Gyakorlatilag már rutinból megy a motorindítás a ferihegyi "skanzen" Il-14-esén, de még sosem végezték akkora közönség előtt, mint múlt pénteken, a Múzeumok Éjszakáján. Az ember szíve örül, ha ennyi embert lát az egyébként sajnos elég kihalt Repüléstörténeti Emlékparkban! Voltak persze gyenge pontjai a szervezésnek (például az, amikor az autót beterelték a hosszútávú parkolóba, azzal a szöveggel, hogy "3000 forint a parkolási díj, de ha lepecsételteti a jegyet a skanzenben, akkor a felét visszakapja" - 1-2 óra parkolásért szerintem nagyon sok ez, pláne, ha ezen felül a belépő is ott van), de szerintem aki kiment, az jól érezte magát. Nekem persze az újabb motorindítás volt a fő attrakció, amit még érdekesebbé tett, hogy a kipufogó (?) durrant egyet az első próbálkozásnál:
Sötétedés körül volt még egy indítás, addig a számomra picit nehezen kitalálható ok miatt jelenlevő, ám aranyos oldtimer autókat nézegettem (köztük egy rakat Nagypolszkit), illetve ettem egy hot-dogot (ez volt a másik gyenge pont: két sor állt a pultnál, de csak az egyiknél lehetett fizetni, ezt viszont nem lehetett előre tudni, mert ki sem volt írva, és nem is szóltak rá az emberre, amikor odaállt). Az "éjszakai" indításnál már kisebbet durrant a motor, viszont a sötétben lehetett látni a villanást:
A repülőgép fényei is működtek, illetve a műszerfal sci-fi jellegű megvilágítása is, amit viszont nem tudtam lefotózni, mert nem akartam a jókora sort feltartani.
Ez megy most