó monitorokkal és joystickekkel voltak felszerelve). Jövőre ezt is továb lehetne fejleszteni, jövőre egyikre másikra a parkban található gépek közül párat felrakni, és bemutatni pl. egy Tu-154, Tu-134, Il-18 indítást, felszállást, iskolakört.
Vagy a mostani két szimulátor mellé egy-két továbbit, demonstrációsat feltenni a nagy gépekre, netán szimulációról videókat vetíteni?
@zanzibear:
Egy gázturbinás gép indítása pár nagyságrenddel többe kerül, mint egy motorosé, meg jóval veszélyesebb is, úgyhogy Tupoljevek és Il-18 indítására ne számítsatok.

Iskolakör dettó.
A felújító csapat nevében, köszönjük mindenkinek, hogy ott voltatok! Szerintem Malvinka egész eddigi pályafutása alatt nem volt ennyit fényképezve, videózva, mint most.

Remélem nem kapok ki Hamstertől, de itt a weboldalunk, ahol szeretettel várunk mindenkit!
http://www.facebook.com/#!/pages/Renovation-of-the-Hungarian-Ilyushin-14-Ha-Mal/106054722785260
Ja igen, és a durranás: valószínűleg a szívótorok volt. Indításkor gyakorlatilag nyakon kell önteni benzinnel a motort, ezt a többletmennyiséget egy szelep fecskendezi be a szívótérbe, ahol gyulladóképes keverék alakul ki.
Az első pár légcsavarfordulat alatt a szikrát még nem a gyújtórendszer adja, hanem egy külön áramkör, amely nem pontosan a meghatározott pontnál (előgyújtási szög) adja a szikrát, hanem a többé-kevésbé a szívóütem végétől a a sűrítés végéig folyamatosan. Ha pont úgy sikerül a gyújtás, hogy a szívószelep még nem zárt teljesen, vagy a kipufogóütem után marad még égő keverék a hengerben, az be tudja robbantani a szívótérben és/vagy a kipufogóban lévő keveréket. Na, ez volt az a puki.
@RZoli86: Nyugodtan reklámozzátok az FB oldalt, én úgyse fogom csinálni, mert kerülöm az FB-t :) És az jó, ha sokan fotózzák, hiszen most végre van mit, nem? Alig lehet elhinni, hogy ez ugyanaz a masina, amelyik patinás fémszínben ott porosodott a fűben két évvel ezelőttig!
@Budapesti Szeretkezési Vállalat:
Nem bánnám ha a 134-es is visongana egy sort (vagy legalább egy VSzU TG-16 vagy a TA-6A valamelyikben), de így elsőre tényleg csak PC-s szimulátorra gondoltam. Bár lehet, hogy nagyot kell álmodni, mert a 14-es motorindítása is sci-finek tűnt volna mondjuk két éve...
@Hamster:
Szerintem nem.

@zanzibear:
"bemutatni pl. egy Tu-154, Tu-134, Il-18 indítást, felszállást, iskolakört"
Szerinted hol vannak ilyen szimulátorok, és mennyi meló lenne a megírásuk?
@kéne 1 nick: "Szerintem nem."
Pedig előtted eggyel írta, hogy de.