Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ez megy most

  • Mesterséges Geci: @cserepfalva: szerintem is borzasztó. Tériszonyos vagyok. Évekig tartott mire a Moszkva téri mozgólépcsőn le tudtam me... (2024.05.03. 19:59) Ilyen volt a négyes metró első üzemnapja tíz éve
  • Mesterséges Geci: @Hamster: szerintem szarkazmusnak hívják azt, amit Udo von ... írt. ;) (2024.05.03. 19:56) Ilyen volt a négyes metró első üzemnapja tíz éve
  • Hamster: @Fradista Utazó: A NightJet a késést eleve hozza magával, vagy Németországon belül szedi össze? Lokális vis maiorok m... (2024.05.03. 19:54) És ebben is van Nohab!
  • Mesterséges Geci: @nyelv-ész: mennyibe kerül mostanság egy lángos arrafelé? Holnap kibicikliznék, ha megfelelő idő lesz... (2024.05.03. 19:53) A nagy hármas egyikével Szentendrére
  • Mesterséges Geci: Mér' nem vittél biciklit? Azzal jobb lett volna a visszaút ;) (2024.05.03. 19:51) A nagy hármas egyikével Szentendrére
  • gigabursch: @Fradista Utazó: Ez több, mint megdöbbentő. Az, hogy egy nemzeti(?) közlekedési vállalat az épp aktuális kormánypárt... (2024.05.03. 12:42) És ebben is van Nohab!
  • Fradista Utazó: @Hamster: A Deutsche Bahn gyakorlatilag elszabadult hajóágyúként működik, milliárdos veszteségeket halmozva, 35 milliá... (2024.05.03. 12:05) És ebben is van Nohab!
  • Hamster: @Fradista Utazó: A német miben romlik? Távolsági? Regionális? A magánvasutak? NSV? Vagy mindegyik? (2024.05.02. 21:27) És ebben is van Nohab!
  • Fradista Utazó: @Hamster: Nem, a holland stabilan nagyon magas színvonalon szolgáltat. Az utastájékoztatással kapcsolatosan volnának é... (2024.05.02. 19:38) És ebben is van Nohab!
  • Hamster: @Fradista Utazó: 1991 és 2018 köztről vannak hol sűrűbb, hol ritkább németországi vonatozós élményeim, de még 2018-ban... (2024.05.02. 18:36) És ebben is van Nohab!
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (110) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (935) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (8) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (42) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (512) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (98) hajtóművek-motorok (6) hampage (415) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1023) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (403) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (68) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (14) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (402) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (523) városkép (106) városliget (9) varsó (7) vasút (590) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (888) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Helytelenkedés, egyvágányozás, no meg az úszó busz

2011.08.23. 19:00 :: Hamster

A mai blogbejegyzést konyhanyelvészkedéssel kezdem: helytelenben közlekedni magyarul annyit tesz, hogy a megszokotthoz képest a másik, a "rossz" oldalon menni. Azért írtam, hogy a megszokotthoz képest, mert minden relatív: bár a magyar vasúton alapvetően jobbra hajts van, azért a Déli és Kelenföld közt, illetve asszem Kőbánya-Felső környékén "bal sodrással" közlekednek - az őrület határát súroló gödöllői HÉV-ről nem is beszélve. Persze a kétvágányú vasútvonalakon vélhetően mindenütt megvan a lehetőség arra, hogy szükség esetén oldalt cseréljenek, ezzel ellentétben a villamosnál, ami sokkal kevésbé van elszigetelve más forgalmi módusoktól (hű, ez de modorosra sikerült!), ritkán látunk ilyet, és akkor is csak rövidebb távon.


