Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (110) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (934) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (8) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (97) hajtóművek-motorok (6) hampage (415) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1023) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (403) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (68) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (14) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (401) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (523) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (590) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (888) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A Kék Tégla

2011.08.08. 18:50 :: Hamster

A V43-asok valószínűleg a valaha volt legtéglaszerűbb mozdonyok közé tartoznak, és úgy néz ki, túl messzire a lecserélésük után se akarnak menni ettől a formavilágtól, leszámítva némi lecsapott-lekerekített áramvonalasságot elől-hátul. A MÁV 480-as sorozatú mozdonyairól van szó, melyekből hónapról-hónapra egyre több lesz - legalábbis amíg el nem érik a huszonötödik példányt, mert hát a magyar vasút a nyolcvanas évek eleje óta rosszul érzi magát kicsi sorozatok nélkül. Bár elvileg lehívhatják a további huszonöt gépről szóló opciót is, ha kapnak rá hitelt valahonnan...

Persze úgy is fogalmazhatnánk, hogy végre elért hozzánk a német nyelvterületi konfekcióáru, hiszen a Bombardier TRAXX-sorozatán és előzményein kívül még több másik mozdony is ugyanígy néz ki. Szerencsétlen V43-akat meg már végképp ideje (legalább) elkezdeni lecserélni, úgyhogy inkább nem kesergek csak azért, mert nekem pont nem jön be ez a típus... de azért valami érdekesebb festést igazán kitalálhattak volna hozzájuk.

A címben szereplő gúnynevet egyébként nem én találtam ki, vasutastól hallottam - szerintem annyira azért nem tégla, csak egyszerűen nem valami fantáziadús a kinézete :)

16 komment

Címkék: budapest közlekedés videó máv vasút traxx csak egy videó

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr823134646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tény, hogy pl. a Taurusok pofásabbak, de örüljünk, hogy legalább ez van. Viszont siralmas az utolsó snitt a gazos peronról...
@maestro1: Na igen, a Zuglón honló állapotokról a múltkor már beszéltünk. De voltaképp mit lehetne várni egy vasútállomástól, ahol az egy szem utasforgalomra megnyitott beltérben, a pénztárcsarnokban bent figyelt (és bűzölgött) rendszeresen hajléktalan:
hampage.hu/blog/kepek2/img_9034.jpg
kint meg Niagara van, ah esik az eső, mert az esőtető pár helyen lyukas.
Egyébként azért kíváncsi volnék, hogy a szerzőnek van-e valami konkrét baja a V43-asokkal, hogy így lecserélné őket, túl azon, hogy már unja őket, és nem tartja trendinek a formájukat?

(((Szerintem amúgy kifejezetten szép mozdony, nekem egy picit még jobban is tetszik, mint a taurus vagy a traxx.
No nem mintha bármi jelentősége lenne, hogy nekem mi tetszik, mint ahogy persze annak sincs sok, hogy a szerzőnek milyen forma jön be. Hiszen egy célgépről van szó, ahol a forma a legutolsó szempont.)))
@Lakatos Ásztonmártin: Úgy érted, azon felül, hogy elavultak, és kezdik elérni a kádgörbének az a végét, amikor egyre nehezebb lesz üzemeltetni őket, még akkor is, ha kalapáccsal lehet "szerelni" őket. De azt se hiszem, hogy dolgozni különösebben jó lenne rajtuk, bár lehet, hogy a szekrény és a forgóváz közé betett rugók javítottak valamit a bakkecske minőségű futáson...
@Hamster:

hát ez nem ennyire egyszerű kérdés.
Egy mozdonynál inkább "poolitikai" döntés kérdése, hogy mikor is avult el, és hogy mit tekintesz tevrezett élettartamnak.
Márcsak azért is, mert egy mozdony élettartama a tapasztalatok szerint 40-50 évnél is több lehet, és annyira meg senki nem lát előre.

Az, hogy nagy sebességnél táncol a szili, tudtommal nem jelentett sohasem különsebben komoly gondot, egy vezetőállás kényelmi felszereléseinek modernizálása pedig egy két milió forinots pénz, ami piti összeg egy új mozdony miliárdos bekerülési költségéhez mérve.
Nyilván egy modernebb mozdonynak a mai kornak jobban megfelelő a karbantarthatósága is, de nem tudja senki pontosan megmondani, hogy mi a gazdaságosabb, ha most kidobod a régit és újat veszel, vagy ha a régit használod még újabb tíz évig.
Csak érdekességképpen, vess egy pillantást a világ egyik, legfejlettebb vasútjával rendelkező országra, Svájcra, és hogy mégis mennyi sok, a szilinél idősebb mozdony üzemel arrafelé.
A Szili volna a legkockább? :D Mit szólnál az én személyes kedvencemre, a V63-as Gigantra?
(Btw: azokat hová vonták ki? Régen az IC-ket húztak, de manapság örülök, ha látok egyet-kettőt, tehervagonokat gürizni. :S)

A Szilivel nagyobb baj, hogy van valami rezonancia vagy mifene a vezérállásban, ami tökreteszi a szervezetet. Úgyhogy egy huzamban csak X évig (nem tudok fejből pontos számot) lehet V43-on dolgozni, utána más típusra rakják át az embert.
@Parafon: A Gigant az szép hetvenes évekbeli csapott kocka, azt szeressük :D Ma fura lenne újként, de így más. És épp mostanában vágtam össze egy Gigantos tehervonatos videót, van egy olyan érzésem, hogy lehet, hogy hamar felteszem.
a Keletis posztból innen átjőve: szóval ez a TRAXX új.... sokszor írtak róla, de csak most esett le, hogy új. a festés nagyon hozzátesz, hogy az ember réginek higgye.
én a Taurus mellett tettem volna le a voksomat ha kérdeztek volna.
@Rocko-: Na, akkor közös platformon vagyunk két újabb témát illetően :)
@Rocko-:

pedig abszolút követi a manapság európában trendi mozdonydivatot :)

ma már nem kell minden kis szarnak likat szellőablakot vágni, szvóal szokásos teli oldaldalfal, hosszanti élek végig lecsapva, a legújabb módinak megflelően "szögletes" ívek.

Egy fokkal talán stílusosabb lett volna teljesen hagyományos festési sémát használni, és a bénácska trakciós logót/szöveget és csíkot elhagyni. A homlokfalon a fekete részben sem vagyok biztos, ami a szélvédőnek hivatott optikailag más arányokat kölcsönözni.
Szerintem nincs a Traxxokkal se semmi baj, jó kis mozdonyok azok még újak, és valóban kellett új mozdony, reméljük vásárolnak még belőle. Örüljünk annak ,h végre valami megmozdult az utóbbi években és ha lassna is, de vesznek modern mozdonyokat.

A Szilikkel sincs sok baj, mennek, és már elég régóta a fő igavonói a MÁV-nak, már öregek, ezért gondolni kell a kiváltásukra, de ezek jó gépe, összerakták őket anno jól, hiszen 30 év után is gond nélkül üzemelnek, és igen faék egyszerűségű, javítani is könnyen lehet, a szerelők pedig kenik-vgják már a Sziliket az összes csavart ismerik.

Téglának amúgy az Uzsgyikat hívják, Bp-n nem nagyon lehet találkozni velük, az Alföldön elég sok helyen megfordulnak. Ezek a piros-szürke orosz motorvonatok, amiket az államadósság terhére kaptunk és Szentesen sikerült vonatot csinálni belőle. Na az tényleg tégla kinézetű, amúgy nem rossz vonat, csak ugye itt beteszik 2 órás utakra is (Békéscsaba-Szeged), és hát nem erre való, hanem elővárosba, és akkor már persze, h szidják ,h kényelmetlen az ülése, csak egy WC van rajta, ami nem elég, nem lehet bagózni rajta (bár lassan már egyik vonaton se lehet). De arra, amire való tökéletes, legalábbis a Bzmotok után megváltás. A rossz pályát nem szereti ,arra érzékeny akkorákat dobál meg ugrat, h tengeri beteg lesz tőle az ember.

Videó:
www.youtube.com/watch?v=1Jof34Vcr_U

És ez egy fővonal, de Csorvás és Orosháza között mikor ez a videó készült borzasztó volt a pályaállapot, a Bzmotok is szanaszét ráztak mindenkit. Mostanában próbálják toldozgatni, de csak tüneti kezelés és lassan halad, ha jól tudom.
Én azon szartam be, hogy a bunkó oroszok a metrovagonmasznál úgy gondolták, hogy például minek új tolóajtót "fejleszteni" az utatsér és a peron közé, mert attól még, hogy húsz centivel szélesebb, még a régi metró ajtaja jó lesz oda. hát istenem majd legfeljebb nem nyílik ki teljsen, meg majd scukott állaptban is belelóg a tokba az egész, de hát ez utóbbi már tényleg csak estétika.
Felvet azért pár kérdést, hogy a tényleg fontos elemeknél is hasonlóan igényesk voltak-e...
Az azért elmond dolgokat, hogy mekkora szopástenger volt míg sikerült véglegesen üzembe helyezni őket...
@Lakatos Ásztonmártin:

Az biztos, viszont az orosz technikák erről híresek, h bár nem adnak sokat a külcsínre, vagyis nem modern dizájnos külsővel rendelkezik ,hanem ronda kocka, viszont mindig és minden körülmények között működik. Hóban-fagyban, melegben, hidegben, sivatagi homokban stb. És sokszor tényleg faék egyszerűségű kis túlzással egy fogpiszkálóval megjavíthatod 5 perc alatt. Volt is olyan mikor a nyári kánikulában több Dezső is kidőlt az esztergomi vonalról és mentek a Putyin bosszújának nevezett Uzsgyik segélyezni, azok bírták. ha egyszer jól összerakják és nem barmolják el a rendszert (a szentesiek mindig panaszkodnak rá ,h odaadják a hatvaniaknak és mindig össze-vissza barmolják az elektronikát, ezért volt sokszor fekve maradás meg össze-vissza működés). A Desironak is voltak nyűgjei, h a fedélzeti rendszer a legapróbb jelentéktelen elromlott a kávégép szintű súlyú hibánál is, leállította a vonatot, és még a fékeket is behúzta. Így vontatni se lehet ameddig nem viszik a helyszínre azt a spéci szerszámot, amivel mechanikus úton lehet oldani a fékjeit.

Az nem tudom ,h legenda-e vagy igaz egy békéscsabai vezér mondta,h az első szériáknál volt egy másik hiba, h a szigetelés nem volt túlságosan penge, és nagy esőknél volt,h a vezetőfülke beázott. Az oroszok meg kiküldtek pár méretre vágott kartonpapírt, h azt kell felragasztani és nincs beázás. És működik a dolog azóta is jól. Nem ám milliókért szórakozunk mire kitaláljuk mi legyen, egyszerű sufnituning módszerrel megoldjuk a dolgot.
süti beállítások módosítása