51-es villamos az Epreserdő utcai homokbányai kitérőben, 1950 körül (forrás: NZA gyűjteménye)

Mostanában több helyen is volt/van ilyen. A Gellért rakparti vágányzat felújítása (végre!) miatt kettévágott 18-as villamos északi részén a végállomás a Döbrentei téren van, de a legközelebbi útba eső váltó csak a Szarvas térnél, ezért ezen a szakaszon egy darabon mindkét irány ugyanazon a sínpáron megy, ami azt jelenti, hogy indulás után egy ideig helytelenben megy a tuja. Nem tudom, azóta változott-e a módi, de pár hete még váltóbottal (=seprűnyél átadásával; majdnem úgy, mint a fentebbi képen, csak állandó földi személyzet nélkül) védekeztek az ellen, hogy véletlenül szembemenjenek egymással. A másik helyszín a Kolozsvári utcai sínek felújítása miatt volt, itt a nem kimondottan gyakran járó, de ezen a szakaszon legalább ritkán túlterhelt 37-es villamos fordult az Őrháznál, pár tíz métert helytelenben megtéve. Azóta itt is helyreállt a forgalmi rend, és a vonalat használó tömegek immár tökéletes vágányokon haladhatnak ezen a pár száz méteren (a hintázás és lassújelezés pedig marad az olyan kihasználatlan vonalak sajátja, mint a 61-es vagy a 4/6-os (ahol a múlt héten körülbelül 5 km/h-val mentünk át a Petőfi hídon valami pályahiba miatt - azzal csináltak azóta valamit?)).

A fentebb említett két ideiglenes végállomási fordulást öntöttem nyakon egy kis városnéző úszóbusszal, a folyamatosan búgó Fehérvári úti falurádióval, a Pápay István utcánál visszafogó (ez is egy érdekes szó!) 2-es és 24-es villamosokkal, illetve egy FLIRT motorvonattal (aminek csak egyetlen baja van: hogy nem mindenütt ilyen jár az elővárosban:):

21 komment

Címkék: budapest videó város tömegközlekedés vasút villamos

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr813173586

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"(ahol a múlt héten körülbelül 5 km/h-val mentünk át a Petőfi hídon valami pályahiba miatt - azzal csináltak azóta valamit?)"
nem, az nyár közeéep óta úgy van. amúgy 15-ös és 40-es lassújel van, néha elforgatják, de érvényben van.
persze a BKK bringautakkal, meg mindenféle marketingkampányokkal parolázik, egy ilyen apróság nem fér bele az életükbe.
megjegyzem: a környéken tavaly nyáron és idén ősszel is volt pályakarbantartás. hát ez kimaradt.

az utastájékozatás rendszeresen ilyen...

az megvan hogy a busz is helytelenben jött ki? :)))
Keleti-Rákos kozott van balra vaganyu kozlekedes.
61-es a Nagyhídnál még mindig mínusz 10-el megy :(
Nem vágányhiba valószinüleg, mert mindkét irányban sebességkorlátozás van. Ha híd akar összedőlni, akkor az a II. kerület sara. Tavasz óta nem tudták megcsinálni.
A 3-as villamoson még mindig megvan a jelzőlámpával irányított egyvágányozás a Bihari úton. Meddig lesz ez így?
@laci_52: Amíg nem lesz EU-s pénz, amiből megcsinálhatják :) Egyébként meg SZVSZ teljesen rendben van, a sebességhez és a sűrűséghez képest (is). Drezdában is pl. komoly vonalak bírnak egyvágányozni, mennek, mint a meszes, aztán szinte egyszerre érnek a kitérőkbe, ahol megálló van, utascsere, és már vágtatnak is tovább. Új építésben Barcelonában, Croydonban is van egyvágányozás, ahol kevés hely volt, vagy hidat, aluljárót kellett (volna) építeni. Olcsóbb, és ha menetrendszerű a közlekedés, meg se lehet érezni. Budapesten mondjuk menetrendszerűségről ritkán lehet beszélni, viszont szerintem nincs benne a legégetőbb húsz (ötven) probléma közt.
@Kicsi Kacsa: Mintha egyszer valaki azt mondta volna, hogy a töltéssel van gond..? Nem emlékszem. De a fasorban, a Krisztinán meg másutt is vannak zajvédelmi lassújelek, ti. hogy hangosan fut, de nem megcsinálják rendesre a pályát, hanem inkább menjen lassabban. Annyire remélem, hogy ez a marhaság egyszer elmúlik, és például a rendesen megépített pályát rendben tartják, csiszolják, meg minden, nem a mostani módi megy, hogy megépítik sok pénzért, hagyják lerohadni, évekig gyökkettővel megy, az elriasztja az utasokat, adott esetben feltartja a közutat (mint a Gubacsin és a Gellért rakparton tette), ha nagyon lassan kell menni, akkor több kocsi kell, több vezető, adott esetben a járműveket is károsítja, aztán amikor már olyan, hogy a bányászbéka is odajár csodálkozni, akkor megcsinálják sok pénzért teljesen újra, majd kezdődik a garanciális hibák javítása, és az egész kör előről :-/
@charlie: Mondtam én, hogy Kőfelső körül :) Csak azt nem tudtam, hol kezdődik, és hol van vége. Rákos rémlett, de a Keleti nem.
@Hamster: "Budapesten mondjuk menetrendszerűségről ritkán lehet beszélni, viszont szerintem nincs benne a legégetőbb húsz (ötven) probléma közt."
szerinted.
@Rocko-: Mi, az a kétszáz méter akkora hatalmas gond ott Kőbánya-Hízlalónál?
@Hamster: nem.
de én az általam kiemelt problémára reflektáltam: azaz nincs menetrend Budapesten. vagyis van, de az elég rossz.
@Hamster: Ha a töltés, akkor szinte az egész hosszon ( Versec sor - Vadaskerti utca ) lenne a lassú jel. De a megálló előtt pár méterre kezdődik, és a megállót elhagyva ( értelemszerűen az utolsó kocsi s*gge ) már gyorsul is a villamos. Bőven a töltésen. Viszont a híd, ha jól láttam össze van fogva vaspánttal. Mármint a kő része... Ha arra járok, és nem felejtem el, megörökítem.
@Rocko-: A menetrendiség rendberakása lenne az első dolog, ne legyen több korán/későb indulás, lassú és gyors veszetők miatti üresség majd egymásrafutás... Elvileg a Futár project ezen változtathat, de asszem elvileg a mai informatikai cucc is mutatja a drivernek, hogy siet vagy késik, mégsincs látszata. De a menetrendiséghez kell jó menetrend is, amihez meg kell pályakarbantartás és lámpabefolyásolás, hogy ne legyen kiszámíthatatlan, hogy mennyi idő kell a villamosnak, hogy odaérjen valahova.
@Kicsi Kacsa: A fémkapcsos összefogatás szerintem a felújítás óta úgy van. Az biztos, hogy a leggyengébb része a híd lehet, hogy ott "lyuk" van benne, meg onnan is lehetne a legnagyobbat esni :-/ Mindenesetre én nem nagyon bírok napirendre térni afelett, hogy a Kolzosvári utcát a napi kétszámjegyű fizető, és pár száz ki tudja? utasával felújítják, kihasznált vonalakon meg megy a toldozgatás-foldozgatás, ami igazából a sz*rakodás szinonímája ebben az esetben :( Mondjuk a 37-es másik remek részén, a Salgótarjániban is hónapok óta késik a felújítás, így a Combinók olyan talajtornát mutatnak be minden kocsiszíni út során, hogy azt cirkuszban kéne mutogatni. A nagykörúti 5-10kilométeres lassújelekről meg már írtam. A Petőfi hidat anno ennyire sz*rul csinálták meg, hogy a delitációkkal állandóan baj van?
@Hamster: igen. de a probléma alapvető gyökere a szervezetlenség, és nem csak a mentrendben, az csak okozat. hanem céges szinten.
süti beállítások módosítása